Działdowo-Brodnica: podniosą semafor!
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
-
- Towos
- Posty: 33
- Rejestracja: 30 lis 2009, 16:16
- Lokalizacja: Grudziądz
W sieci pojawiła się ciekawa mapa propozycji PKP IC no i proponują oni elektryfikację części linii 208 na odcinku Jabłonowo Pom-Laskowice Pom.Pozwoliłoby to na ciekawe relacje pociągów np .relacji Olsztyn-Grudziądz-Bydgoszcz,Grudziądz-Laskowice-Gdańsk taborem elektrycznym.A w razie awarii na moście na Wiśle w Toruniu stanowiłaby trasę objazdową Olsztyn- Bydgoszcz co stało się kilka lat temu a najdłużej zagościło po spaleniu mostu na Wiśle w Toruniu bodaj w 1986/87r.Ciekawi mnie czy czyta te forum jeszcze P.Minister Massel bo chciałbym przeczytać czy koncepcja elektryfikacji 52km linii 208 ma sens?
Tu stacja Grudziądz
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
Jest oficjalne stanowisko spółki PKP IC (nie tylko ) co do elektryfikacji odcinka linii 208 Jabłonowo Pomorskie - Laskowice Pomorskie. Osobiście nie bardzo wierzę że do tego dojdzie. Jednak ten pomysł ma swoje uzasadnienie nie tylko dla ruchu pasażerskiego. Po ewentualnej elektryfikacji tego odcinka linii, mógłby on służyć jako alternatywna trasa objazdowa dla magistrali E65 dla odcinka Iława - Gdynia. Pełniłby również ważną rolę w ruchu towarowym. Szkoda tylko że ten postulat ma niewielkie szanse realizacji.
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
-
- Towos
- Posty: 33
- Rejestracja: 30 lis 2009, 16:16
- Lokalizacja: Grudziądz
Decyzja o elektryfikacji LK208 może być polityczna podjęta na wysokim szczeblu w Warszawie.Kiedyś rozmawiałem z kimś z PLKi w Gdańsku ta osoba powiedziała mi,że drut na tym odcinku jest nieopłacalny bo kursuje tam za mało pociągów osobowych a towarowe to głównie Lotosy i Orleny z trakcją spalinową które po jej elektryfikacji nadal by kopciły spalinami.Ponoć jest pomysł szlifowania szyn na odcinku Dragacz-Laskowice i podniesienie tam V na 120km/h.Dla pociągów regio to za dużo bo nie rozpędzą się od stacji do stacji, jednak dla pociągu takiego jakie było czyli Powiśle to było by już coś.Ktoś w Wawie coś jednak o tej linii myśli,więc drut na 208ce może być wstępnie rozważany.
Elektryfikacja linii drugorzędnych to decyzja ściśle polityczna bo jak tu w KUJ-POM jest mowa o odcinku linii Toruń Wschodni -Lipno gdzie kursuje bodaj 1 para pociągów.A drut od Lipna do Nasielska nie jest w planie woj.Mazowieckiego więc ta opcja jest bez sensu.
Elektryfikacja linii drugorzędnych to decyzja ściśle polityczna bo jak tu w KUJ-POM jest mowa o odcinku linii Toruń Wschodni -Lipno gdzie kursuje bodaj 1 para pociągów.A drut od Lipna do Nasielska nie jest w planie woj.Mazowieckiego więc ta opcja jest bez sensu.
Tu stacja Grudziądz
.PiotrSzóstek pisze:Decyzja o elektryfikacji LK208 może być polityczna podjęta na wysokim szczeblu w Warszawie.[...]
Elektryfikacja linii drugorzędnych to decyzja ściśle polityczna
Dokładnie tak. Jeden z naszych kolegów zapomniał, że fundusze na tego typu inwestycję to nie wymysł Prezydenta Grudziądza czy choćby Marszałka "Kuj-Pom'u" i pieniądze będą rozdzielane w Wajsiafce. Trudno jest oczekiwać, że cała Polska hurraoptymistycznie przyklaśnie wywaleniu setek milionów złociszy na kawałek "drutu" dla widzimisię firmy (PKP IC), która rok w rok wyciąga z naszych kieszeni i tak coraz więcej milionów na dotację na utrzymanie siebie samej. Pomijam już kwestię taką, że nawet przy założeniu, że to się uda, a inwestycja zostanie zrealizowana i sfinansowana (skredytowana), to istnieje spora szansa, że po roku czy dwóch "prestiżowemu" przewoźnikowi odwidzi się jeździć tym kawałkiem linii, pociągi znikną, a dług będziemy spłacać. Jako podatnik nie zgadzam się na takie marnotrawienie publicznych środków.
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
maczy to nie jest tylko widzimisię spółki PKP IC o czym się wkrótce przekonasz. Te trzy projekty elektryfikacji linii kolejowych zostaną zrealizowane najpóźniej do 2021 roku. Nie jest to sprawa polityczna i nie jest to tylko pomysł PKP IC . Jeszcze w tym roku (najpóźniej w przyszłym) poznamy więcej szczegółów.
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
-
- Towos
- Posty: 33
- Rejestracja: 30 lis 2009, 16:16
- Lokalizacja: Grudziądz
Na rewitalizację LK208 na odcinku JP-Gdz-Laskowice oraz Wierzchucin-Tuchola w ramach przyszłego RPO przeznaczono 111mln zł.
Jabłonowo -Gdz praktycznie trzeba wymienić już tylko góra 20km torów bo zrobiono niedawno odcinek Mełno-Nicwałd.Zostaje do wymiany po położeniu w 1993r odcinek Nicwałd-Gdz oraz Jabłonowo-Mełno.Z robieniem peronów kosztować może to nie więcej niż 25-28mln zł.
Wierzchucin-Tuchola to krótki odcinek myślę ,że po tych pracach torowo-peronowych zostanie właśnie gdzieś około 50mln zł.
Szlak JP-Gdz-Las ma 52km więc prawdopodobnie starczy na sieć trakcyjną
Jabłonowo -Gdz praktycznie trzeba wymienić już tylko góra 20km torów bo zrobiono niedawno odcinek Mełno-Nicwałd.Zostaje do wymiany po położeniu w 1993r odcinek Nicwałd-Gdz oraz Jabłonowo-Mełno.Z robieniem peronów kosztować może to nie więcej niż 25-28mln zł.
Wierzchucin-Tuchola to krótki odcinek myślę ,że po tych pracach torowo-peronowych zostanie właśnie gdzieś około 50mln zł.
Szlak JP-Gdz-Las ma 52km więc prawdopodobnie starczy na sieć trakcyjną
Tu stacja Grudziądz
3 sierpnia (poniedziałek) na torze 8 stacji Działdowo widziany był skład SM42 + gruchy. Cargo dalej jeździ do Lidzbarka? Pytam z zaskoczeniem, ponieważ wg. regulaminu PLK 2014/15 prędkość na linii 208 do km 54,300 (~ Działdowo - Brodnica) wynosi 0 km/h, czyli linia na tym odc. powinna być zamknięta. W związku z tym wg. czego odbywają się jazdy do Lidzbarka?
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
SM42 + gruchy w Lidzbarku w dniu 3 sierpnia: http://wrphoto.eu/details.php?image_id= ... 4b33e3b8ce
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
"Przewozy są nieregularne, obecnie 1 lub 2 razy w miesiącu." - oby tylko złomiarze tego nie doczytali...TrainzN pisze:SM42 + gruchy w Lidzbarku w dniu 3 sierpnia: http://wrphoto.eu/details.php?image_id=35690
-
- Towos
- Posty: 35
- Rejestracja: 23 gru 2011, 12:56
- Lokalizacja: soldau(działdowo)
Działdowo-Brodnica: podniosą semafor!
Wracając do elektryfikacji odcinka 208 między Jabłonowo Pomorskie a Laskowice Pomorskie, to dla władz naszego województwa cios poniżej pasa bo wtedy z okolic działdowa i lidzbarka by krzyczeli żeby przywrócili między Działdowem a Brodnicą ruch pasażerski, i sam nie wiem jak by to się skończyło czy rozbiórką tej że linii czy czymś innym.
Tomasz Krysman (Krysmann)
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
To nie jest pociąg TLK jadący do Grudziądza.....
Być może w niedalekiej przyszłości jakaś TLK-a przez Grudziądz stanie się faktem, póki co jest to przejazd pociągu specjalnego "Spichlerz" z Torunia do Grudziądza. Fotka wykonana z nieczynnej nastawni w Mełnie (D29-208)
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
-
- Towos
- Posty: 33
- Rejestracja: 30 lis 2009, 16:16
- Lokalizacja: Grudziądz