Dworce zamknięte na noc?

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Czy zamykanie dworców na noc to dobre rozwiązanie?

tak
1
20%
nie
4
80%
 
Liczba głosów: 5

Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Dworce zamknięte na noc?

Post autor: Adam Dąbrowski »

Hej!

http://www.wm.pl/Index.php?ct=olsztyn&id=659667

Szkoda komentarza...

Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Tomek
Ekspres
Posty: 248
Rejestracja: 25 wrz 2004, 20:32
Lokalizacja: Pisz/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Tomek »

I tak i nie. Dworce w dużych miastach i owszem powinny być otwarte o ile prowadzi się ruch nocvą ( a tak zawyczaj bywa). Ale jeśli ostatni pociąg odjeźdza o 18 a nstępny jest przed południem następnego dnia do po kiego licha trzymać taką poczekalnię. Myśle że całodobowa dostępność dworca przy obecnym rokładzie przysługuje Olsztynowi, Elblągowi, Iławie, Ełkowi, może Morągowi i Ostódzie.
Ale to chyba znak czasów....
Radek
InterCity
Posty: 306
Rejestracja: 18 paź 2004, 12:52
Lokalizacja: Ostróda / Kraków

Post autor: Radek »

Z dzisiejszej GO:

Pomysł uderzył w pasażerów
Podróżni korzystający z ełckiego dworca PKP muszą liczyć się z tym, że nie będą mogli odpocząć na ławeczkach. Powód jest prosty - po prostu nie ma ich wewnątrz budynku.

Ławki z poczekalni ełckiego dworca PKP zniknęły.
- Byłam bardzo zdziwiona brakiem miejsc do siedzenia - opowiada 65-letnia mieszkanka miejscowości Długosze (dane do wiadomości redakcji). - Jestem osobą niepełnosprawną i zamiast spokojnie odpoczywać sobie na ławce, musiałam opierać się o ścianę. Nie rozumiem, dlaczego ktoś usunął ławki.
Takie postępowanie z pasażerami - zdaniem naszej Czytelniczki - jest bezduszne.

- Nie dość, że bilety są drogie, to jeszcze w tak brzydki sposób traktuje się podróżnych - dodaje. - Słyszałam, że właśnie w w ten sposób ełcka PKP walczy z osobami bezdomnymi, którzy nocują w budynku dworca. Ale taki pomysł, jak pozbycie się ławek, uderza nie tylko w bezdomnych. Przez to cierpią także pasażerowie.

Adam Zalewski z wydziału nieruchomości PKP w Ełku wyjaśnia, że ławki musiały zostać usunięte.

- Jesteśmy odpowiedzialni za stan sanitarny tych ławek - mówi Adam Zalewski. - Jakiś czas temu zostały one odnowione i zabezpieczone specjalnymi rurkami, żeby nikt nie mógł się na nich położyć. Zdewastowano je jednak ponownie i zabrudzono. Zatem ponownie musimy je odrestaurować. Do poczekalni wrócą one za kilka tygodni. Być może w przyszłości zastąpimy je plastykowymi, na których nikt już nie będzie mógł się położyć.

Być może to nie koniec zmian na ełckim dworcu. Jest pomysł, by zamykać go codziennie między godz. 24 a 4.

- Przymierzamy się do tego - dodaje Adam Zalewski. - Trudno jednak mówić o konkretnej dacie wprowadzenia tej zmiany.

Andrzej Sufranek, dyrektor Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami PKP w Olsztynie wyjaśnia, że taka decyzja może zapaść jedynie wtedy, gdy nie będzie nocnych pociągów wyjeżdżających lub przyjeżdżających do Ełku.
- Takie są plany, ale nie ma jeszcze żadnej konkretnej decyzji - mówi Andrzej Sufranek.
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...:-)
CM

Post autor: CM »

Zacznie sie problem, jak PKP zacznie likwidowac podłogi i korytarze ;) Niestety nie zdazono na czas powolac spolek: "PKP - Ławki Sp.Akc.", "PKP - Megafony", "PKP - Zegary", "PKP - Przejścia Podziemne"... Pozostało tylko brechtać, bo już nie ma siły płakać :(
Przemek
Ekspres
Posty: 218
Rejestracja: 02 paź 2004, 09:55
Lokalizacja: Dobre Miasto

Post autor: Przemek »

Tak na marginesie, u nas w Gutsztadcie, wykorzystalismy część poczekalni dworca na Swietlice dla blokerskiej młodzieży, która i tak wcześniej w tej poczekalni cały czas siedziała.
Własnymi siłami odmalowali i uporządkowali lokal, mają bilard, piłkarzyki, gazety itp. A co najwazniejsze dbają o porządek-są tam przecież gospodarzami.
Tak więc mamy stowarzyszenie "dzieci dworca" ale ja sie cieszę, stacja żyje a nie popada w zapomnieniu w ruine.

pozdro
pt
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Hej!

Niestety, mankamentem naszej kolei są archaiczne przepisy. Między innymi te, które uniemożliwiają sprzedaż niepotrzebnych obiektów przy używanych liniach osobom zainteresowanym. W grę wchodzi jedynie najem, a to śmierdzący i ryzykowny interes.

Weźmy na przykład zrujnowane dworce na linii Czerwonka - Mrągowo - Ełk. Gdyby można było je kupić, na pewno chętni by się znaleźli. Obiekty odzyskałyby dawną świetność, znowu wyglądałyby pięknie z okien pociągów lub szynobusów... I wilk syty, i owca cała. Właściele mogliby przy tym zadbać o wykoszenie trawska na równi stacyjnej, odchwaszczenie peronów, odmalowanie tablic. W sumie leżałoby to w ich interesie, bo obejście wyglądałoby wtedy jeszcze ładniej.

Wiadomo, że nikt nie weźmie się za remont, jeśli nie będzie miał stuprocentowej pewności, iż to, co osiągnie, będzie należało zawsze do niego. A kolej za remont to już w ogóle się nie weźmie. Pierwej wyburzą. Bo przecież to rudera, nie zabytek... :evil:

Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
CM

Ideał?

Post autor: CM »

Nastepne do wycinki będą wszytstkie ocalałe jeszcze kasy biletowe i informacja - jakeż to oszczędności :( Adam ma rację - np. w Kruklankach dawno z tego byłby prywatny pałac - ale lepiej niech sie zawali, albo spadkobiercy DRG (?) sie upomną i okaże się że w księgach wieczystych wciąż należy do nich ;)

Myslę sobie - że PKP pozazdrościły PKS-owi kosztów utrzymania infrastruktury. Przyszłość przystanków PKP to: peronik (najlepiej niech się nim samorząd zaopiekuje - jak nie - to trawnik) i żółty słupek z niebieską tabliczką PKP. Rozkład jazdy - no może mała foliowa fiszka na słupku, jak miejscowi nie zerwą po trzech dniach. Taką mam koncepcję :)

PS. Adam - odpiszę po weekendzie, robię pożegnalne kółko via Lidzbark Miasto i Gardeję z okazji gratyfikacji ze Świata Kolei (za Nw. Młyn-Reszel :)
Przemek
Ekspres
Posty: 218
Rejestracja: 02 paź 2004, 09:55
Lokalizacja: Dobre Miasto

Post autor: Przemek »

Obawiam się Cezarze że się mylisz.
Przyszłosć PKP to zarośnięte starotorza, poprzegradzane płotkami równie stacyjne, dworce jako poczekalnie dla prywtnych przewożników autobusowych a tabor jako pokarm dla żarłocznych hutniczych pieców...
Jeśli nic sie nie zmieni...
:evil: :evil: :evil:
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Kurczę, dlaczego ja jestem naiwny i ciągle wierzę, że jeszcze będzie lepiej?! :roll:

PS: Cezar! Gratuluję artykułu i życzę udanej podróży! :)
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Przemek
Ekspres
Posty: 218
Rejestracja: 02 paź 2004, 09:55
Lokalizacja: Dobre Miasto

Post autor: Przemek »

Nie martw się Adamie, uszy do góry :D

Miałem na mysli tylko PKP w obecnej sk...wiałej postaci którą ( tą postać) im szybciej szlag trafi tym lepiej dla kolei jako środka transportu.

Jeśli nie chcemy oby moja wizja sie spełniła :cry:


Pozdrawiam,
PT
CM

Post autor: CM »

Ideał nowoczesnych dworców PKP juz jest! http://www.ostbahninfo.de/polen/galerien/ost2/10-8.jpg

Obrazek[/img]
ODPOWIEDZ