Dyskusje o rozkładzie jazdy
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
W chwili obecnej trwa wydruk rozkładów, a więc jest już trochę za późno. Próbuj na pierwszą korektę rozkładu jazdy.XxX pisze:/\
nadanie nazw jest aż tak skomplikowane że już za późno??
P.S Nie chce mi się wierzyć że skany z wykazem IR mają po 340 odsłon. Czyżby ktoś próbował je "sztucznie" zwiększać? Bo zauważyłem, że w ciągu każdych 2 minut, kiedy przeglądam to forum, liczba ściągnięć zwiększa się o 30.
-
- Pospieszny
- Posty: 161
- Rejestracja: 11 gru 2007, 15:45
- Lokalizacja: Malbork
Również uważam, że przesuniecie Jezioraka godzinę później to chybiony pomysł. Pociag ten od lat jeździ o stałej porze, dzieki czemu dobrze się trzyma. Jeśli jednak tak się stanie, to najlepszym rozwiązaniem na uzupełnienie oferty pomiędzy Olsztynem, a Poznaniem byłby IR, ale nie o 6.30, jak Jeziorak, tylko godzinę wczesniej. Przyjazd do stolicy Wielkopolski byłby ok. 10.20 - 10.30. Zamiast godzinnej przerwy byłaby dwugodzinna, co niewątpliwie jest bardziej optymalne.Sebastian pisze:Wyjad Jezioraka o 7:30 jest oczywiście nieporozumieniem, ale to dobra sytuacja dla PR-ów żeby wystawić jakiś IR w obecnej godzinie odjazdu Jezioraka. Poczekajmy trochę, wtedy doprecyzuję sprawę godzin odjazdów i przyjazdów do poszczególnych stacji.
Natomiast powrót z Poznania do Olsztyna tego IR możnaby zaplanować 2 godziny po Jezioraku, czyli ok. 18.30, dzieki czemu przyjazd do Olsztyna byłby ok. 23, a więc o w miarę rozsądnej porze.
Czy zna ktoś motywy przyświecające IC, aby zrobić zamieszanie z pociągiem, który od conajmniej kilkunastu lat ma stałą porę odjazdów ? Może są jakieś merytoryczne przesłanki ?
To byłby dobre posunięcie w kirunku uzupełnienia oferty przewozowej po likwidacji wieczornego, pojeziorakowego połączenia z Iławy (i tym samym urwaniu wieczonych połączeń z Poznania/Bydgoszcze/Torunia). Problemem może być jednak frekwencja (poza 5 i 7) .Natomiast powrót z Poznania do Olsztyna tego IR możnaby zaplanować 2 godziny po Jezioraku, czyli ok. 18.30, dzieki czemu przyjazd do Olsztyna byłby ok. 23, a więc o w miarę rozsądnej porze.
Nie wiem, jak wyglądała frekwencja w wieczornym ostatnim osobowym z Iławy do Olsztyna, którego zlikwidowano jakoś w czerwcu, czy lipcu. Jednak pociąg ten jechał tylko z Iławy. Fakt - funkcjonowało dogodne skomunikowanie w Iławie z pociągiem z Bydgoszczy, nawet z tego samego peronu. Jednak dla wielu podróżnych brak bezpośredniego połączenia dyskwalifikuje podróż pociągiem. A w tym przypadku zapewniony byłby ciąg od samego Poznania.winIO pisze:To byłby dobre posunięcie w kirunku uzupełnienia oferty przewozowej po likwidacji wieczornego, pojeziorakowego połączenia z Iławy (i tym samym urwaniu wieczonych połączeń z Poznania/Bydgoszcze/Torunia). Problemem może być jednak frekwencja (poza 5 i 7) .
Zatem, aby był wilk syty i owca cała zaproponowałbym, aby owy IR na odcinku Iława - Olsztyn kursował jako osobowy, zastępując wcześniej zlikwidowaną osobówkę. Zaryzykowałbym nawet skrócenie połączenia Bydgoszcz - Olsztyn tylko do Torunia, a w zamian na odc. Toruń - Olsztyn IR jako osobowy.
Idea IR jest taka, żeby pociąg ten zatrzymywał się tylko na większych stacjach. Te połączenia nastawione są na zysk. Nie zostanie uruchomiony pociąg IR, który miałby generować deficyt. Dlatego np w IR nie są honorowane bilety miesięczne. Pociąg, który zarabia na siebie poprzez bilety jednorazowe, jest w stanie utrzymać się. Stąd zyski rzędu 120 - 130% z wpływów z IR. W tym przypadku można jedynie pomarzyć o wieczornym IR z Iławy do Olsztyna. Wystarczy nawet spojrzeć na frekwencję w Jezioraku, z Wrocławia, w niektóre dni tygodnia. Jest po prostu niska. Pytanie: Jaka byłaby w IR, kursującym po Jezioraku? Pewnie 6 osób w EZT. Miałem do czynienia z takim przypadkiem.daniel pisze:Zatem, aby był wilk syty i owca cała zaproponowałbym, aby owy IR na odcinku Iława - Olsztyn kursował jako osobowy, zastępując wcześniej zlikwidowaną osobówkę.
Owszem idea jest taka, jak napisałeś, ale nie chcąc ponosić kosztów za uruchomienie oddzielnych składów można dopuścić takiej kombinacji, o której wspomniałem. Na tej zasadzie kursował wakacyjny IR Sieradz - Gdynia, który pomiędzy Sieradzem, a Łodzią (albo nawet i Kutnem) jechał jak osobowy.Sebastian pisze:Idea IR jest taka, żeby pociąg ten zatrzymywał się tylko na większych stacjach
Poza wyjątkami rzeczywiście nie są. A do takich wyjątków należy m.in. odcinek Iława - Olsztyn, o czym jest mowa tu.Sebastian pisze:w IR nie są honorowane bilety miesięczne
Być może IR 2 godz. po Jezioraku z Poznania do Olsztyna byłby pewnego rodzaju nadużyciem , ale nie można w tej sytuacji umniejszać roli Jezioraka. Ktoś mógłby to wykorzystać jako pretekst do likwidacji tego pociągu albo ograniczenia kursowania do kilku dni w tygodniu.Sebastian pisze:Wystarczy nawet spojrzeć na frekwencję w Jezioraku, z Wrocławia, w niektóre dni tygodnia. Jest po prostu niska.
Frekwencja w środku tygodnia w Jezioraku jest taka sama, jak na większości pociągów tej kategorii kursujących po torach naszego kraju, a więc przeciętna.
projekt rozkładu IC 2009/2010
terminy
tak na szybko to z mojej Ostródy są 3 pary TLK, 2 do Wrocławia i 1 chyba do Krakowa.
terminy
tak na szybko to z mojej Ostródy są 3 pary TLK, 2 do Wrocławia i 1 chyba do Krakowa.
Tak, Intercity potnie połączenia na Warmii i Mazurach - nie będzie już sezonowego z Olsztyna do Zakopanego, sezonowego z Ełku do Wrocławia, Mikołajki - Poznań.
W obecnej sytuacji Olsztyn - Wrocław i Suwałki - Wrocław też lepiej było by oddać PR i zrobić z nich IR na wagonach...
Ciekawostką jest nierealnie krótki czas przejazdu Warszawa - Olsztyn / Iława. Z Warszawy do Iławy przyjadą pociągi o 20:40 i 21:16 - tylko czy będzie czym dojechać do Ostródy / Ołsztyna? IC Kaszub, ktory mógłby mieć skomunikowanie z ostatnim tlk do Olsztyna znów pojedzie bez postoju w Iławie...
W obecnej sytuacji Olsztyn - Wrocław i Suwałki - Wrocław też lepiej było by oddać PR i zrobić z nich IR na wagonach...
Ciekawostką jest nierealnie krótki czas przejazdu Warszawa - Olsztyn / Iława. Z Warszawy do Iławy przyjadą pociągi o 20:40 i 21:16 - tylko czy będzie czym dojechać do Ostródy / Ołsztyna? IC Kaszub, ktory mógłby mieć skomunikowanie z ostatnim tlk do Olsztyna znów pojedzie bez postoju w Iławie...
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...