Dyskusje o rozkładzie jazdy

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Sebastian pisze:SA133 spali do Elbląga ok. 40l oleju napędowego, co daje w tej chwili koszt ok. 150 zł za zużyty olej napędowy.
Żeby mieć pewność co do wyższości SA133 nad EN81, należałoby jeszcze podać koszty, jakie na tym samym odcinku wygenerowałby ten lekki (podobny wręcz do tramwaju) wagon silnikowy z asynchronicznym silnikiem elektrycznym. ;) Ja do takich danych nie mam dostępu, może ktoś z Forowiczów wie?
Sebastian pisze:Czas wreszcie odzwyczaić się od poglądu, że szynobusem to tylko w kierunku Szczytna, Braniewa.
Oczywiście, że nie tylko. Może być też Ostrołęka - Szczytno, Elbląg - Braniewo etc. Ale czy koniecznie linie zelektryfikowane?
Sebastian pisze:EN81 nie wykorzysta się, do obsługi ruchu, do Szczytna, czy Braniewa.
Ale wykorzysta się do obsługi ruchu do Elbląg, Działdowa, Korsz czy nawet Iławy. Za mało?! :shock:
Sebastian pisze:I tu chyba wszystko się wyjaśnia.
Dobrze, że napisałeś to "chyba", bo moim zdaniem nic się nie wyjaśnia. :-) Uważam, że przy zakupach taboru powinno się uwzględniać także cechy techniczne linii, po których będzie kursował - nie tylko potoki podróżnych. A wśród cech technicznych rodzaj trakcji jest jedną z kluczowych. Jeśli nie, to pieniądze wydane w 1994 roku na elektryfikację linii 220 przynajmniej po części wyrzucono w błoto.

Reasumując - na razie nikt mnie nie przekonał. Zwróćcie też uwagę na to, co napisał MajkelB1 - utrzymanie i konserwacja sieci trakcyjnej także pochłaniają fundusze. Po co?

Pozdrawiam!

PS: I jeszcze pytanie do Sebastiana Marszała: co masz na myśli pisząc o zmianie potoków podróżnych? Nagły wzrost?
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Awatar użytkownika
Sebastian Marszał
ZWROTNICZY
Posty: 637
Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Sebastian Marszał »

Adamie mam na myśli taką kolej rzeczy jeśli nastąpi zwiększenie potoków podróżnych na trasie obsługiwanej przez EN81, lub zawieszone zostaną przewozy (oczywiście to jest tylko gdybanie) co dalej z takim pojazdem?? A spalinowy wykorzystasz wszędzie.
mgr inż. Sebastian Marszał
kujaw22
Towos
Posty: 36
Rejestracja: 05 mar 2008, 16:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kujaw22 »

A kolejne SA133 będą jeździły do Działdowa (co akurat jest prawdą :P), później do Korsz a na końcu na wszystkich liniach pod drutem... Mi się wydawało, że szynobusy są zamawiane właśnie po to aby zmniejszyć koszty utrzymania linii, na których do tej pory kursowały lokomotywy spalinowe. Po cichu liczyłem, że może powstaną dzięki nim nowe kursy.
Przecież aż się prosi aby właśnie te członowe szynobusy jeździły do Ełku czy do Szczytna!
Dodajmy, że jest to odgórne zarządzenie Urzędu Marszałkowskiego, który totalnie leci sobie w kulki jeżeli chodzi o transport szynowy.
Gdzie indziej mogą (przyrównujmy sie do najlepszych - woj. kujawsko-pomorskie, a teraz nawet i pomorskie) a u nas osoby(-a) odpowiedzialna za kolej w marszałkowskim woli żeby ludzie podróżowali busami....
Moim zdaniem chora sytuacja.
XxX
Pospieszny
Posty: 166
Rejestracja: 19 lip 2005, 13:01
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: XxX »

Czemu nie ma bezpośrednich połączeń z Iłowem z Olsztyna czy z Iławy ??
Sebastian

Post autor: Sebastian »

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta. Jeżeli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Niegdyś, Koleje Mazowieckie dojeżdżały do Działdowa. Ten stan utrzymywał się do pewnego czasu. Z racji tego, że odcinek linii 009, od Iłowa do Działdowa, należy do województwa warmińsko - mazurskiego, finansowanie przewozów pasażerskich spoczywało w jego gesti. Urząd Marszałkowski w Warszawie zwrócił się do UM w Olsztynie z zapytaniem o dofinansowanie przewozów na tym odcinku. Strona warmińsko - mazurska odmówiła. W miejsce pociągów uruchomiono autobusy PKS. Po likwidacji połączeń KM-ów, trasę tą obsługują liczni busiarze. Ktoś miał w tym interes. Pomysł z autobusami wypłynął od Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie. Nikt nie pomyślał o pociągach, chociażby o wydłużeniu któregoś, w relacji Olsztyn - Działdowo, do Iłowa. Cała stytuacja to wina, wyłącznie Zakładu Przewozów Regionalnych w Olsztynie, jak i Urzędu Marszałkowskiego, również w Olsztynie.
pospieszny

INFORMACJE NA TEMAT NOWEGO ROZKLADU JAZDY 2009/10

Post autor: pospieszny »

PROSZE O INFORMACJE DOTYCZACE NOWEGO ROZKLADU JAZDY JESLI KTOS TAKIE POSIADA NIECH PODZIELI NA FORUM
pospieszny

Post autor: pospieszny »

Niepotwierdzone informacje o zmianach do nowego rozkladu jazdy KORMORAN ponownie do Wroclawia SOŁA do Bielska-Białej przez Torun POGORIA do Zakopane/Bielsko-Biała [sezonowy-zima/lato]przez Olsztynek ,Warszawe JEZIORAK do Wrocławia odj godzine pozniej
Sebastian

Post autor: Sebastian »

Z nieoficjalnych informacj, jakie udało mi się uzyskać, w rozkładzie jazdy 2009/2010 czeka nas kilka niespodzianek. Oto one:


IR 51421 "Skanda" rel. Olsztyn Gł. - Warszawa Zachodnia. Kurs obsługiwany dwoma jednostkami EN57. Kursuje 5 7 oprócz 25.XII, 4.IV do 13.VI i od 5.IX.


Pospieszny "Antoni Blank" pojedzie w nowym rozkładzie jazdy do Krakowa. Na stacji Kraków Główny pociąg będzie skomunikowany z
TLK ŚLĄZAK rel. Zielona Góra/Poznań-Przemyśl.


IR "Albatros" w relacji Elbląg - Szczecin Gł. Wagony: 4x B. Kursuje: Oprócz 25.XII, 1.I, 4.IV


Pospieszny "Hutnik" w rel. Olsztyn - Katowice. Kursuje codziennie.


IR "Żuławy" rel. Elbląg - Warszawa Wsch. Zestawienie: 4x B. Z Elbląga kursuje: 5 oprócz 23.XII, 2.IV, a 18.VI – 31.VIII codziennie. Z Warszawy Wsch kursuje: 7 oprócz 25.XII, 4.IV, a 18.VI – 31.VIII codziennie
Awatar użytkownika
daniel
Pospieszny
Posty: 104
Rejestracja: 15 kwie 2006, 20:46
Lokalizacja: Iława/Poznań

Post autor: daniel »

a jak z IR Olsztyn - Poznań - Olsztyn? Mam nadzieję, że pozostaną, zwłaszcza ten popołudniowy z Olsztyna do Poznania.
Sebastian

Post autor: Sebastian »

daniel pisze:a jak z IR Olsztyn - Poznań - Olsztyn? Mam nadzieję, że pozostaną, zwłaszcza ten popołudniowy z Olsztyna do Poznania.
W planie widziałem zatwierdzone 3 pociągi IR z Olsztyna do Poznania, więc tutaj nic się nie powinno zmienić.
XxX
Pospieszny
Posty: 166
Rejestracja: 19 lip 2005, 13:01
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: XxX »

Sebastian pisze:
IR 51421 "Skanda" rel. Olsztyn Gł. - Warszawa Zachodnia. Kurs obsługiwany dwoma jednostkami EN57. Kursuje 5 7 oprócz 25.XII, 4.IV do 13.VI i od 5.IX.

IR "Żuławy" rel. Elbląg - Warszawa Wsch. Zestawienie: 4x B. Z Elbląga kursuje: 5 oprócz 23.XII, 2.IV, a 18.VI – 31.VIII codziennie. Z Warszawy Wsch kursuje: 7 oprócz 25.XII, 4.IV, a 18.VI – 31.VIII codziennie
"Skanda" przez Olsztynek czy Iławe ?

a "Żuławy" jak będa jeździć ?

moze tak na przyszłość jeszcze IR Olsztyn - Szczecin przez Bydgoszcz, też dobra relacja by była.
Sebastian

Post autor: Sebastian »

"Skanda" podobno przez Olsztynek, "Żuławy" przez Olsztyn. Na razie trudno mówić o konkretach. Aaa, jeszcze mam informację, która trochę zelektryzuje. "Biebrza" pojedzie w rel. Gdynia Główna - Olsztyn - Ełk - Białystok - Warszawa - Częstochowa - Katowice. Pozostawię to bez komentarza. A plan IR wygląda następująco:
Załączniki
plan.png
gview.png
Kormoran
Towarowy
Posty: 1
Rejestracja: 24 paź 2009, 20:35
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Kormoran »

Sebastian pisze:W planie widziałem zatwierdzone 3 pociągi IR z Olsztyna do Poznania, więc tutaj nic się nie powinno zmienić.
zgodnie z zamieszczonym wykazem są tylko 2 pary IR Olsztyn-Poznań. Czy wobec późniejszego odjazdu Jezioraka z Olsztyna, będzie jakiś IR ok. godz. 6 z Olsztyna?
XxX
Pospieszny
Posty: 166
Rejestracja: 19 lip 2005, 13:01
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: XxX »

może to nic nie da ale wysłałem e-mail do PR Olsztyn w sprawie nazw pociągów IR Olsztyn - Poznań - Olsztyn.

dla jednej z par - "Dylewska Góra" albo "Wzgórza Dylewskie"
dla drugiej - "Drwęca"

dla trzeciej pary (jeśli ma być) może być "Grunwald"
Sebastian

Post autor: Sebastian »

Kormoran pisze:zgodnie z zamieszczonym wykazem są tylko 2 pary IR Olsztyn-Poznań. Czy wobec późniejszego odjazdu Jezioraka z Olsztyna, będzie jakiś IR ok. godz. 6 z Olsztyna?
Niestety, ale na ten temat nic mi nie wiadomo. Raczej tak nie będzie, ale nie chcę przypuszczać. Połączenia IR z Poznaniem pozostaną w takim samym kształcie jak obecnie. Jedynie z Poznania do Olsztyna będą 2 IR, zamiast 3 obecnie. Wyjad Jezioraka o 7:30 jest oczywiście nieporozumieniem, ale to dobra sytuacja dla PR-ów żeby wystawić jakiś IR w obecnej godzinie odjazdu Jezioraka. Poczekajmy trochę, wtedy doprecyzuję sprawę godzin odjazdów i przyjazdów do poszczególnych stacji.

XxX pisze:może to nic nie da ale wysłałem e-mail do PR Olsztyn w sprawie nazw pociągów IR Olsztyn - Poznań - Olsztyn.

dla jednej z par - "Dylewska Góra" albo "Wzgórza Dylewskie"
dla drugiej - "Drwęca"

dla trzeciej pary (jeśli ma być) może być "Grunwald"
Na chwilę obecną to już po fakcie. Gdybyś przesłał te nazwy w lipcu, czy sierpniu, byłaby szansa, że niektóre z nich pojawią się w rozkładzie.
ODPOWIEDZ