Aktualności z odcinka Olsztyn - Szczytno - Wielbark

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Karol
Towos
Posty: 31
Rejestracja: 21 lis 2011, 16:44
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Karol »

Referee
Ekspres
Posty: 211
Rejestracja: 03 lip 2007, 21:10
Lokalizacja: Wasilków

Post autor: Referee »

Według mnie jeśli nie uruchomią trzeciej pary, to wkrótce może okazać się, że obecne dwie wożą powietrze. Nie znam systemu pracy zakładu z Wielbarka, ale podejrzewam, że są tam trzy zmiany, a więc skoro jadąc na 14 do pracy pracownik nie ma powrotu po 22 pociągiem nie będzie ryzykował, czy może ktoś go zabierze samochodem. Pociągiem nie mają jak dojechać do pracy ci, co pracują na 3 zmianę. Wrócić owszem mogą, ale jeśli pojechali samochodem to również nim wrócą. Dwie pary nie mają sensu. Po badaniach frekwencji okaże się, że nikt nie chce jeździć... Takie postępowanie to zniechęcanie społeczeństwa do podróżowania koleją, ale rówież zniechęcania firm do inwestowania w kolej.
w116
Towos
Posty: 43
Rejestracja: 22 sie 2009, 12:34

Post autor: w116 »

Napisałem to samo trochę wyżej... To bardzo smutne, ale ta linia nie przetrwa, chyba że Svedwood uruchomi trzecią parę pociągów...
Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
Ekspres
Posty: 213
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Post autor: Sławomir Raflewski »

Podejrzewam że ta firma która doprowadziła do reaktywacji tego odcinka doprowadzi do uruchomienia 3 pary pociągów ale może również zachęcić swoich pracowników do korzystania z tego srodka lokomocji na prawdę są różne sposoby .Osobiście nie wierzę w likwidację tego połączenia
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
Ekspres
Posty: 213
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Zmodernizowana stacja Marcinkowo nocą

Post autor: Sławomir Raflewski »

Widok na peron oraz nastawnię
Załączniki
Obraz 335.jpg
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
Karol
Towos
Posty: 31
Rejestracja: 21 lis 2011, 16:44
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Karol »

Szczytno
Załączniki
SZCZYTNO
SZCZYTNO
SZCZYTNO
SZCZYTNO
lipski
Osobowy
Posty: 52
Rejestracja: 07 paź 2010, 17:03

Post autor: lipski »

Swedwood może wykupić zniżki pracownicze i tym zachęcić do przejazdów
Stellwerk

Post autor: Stellwerk »

A jaki interes ma Swedwood by pracownicy dojeżdżali sponsorowanymi pociągami?
helmutt1
Osobowy
Posty: 70
Rejestracja: 08 lis 2009, 12:43
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: helmutt1 »

Pewnie jest tak że Swedwood wyremontował te tory żeby wozić se drewno a szynobusy mało ich obchodzą. Tak jest i u nas w Swedspanie. Wożą koleją drewno a szynobusy mają gdzieś bo ludzie i tak nimi jeździć nie będą.
Stellwerk

Post autor: Stellwerk »

helmutt1 pisze:Pewnie jest tak że Swedwood wyremontował te tory żeby wozić se drewno a szynobusy mało ich obchodzą
Taka jest też moja opinia.
w116
Towos
Posty: 43
Rejestracja: 22 sie 2009, 12:34

Post autor: w116 »

Prawda jest taka- nie będzie trzeciej pary, nie będzie przewozów pasażerskich w ogóle za pół roku (najdalej). Jeśli nie będzie lotniska, cała linia jest do pozamiatania. Proste
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

w116 pisze:Jeśli nie będzie lotniska, cała linia jest do pozamiatania. Proste
Nie do końca popieram taki punkt widzenia. W moim prywatnym przekonaniu co najmniej równie istotne dla dalszych losów tej linii jest uruchomienie (bądź nie) przewozów towarowych. Absolutnie zgadzam się z tym, co Koledzy @Stellwerk i @helmutt1 wyżej napisali, że to właśnie ten gatunek przewozów stanowił i zapewne nadal stanowi priorytet dla Swedwood Poland Sp. z o.o. Nigdy nie podlegało to najmniejszej wątpliwości, chociaż oczywiście Szwedzi nie kryli się również z zainteresowaniem ruchem pasażerskim. Osobiście sądziłem, że towarowe pociągi ruszą bezproblemowo (ach, naiwność...), a połączeń pasażerskich - jeżeli w ogóle - doczekamy się nie tak szybko, jak to nastąpiło. Wyszło na opak, a problemy z przewozami cargo są bardzo niepokojące. Mimo wszystko mam nadzieję, że w końcu się uda. Co do Regio - złamanie obecnego status quo w zakresie preferencji komunikacyjnych pracowników Swedwood nie jest możliwe przy niekompletnej ofercie (a nawet zakładając tę 3 parę nie byłoby łatwe bez odpowiednich zabiegów marketingowych, np. tańszego biletu). Wychodzi polska bylejakość, która rzeczywiście na razie źle wróży połączeniu. Pytanie do @w116: czy informacje o przesądzonym braku trzeciej pary są Twoją wiedzą (pewną), czy też pozostają na razie - chociaż silnym - to jednak wyłącznie własnym przekonaniem?

Ktoś jechał może ostatnio do Wielbarka? Jak frekwencja? (pytanie chyba retoryczne, mimo wszystko postawię).

Pozdr.

AD
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Awatar użytkownika
Hubi
Osobowy
Posty: 68
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:16
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Hubi »

Adam Dąbrowski pisze:Ktoś jechał może ostatnio do Wielbarka? Jak frekwencja? (pytanie chyba retoryczne, mimo wszystko postawię).
Tak się składa, że ja z kumplem spontanicznie w piątek wsiedliśmy do pociągu, który o 13.12 ruszył do Wielbarka. Oprócz nas i załogi pociągu jechały jeszcze 3 kobiety, w Jesionowcu wsiadł jeden mężczyzna, wszyscy wysiedliśmy w Wielbarku. Pociąg powrotny wiózł tylko nas dwóch, także frekwencja nie powala.
lipski
Osobowy
Posty: 52
Rejestracja: 07 paź 2010, 17:03

Post autor: lipski »

W rozkładach nie ma trzeciej pary, wiec pozamiatane. Jedyna nadzieja to, gdy wprowadzona zostanie korekta do rozkładu zmieniająca czas przejazdu, to może i będzie trzecia para, ale to tylko marzenia.
Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
Ekspres
Posty: 213
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Post autor: Sławomir Raflewski »

Jeśli nie pojawi się trzecia para pociągów to połączenie może zniknąć podczas czerwcowej korekyi RJ
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
ODPOWIEDZ