Drezyna pomiarowa w Braniewie
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Piękny składzik widziałem dzis na trasie Braniewo Brama-Braniewo.SM42+kilkanaście wagonów z ok 20 czołgami.Na końcu składu była tez druga SM42(dokładnych numerów nie pamietam)
Na stacji Braniewo zaobserwowałem Drezyne pomiarową EM-120-01 z wagonem.
Szkoda że mi się aparat rozwalił bo takie widoki zapewne szybko sie nie powtórza
Na stacji Braniewo zaobserwowałem Drezyne pomiarową EM-120-01 z wagonem.
Szkoda że mi się aparat rozwalił bo takie widoki zapewne szybko sie nie powtórza
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Otrzymaliśmy od RŻD zlecenie dokonania pomiarów torów normalnych na terenie Kaliningradskoj Obłasti. Dnia 20.04.2005 byliśmy drezyną pomiarową EM-120 w Kaliningradzie. Start z Braniewa nastąpił o 7:00, powrót do Braniewa ok. 16. Kilka fotek wstawiłem na FM. Dziś Em'ka mierzyła tory na odcinku Braniewo - Elbląg - Malbork - Szymankowo - Nowy Dwór Gd. - Tczew - Gdańsk - Gdynia. Teraz załoga odpoczywa. Jutro pomiar torem 2 Gdynia - Warszawa.kaim pisze:Na stacji Braniewo zaobserwowałem Drezyne pomiarową EM-120-01 z wagonem.
L.L.
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Zapytam retorycznie: Braniewo - Elbląg przez Młynary, tak?Leszek Lewiński pisze:Dziś Em'ka mierzyła tory na odcinku Braniewo - Elbląg - Malbork - Szymankowo - Nowy Dwór Gd. - Tczew - Gdańsk - Gdynia. Teraz załoga odpoczywa. Jutro pomiar torem 2 Gdynia - Warszawa.
Zapytam też nie-retorycznie: jak wyglądają pomiary taką drezyną i przykładowo jakie wyniki wyszły dla badanych linii? Czy sprawdza się nawierzchnię pod jakimś konkretnym kątem, czy też są to ogólne badania diagnostyczne, czyli profilaktyka?
Pozdrawiam!
PS: Zdjęcia na FM bardzo fajne. Nie wiedziałem, że Kalince podmieniają lokomotywę, myślałem, że jak dawniej polska SU45 dociera aż do końca. Gdzie się odbywa zmiana lokomotywy, w Mamonowie?
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
http://www.forum.martel.pl/viewtopic.php?t=6721kaim pisze:Moge prosić o linka do tych zdjęć
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Tak.admk1985 pisze: Zapytam retorycznie: Braniewo - Elbląg przez Młynary, tak?
Drezyna pomiarowa EM-120 służy do pomiaru układu geometrycznego toru w tzw. względnym układzie, czyli na bazie szytwnej pojazdu pomiarowego. Mierzy się i zapisuje w formie wykresu:admk1985 pisze: Zapytam też nie-retorycznie: jak wyglądają pomiary taką drezyną i przykładowo jakie wyniki wyszły dla badanych linii? Czy sprawdza się nawierzchnię pod jakimś konkretnym kątem, czy też są to ogólne badania diagnostyczne, czyli profilaktyka?
- nierówności pionowe - osobno dla toku lewego i prawego;
- wichrowatość toru;
- przechyłkę;
- szerokość toru i gradient szerokości;
- nierówności poziome - osobno dla toku lewego i prawego.
Podczas pomiaru ustala się prędkość maksymalną, a ta warunkuje wartości dopuszczalne poszczególnych parametrów geometrycznych. Przekroczenie wartości dopuszczalnej jest usterką klasy C. Dodatkowo system zestawia te usterki w formie tabulogramów...
To tak w wielkim skrócie i przybliżeniu. Dopowiem jeszcze, że jest to bardzo skuteczne i szybkie urządzenie pomiarowe, pozwalające na identyfikowanie usterek pod obciążeniem toru taborem, z którego otrzymujemy wiele informacji o nawierzchni kolejowej badanego odcinka.
E... tam. Kiepskie. Ja nie umiem fotografować. Ale obiekty na nich uwidocznione - z pewnością są ciekaweadmk1985 pisze:Zdjęcia na FM bardzo fajne.
Tak. W Mamonowie.admk1985 pisze:Nie wiedziałem, że Kalince podmieniają lokomotywę, myślałem, że jak dawniej polska SU45 dociera aż do końca. Gdzie się odbywa zmiana lokomotywy, w Mamonowie?
L.L.
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Dziękując za odpowiedzi, zapytam o jeszcze jedno. Na zdjęciu przedstawiającym rosyjską jednostkę spalinową (prigorodnyj pojezd ) widać też na pierwszym planie ciekawy moim zdaniem tor. Cóż to za podkład tam leży (te charaktersytyczne ułożenie na kształt litery "V")? Jakie ewentualne zalety płyną z takiego systemu i czy u nas w kraju, a może i w bliższej okolicy, można spotkać podobne rozwiązania?
Nawiasem mówiąc, takie wycieczki, choćby i pracowite, są chyba najlepszą nagrodą za trud i odpowiedzialność inżynierskiej posługi...
Pozdrawiam!
Nawiasem mówiąc, takie wycieczki, choćby i pracowite, są chyba najlepszą nagrodą za trud i odpowiedzialność inżynierskiej posługi...
Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Jest to niemiecki system nazywany właśnie Y.admk1985 pisze: ...zapytam o jeszcze jedno (...) widać też na pierwszym planie ciekawy moim zdaniem tor (...) (te charaktersytyczne ułożenie na kształt litery "V")? Jakie ewentualne zalety płyną z takiego systemu i czy u nas w kraju, a może i w bliższej okolicy, można spotkać podobne rozwiązania?
Podkłady są stalowe z kształtownika przypominającego teownik. Zaletą jest bardzo duża sztywność ramy toru w płaszczyźnie poziomej. Z tego powodu tor na takich podkładach może być bezstykowy nawet w łukach o bardzo małym promieniu (na ma zagrożenia wyboczeniem).
U nas zastosowano go już niedaleko Krakowa (na próbę; ale co tu próbować, skoro na DB spełnia swe zadania znakomicie). Lokalizacją nr 2 miał być odcinek Reda - Mrzezino, ale zapadła decyzja o remoncie linii "papieskiej" i mogę się pocałować w d..., bo te podkłady zostaną ułożone właśnie tam.
No, ładnie... Ja tam byłem w pracy !! A com zobaczył - to mojeadmk1985 pisze: ...takie wycieczki...
L.L.
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
BTW. Dostałem od p. Jarosława Kawskiego ciekawe info dotyczące agonii bocznic "By - Piórkowo" na dawnym WRP Braniewo. Do 5 maja ma być rozebrana praktycznie cała infrastruktura kolejowa tego kompleksu (rampa też? ). Podobno to defintywna decyzja UTK. Ostatnia szansa na sfotografowanie ginącego reliktu "Zimnej wojny"... Bocznice "Piórkowo" miały najdłuższe tory (3,642 km sz. / 2,581 km nrm.) biegnące w nadpasłęckie lasy na wschód od stacji Wlk. Wieżno i Kurowo.
Miast komentarza - xero z "nowokoalicyjnego" preliminarza...Lokalizacją nr 2 miał być odcinek Reda - Mrzezino, ale zapadła decyzja o remoncie linii "papieskiej" i mogę się pocałować w d..., bo te podkłady zostaną ułożone właśnie tam.
Kolejowy elementarz Warmii i Mazur! www.torowiskiem.prv.pl
Tyle co w info - chodzi tylko o "Piórkowo". Być może chodzi pozyskanie materiału staroużytecznego dla nowego obiektu przeładunkowego pod Braniewiem?
Kolejowy elementarz Warmii i Mazur! www.torowiskiem.prv.pl
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Tymczasem podkłady systemu Y już leżą na "linii papieskiej"... Na zdjęciach bardzo dobrze widać, jak wyglądają dokładnie.
http://www.forum.martel.pl/viewtopic.php?t=6780
Pozdrawiam!
http://www.forum.martel.pl/viewtopic.php?t=6780
Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Piórkowo nie było od dawien dawna używane w planowym wykorzystaniu. Sporadycznie coś tam wyciągano.CM pisze:Tyle co w info - chodzi tylko o "Piórkowo". Być może chodzi pozyskanie materiału staroużytecznego dla nowego obiektu przeładunkowego pod Braniewiem?
Budowa nowego obiektu przeładunkowego przy nastawni Br1 jest prywatną inwestycją, więc zapewne prywaciarz nie dostanie "z odzysku" tylko zakupi na swoje potrzeby nowe.
Kilka dni temu byłem tam i zrobiłem kilka zdjęć. Wstawię jak obrobię do akceptowalnych wymiarów.
Witam,Leszek Lewiński pisze:Otrzymaliśmy od RŻD zlecenie dokonania pomiarów torów normalnych na terenie Kaliningradskoj Obłasti. Dnia 20.04.2005 byliśmy drezyną pomiarową EM-120 w Kaliningradzie. Start z Braniewa nastąpił o 7:00, powrót do Braniewa ok. 16. Kilka fotek wstawiłem na FM.
A jak w świetle przeprowadzonych pomiarów wypada stan odcinka od Mamonowa (granicy) do Królewca?
Jaka jest V max obecnie i czy Rosjanie myślą o podniesieniu prędkości na tym odcinku?
Parę lat temu gdy tamtędy jechałem, tor był swieżo po NG, a mimo to było na nim mnóstwo nierówności pionowych, przypuszczalnie w miejscach, gdzie dawniej były pozapadane styki (technologiczne?). Dodam, że tor był już bezstykowy. Ciekaw jestem jak obecnie wyglądają możliwości skrócenia czasu jazdy pociągów na odcinku Braniewo - Królewiec.
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Generalnie nieźle. Coś tak, jak u nas Reda - Hel. Są odcinki lepsze i gorsze.Bodek pisze: A jak w świetle przeprowadzonych pomiarów wypada stan odcinka od Mamonowa (granicy) do Królewca?
Generalnie 80 km/h, miejscami 60 km/h. Przez stacje - wolniej - głównie 40 km/h.Bodek pisze:Jaka jest V max obecnie i czy Rosjanie myślą o podniesieniu prędkości na tym odcinku?
Podwyższać nie chcą. Twierdzą, że to "i tak mnoga; chwatit"
Ich bezstyk jest dziwny...Bodek pisze:Parę lat temu gdy tamtędy jechałem, tor był swieżo po NG, a mimo to było na nim mnóstwo nierówności pionowych, przypuszczalnie w miejscach, gdzie dawniej były pozapadane styki (technologiczne?). Dodam, że tor był już bezstykowy.
Co 700-800 m jest 4-5 przęseł klasycznych. To niweczy wszystko. Na pytanie "pacziemu ?" odpowiedź brzmi: "tak nada !!"
Nierówności pionowe to fraszka. Mają strasznie połamane łuki w poziomie. Są to co prawda łagodne złamania, ale wygląda to dziwnie. Wydaje się, że to efekt układki Płatowem "na pałę" - bez znaków regulacji.
L.L.