Stan techniczny linii Brodnica-Działdowo

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

tomaszo
Towos
Posty: 41
Rejestracja: 08 lis 2008, 21:27
Lokalizacja: Brodnica

Stan techniczny linii Brodnica-Działdowo

Post autor: tomaszo »

Witam wszystkich!!!
Pomimo ze na lini Brodnica-Działdowo prędkość szlakowa wynosi 80 km/h pojawiaja sie juz odcinki gdzie ta predkosc zaczyna byc znacznie ograniczana...Wprawdzie podkłady do wymiany są już zaznaczone ale kiedy zostaną wymienione tego nie wiadomo.Znając polskie warunki moze to potrwac bardzo długo...
Załączniki
Te metalowe wstawki już sa tu od paru lat.Widoczne zaznaczenie podkładów do wymiany.
Te metalowe wstawki już sa tu od paru lat.Widoczne zaznaczenie podkładów do wymiany.
Tak wyglądają podkłady...Bez komentarza.
Tak wyglądają podkłady...Bez komentarza.
Początek ograniczonego odcinka.Od 41,1 km do 41,3km.Powód-zły stan podkładów.Prędkość 40km/h
Początek ograniczonego odcinka.Od 41,1 km do 41,3km.Powód-zły stan podkładów.Prędkość 40km/h
tomek kwn

Post autor: tomek kwn »

Bardzo znajomo wyglądają te podkłady taki stan rzeczy jest miedzy Grudziądzem a Gardeja.
Polecam uzbroić się w cierpliwość, bo remonty na linii 207 i 208 sa bardzo pilne nie życzę żeby 208 podzieliła losy 207 mowie tu o zamknięciu połączenia miedzy Kwidzynem a Grudziądzem ze względu na opłakany stan torowiska.
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

tomek kwn pisze:...ze względu na opłakany stan torowiska.
TORU, Szanowny Kolego - TORU !!
Na forum hobbystycznym nie powinno się podawać NIEPRAWIDŁOWYCH nazw. To tak, jakby na forum marynistycznym, ktoś o okręcie wojennym napisał "stateczek".

A tak na marginesie, to stan TOROWISKA linii nr 207 jest bardzo przyzwoity, nawet dobry.
Natomiast podkłady, no cóż: "zemsta Honeckera", czyli BS66.
L.L.
tomek kwn

Post autor: tomek kwn »

Z całym szacunkiem panie Leszku, ale czy 30 km/h to dobry stan toru chyba nie? Na pewno nie pisze o 207
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

tomek kwn pisze:...to dobry stan toru
Toru - na pewno nie, ale torowiska (w tym przypadku) - tak.
L.L.
tomaszo
Towos
Posty: 41
Rejestracja: 08 lis 2008, 21:27
Lokalizacja: Brodnica

Dalsze ograniczenia

Post autor: tomaszo »

Nie dość ze tor nie zostal wyremontony na odcinku marnych 200m to ograniczenie 40km/h powiekszylo sie o prawie o 2 km!!! Teraz "40" jest od peronu w Radoszkach i ciagnie sie 2 km dalej w stronę Brodnicy. Może to bardzo źle wpłynąć na i tak jedyną kursującą tą linią "Warmię"...
Załączniki
I koniec na kilometrze 42,3
I koniec na kilometrze 42,3
Początek u progu stacji w Radoszkach (40,1 km)
Początek u progu stacji w Radoszkach (40,1 km)
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Post autor: bastard »

tomaszo napisał/a:
Nie dość ze tor nie zostal wyremontony na odcinku marnych 200m
A czy autor tej wypowiedzi wie ile marnych złotych kosztuje remont 200 m toru ?
tomaszo
Towos
Posty: 41
Rejestracja: 08 lis 2008, 21:27
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: tomaszo »

Jak na kolej wymienienie dokładnie 72 podkładów to chyba nie jest duzo.
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

tomaszo pisze:Jak na kolej...
To nie "kolej" wymienia podkłady, tylko zarządca infrastruktury ZLECA usługę firmie naprawczej lub wykonuje pracę sam. Jak w domu (albo wzywasz hydraulika do wymiany kranu, albo wymieniasz sam). Natomiast jeśli w kasie pusto (no, prawie pusto) i trzeba wybierać co najpilniejsze, to może się okazać, że to nie jest właśnie te 72 szt. szt. podkładów, tylko zupełnie coś innego. (Też jak w domu - a może zostawić w diabły ten zepsuty kran w piwnicy, bo naprawić trzeba piec do ogrzewania. Bez kranu w piwnicy da się żyć. Bez pieca ogrzewającego chałupę zimą - nie za bardzo).

(PS. Nie było nic o "naprawiacz..." Ups... )
L.L.
tomaszo
Towos
Posty: 41
Rejestracja: 08 lis 2008, 21:27
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: tomaszo »

Zgadzam sie z panem Panie Leszku w 100% tylko chyba znacznie łatwiej jest naprawić 200m toru i mieć święty spokój niż czekać aż sie rozwalą całe kilometry...Przytocze Pana przykład:tak jak w domu-łatwiej jest wyremontować jedno pomieszcze jeśli mamy mało pieniedzy niż odrazu cały dom.Chyba tu się zgodzimy.
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

tomaszo pisze:...łatwiej jest wyremontować jedno pomieszcze jeśli mamy mało pieniedzy niż odrazu cały dom.Chyba tu się zgodzimy.
Niestety, NIE.
Bo pytanie jest łatwe tylko wówczas, gdy istnieje jedno pomieszczenie w gorszym stanie od innych. Wówczas dokonanie wyboru jest oczywiste. A gdy większość pomieszczeń nadaje się do remontu, to które wybrać ??
Ot i zagwozdka...
L.L.
tomaszo
Towos
Posty: 41
Rejestracja: 08 lis 2008, 21:27
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: tomaszo »

Remontować wszystkie po kolei a nie czekać aż się wszystko zarwie na głowe...;D
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

tomaszo pisze:Remontować wszystkie po kolei ...
Proszę czytać ze zrozumieniem: ALE ŚRODKÓW FINANSOWYCH WYSTARCZA TYLKO NA KILKA TAKICH ODCINKÓW, A POTRZEBA REMONTU WYSTĘPUJE NA KILKUSET !
No, to co w takim przypadku zrobić ?
L.L.
tomaszo
Towos
Posty: 41
Rejestracja: 08 lis 2008, 21:27
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: tomaszo »

Nie mnie nad tym myśleć...Są mądrzejsi odemnie...
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

tomaszo pisze:Nie mnie nad tym myśleć...
Skoro "nie myśleć", to może i "nie pierniczyć" (skoro "nie wiedzieć"). Byłoby do pary.
L.L.
ODPOWIEDZ