NML rozbierają!

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
Błażej
Osobowy
Posty: 51
Rejestracja: 24 kwie 2005, 21:58
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie

Post autor: Błażej »

No za czasów słodkiej komuny Iława-Brodnica miała być elektryfikowana :grin:
a dziś .... dziś ten szlak nie jest ani używany ani tym bardziej zelektryfikowany :???:

Kiedyś jeszcze miałem nadzieje że jak może Arriva sie rozkręci to rzucą przychylne spojrzenie w stronę nml ale widząc co sie dzieje nie wiadomo nawet czy sie utrzymają w Kuj-POm , po tym co akurat sobą prezentują prawdopodobne może być zerwanie umowy między Arriva a województwem Kuj-Pom
..::We must save Polish railroad::..
Awatar użytkownika
feyg
Ekspres
Posty: 247
Rejestracja: 18 gru 2006, 18:29
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: feyg »

Błażej pisze: Chciałem dodać pocztówkę z NML której po wielu miesiącach udało mi sie zrobić zdjęcie
Wrzuciłem ją ponieważ nie chciałem tworzyć nowego tematu.
To samo miejsce ale z drugiej strony. Intryguje mnie coś co wygląda jak wysoki semafor przy wiadukcie, tym bardziej że po lewej widać pędnie. Niestety kartka nie jest zbyt czytelna....
Załączniki
Neumark Wpr..jpg
Awatar użytkownika
Błażej
Osobowy
Posty: 51
Rejestracja: 24 kwie 2005, 21:58
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie

Post autor: Błażej »

Wierz mi, to semafor :) potem został zmieniony na świetlny który mimo że nie używany stoi do dziś.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2008, 10:50 przez Błażej, łącznie zmieniany 1 raz.
..::We must save Polish railroad::..
flugzeug30
Pospieszny
Posty: 128
Rejestracja: 18 lip 2007, 21:42
Lokalizacja: Lodz/Warszawa
Kontakt:

Post autor: flugzeug30 »

Pojawiają się czasem teraz w NML jakieś zdawki , np. 2 x SM-42 z Eaos-ami lub beczkami ??
Awatar użytkownika
Kolins
Pospieszny
Posty: 119
Rejestracja: 19 gru 2006, 16:51
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: Kolins »

flugzeug30 pisze:Pojawiają się czasem teraz w NML jakieś zdawki....??
Panie, a którędy to dojedzie? Da się jeszcze? :wink:
Kolins
flugzeug30
Pospieszny
Posty: 128
Rejestracja: 18 lip 2007, 21:42
Lokalizacja: Lodz/Warszawa
Kontakt:

Post autor: flugzeug30 »

Faktycznie...Od Brodnicy się nie da, od Iławy też nie bardzo...chociaż na Kolej. One.pl linia jest oznaczona jako nieprzejezdna...a SM- 42 sobie , OIDP, na zarośniętych torach dają radę...[np. na odcinku Pisz- Ełk dawały ].
Awatar użytkownika
feyg
Ekspres
Posty: 247
Rejestracja: 18 gru 2006, 18:29
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: feyg »

Błażej pisze:Wierz mi, to semafor :) potem został zmieniony na świetlny który mimo że nie używany stoi do dziś.
To samo miejsce, tylko pociąg inny...
Załączniki
Nowe miasto Lubawskie pociąg.jpg
kuba_mk
DYŻURNY RUCHU
Posty: 122
Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
Lokalizacja: Lidzbark Welski
Kontakt:

Post autor: kuba_mk »

Kolins pisze:Panie, a którędy to dojedzie? Da się jeszcze? :wink:
Podczas ostatniej wycieczki wzdłuż linii Tama Brodzka - Iława stwierdziłem około 100 metrowy ubytek na 36km (między Radomnem a Iławą) i około 300 metrowy kawałek na którym brakuje łączeń (kilometr wcześniej). No i na stacji w Kurzętniku z rozjazdów powyjmowano krzyżownice. To akurat wygląda na robotę PLK, bo część tych ubytków połatano staroużytecznymi szynami. Tak dekoracyjnie bardziej ale zawsze... Pozostały fragment trasy sprawdzałem wyrywkowo i nigdzie nie widziałem braków.
Awatar użytkownika
Błażej
Osobowy
Posty: 51
Rejestracja: 24 kwie 2005, 21:58
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie

Post autor: Błażej »

Tak jak podejrzewałem :grin: w Nowym Mieście Lubawskim istotnie istniała wieża wodna
Zdj. podesłał do mnie pan Janusz Laskowski za co serdecznie dziękuje :) Zdj. wykonane z wieży kościoła katolickiego.
Obrazek
..::We must save Polish railroad::..
Awatar użytkownika
maczy
Ekspres
Posty: 215
Rejestracja: 21 lis 2007, 18:24

Post autor: maczy »

kuba_mk pisze:
Kolins pisze:Panie, a którędy to dojedzie? Da się jeszcze? :wink:
Podczas ostatniej wycieczki wzdłuż linii Tama Brodzka - Iława stwierdziłem około 100 metrowy ubytek na 36km (między Radomnem a Iławą) i około 300 metrowy kawałek na którym brakuje łączeń (kilometr wcześniej). No i na stacji w Kurzętniku z rozjazdów powyjmowano krzyżownice. To akurat wygląda na robotę PLK, bo część tych ubytków połatano staroużytecznymi szynami. Tak dekoracyjnie bardziej ale zawsze... Pozostały fragment trasy sprawdzałem wyrywkowo i nigdzie nie widziałem braków.
Braki są już tuż za mostem na wypływie z Jeziora Bachotek do Drwęcy, który znajduje się między tarczą ostrzegawczą, a semaforem wjazdowym, do którego się ta tarcza odnosi, a mowa oczywiście o Tamie Brodzkiej. Stan taki zastano w styczniu 2007r., więc jeśli w obecnej chwili da się tam jechać, to albo za przyczyną Św. Mikołaja, albo PLK się wzięło i... no, właśnie - tylko po co by to mieli robić? Część szyn leżała na boku, niektórych już nie było. Myszkowałem niedaleko, bo jedynie do okolic schowanego w lesie w kierunku Iławy wiaduktu, jednak widok z ruin wiaduktu nie pozostawał mi złudzeń, że tędy jeździć się już nie da. Poza tym coś mi teraz świta w głowie, że jak się tam kręciłem w roku bieżącym, to ze stacji Tama Brodzka (a w zasadzie z okolic stacji, pro forma) zginęły istniejące jeszcze w rok wcześniej wszystkie 3 sztuki tarcz ostrzegawczych. Co prawda, były świetlne (od strony Iławy da się jednak w terenie odnaleźć ślady pędni po kształtowej), ale przeszły do historii.
ODPOWIEDZ