Włóczęga Północy
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
-
- Osobowy
- Posty: 65
- Rejestracja: 11 mar 2006, 20:36
- Lokalizacja: Warszawa
Linia Warszawsko-Petersburska była w czasach carskich dwutorowa, podobnie w czasach II RP. Jedynie na odcinku Nowa Wilejka - Turmont (teren obecnej Litwy) zdjęto po I wojnie światowej jeden z torów.Sebastian pisze:Jak dobrze zauważyłem zdjęcia te przypominają carskie czasy,kiedy to na linii (obecnie z Zielonki do Kuźnicy Białostockiej) leżał szeroki tor.A w którym roku dobudowano drugi tor na tej linii?
Przyjście Rosjan w 1944-45 roku spowodowało, że "jakimś cudem" jeden z torów zniknął. Jeszcze w rozkladzie z 1948 roku wykazywany jest jeden tor (nawet na odcinku Warszawa Wilenska - Tłuszcz).
Potem drugi tor stopniowo odbudowywano i w latach sześdziesiątych ciągnął się on już do Prostynia Bugu oraz między Łapami a Białymstokiem. A u schyłku lat sześćdziesiątych zakonczono odbudowę drugiego toru na całym odcinku Warszawa - Białystok. Do dzisiaj jednotorowy pozostał tylko most na Bugu pomiędzy Prostyniem a Małkinią.
Pozdrowienia z Warszawy
- Marcin Przegiętka
- Pospieszny
- Posty: 155
- Rejestracja: 10 lip 2006, 14:53
- Lokalizacja: Warszawa / Toruń
Tak na marginesie: czy czasem drugi tor z linii Nowa Wilejka - Turmont nie został wykorzystany do budowy linii Kutno - Strzałkowo?Andrzej Massel pisze: Linia Warszawsko-Petersburska była w czasach carskich dwutorowa, podobnie w czasach II RP. Jedynie na odcinku Nowa Wilejka - Turmont (teren obecnej Litwy) zdjęto po I wojnie światowej jeden z torów.
Ostatnie zdjęcie ("Każdy niech mówi co chce, tu pracuje PKP!") rzuca na kolana!
A przy tym nic nie straciło na aktualności...
Pozdrawiam,
Marcin
"Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją."
Marcin
"Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją."
-
- Osobowy
- Posty: 65
- Rejestracja: 11 mar 2006, 20:36
- Lokalizacja: Warszawa
Tak właśnie Panie Marcinie. W pomnikowej książce "Dwudziestolecie komunikacji w Polsce Odrodzonej" napisano, że "dla budowy linii Kutno - Strzałkowo" musiano rozebrać drugi tor na linii Wilejka Turmont"Marcin Przegiętka pisze:Tak na marginesie: czy czasem drugi tor z linii Nowa Wilejka - Turmont nie został wykorzystany do budowy linii Kutno - Strzałkowo?Andrzej Massel pisze: Jedynie na odcinku Nowa Wilejka - Turmont (teren obecnej Litwy) zdjęto po I wojnie światowej jeden z torów.
Pozdrowienia z Warszawy
-
- Pospieszny
- Posty: 128
- Rejestracja: 18 lip 2007, 21:42
- Lokalizacja: Lodz/Warszawa
- Kontakt:
-
- Pospieszny
- Posty: 128
- Rejestracja: 18 lip 2007, 21:42
- Lokalizacja: Lodz/Warszawa
- Kontakt:
-
- Towarowy
- Posty: 23
- Rejestracja: 04 cze 2008, 00:51