Czy to prawda, że tak długo go trzymali w więzieniu na tym terenie, bo liczyli, że pójdzie na współpracę i wyjawi sekrety ukrytych, z jego polecenia, w tym rejonie "ciekawych" rzeczy?lyck pisze:Wymysł domorosłego fachowca od umocnień - gaulajtera Kocha (namiestnik NSDAP na Prusy Wsch.), który niczym perski satrapa chciał tak powstrzymać Rosjan. Zapomniał, że rowy bez obrońców są dosłownie nic nie warte. Zmarł dopiero w 1986 roku na dawnych swoich włościach tzn. w barczewskim więzieniu...
GIŻYCKO-KRUKLANKI- ZDJĘCIA POCIĄGÓW
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
- krzysztoforek
- Ekspres
- Posty: 215
- Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
- Lokalizacja: Szczecin
- krzysztoforek
- Ekspres
- Posty: 215
- Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
- Lokalizacja: Szczecin
- krzysztoforek
- Ekspres
- Posty: 215
- Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Osobowy
- Posty: 65
- Rejestracja: 11 mar 2006, 20:36
- Lokalizacja: Warszawa
Warto tu jeszcze dodać, że przywrócenie ruchu na linii Giżycko - Kruklanki nie nastąpiło od razu po wojnie. Jeszcze w rozkładzie z 1951 roku nie ma śladu po tej linii...lyck pisze:Mam wrażenie, że nitkę tylko do Kruklanek zbudowano z powodów czysto praktycznych (mało typowe jak na PRL ). Był to najtańszy sposób no możliwie szybki wywóz drewna z pobliskiej Puszczy Boreckiej (mało znana puszcza, a miejscami nie ustępuje białowieskiej). Po wojnie drewno było potrzebne na gwałt - do odbudowy. Powojenny wyręb był momentami rabunkowy. Ruch osobowy był tu raczej efektem ubocznym
Pozdrowienia z Warszawy
- Piotr Janik
- InterCity
- Posty: 300
- Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
- Lokalizacja: Warszawa
W związku z powyższymi rewelacjami, pozwolę sobie polecić Panom znane mi zestawienie informacji o linii Giżycko - Kruklanki: http://www.starejuchy.pl/kolej/kruklanki/index.html
I jeszcze strzałka od jednej z bezcennych fot Krzysztoforka w kierunku starszego wątku: http://www.anduril.linuxpl.com/kmk/viewtopic.php?t=311
I jeszcze strzałka od jednej z bezcennych fot Krzysztoforka w kierunku starszego wątku: http://www.anduril.linuxpl.com/kmk/viewtopic.php?t=311
Freien Strecken für freien Menschen!
-
- Osobowy
- Posty: 65
- Rejestracja: 11 mar 2006, 20:36
- Lokalizacja: Warszawa
Parę informacji na temat zestawienia pociągów kursujących na linii Giżycko - Kruklanki:
Rok 1975 3 pary pociągów. Zestawienie SP30 + 3B
Wagony ze stacji Korsze
Lokomotywa SP30 z MD Korsze
W dodatku II-B DOKP Gdańsk do SRJP 1975/1976 jest adnotacja:
St. Korsze dosyła potrzebne wagony osob. do Giżycka poc. nr 98072, a stacja Giżycko zwraca wagony osob. poc. nr 98074 do st. Korsze. Obieg obsłużyć wagonami osob. z urządzeniami ogrzewania elektrycznego 500 V
W 1977 roku według służbowego rozkładu jazdy - zeszyt I-7 (odcinek był już wtedy w Centralnej DOKP) pociągi na linii Giżycko - Kruklanki były obsługiwane parowozami Ty2, a ich max. obciążenie wynosiło 250 ton
W 1985 roku linii była nadal obsługiwana parowozami Ty2. Pochodziły one z MD Ełk. A wagony to po prostu zespół piętrusów (Bipa) również z Ełku (obieg obejmował także parę pociągów Ełk - Giżycko oraz Giżycko - Ełk).
Ciekawe jakie było zapełnienie tak pojemnego składu...
I jeszcze sprawa prędkości pociągów na ww. linii.
Od czasu odbudowy linii (a z pewnością od 1955 roku) do maja 1973 roku prędkość wynosiła 50 km/h. W rozkładzie 1973/1974 została ona zmniejszona do 30 km/h. Kolejne zmniejszenie prędkości (do 15 km/h) nastąpiło w rozkładzie 1983/1984. Dlatego może to zakrawać na cud, że jeszcze 4 lata (do lata 1987) linia była eksploatowana i to także w ruchu pasażerskim...
Rok 1975 3 pary pociągów. Zestawienie SP30 + 3B
Wagony ze stacji Korsze
Lokomotywa SP30 z MD Korsze
W dodatku II-B DOKP Gdańsk do SRJP 1975/1976 jest adnotacja:
St. Korsze dosyła potrzebne wagony osob. do Giżycka poc. nr 98072, a stacja Giżycko zwraca wagony osob. poc. nr 98074 do st. Korsze. Obieg obsłużyć wagonami osob. z urządzeniami ogrzewania elektrycznego 500 V
W 1977 roku według służbowego rozkładu jazdy - zeszyt I-7 (odcinek był już wtedy w Centralnej DOKP) pociągi na linii Giżycko - Kruklanki były obsługiwane parowozami Ty2, a ich max. obciążenie wynosiło 250 ton
W 1985 roku linii była nadal obsługiwana parowozami Ty2. Pochodziły one z MD Ełk. A wagony to po prostu zespół piętrusów (Bipa) również z Ełku (obieg obejmował także parę pociągów Ełk - Giżycko oraz Giżycko - Ełk).
Ciekawe jakie było zapełnienie tak pojemnego składu...
I jeszcze sprawa prędkości pociągów na ww. linii.
Od czasu odbudowy linii (a z pewnością od 1955 roku) do maja 1973 roku prędkość wynosiła 50 km/h. W rozkładzie 1973/1974 została ona zmniejszona do 30 km/h. Kolejne zmniejszenie prędkości (do 15 km/h) nastąpiło w rozkładzie 1983/1984. Dlatego może to zakrawać na cud, że jeszcze 4 lata (do lata 1987) linia była eksploatowana i to także w ruchu pasażerskim...
Pozdrowienia z Warszawy
Wow. Sporo nowych informacji i fotek tu widzę Sporo odpowiedzi jest faktycznie na stronce o linii (właściwie PKP bocznicy surowcowo-przemysłowej). Ale zagadek jeszcze więcej
Właśnie - w 1976 (?) nastąpiła zamiana DOKP dla tej linii. Czy to nie dziwne, że w ogóle początkowo podciągnięto Kruklanki pod Gdańsk? (a Giżycko pod Wwę!). Obsługa z Korsz była chyba bardzo uciążliwa - być może zrobiono to "pod" korszańskie wagony motorowe, a po ich wycofaniu rozsądniej było jednak wykorzystywać pobliski Ełk?
Cholerka... Jestem bardzo ciekaw, czy aby artykuł w ŚK i bolesna uwaga o polityce nieruchomosci PKP nie spowowodwały przypadkiem tego przetargu na dworzec w Kruklankach. Trochę późno się obudzili.
Właśnie - w 1976 (?) nastąpiła zamiana DOKP dla tej linii. Czy to nie dziwne, że w ogóle początkowo podciągnięto Kruklanki pod Gdańsk? (a Giżycko pod Wwę!). Obsługa z Korsz była chyba bardzo uciążliwa - być może zrobiono to "pod" korszańskie wagony motorowe, a po ich wycofaniu rozsądniej było jednak wykorzystywać pobliski Ełk?
Cholerka... Jestem bardzo ciekaw, czy aby artykuł w ŚK i bolesna uwaga o polityce nieruchomosci PKP nie spowowodwały przypadkiem tego przetargu na dworzec w Kruklankach. Trochę późno się obudzili.
Kolejowy elementarz Warmii i Mazur! www.torowiskiem.prv.pl
- krzysztoforek
- Ekspres
- Posty: 215
- Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
- Lokalizacja: Szczecin
Nowe fotki tym razem kolorowe ( 23.05.1993 r. )
Widok z wiaduktu przed st. Pieczonki w stronę Giżycka.
Widok z wiaduktu przed st. Pieczonki w stronę Giżycka.
Ostatnio zmieniony 19 sty 2007, 20:04 przez krzysztoforek, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzysztoforek
- Ekspres
- Posty: 215
- Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
- Lokalizacja: Szczecin
- krzysztoforek
- Ekspres
- Posty: 215
- Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
- Lokalizacja: Szczecin
- krzysztoforek
- Ekspres
- Posty: 215
- Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
- Lokalizacja: Szczecin
- krzysztoforek
- Ekspres
- Posty: 215
- Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
- Lokalizacja: Szczecin
- krzysztoforek
- Ekspres
- Posty: 215
- Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
- Lokalizacja: Szczecin
Piękne fotki...
Cholerka... jak szybko znikają ślady po kolei. Przyroda i ludzie nie znają litości
PS. Na germańskich forach też próbowałeś szukać? 99% że Dojcze coś mają z tej linii.
Cholerka... jak szybko znikają ślady po kolei. Przyroda i ludzie nie znają litości
PS. Na germańskich forach też próbowałeś szukać? 99% że Dojcze coś mają z tej linii.
Kolejowy elementarz Warmii i Mazur! www.torowiskiem.prv.pl