Nasze Forum ma już 19 lat! Tworzą je pasjonaci, kolejarze, samorządowcy, politycy, naukowcy... Jest z kim i o czym porozmawiać. Od lipca 2020 r. wracamy do dyskusji o historii, teraźniejszości i przyszłości dróg szynowych na Warmii, Mazurach i Pomorzu.
Maro pisze:
EDIT: Zapomniałem o tym: Podlasiak bez zatrzymania od Olsztyna Głównego do Elbląga w obie strony (nie ma postoju w Olsztynie Zachodnim, Morągu, Małdytach i Pasłęku)!
no to pięknie
a międzywojewódzkie to nadal będą należeć do PR czy już do IC ?
jak dla mnie jako podróżnego to na + zmieniła się godzina odjazdu osobowego do Iławy. z 20:55 na 21:04 zawsze pare minut więcej na dojście z uczelni.
Wśród nowości in plus, jakie wypatrzyłem jest codzienny posp. Ełk - Warszawa Zach. - Ełk przez Białystok. Wyjazd z Ełku 6.24, powrót 21.28. Ciekawe jak będzie się on nazywał???
Niemiecki Hafas w obecnym rokładzie pociągi pospieszne w Polsce oznacza jako "D" czyli pospieszne, natomiast w nowym rozkładzie są oznaczone jako "IR" - Inter Regio. To być może wiąże się ze zmianą przewoźnika.
Wcześniej tego nie zauważyłem: jak Podlasiak, także Niegocin w obie strony nie ma postoju w Olsztynie Zachodnim, natomiast jako jedyny pospieszny ma postój w Starych Jabłonkach!
Obecny rozkład nie zadowoli wielu pasażerów,głównie pociągów pospiesznych.Już słychać głosy krytyki pod adresem PR.Jest jednak szansa na niewielkie zmiany w rozkładzie jazdy z dniem 1 lutego 2009 (pierwsza roczna korekta rozkładu jazdy).Nic dziwnego!Największą i najbardziej nierozsądną decyzją jest godzina przyjazdu Bryzy do Olsztyna (20:21).Ulokowanie tego pociągu w rozkładzie jazdy,w krótkim odstępie czasowym po Rybaku i osobowym z Elbląga do Olsztyna spowoduje jeszcze niższą frekwencję niż obecnie,w pospiesznym Bryza.Według mnie Bryza powinna przyjeżdżać do Olsztyna Głównego o 23.Miałem wczoraj okazję jechać pospiesznym Śniardwy z Olsztyna do Poznania.Frekwencja do Torunia Głównego ok 90%.Na tablicy kierunkowej tego pociągu wciąż widnieje nazwa Śniardwy.Pociąg ten jeździ objazdem przez Poznań Franowo.Czy wie ktoś może dlaczego jadąc nim zmieniana jest lokomotywa w Toruniu Głównym?
W Poznaniu na odcinku Poznań Gł-Poznań Wsch przeprowadzany jest gruntowny remont. Zamknięty jest i to od dłuższego czasu jeden tor na tym odcinku. Planowo (min te Śniardwy co nie są już Śniardwami) takim objazdem jeździ kilka par pociągów. W moim kierunku (linia 390) pociągi (no może za mocno powiedziane -Autobusy szynowe-) dojeżdżały do st Czerwonak i dalej KKS.
Objazdem i to planowym, bo uwzględnionym w rozkładzie, jeździ wiele zacnych pociągów. Mieszko do Gdyni pozwala zobaczyć co we Wrześni ciekawego się dzieje, Lech wyjeżdża do Warszawy w stronę Wrocławia (lekka konsternacja pasażerów rzadziej jeżdżących i te zapewnienia konduktora, że to na pewno jest Lech i jedzie do Warszawy). Wszystkie pociągi relacji W-Wa - Szczecin nie muszą zmieniać biegu pociągu, a co za tym idzie lokomotywy. Więc myślę, że tak już zostanie na stałe w niektórych przypadkach. Ale miałem przyjemność przejechać się po tych nowo ułożonych torach. Gdybym miał trochę grubszy długopis, to by się nie przewrócił podczas jazdy.
Co do zmiany lokomotywy w Toruniu niestety nie mam pojęcia, ale patrząc w rozkład, to w Toruniu ma dużo czasu, bo łączy się z Białymstokiem via Warszawa i pewnie jest to podyktowane min. zmianą loka...
Dawne Śniardwy to według oficjalnego rozkładu jazdy tylko "beznazwowy" pociąg pospieszny Olsztyn Gł. - Toruń Gł. Jednak rzeczywiście w Toruniu łączy się z ciekawie poprowadzonym pociągiem z Białegostoku do Poznania i stąd manewry lokomotywy.
Co do frekwencji to jeszcze do maja podróżowałem nim co 2 tygodnie i nierzadko było więcej niż 90% obłożenia - więc raczej nie widzę sensu usuwania tych 2 dni, w których kursuje...
Wagon sypialny z Gdyni do Odessy kursujący codziennie w okresie wakacji. Trasa przejazdu Gdynia - Malbork – Warszawa - Kielce - Kraków - Przemyśl - Lwów- Odessa. Odjazd z Gdyni o 23.25 przyjazd do Odessy o 13.22( +2), odjazd z Odessy 18.13, przyjazd do Gdyni Gł. 3.40 (+2).
- W nowym rozkładzie jazdy pociągi pospieszne nie będą zatrzymywać się w Czerwonce. W aktualnym rozkładzie nie stawał tam jedynie pociąg Tanich Linii Kolejowych Pojezierze.
- Mamry, czyli jedyny pociąg między Oleckiem, a Suwałkami nie zatrzyma się natomiast w Raczkach (w porywach, w br., zatrzymywały się tam aż trzy pary pociągów pospiesznych).
- Czas przejazdu ze Szczytna do Pisza ulegnie skróceniu o kolejne 7 min.
Maro pisze:- Brak Pogorii! Dla mnie decyzja niezrozumiała.
- Pogoria (pociąg nr 41500/41501) pojedzie, podobnie jak przed laty, w relacji Bielsko Biała - Suwałki przez Białystok, Augustów.
Paweł Wagner pisze:- W nowym rozkładzie jazdy pociągi pospieszne nie będą zatrzymywać się w Czerwonce. W aktualnym rozkładzie nie stawał tam jedynie pociąg Tanich Linii Kolejowych Pojezierze.
Brak postoju dla pociągów pospiesznych w Czerwonce to kolejny argument przemawiający za tym,że rozkład jazdy pociągów 2008/2009 będzie gorszy od obecnego.Ale nie oszukujmy się,Czerwonka nie jest miastem.Według mnie pociągi pospieszne nie powinny się tam zatrzymywać tylko pod jednym warunkiem.Tym warunkiem jest zwiększenie liczby pociągów regionalnych w kierunku Korsz i Olsztyna,a to jest obecnie niemożliwe.
Paweł Wagner pisze:Pogoria (pociąg nr 41500/41501) pojedzie, podobnie jak przed laty, w relacji Bielsko Biała - Suwałki przez Białystok, Augustów.
To raczej będą "Wigry", które w obecnym rozkładzie kursowały w relacji Suwałki - Kraków/Bielsko-Biała.
A ściślej - w minonym sezonie wakacyjnym Wigry to był poc. rel. Kraków - Suwałki, który jedynie od Warszawy prowadził dodatkowo wagony z BB, przełączane w stolicy z Pogorii
Jeśli już jesteśmy przy wakacyjych łącznikach - ciekawe, czy w nowym rozkładzie będą wagony bezpośrdnie Ełk - Lublin w Niegocinie, oraz W-wa Zach. - Mikołajki w "beznazwowych" Śniardwach
W nowym rozkładzie jazdy,na szczęście,pozostają pociągi Łyna i Motława kursujące obecnie w relacji Olsztyn Główny - Iława Główna - Gdynia Główna i odwrotnie.