Aktualności z odcinka Olsztyn - Szczytno - Wielbark
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Według mnie jeśli nie uruchomią trzeciej pary, to wkrótce może okazać się, że obecne dwie wożą powietrze. Nie znam systemu pracy zakładu z Wielbarka, ale podejrzewam, że są tam trzy zmiany, a więc skoro jadąc na 14 do pracy pracownik nie ma powrotu po 22 pociągiem nie będzie ryzykował, czy może ktoś go zabierze samochodem. Pociągiem nie mają jak dojechać do pracy ci, co pracują na 3 zmianę. Wrócić owszem mogą, ale jeśli pojechali samochodem to również nim wrócą. Dwie pary nie mają sensu. Po badaniach frekwencji okaże się, że nikt nie chce jeździć... Takie postępowanie to zniechęcanie społeczeństwa do podróżowania koleją, ale rówież zniechęcania firm do inwestowania w kolej.
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
Podejrzewam że ta firma która doprowadziła do reaktywacji tego odcinka doprowadzi do uruchomienia 3 pary pociągów ale może również zachęcić swoich pracowników do korzystania z tego srodka lokomocji na prawdę są różne sposoby .Osobiście nie wierzę w likwidację tego połączenia
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
Zmodernizowana stacja Marcinkowo nocą
Widok na peron oraz nastawnię
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Nie do końca popieram taki punkt widzenia. W moim prywatnym przekonaniu co najmniej równie istotne dla dalszych losów tej linii jest uruchomienie (bądź nie) przewozów towarowych. Absolutnie zgadzam się z tym, co Koledzy @Stellwerk i @helmutt1 wyżej napisali, że to właśnie ten gatunek przewozów stanowił i zapewne nadal stanowi priorytet dla Swedwood Poland Sp. z o.o. Nigdy nie podlegało to najmniejszej wątpliwości, chociaż oczywiście Szwedzi nie kryli się również z zainteresowaniem ruchem pasażerskim. Osobiście sądziłem, że towarowe pociągi ruszą bezproblemowo (ach, naiwność...), a połączeń pasażerskich - jeżeli w ogóle - doczekamy się nie tak szybko, jak to nastąpiło. Wyszło na opak, a problemy z przewozami cargo są bardzo niepokojące. Mimo wszystko mam nadzieję, że w końcu się uda. Co do Regio - złamanie obecnego status quo w zakresie preferencji komunikacyjnych pracowników Swedwood nie jest możliwe przy niekompletnej ofercie (a nawet zakładając tę 3 parę nie byłoby łatwe bez odpowiednich zabiegów marketingowych, np. tańszego biletu). Wychodzi polska bylejakość, która rzeczywiście na razie źle wróży połączeniu. Pytanie do @w116: czy informacje o przesądzonym braku trzeciej pary są Twoją wiedzą (pewną), czy też pozostają na razie - chociaż silnym - to jednak wyłącznie własnym przekonaniem?w116 pisze:Jeśli nie będzie lotniska, cała linia jest do pozamiatania. Proste
Ktoś jechał może ostatnio do Wielbarka? Jak frekwencja? (pytanie chyba retoryczne, mimo wszystko postawię).
Pozdr.
AD
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Tak się składa, że ja z kumplem spontanicznie w piątek wsiedliśmy do pociągu, który o 13.12 ruszył do Wielbarka. Oprócz nas i załogi pociągu jechały jeszcze 3 kobiety, w Jesionowcu wsiadł jeden mężczyzna, wszyscy wysiedliśmy w Wielbarku. Pociąg powrotny wiózł tylko nas dwóch, także frekwencja nie powala.Adam Dąbrowski pisze:Ktoś jechał może ostatnio do Wielbarka? Jak frekwencja? (pytanie chyba retoryczne, mimo wszystko postawię).
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn