Aktualności z odcinka Olsztyn - Szczytno - Wielbark
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
Stacja Marcinkowo po modernizacji
Tak wygląda stacja Marcinkowo po modernizacji z tego co mi wiadomo do końca marca 2013r ma być jeszcze postawiona wiata na peronie
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
szukając połączeń za pomocą internetu przez stronę sitkolu :
"niestety nie znaleziono żadnego połączenia. Możliwe, że dla wybranej daty stacja/przystanek początkowy lub stacja/przystanek docelowy nie są obsługiwane w ogóle lub nie przy pomocy wybranych środków komunikacji (niektóre stacje/przystanki mogą np. nie być wykorzystywane w weekendy). Możliwe też, że dla danego okresu brakuje rozkładu jazdy dla miejskich środków transportu."
"niestety nie znaleziono żadnego połączenia. Możliwe, że dla wybranej daty stacja/przystanek początkowy lub stacja/przystanek docelowy nie są obsługiwane w ogóle lub nie przy pomocy wybranych środków komunikacji (niektóre stacje/przystanki mogą np. nie być wykorzystywane w weekendy). Możliwe też, że dla danego okresu brakuje rozkładu jazdy dla miejskich środków transportu."
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Bo tak miało być. Chyba po prostu jeszcze tego nie zmieniono (a przy okazji potencjalnych podróżnych wprowadza się w błąd). W każdym razie wszystkie rozkłady internetowe (PR, Sitkol, Telekom, PLK) niestety podają dwie pary - bez późnowieczornej.Hubi pisze:Taki rozkład wisi na stacji w Wielbarku. Na nim widnieją 3 pary pociągów.
Benek, nie wpisałeś 13-tki w roku.Bernard pisze:szukając połączeń za pomocą internetu przez stronę sitkolu :
"niestety nie znaleziono żadnego połączenia. Możliwe, że dla wybranej daty stacja/przystanek początkowy lub stacja/przystanek docelowy nie są obsługiwane w ogóle lub nie przy pomocy wybranych środków komunikacji (niektóre stacje/przystanki mogą np. nie być wykorzystywane w weekendy). Możliwe też, że dla danego okresu brakuje rozkładu jazdy dla miejskich środków transportu."
Pozdr.
AD
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Witajcie!
Przed chwilą uzyskałem informację z PR, że pociągi do Wielbarka będą kursowały już 1 stycznia, pomimo faktu, że jest to dzień wolny od pracy i przez długi czas rozkłady jazdy nie wykazywały żadnych kursów tego dnia. Informację tę potwierdzają aktualne rozkłady jazdy na stronach PKP S.A. i Sitkol, taką informację uzyskałem również na telefonicznej informacji kolejowej. Ponadto wszystko wskazuje na to, że pociągi będą kursowały również w soboty. Co ciekawe, para pociągów z 1 stycznia oraz pociągi sobotnie oznaczone są innymi numerami, niż pozostałe kursujące.
Chaos informacyjny dotyczący reaktywacji ruchu pasażerskiego na linii nr 35 jest niesamowity.
Pozdrawiam,
Adam
Przed chwilą uzyskałem informację z PR, że pociągi do Wielbarka będą kursowały już 1 stycznia, pomimo faktu, że jest to dzień wolny od pracy i przez długi czas rozkłady jazdy nie wykazywały żadnych kursów tego dnia. Informację tę potwierdzają aktualne rozkłady jazdy na stronach PKP S.A. i Sitkol, taką informację uzyskałem również na telefonicznej informacji kolejowej. Ponadto wszystko wskazuje na to, że pociągi będą kursowały również w soboty. Co ciekawe, para pociągów z 1 stycznia oraz pociągi sobotnie oznaczone są innymi numerami, niż pozostałe kursujące.
Chaos informacyjny dotyczący reaktywacji ruchu pasażerskiego na linii nr 35 jest niesamowity.
Pozdrawiam,
Adam
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Po 11 latach przerwy pojechałem do Wielbarka i z powrotem pierwszym rozkładowym pociągiem.
Frekwencja w szynobusie to ja Maszynista i Konduktor.
Torowisko jest w bardzo dobrym stanie do samego Wielbarka prędkość rozkładowa to 60 km/h
szynobus sunie gładko i przyjemnie, w końcu na tym szlaku przed zawieszeniem ruchu było 80km/h . Mam nadzieje że po zakończeniu rewitalizacji będzie szlakowa do Szyman 110km/h i dalej do Wielbarka 80km/h
Frekwencja w szynobusie to ja Maszynista i Konduktor.
Torowisko jest w bardzo dobrym stanie do samego Wielbarka prędkość rozkładowa to 60 km/h
szynobus sunie gładko i przyjemnie, w końcu na tym szlaku przed zawieszeniem ruchu było 80km/h . Mam nadzieje że po zakończeniu rewitalizacji będzie szlakowa do Szyman 110km/h i dalej do Wielbarka 80km/h
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Bardzo miło widzieć te zdjęcia. A więc SA106-009 półtorej roku temu pojechał promocyjnie, a teraz powitał linię. Czekamy jeszcze na towarki, a ja od jutra zaczynam swoje wielbarskie "triduum".Karol pisze:Po 11 latach przerwy pojechałem do Wielbarka i z powrotem pierwszym rozkładowym pociągiem.
I oby nie skończyło się tylko na Wielbarku.Karol pisze:Mam nadzieje że po zakończeniu rewitalizacji będzie szlakowa do Szyman 110km/h i dalej do Wielbarka 80km/h
Dobrego Roku!
Adam
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
wspaniale
Wszystko cudnie, zrewitalizowali Wielbark, w tym samym czasie pozamiatali Olecko. Różnica jest taka, że tam oprócz maszynisty i konduktora jeździli jeszcze pasażerowie.
Olecko zostało zrewitalizowane bodajże w 2006, nadzieje były ogromne- teraz jest już pozamiatane. Wielbarkowi daję rok, najdalej dwa
Olecko zostało zrewitalizowane bodajże w 2006, nadzieje były ogromne- teraz jest już pozamiatane. Wielbarkowi daję rok, najdalej dwa
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Re: wspaniale
W Wielbarku odwyk od kolei trwał ponad 11 lat. To okres zatrważający i dlatego dzisiaj to połączenie wydaje się egzotyczne. Trudno się spodziewać, że od razu będą waliły tam tłumy pasażerów. Myślę, że wielu mieszkańców Wielbarka nie ma jeszcze pojęcia, że wracają pociągi. Tak czy owak - pierwsze dni (albo i tygodnie) na pewno będą niemiarodajne. Warto jednak podkreślić, że już dzisiaj - oprócz miłośników kolei - pojawili się zwykli pasażerowie. Jakaś para podjechała ze Szczytna do Jesionowca (to wiem z relacji), bodaj trzy osoby jechały z Siódmaka do Szczytna (to widziałem). Malutko, ale szczerze mówiąc... spodziewałem się mniej. Nie wiem, jak było rano...w116 pisze:Wszystko cudnie, zrewitalizowali Wielbark, w tym samym czasie pozamiatali Olecko. Różnica jest taka, że tam oprócz maszynisty i konduktora jeździli jeszcze pasażerowie.
Mam nadzieję, że się mylisz. Dużo zależy od tego, jak połączenia przyjmą się wśród pracowników Swedwood i czy skłonią ich do rezygnacji z zespołowych dojazdów samochodami. A to nie jest łatwe zadanie. Pamiętajmy przy tym, że niedługo prędkość przynajmniej na odcinku Szymany - Szczytno (i dalej do Olsztyna) wzrośnie i czasy jazdy będą atrakcyjne.w116 pisze:Wielbarkowi daję rok, najdalej dwa
Niestety, w tym przypadku, jak i innych (Elbląg - Braniewo) widać brak jakiejkolwiek strategii komunikacyjnej ze strony organizatora przewozów. Decyzje o zawieszeniach i reaktywacjach przypominają trochę "miotanie się" bez ładu i składu. Tu zawiesimy, tam odwiesimy, potem tu odwiesimy, a tam zawiesimy... Ciężko zbudować sensowną ofertę w oparciu o dwie czy trzy pary pociągów. No, chyba że jest konkretny zakład przemysłowy zainteresowany ich uruchomieniem na ustalonych zasadach (i tu przykład wielbarski).w116 pisze:Olecko zostało zrewitalizowane bodajże w 2006, nadzieje były ogromne- teraz jest już pozamiatane.
Pozdrawiam,
Adam
- Załączniki
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
-
- Towarowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 21 sie 2012, 22:21
- Lokalizacja: Szczytno / Gdańsk
W Dzienniku Gazecie Prawnej z 02.01.2013 jest artykuł zatytułowany "Pociągi ruszyły po torach odnowionych przez Ikeę". Oprócz informacji od kiedy został wznowiony ruch (01.01.13) można dowiedzieć się o kosztach inwestycji: Ikea wyłożyła na naprawę linii 150 tyś zł, a 80 tyś zł w materiałach dostarczyła PLK (czyli patrząc po kosztach zakres robót musiał być znikomy). Ponadto opisany jest rozkład jazdy oraz wielkość dofinansowania rocznego do obsługi linii przez PR-400 tyś zł od Urzędu Marszałkowskiego.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
To błąd. Ten pociąg skończył bieg w Szczytnie. Na jednym obiegu jest jak dotąd robione popołudniowe połączenie Olsztyn - Szczytno - Wielbark oraz (chyba) poranne Wielbark - Szczytno - Olsztyn. Ale w rozkładzie jazdy wszystkie te pociągi figurują jako oddzielne.grubymarcin pisze:Relaca Wielbark - Szczytno a na wyswietlaczu Olsztyn ?? czyzby byly one skomunikowane ??
Tak, to na pewno Szymany. Trochę się zmieniły, no nie? Co do braku trzeciej pary - wszyscy gromią tę decyzję i coraz wyraźniej widać, że bardzo niekorzystnie wpływa ona na odbiór oferty przewozowej. Słychać już głosy wątpliwości, co będzie po 9 lutym. Lada dzień w pociągach Regio ma rozpocząć się liczenie podróżnych.lipski pisze:Czy To oby na pewno Szymany? A co do tego czasu, czy pracownicy zechca- może by i chcieli, ale jak kupią miesięczny, a wypadnie nocka to juz dojechać nie ma jak.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski