eksponaty tematyczne zachowane
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
eksponaty tematyczne zachowane
-na pierwszy ogień : skład pociągu korpusu transportu USA z IIWŚ , eksponat pierwszy- samojezdny kolejowy dżwig parowy, obecnie w Skansenie w Karsznicach,
http://i77.photobucket.com/albums/j49/H ... C_9154.jpg
-wytwórnia-?
- dane techniczne -?
-przydział i stacjonowanie na PKP ?
-obecny właściciel-?
dygresja-pamiętam (najprawdopodobniej) ten sam dżwig wraz z platformą czterosiową tego samego pochodzenia( USATC) jak stał wśród innych eksponatów w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie (lata osiemdemdziesiąte), dzwig i platforma były w kolorze zielonym (wojskowym),
-....i platforma wyparowała gdzieś , a ów dżwig znalazł się w Karsznicach , pięknie mu tam i niech tam jest , ale fatalnie wygląda bez swej towarzyszki owej platformy , może jeszcze jest gdzieś jakimś kolejnym cudem ocalała platforma taka jak ta z PSMK Skierniewice Skansen , która to dałaby się oprzeć ramieniu tego pięknego eksponatu ?
-szukam y
-
http://i77.photobucket.com/albums/j49/H ... C_9154.jpg
-wytwórnia-?
- dane techniczne -?
-przydział i stacjonowanie na PKP ?
-obecny właściciel-?
dygresja-pamiętam (najprawdopodobniej) ten sam dżwig wraz z platformą czterosiową tego samego pochodzenia( USATC) jak stał wśród innych eksponatów w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie (lata osiemdemdziesiąte), dzwig i platforma były w kolorze zielonym (wojskowym),
-....i platforma wyparowała gdzieś , a ów dżwig znalazł się w Karsznicach , pięknie mu tam i niech tam jest , ale fatalnie wygląda bez swej towarzyszki owej platformy , może jeszcze jest gdzieś jakimś kolejnym cudem ocalała platforma taka jak ta z PSMK Skierniewice Skansen , która to dałaby się oprzeć ramieniu tego pięknego eksponatu ?
-szukam y
-
Karsznice (obecnie) i długo nie musiałem szukać owej platformy i to jak najbardziej odpowiedniej dla wsparcia ramienia tego dżwigu - kilka fotek z dzisiejszego polowania w moim mieście, a więc - lekka platforma USATC
zawsze pamiętam , że stały długo dwa takie same jako wagony gospodarcze w tym samym miejscu od pewnego czasu już tylko jeden , i w ogóle jedyny wagon w obrębie dworca głównego , zachowany w stanie bardzo dobrym , po oderwaniu pudła tej budy znakomicie kompatybilny z dzwigiem .
pierwsze co trzeba zrobić , żeby zachować dla potomności ,trzeba poruszyć wszystkich kogo się da , ze to ZABYTEK i wpisać na listę rejestru zbytków.
http://www.audiovis.nac.gov.pl/obraz/13 ... ddbb549c1/
zawsze pamiętam , że stały długo dwa takie same jako wagony gospodarcze w tym samym miejscu od pewnego czasu już tylko jeden , i w ogóle jedyny wagon w obrębie dworca głównego , zachowany w stanie bardzo dobrym , po oderwaniu pudła tej budy znakomicie kompatybilny z dzwigiem .
pierwsze co trzeba zrobić , żeby zachować dla potomności ,trzeba poruszyć wszystkich kogo się da , ze to ZABYTEK i wpisać na listę rejestru zbytków.
http://www.audiovis.nac.gov.pl/obraz/13 ... ddbb549c1/
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... G%26um%3D1
(tylko takie foto znalazłem w necie , może ktoś z Państwa ma fotkę całej tej cysterny ze skansenu w Kościerzynie?
(tylko takie foto znalazłem w necie , może ktoś z Państwa ma fotkę całej tej cysterny ze skansenu w Kościerzynie?
-
- Osobowy
- Posty: 72
- Rejestracja: 28 lis 2004, 13:29
- Lokalizacja: Terespol Pomorski
znalazłem kilka zdjęc z remontu Tr203 (demontaż lewego bloku cylindrowego w warsztatach odolańskich) na stronie www.fotohistoria.pl fragment bardzo podobnej konstrukcji dżwigu kolejowego (ostoja ,wózek łapa chwytak do szyny ) ,lecz ramię jakby krótsze niż w tym ze skansenu w Karsznicach.
-pytanie do Bernarda - czy mógłbyś przynajmniej określić typ owych dwóch platform ze skansenu w Kościerzynie?
-w zbiorach PSMK jest platforma czteroosiowa do przewozu ciezkiego sprzętu (czołgi nawet do przewozu samej lokomotywy typu S160) i pytanie czy to właśnie taki typ platformy czy to taki jak wcześniej pokazałem na fotkach (platforma przerobiona na wagon gospodarczy) ,
a tak z ciekawości od kiedy te dwie platformy USATC znajdują się w kościerzyńskim skansenie?
postskriptum-jest może foto owych platform ze skansenu w Kościerzynie w zbiorach kogoś z Państwa ?
Polska po odzyskaniu niepodległości zakupiła w USA wagony czteroosiowe na wózkach diamentowych blachowych w wersji platformy kłonicowej bez burtowej http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... 0%26um%3D1 , platformy z niskimi burtami ( jak ten model)i typową węglarkę z wysokim burtami , ponadto (cały czas te wszystkie typy na takim samym rodzaju podwozia i wózkach blachowych) wagony kryte i jak się nie mylę to takie właśnie dwa znajdują się w kościerzyńskim skansenie
trzy fotki z Kościerzyny autor -Kolins
a ten wagon z ostatniej fotki to bardzo prawdopodobne , że to właśnie była platforma (lora) buda to póżniejsza przeróbka
trzy fotki z Kościerzyny autor -Kolins
a ten wagon z ostatniej fotki to bardzo prawdopodobne , że to właśnie była platforma (lora) buda to póżniejsza przeróbka
autor fotki Krzysztoforek
tu jest problem , nie wiadomo czy ta węglarka istnieje, druga jest w Zajączkowie Tczewskim
foto Garinol
-czyli skład amerykańskich wagonów z IWŚ jest , brak niestety tylko Tr20(w końcówce lat siedemdziesiątych będąc pierwszy raz w Kościerzynie, pamiętam że stały dwa tendry od Tr20 jako ppoż, i też znikły , wiele lat póżniej zapytałem pracownika już skansenu co mogło się z nimi stać dostałem odpowiedż , że być może zostały sprzedane same kadzie na zbiorniki do szamb
tu jest problem , nie wiadomo czy ta węglarka istnieje, druga jest w Zajączkowie Tczewskim
foto Garinol
-czyli skład amerykańskich wagonów z IWŚ jest , brak niestety tylko Tr20(w końcówce lat siedemdziesiątych będąc pierwszy raz w Kościerzynie, pamiętam że stały dwa tendry od Tr20 jako ppoż, i też znikły , wiele lat póżniej zapytałem pracownika już skansenu co mogło się z nimi stać dostałem odpowiedż , że być może zostały sprzedane same kadzie na zbiorniki do szamb
- pytanie : - czy Ktoś z Państwa wie gdzie jeszcze mógł się ostać wagon węglarka W17 ? - czy może ma go na swoim stanie jakiś skansen?- albo jakaś instytucja przemysłowa?
dawno temu widziałem już jako wraki w Porcie Północnym w chaszczach bocznic
- ciekawe czy choć jeden się zachował gdzieś ?,
- to ważne dla składu tematycznego wożenia węgla ze Ślaska do portów zwłaszcza po magistrali węglowej
klasyczny zestaw to truman i skladzik z samych W17 ,- słynne zdjęcie z próby rekordowego uciągu Ty246 i na haku 3000 ton brutto w monografii magistrali
dawno temu widziałem już jako wraki w Porcie Północnym w chaszczach bocznic
- ciekawe czy choć jeden się zachował gdzieś ?,
- to ważne dla składu tematycznego wożenia węgla ze Ślaska do portów zwłaszcza po magistrali węglowej
klasyczny zestaw to truman i skladzik z samych W17 ,- słynne zdjęcie z próby rekordowego uciągu Ty246 i na haku 3000 ton brutto w monografii magistrali
szukanie W17
-forumowicz z forum Kozaka (Misiek) pokazał fotki z Żerania i na jednej z nich jest cała W17 , - forumowicz z tego samego forum (Fiki Miki) pokazał skreśloną W17 , ale nie podał adresu
http://forum.modelarstwo.info/viewtopic.php?f=2&t=493
a czy można sprawdzić ,-czy ta z Orłowa istnieje jeszcze Szanowny Bernardzie?
- kolejny zabytek
http://forum.modelarstwo.info/viewtopic.php?f=2&t=493
a czy można sprawdzić ,-czy ta z Orłowa istnieje jeszcze Szanowny Bernardzie?
- kolejny zabytek