Czerwonka - Mrągowo - Orzysz - Ełk
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Re: Czerwonka - Mrągowo - Orzysz - Ełk
Złożone zostały oferty w tym przetargu?
Re: Czerwonka - Mrągowo - Orzysz - Ełk
Postępowanie przetargowe dla linii 223 zostało zakończone. Były złożone 4 oferty.
Jako najkorzystniejsza została wybrana oferta firmy Biuro Realizacji Inwestycji KOLTECH Inwestor sp. z o.o.
Jako najkorzystniejsza została wybrana oferta firmy Biuro Realizacji Inwestycji KOLTECH Inwestor sp. z o.o.
- Kruglanken
- Towos
- Posty: 37
- Rejestracja: 23 sie 2005, 12:21
- Lokalizacja: Łomża
- Kontakt:
Re: Czerwonka - Mrągowo - Orzysz - Ełk
https://www.nakolei.pl/jest-umowa-na-wy ... mikolajki/
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 03891.html
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 03891.html
Zapraszam na:
Linia kolejowa nr 49 Śniadowo - Łomża https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 542631626/
Linia kolejowa nr 36 Ostrołęka - Łapy https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 365607796/
Linia kolejowa nr 49 Śniadowo - Łomża https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 542631626/
Linia kolejowa nr 36 Ostrołęka - Łapy https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 365607796/
- Kruglanken
- Towos
- Posty: 37
- Rejestracja: 23 sie 2005, 12:21
- Lokalizacja: Łomża
- Kontakt:
Re: Czerwonka - Mrągowo - Orzysz - Ełk
47 z 79 projektów złożono do II etapu programu Kolej Plus w tym 1 z woj. Warmińsko-Mazurskiego Linia Czerwonka - Ełk (Nr. 223). Odcinek linii Czerwonka - Orzysz.
https://www.nakolei.pl/47-z-79-projekto ... 2339AGSFtk
https://www.nakolei.pl/47-z-79-projekto ... 2339AGSFtk
Zapraszam na:
Linia kolejowa nr 49 Śniadowo - Łomża https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 542631626/
Linia kolejowa nr 36 Ostrołęka - Łapy https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 365607796/
Linia kolejowa nr 49 Śniadowo - Łomża https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 542631626/
Linia kolejowa nr 36 Ostrołęka - Łapy https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 365607796/
- Kruglanken
- Towos
- Posty: 37
- Rejestracja: 23 sie 2005, 12:21
- Lokalizacja: Łomża
- Kontakt:
Re: Czerwonka - Mrągowo - Orzysz - Ełk
Dlaczego na Mazurach nie będzie Kolei+? Fiasko rewitalizacji linii do Mikołajek i Mrągowa.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 08366.html
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 08366.html
Zapraszam na:
Linia kolejowa nr 49 Śniadowo - Łomża https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 542631626/
Linia kolejowa nr 36 Ostrołęka - Łapy https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 365607796/
Linia kolejowa nr 49 Śniadowo - Łomża https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 542631626/
Linia kolejowa nr 36 Ostrołęka - Łapy https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 365607796/
- Kruglanken
- Towos
- Posty: 37
- Rejestracja: 23 sie 2005, 12:21
- Lokalizacja: Łomża
- Kontakt:
Re: Czerwonka - Mrągowo - Orzysz - Ełk
Kolej+
Odrzucone projekty trafiły na listę rezerwową. Istnieje promyk nadziei na ich realizację.
https://www.nakolei.pl/kolej-plus-odrzu ... ealizacje/
Odrzucone projekty trafiły na listę rezerwową. Istnieje promyk nadziei na ich realizację.
https://www.nakolei.pl/kolej-plus-odrzu ... ealizacje/
Zapraszam na:
Linia kolejowa nr 49 Śniadowo - Łomża https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 542631626/
Linia kolejowa nr 36 Ostrołęka - Łapy https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 365607796/
Linia kolejowa nr 49 Śniadowo - Łomża https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 542631626/
Linia kolejowa nr 36 Ostrołęka - Łapy https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 365607796/
Re: Czerwonka - Mrągowo - Orzysz - Ełk
Dobre informacje:
https://www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-pr ... jowym-8633
Aktualizacja Krajowego Programu Kolejowego zakłada m.in. rewitalizację linii kolejowej nr 223. To obecnie nieużytkowany szlak kolejowy biegnący od Czerwonki w powiecie olsztyńskim, przez Mrągowo, Mikołajki i Orzysz, do Ełku. Jest to linia, która przebiega najbliżej jeziora Śniardwy i nazywana jest linią wiodącą przez serce Mazur.
Inwestycja będzie miała na celu przywrócenie przejezdności linii kolejowej na całej jej długości, tak aby umożliwić wznowienie przewozów pasażerskich. W ramach projektu odbudowana zostanie infrastruktura pasażerska, która będzie dostosowana do potrzeb osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Realizacja projektu pozwoli na przywrócenie połączeń pasażerskich m.in. do Mrągowa, Mikołajek czy Orzysza.
Przywrócenie do ruchu linii 223 oznaczać będzie, że Olsztyn i Ełk będą połączone już nie dwiema, a trzema liniami kolejowymi. Pozostałe dwie to linia nr 219 przebiegająca przez Szczytno i Pisz oraz linia nr 353 przez Korsze i Giżycko.
https://www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-pr ... jowym-8633
Aktualizacja Krajowego Programu Kolejowego zakłada m.in. rewitalizację linii kolejowej nr 223. To obecnie nieużytkowany szlak kolejowy biegnący od Czerwonki w powiecie olsztyńskim, przez Mrągowo, Mikołajki i Orzysz, do Ełku. Jest to linia, która przebiega najbliżej jeziora Śniardwy i nazywana jest linią wiodącą przez serce Mazur.
Inwestycja będzie miała na celu przywrócenie przejezdności linii kolejowej na całej jej długości, tak aby umożliwić wznowienie przewozów pasażerskich. W ramach projektu odbudowana zostanie infrastruktura pasażerska, która będzie dostosowana do potrzeb osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Realizacja projektu pozwoli na przywrócenie połączeń pasażerskich m.in. do Mrągowa, Mikołajek czy Orzysza.
Przywrócenie do ruchu linii 223 oznaczać będzie, że Olsztyn i Ełk będą połączone już nie dwiema, a trzema liniami kolejowymi. Pozostałe dwie to linia nr 219 przebiegająca przez Szczytno i Pisz oraz linia nr 353 przez Korsze i Giżycko.
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...
Re: Czerwonka - Mrągowo - Orzysz - Ełk
To świetna wiadomość, ta linia nigdy nie powinna zostać zamknięta i dziwie się dlaczego do tego w ogóle doszło.
Martwi mnie jednak dość niska prędkość maksymalna, 100km/h (realnie pewnie mniej) gdy tuż obok będzie droga ekspresowa która pozwoli na 120km/h i właśnie przynajmniej taka prędkość na tej linii powinna być. Może być tak, że kolej, zwłaszcza ta regionalna, nie będzie żadną konkurencją dla autobusów i samochodów które będą obok co przełoży się na niską frekwencję. Obym jednak się mylił bo sam szlak jest wytyczony dobrze ale szkoda że ma tak słabe parametry.
No i linia zaczyna się w Czerwonce więc żeby dojechać do Olsztyna pociąg musi częściowo przejechać po linii 353 po której kursują pociągi do Korsz i Ełku, jestem ciekaw jak Polregio rozwiąże sprawę i czy nie odbije się to na kursach które już są. Pamięta może ktoś jak to było kiedyś? Bo ja niestety jestem za młody żeby to pamiętać.
Martwi mnie jednak dość niska prędkość maksymalna, 100km/h (realnie pewnie mniej) gdy tuż obok będzie droga ekspresowa która pozwoli na 120km/h i właśnie przynajmniej taka prędkość na tej linii powinna być. Może być tak, że kolej, zwłaszcza ta regionalna, nie będzie żadną konkurencją dla autobusów i samochodów które będą obok co przełoży się na niską frekwencję. Obym jednak się mylił bo sam szlak jest wytyczony dobrze ale szkoda że ma tak słabe parametry.
No i linia zaczyna się w Czerwonce więc żeby dojechać do Olsztyna pociąg musi częściowo przejechać po linii 353 po której kursują pociągi do Korsz i Ełku, jestem ciekaw jak Polregio rozwiąże sprawę i czy nie odbije się to na kursach które już są. Pamięta może ktoś jak to było kiedyś? Bo ja niestety jestem za młody żeby to pamiętać.
Re: Czerwonka - Mrągowo - Orzysz - Ełk
Nic tam nie pisza o zadnych datach, wiec jesli sie to wydarzy do konca tego dziesieciolecia to i tak bedzie wielki sukces. Po linii dlugo kursowaly 2 pary szynobusow w pelnej relacji Elk - Olsztyn - Elk, na koniec chyba jeden kurs Olsztyn - Mragowo.
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...
Re: Czerwonka - Mrągowo - Orzysz - Ełk
Wydawanie dziesiątek milionów złotych na rewitalizację linii po której będą jeździć 4 pary pociągów jest niczym innym jak defraudacją publicznych pieniędzy. Zarządca infrastruktury powinien wymagać od samorządów uruchamiania minimum 10-14 par pociągów regionalnych dziennie na zrewitalizowanych liniach. Na zachodzie Europy, akceptowalna oferta przewozowa to godzinny takt w ruchu regionalnym, również na liniach jednotorowych.
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Re: Czerwonka - Mrągowo - Orzysz - Ełk
Nie chcę wyjść na szastającego publicznym groszem, ale gdyby faktycznie chodziło "tylko" o dziesiątki milionów złotych, to pewnie bym się w tym przypadku nie zgodził. Rozmawiamy raczej o setkach milionów złotych (wspomnijmy podejście do Kolej+). Dla porównania warto tu też wspomnieć, że np. samo funkcjonowanie PL Olsztyn-Mazury - według informacji prasowych - kosztuje podatników ok. 20 mln złotych rocznie. A, w przeciwieństwie do organizacji publicznego transportu zbiorowego, prowadzenie lotniska nie jest ustawowym obowiązkiem marszałka... Tak to u nas wygląda.SD70 pisze: ↑21 sie 2023, 20:05Wydawanie dziesiątek milionów złotych na rewitalizację linii po której będą jeździć 4 pary pociągów jest niczym innym jak defraudacją publicznych pieniędzy. Zarządca infrastruktury powinien wymagać od samorządów uruchamiania minimum 10-14 par pociągów regionalnych dziennie na zrewitalizowanych liniach. Na zachodzie Europy, akceptowalna oferta przewozowa to godzinny takt w ruchu regionalnym, również na liniach jednotorowych.
Co do zasady zgadzam się z ogólną tezą, że planowanie inwestycji kolejowych i określenie ich skali powinno być wypadkową całościowego i wieloletniego planowania przewozów pasażerskich i towarowych na sieci transportowej, a z tym mamy w Polsce bardzo duży problem. Podzielam pogląd, że w większości przypadków 4 pary połączeń na dobę to żadna oferta, a inwestowanie w linie kolejowe i nowe przystanki bez gwarancji, że zostaną one odpowiednio wykorzystane, jest marnotrawieniem środków publicznych. Ponieważ powołuje się Pan na wzorce zachodnie, proszę o ewentualne przedstawienie materiałów źródłowych z innych krajów, które oficjalnie odnoszą się do kwestii wykluczenia komunikacyjnego i definiują minimalną liczbę połączeń, jaką należy uznać za sensowną. Zachęcam, aby czynić to w otwartym przeze mnie dokładnie w tym celu wątku: viewtopic.php?t=1591 Jeden z dokumentów niemieckich już opisałem, ale czekam na kolejne inspiracje, które bardzo przydają się później w różnych dyskusjach: prywatnych i zawodowych.
I jeszcze jedno. Akurat linia nr 223 posiada tę specyficzną cechę, że oprócz funkcji cywilnych ma też znaczenie wojskowe. Wiemy, że czasy zrobiły się napięte. W latach "spokoju" mogło wydawać się, że w dobie cichego rozwoju nowoczesnych technologii wojskowych kolej utraciła swoje militarne znacznie, ale teraz trzeba to chyba przewartościować, czego dowodzi przykład Ukrainy. Zwracam uwagę, że na dziś dojazd do poligonu w Orzyszu możliwy jest tylko przez Ełk, czyli "w stronę zagrożenia", co na zwykłą logikę ze strategicznego punktu widzenia wydaje się niewystarczające i ryzykowne.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski