Więcbork - Złotów

Historia dróg żelaznych;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
pzpr
Towarowy
Posty: 16
Rejestracja: 09 sty 2007, 21:51
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Więcbork - Złotów

Post autor: pzpr »

Witam,

W rozkładzie z roku 90-tego w tabeli 436 Świecie - Złotów, pociągi kurowały tylko na odc. Świecie - Sypniewo.
Czym była spowodowana sytuacja, że do Złotowa nie docierał żaden pociąg pasażerki od strony Więcborka ?
Awatar użytkownika
KSICHU
Przyspieszony
Posty: 84
Rejestracja: 02 sty 2007, 21:39
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: KSICHU »

Pewien kolejarz tzw. starej daty opowiadał mi niegdyś, że na krótko przed zamknięciem ruchu pasażerskiego na odcinku Więcbork - Złotów przeprowadzony został remont torowiska. Być może w roku 90' remont ten wykonywano właśnie na odcinku Sypniewo - Złotów. Tak na marginesie stan torowiska na tym odcinku w dalszym ciągu nie jest najgorszy

http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial ... toid=20906

http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial ... toid=20895

Pozdrawiam

Krzysztof Werner
Dwa do przodu, trzy do tyłu...
Awatar użytkownika
pzpr
Towarowy
Posty: 16
Rejestracja: 09 sty 2007, 21:51
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pzpr »

Mogło tak być, w takim razie remont w założeniach musiał trwać dłużej niż obowiązywał rozkład - wtedy mogli nie wpisać pociągów na tym odcinku, ale dziwni mnie brak KKA w rozkładzie.

A jeżeli rozchodzi się o stan torów, to faktycznie nie jest najgorszy - w każdym razie wizualnie na pierwszych dwóch kilometrach od Wiecborka w kierunku Złotowa. Niestety więcej nie przeszedłem, bo na Chojnice musiałem cisnąć :)

Pozdrawiam :)
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

KSICHU pisze: ...przeprowadzony został remont torowiska.
Daję sobie rękę obciąć, że NA PEWNO NIE !!!
KSICHU pisze:Tak na marginesie stan torowiska na tym odcinku w dalszym ciągu nie jest najgorszy
Z pewnością. Budowle ziemne są najtrwalszymi dziełami ludzkości.
pzpr pisze: ...jeżeli rozchodzi się o stan torów, to faktycznie nie jest najgorszy
Z pewną nieśmiałością...
Czy wolno mi zapytać o kwalifikacje Szanownego Kolegi w tym zakresie ?
Bo ja na podlinkowanych fotografiach widzę podkłady drewniane leżące w "badziewiastej" podsypce. Taki tor - poddany obciążeniu - zwykle rozpada się w mig !!
L.L.
Awatar użytkownika
KSICHU
Przyspieszony
Posty: 84
Rejestracja: 02 sty 2007, 21:39
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: KSICHU »

Panie Leszku,

czy zna Pan zatem przyczynę dlaczego w rozkładzie z roku 90' pociągu kursują tylko do Sypniewa ?

Pozdrawiam

Krzysztof Werner
Dwa do przodu, trzy do tyłu...
Awatar użytkownika
pzpr
Towarowy
Posty: 16
Rejestracja: 09 sty 2007, 21:51
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pzpr »

Leszek Lewiński pisze: Czy wolno mi zapytać o kwalifikacje Szanownego Kolegi w tym zakresie ?
Bo ja na podlinkowanych fotografiach widzę podkłady drewniane leżące w "badziewiastej" podsypce. Taki tor - poddany obciążeniu - zwykle rozpada się w mig !!
Chciałbym zauważyć, że moja wypowiedz o stanie toru tyczy się pierwszych kilometrów odcinka Więbork - Zlotów.

Fachowcem w tej dziedzinie nie jestem, ale z nie jednego pieca jadłem chleb i nie jedną linię widziałem, dlatego pozwoliłem sobie wyrazić swoją prywatną opinię, czy jest ona prawdziwa czy błędna - to jest sprawa dla speców, jednakże dla moich potrzeb hobbistyczno-statystycznych jest wystarczająca.
(Aha, osobiście nie lubię drewnianych podkładów, szczególnie po deszczu ;) )

Na załączonym obrazku widzimy wyjazd z Więcborka.
Obrazek
Awatar użytkownika
KSICHU
Przyspieszony
Posty: 84
Rejestracja: 02 sty 2007, 21:39
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: KSICHU »

Ja "lustrowałem" szlak od strony Złotowa w kierunku Więcborka. Na szlaku w większości podkłady drewniane, a tylko na wyprofilowanych łukach podkłady betonowe.

Pozdrawiam

Krzysztof Werner
Dwa do przodu, trzy do tyłu...
Awatar użytkownika
Piotr Janik
InterCity
Posty: 300
Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotr Janik »

ale z nie jednego pieca jadłem chleb i nie jedną linię widziałem
No to kamień z serca...
"Nowy Rok, Nowe Forum" :mrgreen: . Jeśli mój niemerytoryczny post nie przejdzie, proszę Moderatorów, by zrekompensowali mi jego usunięcie prewencyjnym poszerzeniem zbioru Ikon Emocji - nie ma np. takiej, co zachowuje się jak kulka...
Freien Strecken für freien Menschen!
Andrzej Massel
Osobowy
Posty: 65
Rejestracja: 11 mar 2006, 20:36
Lokalizacja: Warszawa

Re: Więcbork - Złotów

Post autor: Andrzej Massel »

pzpr pisze: W rozkładzie z roku 90-tego w tabeli 436 Świecie - Złotów, pociągi kurowały tylko na odc. Świecie - Sypniewo.
Czym była spowodowana sytuacja, że do Złotowa nie docierał żaden pociąg pasażerki od strony Więcborka ?
Najprawdopodobniej ograniczenie relacji pociągów tylko do Sypniewa wynikało z bardzo złego stanu nawierzchni na odcinku tej linii leżącym w ówczesnej Pomorskiej DOKP. Granica dyrekcji znajdowała się w km 94,600 (w rejonie przystanku Dorotowo, km 93,91). Z rozkładu służbowego z 1987 roku wynika, że na całej długości linii w Północnej DOKP, od Świecia do km 94,600, obowiązywała prędkość 60 km/h, tymczasem w Pomorskiej DOKP, od km 94,6 do Złotowa - tylko 20 km/h. Stan ten do 1990 roku zapewne nie uległ zmianie.
Ostatnią stacją na terenie Północnej DOKP było Sypniewo i stąd taka dziwna relacja Świecie - Sypniewo.
Na początku lat dziewięćdziesiątych wykonano naprawę główną na odcinku w Pomorskiej DOKP od strony Złotowa. Świadczy o tym rozkład z 1992 roku, w którym pociągi kursują ponownie na całej trasie, a czas przejazdu od Dorotowa do Złotowa (około 15,5 km) wynosił (z postojami) 23 minuty.
Z jazdy po tej linii SA101 w czerwcu 2000 roku pamiętam, że tor na odcinku w/w wymiany był całkiem przyzwoity.
Z rozkładu 1992/1993 wynika, że dla odmiany pogorszył się stan nawierzchni na części odcinka między Więcborkiem a km 94,6. Bardzo długi czas jazdy był między Sypniewiem a Dorotowem: niecałe 5 km w 22 minuty (wygląda na ograniczenie do 15 lub 20 km/h).
A od maja 1993 roku pociągi na odcinku Węcbork - Złotów) przestały kursować....
Pozdrowienia z Warszawy
Awatar użytkownika
KSICHU
Przyspieszony
Posty: 84
Rejestracja: 02 sty 2007, 21:39
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: KSICHU »

Andrzej Massel pisze:Na początku lat dziewięćdziesiątych wykonano naprawę główną na odcinku w Pomorskiej DOKP od strony Złotowa. Świadczy o tym rozkład z 1992 roku, w którym pociągi kursują ponownie na całej trasie, a czas przejazdu od Dorotowa do Złotowa (około 15,5 km) wynosił (z postojami) 23 minuty.
Czyżbym miał troszkę racji ??? :)

Pozdrawiam

Krzysztof Werner
Dwa do przodu, trzy do tyłu...
Awatar użytkownika
pzpr
Towarowy
Posty: 16
Rejestracja: 09 sty 2007, 21:51
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pzpr »

KSICHU pisze: Czyżbym miał troszkę racji ??? :)
Na to wychodzi !

Przy okazji dziękuje Andrzejowi Masselowi za opisanie najnowszej historii omawianej trasy :)
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

pzpr pisze:
KSICHU pisze: Czyżbym miał troszkę racji ??? :)
Na to wychodzi !
Faktycznie - TROSZKĘ, bo remontowano nawierzchnię, czyli tor, a nie torowisko.
Nadal daję sobie rękę obciąć, że torowiska wówczas nikt nie ruszał.
L.L.
Awatar użytkownika
phaedra
Osobowy
Posty: 64
Rejestracja: 27 mar 2007, 19:55
Lokalizacja: Toruń

Re: Więcbork - Złotów

Post autor: phaedra »

Andrzej Massel pisze: A od maja 1993 roku pociągi na odcinku Węcbork - Złotów) przestały kursować....
Witam bardzo serdecznie, to mój pierwszy post tutaj. Jestem byłym mieszkańcem Więcborka i bardzo interesują mnie sprawy związane z więcborską koleją. Jaka była konkretna data likwidacji połączenia pomiędzy Złotowem a Więcborkiem ?
Awatar użytkownika
KSICHU
Przyspieszony
Posty: 84
Rejestracja: 02 sty 2007, 21:39
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: KSICHU »

phaedra pisze:Jaka była konkretna data likwidacji połączenia pomiędzy Złotowem a Więcborkiem ?
Ruch pasażerski na odcinku Złotów - Więcbork wstrzymano 21.05.1993, a ruch towarowy w roku 2002, lecz dokładnej daty nie udało mi się ustalić... :???:

Pozdrawiam

Krzysztof Werner
Dwa do przodu, trzy do tyłu...
Awatar użytkownika
Janek
Przyspieszony
Posty: 94
Rejestracja: 16 kwie 2005, 09:59
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Janek »

KSICHU pisze:
phaedra pisze:Jaka była konkretna data likwidacji połączenia pomiędzy Złotowem a Więcborkiem ?
Ruch pasażerski na odcinku Złotów - Więcbork wstrzymano 21.05.1993, a ruch towarowy w roku 2002, lecz dokładnej daty nie udało mi się ustalić... :???:
Towarowe jeździły w relacji Złotów - Kujan. Dalej nic nie jeździło.

Pozdrawiam
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ