Instrukcje różne
Moderator: bastard
-
- Pospieszny
- Posty: 116
- Rejestracja: 25 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: koło łodzi
Instrukcje różne
Instrukcja Et 1 dla dyspozytora zasilania 1996
Instrukcja Et 2 utrzymania sieci trakcyjnej 1997
Instrukcja Ir-3 2005 Edytowalna
Instrukcja Pr-4 2010 o użytkowaniu urządzeń radiołączności
Instrukcja Pt-4 2007 Ocena zestawów kołowych
Instrukcja Pt-5 2008 o utrzymaniu pojazdów trakcyjnych
Instrukcja Pw-3 2006 o ogrzewaniu taboru pasażerskiego
Instrukcja Ia-5 2005 o przygotowaniu zawodowym PKP PLK (nieaktualna )
Program szkolenia dyżurnych ruchu (ZGROZA)
Instrukcja Pw-5 2008 o hamulcach kolejowych
Ze względu na tematykę działu oraz wątpliwości związane z publikacją materiałów aktualnych, będących własnością spółek kolejowych, po uzgodnieniu z Autorem wiadomości (i szanując Jego dobre intencje) pozostawiłem do ściągnięcia jedynie dwie pierwsze instrukcje: Et-1 oraz Et-2. Prośba do wszystkich Forowiczów, aby w przyszłości w działach archiwalnych zamieszczać wyłącznie materiały archiwalne, nieobowiązujące w chwili publikacji wiadomości. Prośba również o niepublikowanie na Forum materiałów dostępnych na stronach spółek kolejowych (a do takich należy wiele instrukcji, zestawień, planów i schematów itd.), a co najwyżej podawanie w wiadomościach bezpośrednich odnośników (linków).
Pozdr.
AD
Instrukcja Et 2 utrzymania sieci trakcyjnej 1997
Instrukcja Ir-3 2005 Edytowalna
Instrukcja Pr-4 2010 o użytkowaniu urządzeń radiołączności
Instrukcja Pt-4 2007 Ocena zestawów kołowych
Instrukcja Pt-5 2008 o utrzymaniu pojazdów trakcyjnych
Instrukcja Pw-3 2006 o ogrzewaniu taboru pasażerskiego
Instrukcja Ia-5 2005 o przygotowaniu zawodowym PKP PLK (nieaktualna )
Program szkolenia dyżurnych ruchu (ZGROZA)
Instrukcja Pw-5 2008 o hamulcach kolejowych
Ze względu na tematykę działu oraz wątpliwości związane z publikacją materiałów aktualnych, będących własnością spółek kolejowych, po uzgodnieniu z Autorem wiadomości (i szanując Jego dobre intencje) pozostawiłem do ściągnięcia jedynie dwie pierwsze instrukcje: Et-1 oraz Et-2. Prośba do wszystkich Forowiczów, aby w przyszłości w działach archiwalnych zamieszczać wyłącznie materiały archiwalne, nieobowiązujące w chwili publikacji wiadomości. Prośba również o niepublikowanie na Forum materiałów dostępnych na stronach spółek kolejowych (a do takich należy wiele instrukcji, zestawień, planów i schematów itd.), a co najwyżej podawanie w wiadomościach bezpośrednich odnośników (linków).
Pozdr.
AD
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 21 sie 2013, 08:41 przez fastcracker, łącznie zmieniany 3 razy.
Niestety, ale uzytkownik fastcracker zamieścił instrukcje niezgodnie z zasadami tego działu.
Instrukcja Ir-3 z 2005 r. jest instrukcją obowiązującą i:
1. Nie spełnia tematyki działu – tutaj powinny być zamieszczane tylko dokumenty (w tym i instrukcje) archiwalne. Instrukcja ta jest dostępna na stronie PLK.
2. Czy fastcracker ma zgodę na publikacje aktualnie obowiązujących instrukcji przez PLK ? Jeżeli nie to instrukcje tą należy usunąć.
Proponuje również sprawdzić i inne instrukcje – wydane po 2000 roku. Jeżeli są aktualne i nie ma zgody na ich wystawienie to należy je również usunąć.
I na koniec rada. Spora część obowiązujących (aktualnych) instrukcji jest zamieszczana na stronach danej Spółki. W temacie wiadomości można podać link do strony, gdzie są zamieszczone. Oczywiście wiadomość o tych instrukcjach należy zamieszczać we właściwym dziale tj. Kolej dziś.
Instrukcja Ir-3 z 2005 r. jest instrukcją obowiązującą i:
1. Nie spełnia tematyki działu – tutaj powinny być zamieszczane tylko dokumenty (w tym i instrukcje) archiwalne. Instrukcja ta jest dostępna na stronie PLK.
2. Czy fastcracker ma zgodę na publikacje aktualnie obowiązujących instrukcji przez PLK ? Jeżeli nie to instrukcje tą należy usunąć.
Proponuje również sprawdzić i inne instrukcje – wydane po 2000 roku. Jeżeli są aktualne i nie ma zgody na ich wystawienie to należy je również usunąć.
I na koniec rada. Spora część obowiązujących (aktualnych) instrukcji jest zamieszczana na stronach danej Spółki. W temacie wiadomości można podać link do strony, gdzie są zamieszczone. Oczywiście wiadomość o tych instrukcjach należy zamieszczać we właściwym dziale tj. Kolej dziś.
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Witam,
podpisuję się pod uwagą @bastarda. Prośba do @fastcrackera o weryfikację zamieszczonego materiału. Myślę, że najstarsze instrukcje, z lat 90-tych, można już w tym momencie uznać za archiwalne. Co do pozostałych - rzeczywiście są wątpliwości.
Pozdrawiam,
AD
podpisuję się pod uwagą @bastarda. Prośba do @fastcrackera o weryfikację zamieszczonego materiału. Myślę, że najstarsze instrukcje, z lat 90-tych, można już w tym momencie uznać za archiwalne. Co do pozostałych - rzeczywiście są wątpliwości.
Pozdrawiam,
AD
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
-
- Pospieszny
- Posty: 116
- Rejestracja: 25 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: koło łodzi
Instrukcje pochodzą ze zbiorów własnych i nie są materiałami poufnymi Wersja Ir-3 z moich zbiorów jest edytowalna natomiast wersja na stronie PKP PLK nie . Co do zgody to drobnym druczkiem pisze że jest zabronione jest publikowanie W CELACH KOMERCYJNYCH bez zgody PKP PLK. Ze względu na niekomercyjny charakter forum uzyskanie zgody nie jest konieczne. Nie mogę dać gwarancji że prezentowane instrukcje są aktualne . Zatem ich wykorzystanie w pracy zawodowej, naukowej, dziennikarskiej odbywa się na wyłączne ryzyko osoby korzystającej. Na stronach internetowych PR i PKP ENERGETYKA nie ma instrukcji w ogóle. Uniemożliwia to ustalenie czy zamieszczone przeze Mnie instrukcje są aktualne czy archiwalne. natomiast instrukcje PKP IC
są pod adresami
http://coders.cba.pl/icinfo/?page_id=140
http://www.roboyama.webd.pl/ic.html
są pod adresami
http://coders.cba.pl/icinfo/?page_id=140
http://www.roboyama.webd.pl/ic.html
Niestety, ale nie masz racji.
Na stronie PLK są zamieszczone instrukcje w formacie PDF z możliwością podglądu lub wydruku. Nie ma zamieszczonych wersji edytowalnych. Takie nie są rozpowszechniane. W związku z tym ponawiam pytania:
Czy masz zgodę PLK na publikowanie takiej wersji (edytowalnej) aktualnej instrukcji ?
Czy wersje tą zdobyłeś w sposób legalny, skoro piszesz że pochodzi z twoich własnych zbiorów ?
Jeżeli na oba pytania odpowiesz tak, to cofam zastrzeżenia.
I druga sprawa. Sprawdzenie aktualności instrukcji jest proste. Sprawdzamy na stronie danej Spółki lub piszemy maila do Spółki z zapytaniem. I nie ma problemu.
fastcracker napisał/a:
A nazwa działu mówi wyraźnie – Archiwalna dokumentacja. I tego się trzymajmy. Nie publikujmy tutaj materiałów aktualnych.
Na stronie PLK są zamieszczone instrukcje w formacie PDF z możliwością podglądu lub wydruku. Nie ma zamieszczonych wersji edytowalnych. Takie nie są rozpowszechniane. W związku z tym ponawiam pytania:
Czy masz zgodę PLK na publikowanie takiej wersji (edytowalnej) aktualnej instrukcji ?
Czy wersje tą zdobyłeś w sposób legalny, skoro piszesz że pochodzi z twoich własnych zbiorów ?
Jeżeli na oba pytania odpowiesz tak, to cofam zastrzeżenia.
I druga sprawa. Sprawdzenie aktualności instrukcji jest proste. Sprawdzamy na stronie danej Spółki lub piszemy maila do Spółki z zapytaniem. I nie ma problemu.
fastcracker napisał/a:
Skoro instrukcje zamieszczasz w dziale Archiwalna dokumentacja, to już tym innej osobie sugerujesz, że jest to dokument archiwalny i wbrew pozorom możesz też ponosić odpowiedzialność.Nie mogę dać gwarancji że prezentowane instrukcje są aktualne . Zatem ich wykorzystanie w pracy zawodowej, naukowej, dziennikarskiej odbywa się na wyłączne ryzyko osoby korzystającej.
A nazwa działu mówi wyraźnie – Archiwalna dokumentacja. I tego się trzymajmy. Nie publikujmy tutaj materiałów aktualnych.
-
- Pospieszny
- Posty: 116
- Rejestracja: 25 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: koło łodzi
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Ale ja nie skończyłem.fastcracker pisze:i skończyłem dyskusję na ten temat
Prośba o przeczytanie wiadomości i odpowiedź na PW. Piszę tu o tym dlatego, że jeszcze nie działają powiadomienia e-mail i łatwo przegapić wiadomość. Mam nadzieję, że niedługo problem z powiadomieniami zostanie zażegnany.
Pozdr.
AD
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Re: Instrukcje różne
Dzień dobry,
na chwilę obecną przeskanowałem około 400 różnych instrukcji czyli jak mi się wydaje około 30% co zostało w latach 1945-2000 wydane.
Jak wklepię w tabelki to przeskanowałem to się ewentualnie pochwalę, o ile będzie kogoś to interesowało.
Bądźcie zdrowi.
Jarek
na chwilę obecną przeskanowałem około 400 różnych instrukcji czyli jak mi się wydaje około 30% co zostało w latach 1945-2000 wydane.
Jak wklepię w tabelki to przeskanowałem to się ewentualnie pochwalę, o ile będzie kogoś to interesowało.
Bądźcie zdrowi.
Jarek
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie podejrzewałem, że na świecie jest tak wielu idiotów (C) Stanislaw Lem (1921-2006)
-
- Pospieszny
- Posty: 116
- Rejestracja: 25 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: koło łodzi
Re: Instrukcje różne
Kawał dobrej roboty.
Re: Instrukcje różne
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=biblioteka
Na chwilę obecną wrzuciłem pierwsze 114 przepisów. Sukcesywnie będę dorzucał resztę plus wszystkie kwity, które leżą u mnie na dysku. Wszystkiego jest prawie "zero-siedem" TB i w zasadzie codziennie rośnie.
Kwity są w stanie takim jakim są. Nie mam już czasu żeby je kadrować, prostować, wycinać moich brudnych paluchów.
Bądźcie zdrowi.
Jarek
Na chwilę obecną wrzuciłem pierwsze 114 przepisów. Sukcesywnie będę dorzucał resztę plus wszystkie kwity, które leżą u mnie na dysku. Wszystkiego jest prawie "zero-siedem" TB i w zasadzie codziennie rośnie.
Kwity są w stanie takim jakim są. Nie mam już czasu żeby je kadrować, prostować, wycinać moich brudnych paluchów.
Bądźcie zdrowi.
Jarek
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie podejrzewałem, że na świecie jest tak wielu idiotów (C) Stanislaw Lem (1921-2006)