Linia 256
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
-
- Pospieszny
- Posty: 161
- Rejestracja: 11 gru 2007, 15:45
- Lokalizacja: Malbork
Linia 256
Witam
Poszukuje informacji na temat układów torowych stacji na linii Szymankowo - Nowy Dwór Gdański. Chodzi o lata zarówno 80-te, przed remontem (modernizacją peronów?) jak i lata późniejsze (co zlikwidowano, gdzie i kiedy). Ciekawi mnie też kiedy przebudowano układ torowy Nowego Stawu (zdaje się że tor normalny wjeżdża na teren byłej cukrowni przez bramę dawniej dla toru wąskiego). Posiadam książkę pana Pokropińskiego w której to zawarto schematy Nowego Stawu jak i Nowego Dworu, jednak znacząco różnią się one od tego jak było naprawdę, tak więc ich przydatność jest znikoma.
Przy okazji chciałbym się przywitać jako że to mój pierwszy post na tym forum.
Pozdrawiam
Poszukuje informacji na temat układów torowych stacji na linii Szymankowo - Nowy Dwór Gdański. Chodzi o lata zarówno 80-te, przed remontem (modernizacją peronów?) jak i lata późniejsze (co zlikwidowano, gdzie i kiedy). Ciekawi mnie też kiedy przebudowano układ torowy Nowego Stawu (zdaje się że tor normalny wjeżdża na teren byłej cukrowni przez bramę dawniej dla toru wąskiego). Posiadam książkę pana Pokropińskiego w której to zawarto schematy Nowego Stawu jak i Nowego Dworu, jednak znacząco różnią się one od tego jak było naprawdę, tak więc ich przydatność jest znikoma.
Przy okazji chciałbym się przywitać jako że to mój pierwszy post na tym forum.
Pozdrawiam
-
- Pospieszny
- Posty: 161
- Rejestracja: 11 gru 2007, 15:45
- Lokalizacja: Malbork
Re: Linia 256
Pytanie w temacie tej linii: Dlaczego linię 256 wyprowadzono ze stacji Szymankowo a nie Malbork (Kałdowo)? Jest to przecież o wiele bliżej. I jeśli już z kierunku Tczewa to dlaczego nie powstała stacja Stogi Malborskie - również bliżej, a właśnie Szymankowo.Łukasz Jamroz pisze:Witam
Poszukuje informacji na temat układów torowych stacji na linii Szymankowo - Nowy Dwór Gdański. C
Zapewne dlatego, że w chwili budowy linii do Nowego Dworu, Szymankowo było już stacją, a nic innego między Malborkiem i Tczewem nie było (przystanki w Kałdowie i Lisewie powstały później). Odgałęzienie linii w innym miejscu wymagałoby stworzenia i utrzymywania nowego posterunku odgałęźnego, który dodatkowo komplikowałby prowadzenie ruchu na Ostbahnie. Budowa nowej stacji (Stogi Malborskie) 4 km od istniejącej byłaby bez sensu.
Gdyby linia miała (zdecydowanie) większe znaczenie, powstałaby odpowiednia łącznica, posterunki itd. pozwalające na bezpośredni przejazd z/w kierunku Malborka. Skoro jednak było to połączenie stricte lokalne...
Gdyby linia miała (zdecydowanie) większe znaczenie, powstałaby odpowiednia łącznica, posterunki itd. pozwalające na bezpośredni przejazd z/w kierunku Malborka. Skoro jednak było to połączenie stricte lokalne...
-
- Towarowy
- Posty: 2
- Rejestracja: 05 sie 2011, 00:02
Dziś na stacji w Nowym Stawie zauważyłem ekipę drogowców - na odcinku ok. 100 m rozkręcono szyny na torze głównym, koparka wybiera warstwę tłucznia, okoszono międzytorze. Biorąc pod uwagę stan techniczny linii wspomniany fragment torów nie był w najgorszym stanie. Wiecie może dlaczego rozpoczęto prace?
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
-
- Towarowy
- Posty: 2
- Rejestracja: 05 sie 2011, 00:02
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda