Węzeł Wielbark i okolice
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Witam,
w dniu dzisiejszym pojawił się na stronie odcinek 6 z cyklu "Historia węzła Wielbark i okolic", zatytułowany "Węzeł Wielbark i okolice - druga wojna światowa". Zapraszam do lektury i tradycyjnie już proszę o kontakt osoby, które posiadają wiedzę i materiały mogące pomóc w weryfikacji i dalszym rozwijaniu prezentowanych na stronie materiałów historycznych.
www.wielbark.wordpress.com
w dniu dzisiejszym pojawił się na stronie odcinek 6 z cyklu "Historia węzła Wielbark i okolic", zatytułowany "Węzeł Wielbark i okolice - druga wojna światowa". Zapraszam do lektury i tradycyjnie już proszę o kontakt osoby, które posiadają wiedzę i materiały mogące pomóc w weryfikacji i dalszym rozwijaniu prezentowanych na stronie materiałów historycznych.
www.wielbark.wordpress.com
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Witam,
na stronie "Węzeł Wielbark i okolice" pojawiła się czwarta odsłona "Zwięźle o węźle". W niej wszystko to, o czym ostatnio było głośno, i trochę więcej.
Zapraszam tradycyjnie na www.wielbark.wordpress.com
Szczególne podziękowania dla Pawła Wagnera za przechowanie na serwerze kilku plików.
na stronie "Węzeł Wielbark i okolice" pojawiła się czwarta odsłona "Zwięźle o węźle". W niej wszystko to, o czym ostatnio było głośno, i trochę więcej.
Zapraszam tradycyjnie na www.wielbark.wordpress.com
Szczególne podziękowania dla Pawła Wagnera za przechowanie na serwerze kilku plików.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Witam,
na stronie pojawiła się dzisiaj krótka notatka związana z powrotem pociągów osobowych do Wielbarka.
http://wielbark.wordpress.com/2012/12/0 ... wielbarka/
na stronie pojawiła się dzisiaj krótka notatka związana z powrotem pociągów osobowych do Wielbarka.
http://wielbark.wordpress.com/2012/12/0 ... wielbarka/
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- SP45-166
- Przyspieszony
- Posty: 97
- Rejestracja: 21 wrz 2005, 12:37
- Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
- Kontakt:
Widzę że nasi dzielni kolejarze są wyjątkowo konsekwentni w dążeniu do zerowej frekwencji na przywróconym odcinku. To chętnych na dojazd już sporo odpadło ze względu na trójzmianówkę w tartaku. W tym kontekście nie sposób nie podziwiać kolei Mazowieckich, które jak już coś przywracają do życia to minimum na 5 parach- tam ktoś sobie po prostu zdaje sprawę że 2 -3 pary to żadna oferta. Tak przywracano ruch na Sierpc-Nasielsk, Sierpc-Płock-Kutno, Radom-Przysucha, tak dopompowano z powrotem ofertę na Czeremchę...
Wychodzi więc na to że za te pieniądze, stać na bilet będzie głównie osoby z ulgami ustawowymi czyli uczniów. Tylko im może pasować tryb kursowania- dwie pary od poniedziałku do piątku...
Pozostaje jedynie nadzieja że ktoś z tych "włodarzy" (Tfu) w województwie, pójdzie po rozum do głowy i po odbiorze technicznym, czas jazdy spadnie do 20 minut, a liczba par pociągów do Szczytna to będzie 4 do 5. Ale o czym tu marzyć jak samo Szczytno ma tyle z Olsztynem...
Wychodzi więc na to że za te pieniądze, stać na bilet będzie głównie osoby z ulgami ustawowymi czyli uczniów. Tylko im może pasować tryb kursowania- dwie pary od poniedziałku do piątku...
Pozostaje jedynie nadzieja że ktoś z tych "włodarzy" (Tfu) w województwie, pójdzie po rozum do głowy i po odbiorze technicznym, czas jazdy spadnie do 20 minut, a liczba par pociągów do Szczytna to będzie 4 do 5. Ale o czym tu marzyć jak samo Szczytno ma tyle z Olsztynem...
NASIELSK-SIERPC FOREVER!!!
MAZOWSZE Pozdrawia!!!!!
MAZOWSZE Pozdrawia!!!!!
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Witam,
udało mi się dodać jeszcze w tym roku siódmą część "Historii węzła Wielbark i okolic", zatytułowaną "Niemiecki ruch kolejowy na węźle Wielbark". Jest to głównie analiza niemieckich rozkładów i troszeczkę spraw taborowych. W tym - w sumie dość schematycznym opracowaniu - pojawiają się jednak subtelne ciekawostki, jak choćby planowe krzyżowanie pociągów na mijance Bartoszki.
Zapraszam na www.wielbark.wordpress.com
Tradycyjnie proszę o opinie i uwagi, które pomogą w ulepszaniu i rozwijaniu zawartości materiałów. I przy okazji: wszystkiego dobrego w Nowym Roku!
udało mi się dodać jeszcze w tym roku siódmą część "Historii węzła Wielbark i okolic", zatytułowaną "Niemiecki ruch kolejowy na węźle Wielbark". Jest to głównie analiza niemieckich rozkładów i troszeczkę spraw taborowych. W tym - w sumie dość schematycznym opracowaniu - pojawiają się jednak subtelne ciekawostki, jak choćby planowe krzyżowanie pociągów na mijance Bartoszki.
Zapraszam na www.wielbark.wordpress.com
Tradycyjnie proszę o opinie i uwagi, które pomogą w ulepszaniu i rozwijaniu zawartości materiałów. I przy okazji: wszystkiego dobrego w Nowym Roku!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Witam,
na stronie "Węzeł Wielbark i okolice" opublikowałem pierwsze refleksje z reaktywacji połączeń kolejowych Szczytno - Wielbark. Tradycyjnie zapraszam:
http://wielbark.wordpress.com/2013/01/2 ... -od-zaraz/
na stronie "Węzeł Wielbark i okolice" opublikowałem pierwsze refleksje z reaktywacji połączeń kolejowych Szczytno - Wielbark. Tradycyjnie zapraszam:
http://wielbark.wordpress.com/2013/01/2 ... -od-zaraz/
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Witam,
w dniu dzisiejszym aktualizacja strony związana z korektą rozkładu jazdy na odcinku linii nr 35 Wielbark - Szczytno obowiązującą od 18 marca 2013 r.
Zapraszam: http://wielbark.wordpress.com/2013/03/0 ... wielbarka/
w dniu dzisiejszym aktualizacja strony związana z korektą rozkładu jazdy na odcinku linii nr 35 Wielbark - Szczytno obowiązującą od 18 marca 2013 r.
Zapraszam: http://wielbark.wordpress.com/2013/03/0 ... wielbarka/
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Witam,
na stronie www.wielbark.wordpress.com pojawił się nowy artykuł (odc. 8 ), zatytułowany "Ruch na linii Ostrołęka - Chorzele (1918-1939)". W artykule sporo ciekawych materiałów źródłowych, m. in. fragmenty służbowego rozkładu jazdy pociągów z 1939 r., z którego dowiemy się np. o istnieniu bocznicy "Przystań". Ponadto rozważania na temat, czy do Chorzel docierał parowy wagon silnikowy HCP-Clayton.
Zachęcam do lektury, a osoby, które są w posiadaniu wiedzy lub materiałów, które mogłyby pomóc w wyjaśnieniu i uzupełnieniu kwestii opisanych w tekście, proszę gorąco o kontakt tutaj lub mailowy.
na stronie www.wielbark.wordpress.com pojawił się nowy artykuł (odc. 8 ), zatytułowany "Ruch na linii Ostrołęka - Chorzele (1918-1939)". W artykule sporo ciekawych materiałów źródłowych, m. in. fragmenty służbowego rozkładu jazdy pociągów z 1939 r., z którego dowiemy się np. o istnieniu bocznicy "Przystań". Ponadto rozważania na temat, czy do Chorzel docierał parowy wagon silnikowy HCP-Clayton.
Zachęcam do lektury, a osoby, które są w posiadaniu wiedzy lub materiałów, które mogłyby pomóc w wyjaśnieniu i uzupełnieniu kwestii opisanych w tekście, proszę gorąco o kontakt tutaj lub mailowy.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Witam,
w ramach "świątecznego zajączka" zapraszam do lektury bardzo klimatycznych wspomnień kolegi Bartka Kupieckiego, związanych z linią nr 35. We wspomnieniach m. in. archiwalne zdjęcia wagonu 1/2 klasy, który często pojawiał się na wielbarskim węźle. A do tego sielskie, wakacyjne reminiscencje...
http://wielbark.files.wordpress.com/201 ... torach.pdf
Jeszcze raz dziękuję Bartkowi za jakże ciekawy materiał, a wszystkie osoby, które mają swoje własne wspomnienia związane z linią nr 35 gorąco zapraszam do współpracy.
w ramach "świątecznego zajączka" zapraszam do lektury bardzo klimatycznych wspomnień kolegi Bartka Kupieckiego, związanych z linią nr 35. We wspomnieniach m. in. archiwalne zdjęcia wagonu 1/2 klasy, który często pojawiał się na wielbarskim węźle. A do tego sielskie, wakacyjne reminiscencje...
http://wielbark.files.wordpress.com/201 ... torach.pdf
Jeszcze raz dziękuję Bartkowi za jakże ciekawy materiał, a wszystkie osoby, które mają swoje własne wspomnienia związane z linią nr 35 gorąco zapraszam do współpracy.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Witam,
na stronie "Węzeł Wielbark i okolice" kolejna aktualizacja: opublikowałem piąty zbiór newsów "Zwięźle o Węźle". Podjęte tematy:
- Na stacji Wielbark znowu pusto
- Media o fiasku połączeń Szczytno – Wielbark
- Jakie dalsze plany co do modernizacji linii nr 35?
- Koniec “wojny” o Szymany?
- Festyn w Ostrołęce z Towarzystwem Dróg Żelaznych
- Optymalizacja sieci
- Co dalej z elektrownią Ostrołęka?
- Nagranie wideo z odcinka Wielbark – Szczytno
Zapraszam na http://wielbark.wordpress.com/2013/06/2 ... o-wezle-5/
na stronie "Węzeł Wielbark i okolice" kolejna aktualizacja: opublikowałem piąty zbiór newsów "Zwięźle o Węźle". Podjęte tematy:
- Na stacji Wielbark znowu pusto
- Media o fiasku połączeń Szczytno – Wielbark
- Jakie dalsze plany co do modernizacji linii nr 35?
- Koniec “wojny” o Szymany?
- Festyn w Ostrołęce z Towarzystwem Dróg Żelaznych
- Optymalizacja sieci
- Co dalej z elektrownią Ostrołęka?
- Nagranie wideo z odcinka Wielbark – Szczytno
Zapraszam na http://wielbark.wordpress.com/2013/06/2 ... o-wezle-5/
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
W sumie... może masz i rację. Z założenia miał to być pewien skrót myślowy, ale rzeczywiście zdanie może być dla niektórych osób niezrozumiałe. Cóż, słowo się napisało, następnym razem zwrócę większą uwagę na tego typu stwierdzenia.Stellwerk pisze:"Kolej zaś… czeka na potoki."
Tak nie pisze najgorszy urzędas, więc i w blogu dla zwykłych ludzi to razi (a poza tym jest dla nich niezrozumiałe).
Dzięki za opinię!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Witam,
opublikowałem dziś cz. 9 cyklu "Historia węzła Wielbark i okolic", zatytułowaną "Pierwsze lata powojenne węzła Wielbark", wchodząc tym samym w okres PRL-u. Na początek trochę o zniszczeniach wojennych, ich usuwaniu, a także o planach budowy nowych linii kolejowych, takich jak Płock - Mława - Wielbark, czy Nasielsk - Chorzele - Wielbark.
http://wielbark.files.wordpress.com/201 ... elbark.pdf
W nieodległej przyszłości pojawią się kolejne artykuły.
opublikowałem dziś cz. 9 cyklu "Historia węzła Wielbark i okolic", zatytułowaną "Pierwsze lata powojenne węzła Wielbark", wchodząc tym samym w okres PRL-u. Na początek trochę o zniszczeniach wojennych, ich usuwaniu, a także o planach budowy nowych linii kolejowych, takich jak Płock - Mława - Wielbark, czy Nasielsk - Chorzele - Wielbark.
http://wielbark.files.wordpress.com/201 ... elbark.pdf
W nieodległej przyszłości pojawią się kolejne artykuły.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski