RPO do NPR, czyli co będzie modernizowane w latach 2007-2013
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
RPO do NPR, czyli co będzie modernizowane w latach 2007-2013
1. odcinek Szymany - Szczytno
2. odcinek Kętrzyn - Ełk
3. odcinek Nidzica - Olsztyn
4. odcinek Olsztyn - Szczytno
5. linia Czerwonka - Ełk
Skromny plan inwestycyjny PLK na lata 2007-2013
http://www.plk-sa.pl/pliki//prezentacje ... urskie.pdf
2. odcinek Kętrzyn - Ełk
3. odcinek Nidzica - Olsztyn
4. odcinek Olsztyn - Szczytno
5. linia Czerwonka - Ełk
Skromny plan inwestycyjny PLK na lata 2007-2013
http://www.plk-sa.pl/pliki//prezentacje ... urskie.pdf
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...
50% to jakies fanaberie...
Elk-Ketrzyn - ile lat mozna sztukowac te linie... 5-10-15 ? No i po co? Zmiana szlakowej do 120 km/h? N.G. trwalaby znacznie krocej i wyszlaby chyba taniej.
Olsztyn-Szczytno-Szymany - fajnie z tym lotniskiem, ale czemu nie zrobic znacznie gorszej Szczytno-Pisz (chocby Kolonia-Pisz)?
Rozsadniejsze punkty: Czerwonka - Elk. Niech chociaz zrobia Mragowo-Mikolajki i bedzie lux. Olsztynek tez sie prosil - wreszcie jest decyzja...
Elk-Ketrzyn - ile lat mozna sztukowac te linie... 5-10-15 ? No i po co? Zmiana szlakowej do 120 km/h? N.G. trwalaby znacznie krocej i wyszlaby chyba taniej.
Olsztyn-Szczytno-Szymany - fajnie z tym lotniskiem, ale czemu nie zrobic znacznie gorszej Szczytno-Pisz (chocby Kolonia-Pisz)?
Rozsadniejsze punkty: Czerwonka - Elk. Niech chociaz zrobia Mragowo-Mikolajki i bedzie lux. Olsztynek tez sie prosil - wreszcie jest decyzja...
Kolejowy elementarz Warmii i Mazur! www.torowiskiem.prv.pl
- Paweł Wagner
- EuroCity
- Posty: 455
- Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
- Kontakt:
Strona 15 w/w planu:
Jednak dlaczego odcinek ten nie jest wpisany do ogólnego wykazu linii do rewitalizacji (str. 8 )?Linia 219 OLSZTYN GŁÓWNY – EŁK odcinek Szczytno – Ełk
łączna dł. odcinka do modernizacji 44,078 km,
koszt rewitalizacji 66,1 mln zł,
efekt:
• eliminacja istniejących ograniczeń do V=20 km/h,
• przywrócenie prędkości V=70 km/h na całej długości Olsztyn – Ełk,
• przywrócenie warunków do kursowania pociągów pasażerskich na całej linii,
• skrócenie czasu przejazdu o 30 min.
-
- Towos
- Posty: 30
- Rejestracja: 11 gru 2005, 12:19
- Lokalizacja: Gdynia- Bory Tucholskie
Witam!Podobno na linii Kolbudy-Pruszcz Gdański prowadzony jest ruch drenzynowy!WIĘCEJ NA WWW.DREZYNY.PL co do ruchu towarowego to nic mi na ten temat nie wiadomo.Jakiś czas temu słyszałem,że osunął się nasyp koło Kolbud.To wszystkie informacje jakimi dysponuję na temat tej linii!Pozdrawiam
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
wszystko to są pobożne życzenia, jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić planistów mamy w Polsce od groma, co roku przewalają się one w tv, gazetach czy w radiu jestem już zmęczony tym jak otwieram gazete i widze kolejne mżonki typu kolejny plan modernizacji jakiejś linii kolejowej, budowa nowego mostu- na to wszystko plany są ale nasze władze nie potrafią niestety ich zrealizować. Sam przykład Warszawy która jest niby najbogatsza, najbardziej prężna w rozwoju itd,itd... a niepotrafi sobie poradzić z ciągnącą sie latami budową metra, mostu północnego czy budowanego od kilku(!!!) lat wiaduktu na jednym z głównych skrzyżowań w mieście, a to przecież stolica... Nagle pojawiają się w miare przejezdne, remontowane linie na Warmii i Mazurach... ale bez pociągów...ciekawe kto wziął forse za te mżonki???
Nie ma Olsztyn - Szczytno - Pisz, Olsztyn - Elbląg. Że Pisza to rozumiem , ale czy Marszałek aż tak nie lubi Elbląga, czy może chce sprzedac go Pomorzu.• 11.04.2005 Marszałek Województwa Warmińsko – Mazurskiego przedstawił wykaz
linii kolejowych, zdaniem Samorządu istotnych z punktu widzenia podniesienia
spójności regionu :
– Linia nr 38 na odcinku Ełk – Kętrzyn;
– Linia nr 216 na odcinku Nidzica – Olsztyn;
– Linia nr 223 na odcinku Czerwonka – Mrągowo – Ełk;
– Linia nr 353 na odcinku Jabłonowo – Biskupiec Pomorski;
– Linia nr 353 na odcinku Czerwonka – Korsze
O jednak jest Szczytno. Czyżby niespójne myślenie w marszałkowskiej ekonomicznej głowie. Szymany? LOTNISKOWA PROPAGANDA. Choć fajnie by było gdyby wyszło. Przynajmniej miejscowi by pojeździli z roczek (patrz Nysa - Brzeg)oraz uznając za niezbędne wykonanie robót na następujących liniach:
– Linia nr 219 na odcinku Olsztyn – Szczytno
województwa warmińsko – mazurskiego
Poza tym PLK inwestuje w Szczytno no wniosek Marszałka, a PR-y zawieszaja jutro trzy pociągi ne tej trasie również dzięki działaniom Marszałka.
Jakże pojaśniało moje oblicze, gdy na następnej stronie z mapie województwa zobaczyłem wśród odcinków do rewitalizacji Pisz - Ełk (poza tym Gutkowo - Braniewo, Czerwonka - Korsze). Tylko czemu w innym miejscu o nich ani slowa. Może mapkę robił kto inny.
Tak więc dane w zaprezentowanym PLK-owskim dokumencie są troche niespójne.
I szkoda tylko Nadzalewówki (+31 III 2006)
Po przeanalizowaniu danych z prezentacji wywnioskowałem, że chyba coś z Piszem mialo by być.
Na linie Olsztyn - Szczytno (-Ełk) napisali 44 km i przeznaczyli 66 mln zł, a w sumie między Szczytnem a Olsztynem to nie jest aż tak źle. Dla porównania Czerwonka - Elk 121 km i 147 mln.
No i skrócić czas między Szczytnem a Olsztynem o 30 min to by pociąg musiał jechać 21-28 min. Czyli handlowa ponad 120 km/h
Panowie i Panie! Trzymamy kciuki!!!
Na linie Olsztyn - Szczytno (-Ełk) napisali 44 km i przeznaczyli 66 mln zł, a w sumie między Szczytnem a Olsztynem to nie jest aż tak źle. Dla porównania Czerwonka - Elk 121 km i 147 mln.
No i skrócić czas między Szczytnem a Olsztynem o 30 min to by pociąg musiał jechać 21-28 min. Czyli handlowa ponad 120 km/h
Panowie i Panie! Trzymamy kciuki!!!
No to ciekawe kto tu teraz kłamie?Leszek Lewiński pisze:Nieprawda.Mateusz Rogowski pisze:A czy wiecie coś o lini Pruszcz Gdański- Kolbudy, ponioć mają uzupełnić ubytki i ma chodzic towarowy, czy to prawda?
Dyżurny z Kartuz a także zapędzający się tam drogowcy mówią zgoła co innego.
Prośba o wyjaśnienie faktu rozbieżnych wypowiedzi w tym temacie.
Pozdrawiam
Janek "KLK"
Pozdrawiam
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda