Niestety podobnie jak w zeszłym roku nie udało się nam ostatecznie przezwyciężyć panującej biurokracji, dlatego zmuszeni byliśmy zmodyfikować rozkład jazdy pociągów na linii węgorzewskiej. Zmiana dotyczy oczywiście odcinka Kętrzyn - Karolewo, który nadal jest pod zarządem PKP PLK. Dlatego na trasie Kętrzyn - Gierłoż pociąg kursować będzie jako służbowy i nie będzie w nim prowadzona odprawa podróżnych. Bilety będą sprzedawane tylko na trasie Gierłoż - Węgorzewo - Gierłoż.
Kętrzyn-Węgorzewo
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Wieści z FB :
-
- Towarowy
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 kwie 2013, 12:16
- Lokalizacja: Szczecin
Pociągi turystyczne kursują codziennie (3 pary), ale faktycznie wczoraj pierwsza para pociągów z przyczyn technicznych nie wyjechała na szlak. Z tych samych przyczyn jutro też nie wyjadą pociągi, więc prosimy o cierpliwość. Myślę, że po wizycie serwisu z Malborka wszystko wróci do normy i w sobotę (12.07.14) i dni następne pociągi wyruszą rozkładowo na trasę.
- Kruglanken
- Towos
- Posty: 37
- Rejestracja: 23 sie 2005, 12:21
- Lokalizacja: Łomża
- Kontakt:
Witam
Podaję info za stroną https://www.facebook.com/shortlines że pociąg turystyczny jedzie już pełną trasą.
Cyt: "Chyba można już dziś oficjalnie ogłosić, że pociągi kursujące do Węgorzewa dostępne są dla podróżnych na całej trasie czyli już od Kętrzyna, a nie od Gierłoży."
Tak trzymać i miejmy nadzieję że już na stałe.
Pozdrawiam
Podaję info za stroną https://www.facebook.com/shortlines że pociąg turystyczny jedzie już pełną trasą.
Cyt: "Chyba można już dziś oficjalnie ogłosić, że pociągi kursujące do Węgorzewa dostępne są dla podróżnych na całej trasie czyli już od Kętrzyna, a nie od Gierłoży."
Tak trzymać i miejmy nadzieję że już na stałe.
Pozdrawiam
Zapraszam na:
Linia kolejowa nr 49 Śniadowo - Łomża https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 542631626/
Linia kolejowa nr 36 Ostrołęka - Łapy https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 365607796/
Linia kolejowa nr 49 Śniadowo - Łomża https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 542631626/
Linia kolejowa nr 36 Ostrołęka - Łapy https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 365607796/
Pociągi turystyczne na trasie Kętrzyn - Węgorzewo wpisały się już w krajobraz i korzysta z nich coraz więcej podróżnych. Ze względu na to, że PKS bardzo ograniczył kursy do pobliskich wiosek, a w weekendy zawiesił całkowicie ruch, z naszych pociągów codziennie korzysta sporo mieszkańców okolicznych terenów. W ten sposób przystanki w Kamionku Wielkim, Radziejach Węgorzewskich, czy w Przystani odżyły. Stosunkowo dużo pasażerów wsiada i wysiada na przystanku Karolewo organizując sobie całodzienny przejazd do Węgorzewa lub innych punktów na trasie. Kiedyś, za czasów PKP było to oczywiście niemożliwe, gdyż wówczas pociągi pędziły tam "pełną siłą pary". Oprócz tego w br. na Mazury przybyło dużo turystów krajowych i obcokrajowców, więc pozostałe przystanki z miejscowymi atrakcjami również cieszą się sporą frekwencją. Godnym uwagi jest fakt, że w br. obniżona została cena biletów i honorowane są wszelkie ustawowe ulgi.
A który z szanownych Miłośników Kolei zaglądających na tą stronę odbył już przejażdżkę pociągiem trasą Kętrzyn - Węgorzewo ???
A który z szanownych Miłośników Kolei zaglądających na tą stronę odbył już przejażdżkę pociągiem trasą Kętrzyn - Węgorzewo ???
Witam!
Jechałem pociągiem na całej omawianej trasie. Przejazd bardzo fajny- piękne krajobrazy, ciekawe muzeum kolejnictwa w Węgorzewie itd. Jednak zauważyłem dwa dość poważne na moje błędy w ofercie: pierwszy to ten, że cennik obejmuje właściwie tylko przejazd na całą trasę. Przejazd na krótkich trasach (weźmy przykładowo Węgorzewo-Mamerki Bunkry) zniechęca podróżnych ze względu na "zabójczą" cenę za tak krótki odcinek trasy (Rozmawiałem z jedna rodziną, która jechała akurat taką trasę i narzekała na wysoka cenę jak na tak krótki odcinek). Druga sprawa to dość słabe skomunikowanie pociągów SKPL z innymi pociągami na stacji Kętrzyn. Zdaję sobie sprawę, że jest to trudny orzech do zgryzienia bo pociągów zaglądających do Kętrzyna nie ma znów wielkiej ilości jednak warto "poustawiać " rozkład tak aby ilość skomunikowań z innymi pociągami było jak największa. Sam widziałem, że z TLK Pojezierze wysiadło ze mną 6 czy 7 ludzi jadących w stronę Węgorzewa. Właściwie gdyby nie to , że jedna para pociągów SKPL jest skomunikowana z TLK Pojezierze i IR Niegocin to mój wyjazd do Węgorzewa by się nie odbył bo jechanie 150 kilometrów samochodem poprostu by się mi nie opłacało. Na dodatek zauważyłem również, że jest kilku podróżnych, którzy nie traktują pociągów SKPL jedynie jako atrakcji turystycznej ale również jako normalny pociąg służący jako zwykły środek transportu-przesiadka choćby na IR Niegocin i dojazd do Olsztyna. Takie moje przemyślenia w tym temacie...
Jechałem pociągiem na całej omawianej trasie. Przejazd bardzo fajny- piękne krajobrazy, ciekawe muzeum kolejnictwa w Węgorzewie itd. Jednak zauważyłem dwa dość poważne na moje błędy w ofercie: pierwszy to ten, że cennik obejmuje właściwie tylko przejazd na całą trasę. Przejazd na krótkich trasach (weźmy przykładowo Węgorzewo-Mamerki Bunkry) zniechęca podróżnych ze względu na "zabójczą" cenę za tak krótki odcinek trasy (Rozmawiałem z jedna rodziną, która jechała akurat taką trasę i narzekała na wysoka cenę jak na tak krótki odcinek). Druga sprawa to dość słabe skomunikowanie pociągów SKPL z innymi pociągami na stacji Kętrzyn. Zdaję sobie sprawę, że jest to trudny orzech do zgryzienia bo pociągów zaglądających do Kętrzyna nie ma znów wielkiej ilości jednak warto "poustawiać " rozkład tak aby ilość skomunikowań z innymi pociągami było jak największa. Sam widziałem, że z TLK Pojezierze wysiadło ze mną 6 czy 7 ludzi jadących w stronę Węgorzewa. Właściwie gdyby nie to , że jedna para pociągów SKPL jest skomunikowana z TLK Pojezierze i IR Niegocin to mój wyjazd do Węgorzewa by się nie odbył bo jechanie 150 kilometrów samochodem poprostu by się mi nie opłacało. Na dodatek zauważyłem również, że jest kilku podróżnych, którzy nie traktują pociągów SKPL jedynie jako atrakcji turystycznej ale również jako normalny pociąg służący jako zwykły środek transportu-przesiadka choćby na IR Niegocin i dojazd do Olsztyna. Takie moje przemyślenia w tym temacie...
Wagon nr 8542 został podkuty w 2008 r., gdy lokomotywa ET22 prowadziła go solo od Opola do Korsz. Podejrzewam, że mechanik tego pojazdu był "bystrzachą", który w momencie hamowania "składu" luzował hamulec lokomotywy.... Niestety, przy prędkościach jazdy które obowiązują na trasie Kętrzyn - Węgorzewo, nie da się zlikwidować płaskich miejsc na obręczach.
Co do ceny biletów - uważam że w br. jest wyjątkowo niska ! Przedtem woziliśmy na trasie Węgorzewo - Mamerki turystów drezynami i cena biletu rzędu 15 zł od osoby nikogo nie odstraszała. Komfort przejazdu pociągiem jest jednak zdecydowanie wyższy, więc ???
Poza tym pasażer kupujący bilet "tam i z powrotem" ma możliwość cały dzień jeździć między atrakcjami jak: Gierłoż-Wilczy Szaniec; Mazurolandia; Mamerki czy Węgorzewo. Byli już turyści, którzy tak zaliczali całą trasę i byli bardzo zadowoleni ! W ubr. cena biletu za trasę Wegorzewo - Mamerki była tylko złotówkę niższa, a turystów (szczególnie z rowerami) było wyjątkowo dużo.
Reasumując - to są przede wszystkim POCIĄGI TURYSTYCZNE, które zabierają spragnionych przygody turystów i zatrzymują się także na żądanie ! Ci sami turyści czasami narzekają jak drogie są przejazdy, ale po odbyciu przejażdżki pociągiem udają się np. na posiłek i wtedy zostawiają lekką ręką 20 zł za jakąś pizzę, czy inne "specjały" u miejscowych handlarzy żywnością i.... wtedy zazwyczaj nie narzekają, że "tak drogo".....
U nas statystycznie co drugi pasażer korzysta z jakieś ulgi ustawowej: - a to ma "zniszczoną wątrobę poprzez źle dozowane przez lekarza medykamenty" i w wieku 40 lat został rencistą, a to jakiś inwalida wojenny, kombatant, student, nauczyciel, upośledzony i jego opiekun itp. Jak ten kraj i KOLEJ ŻELAZNA ma egzystować ??? Byli już pracownicy spółek PKP, którzy ŻĄDALI wydania biletu zniżkowego, gdyż przecież im taki przysługuje ! Ciekawe jest tylko, że jak ja pragnę odbyć podróż pociągiem PKP Intercity lub PKP PR to muszę zapłacić pełną sumę za bilet....
Powiem tak - w innym kraju europejskim byłoby to niemożliwe ! Tu najlepiej byłoby urządzić dla wszystkich przejazdy za darmo + grochówka wojskowa z wkładką + ....
Co do ceny biletów - uważam że w br. jest wyjątkowo niska ! Przedtem woziliśmy na trasie Węgorzewo - Mamerki turystów drezynami i cena biletu rzędu 15 zł od osoby nikogo nie odstraszała. Komfort przejazdu pociągiem jest jednak zdecydowanie wyższy, więc ???
Poza tym pasażer kupujący bilet "tam i z powrotem" ma możliwość cały dzień jeździć między atrakcjami jak: Gierłoż-Wilczy Szaniec; Mazurolandia; Mamerki czy Węgorzewo. Byli już turyści, którzy tak zaliczali całą trasę i byli bardzo zadowoleni ! W ubr. cena biletu za trasę Wegorzewo - Mamerki była tylko złotówkę niższa, a turystów (szczególnie z rowerami) było wyjątkowo dużo.
Reasumując - to są przede wszystkim POCIĄGI TURYSTYCZNE, które zabierają spragnionych przygody turystów i zatrzymują się także na żądanie ! Ci sami turyści czasami narzekają jak drogie są przejazdy, ale po odbyciu przejażdżki pociągiem udają się np. na posiłek i wtedy zostawiają lekką ręką 20 zł za jakąś pizzę, czy inne "specjały" u miejscowych handlarzy żywnością i.... wtedy zazwyczaj nie narzekają, że "tak drogo".....
U nas statystycznie co drugi pasażer korzysta z jakieś ulgi ustawowej: - a to ma "zniszczoną wątrobę poprzez źle dozowane przez lekarza medykamenty" i w wieku 40 lat został rencistą, a to jakiś inwalida wojenny, kombatant, student, nauczyciel, upośledzony i jego opiekun itp. Jak ten kraj i KOLEJ ŻELAZNA ma egzystować ??? Byli już pracownicy spółek PKP, którzy ŻĄDALI wydania biletu zniżkowego, gdyż przecież im taki przysługuje ! Ciekawe jest tylko, że jak ja pragnę odbyć podróż pociągiem PKP Intercity lub PKP PR to muszę zapłacić pełną sumę za bilet....
Powiem tak - w innym kraju europejskim byłoby to niemożliwe ! Tu najlepiej byłoby urządzić dla wszystkich przejazdy za darmo + grochówka wojskowa z wkładką + ....
To, że wszystkim się nie dogodzi to prawda stara jak świat- a szczególnie jeśli chodzi o pieniądze. Tak się zastanawiam, że może owe "narzekanie na wysoką cenę" jest poprostu spowodowane tym, iż ludzie są przyzwyczajeni do taryfikatora spółek kolejowych czy nawet przewoźników autobusowych czyli za określoną liczbę kilometrów-określona cena a nie jak w tym przypadku jedna cena na niezależnie jaki odcinek chcemy podróżować. I tu kolejne moje spostrzeżenie z podróży- ludzie, którzy kupowali bilety byli trochę zdziwieni, że na niezależnie jaki odcinek chcieli jechać i tak płacili tak samo. Stąd podróżującym na krótkim odcinku trasy cena może wydawać się za wysoka. Dlatego może dobrze gdyby cennik zrobić podobnie tak jak mają inni przewoźnicy czyli np. od 0 km do 8 km jedna cena, 9-17 km druga cena, 18-25 km trzecia i 26-33 km czwarta. Mówię to tylko przykładowo! Mnie osobiście cena przejazdu pozytywnie zaskoczyła a dodając jeszcze do tego zniżki to już wogóle jest dobrze. Może dlatego, że przemierzyłem całą linię a nie tylko jej fragment...
Chciałbym, żeby większość zamkniętych dworców wyglądała tak ja ta "ruina" w Kamionku. Budynek jest w db stanie technicznym.Stellwerk pisze:Robią one, niestety, przygnebiające wrażenie. Ruina stacji w Kamionku Wielkim, pobazgrany wagon (pierwszej klasy, a jakże...).
Oprócz filmu robiłem zdjęcia. Są one na bazie kolejowej: http://bazakolejowa.pl/index.php?dzial= ... no=galeria
Budynek nie ma powybijanych szyb, zniszczonej elewacji. Niestety brak wielu rynien powoduje liczne zacieki. Nie jest to stan przygnębiający.
Stan linii jest już nieco inny. No i ten tabor, ale o nim pisano już wcześniej. Mimo tego, ogólnie na plus. Jeździ kolej turystyczna, a jak ktoś pisał, nawet jako połączenie dla mieszkańców.
Jest to oczywiście subiektywne.Referee pisze:. Nie jest to stan przygnębiający.
Pomazana (odrapana? ) nazwa stacji z której zostało "MIONEK WIE" , plus ta buda z toaletami z odpadającym tynkiem nieco dalej, to dla mnie wystarczy by mi popsuć nastrój.
Byc może gdzie indziej jest jeszcze gorzej, co nie oznacza że tu jest dobrze.