111Ed Marathon z serii Gama w Olsztynie
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
111Ed Marathon z serii Gama w Olsztynie
Po 3 marca lokomotywa ta poprowadzi m.in. pociąg TLK 51104 ("Mazury") Olsztyn Główny - Warszawa Zachodnia.
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... rcity.html
Zakładam, że również kurs powrotny TLK 15105 ....
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... rcity.html
Zakładam, że również kurs powrotny TLK 15105 ....
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
Trzeba gdzieś poszperać bo bardzo ciekawi mnie ten model lokomotywy .Kiedyś wspominano że tak właściwie to ona jest dobra dla Cargo lub innych przewożników towarowych ponieważ będzie mogła robić manewry na bocznicach bez trakcji spalinowej stad pewnie tak krótki zasięg na dieslu
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
- darek600141
- Pospieszny
- Posty: 160
- Rejestracja: 21 sty 2007, 15:33
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Marathon Gama na naszych terenach?
Doszły słuchy,że Gama może ominąć nasze tereny?
Informacja jest nie pewna,ale chcem mieć 100% pewna wiadomość
Informacja jest nie pewna,ale chcem mieć 100% pewna wiadomość
Pozdrowienia dla klubowiczów WMTMK Olsztyn
Z założenia jest to lokomotywa elektryczna i silnik CAT'a C15 o mocy 400 kW ma ją wspomagać na stacjach docelowych/bocznicach lub w sytuacjach awaryjnych.gryff pisze:Szkoda że ta Gama ma taki mały zasięg na dieslu chyba ok 40 km
Zasięg 111Ed na dieslu to około 40 km, przy czym już jego prędkość zależeć będzie od masy pociągu. Osobiście widzę wiele zastosowań na punktach załadunkowych/rozładunkwych na polskich bocznicach, gdzie Marathon się sprawdzi. Wcale przecież nie musi na dieslu ostro się wyprężać podczas manewrów, a głównie pewnie będzie wstawiać/wystawiać i podciągać składy...
System LastMile jest alternatywą do składów prowadzonych przez głównie prywatnych przewoźników na zasadzie "elektryk+diesel+skład".
111Ed jest pierwszą na prąd 3kV i drugą w Europie ogólnie lokomotywą liniową po maszynie Bombardiera z rodziny TRAXX serii 187 w systemie LM. Co prawda spalinowe lokomotywy manewrowe z możliwością jazdy pod siecią pobierając prąd poprzez pantrografy są znane już od dziesięcioleci, ale to były tylko "manewrówki".
Jacek Jaco Chiżyński
Gama jechała 76 km/h na silniku spalinowym
Zródło: Rynek Kolejowy15,5 tys. km w Lotos Kolej i 15,2 tys. km w trzy tygodnie w PKP Intercity - tyle na razie przejechała lokomotywa Pesy Gama podczas testów. - W tym czasie niezawodność lokomotywy wyniosła 100% - podał podczas konferencji "Perspektywy Rynku Lokomotyw" dyrektor marketingu rynku lokomotyw w Pesie Janusz Giminski.
Na testach wiele pojazdów szczególnie nowych potrafi wiele pokazać od siebie. Wówczas "skaluje się" między innymi te pojazdy i daje "dopuszczenia". W przypadku 111Ed nie sztuka chyba zarżnąć CAT'a przy V=76 km/h... On ma pracować bezawaryjnie z ciężkimi bruttami. Ciężkie pociągi to nie wyścigi drezyn;)
Jacek Jaco Chiżyński
Widać, że nie zauważyłeś tego fragmentu artykułu z RynKolu:
Podczas prób systemu Maraton lokomotywa poruszała się z maksymalną prędkością aż 76 km/h bez pociągu, 57 km/h z pociągiem o masie ok. 500 ton, - Ta możliwość jest już wyłączona. Obecnie na systemie jest ogranicznik prędkości do 40 km/h. - powiedział Giminski. Z pociągiem o masie 3311 ton Gama może pojechać 18 km/h po torze płaskim.