Sens byłby taki, że w pobliżu jest kilka zakładów przemysłowych (w tym FS Favorit, zatrudniający ok. 600 osób) i osiedle. Odległość od stacji w Szczytnie wynosi około 2 km, ale przy obsłudze autobusami szynowymi nie stanowi to żadnego problemu, a poprawia dostępność i atrakcyjność kolei, zwłaszcza dla osób pracujących w okolicy.grubymarcin pisze:Witam.
Nie rozumiem jaki byłby sens budowania przystanku w korpelach ??
Aktualności z odcinka Olsztyn - Szczytno - Wielbark
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
-
- Towarowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 21 sie 2012, 22:21
- Lokalizacja: Szczytno / Gdańsk
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
No właśnie nie do końca. Chodzi przede wszystkim o osoby dojeżdżające do pracy spoza Szczytna. Czy wszystkie osoby zatrudnione w FS pochodzą ze Szczytna? Zakładając, że ten rejon miasta zyskuje charakter przemysłowy, budowa przystanku osobowego moim zdaniem jest pomysłem do rozważenia (co też w bardzo uproszczonej formie czynimy ).grubymarcin pisze:Sugeruje Pan ze ze stacji Szczytno ludzie dojezdzali by do Favoritu szynobusem ??
Pozdrawiam,
Adam
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Postęp prac można obserwować pod linkiem
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
No i jest dobra wiadomość, wynikająca z rozstrzygniętego przetargu na przewozy w naszym województwie:
http://bip.warmia.mazury.pl/urzad_marsz ... azerskich/
Od rozkładu jazdy 2013/2014 na odcinku linii nr 35 Wielbark - Szczytno mają pojechać dwie pary pociągów pasażerskich.
Pozdr.
AD
http://bip.warmia.mazury.pl/urzad_marsz ... azerskich/
Od rozkładu jazdy 2013/2014 na odcinku linii nr 35 Wielbark - Szczytno mają pojechać dwie pary pociągów pasażerskich.
Pozdr.
AD
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
No, słuszna uwaga. A żeby było tak ultraoptymalnie, to nawet cztery.Karol pisze:Tu są potrzebne trzy pary pociągów.
Trzy pary na obsługę zmian w Swedwoodzie, czyli w Wielbarku około 6:00, 14:00 i 22:00 (rozumiem, że Swedwood pracuje w zmianach 6-14, 14-22, 22-6?). Zakładając, że pociąg około 6:00 gwarantowałby również dojazd do pracy do Olsztyna, przydałby się jeszcze jakiś sensowny powrót, czyli gdzieś o 17:30 - 18:00 w Wielbarku. W ten sposób pojawi się szansa na przyciągnięcie do kolei nie tylko pracowników Swedwood, ale też mieszkańców Wielbarka pracujących w Olsztynie.
Przy dwóch parach skończy się pewnie na obsłudze dwóch dziennych zmian...
Pozdrawiam,
Adam
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
2 pary Szczytno - Wielbark - Szczytno kosztem:
Działdowo - Iława - Działdowo 3 pary (obecnie 5 par, w tym 3 w D)
Iława - Malbork - Iława 6 par - bez zmian
Ełk - Grajewo - Ełk 4 pary - bez zmian
Elbląg - Malbork - Elbląg 12 par - bez zmian
Olsztyn - Działdowo - Olsztyn 5 par (obecnie 6 par, w tym 1 w E, 2 w D)
Olsztyn - Szczytno - Ełk 7 par, 2 do Ełku - bez zmian
Olsztyn - Braniewo - Olsztyn 3 pary (obecnie 5, 1 w B, 2 w D)
Olsztyn - Elbląg - Olsztyn 7 par - bez zmian
Olsztyn - Iława - Olsztyn 9 par (obecnie 10 par)
Iława - Jabłonowo - Iława 7 par (obecnie 8 par)
Olsztyn - Korsze - Ełk 7 par - 3 do Korsz, 1 Korsze - Ełk - bez zmian
Elbląg - Braniewo - Elbląg - brak (obecnie 2 pary)
Ełk - Olecko - Ełk - brak (obecnie 3 pary)
Podsumowując:
2 nowe pary pociągów
12 par pociągów do likwidacji!
Działdowo - Iława - Działdowo 3 pary (obecnie 5 par, w tym 3 w D)
Iława - Malbork - Iława 6 par - bez zmian
Ełk - Grajewo - Ełk 4 pary - bez zmian
Elbląg - Malbork - Elbląg 12 par - bez zmian
Olsztyn - Działdowo - Olsztyn 5 par (obecnie 6 par, w tym 1 w E, 2 w D)
Olsztyn - Szczytno - Ełk 7 par, 2 do Ełku - bez zmian
Olsztyn - Braniewo - Olsztyn 3 pary (obecnie 5, 1 w B, 2 w D)
Olsztyn - Elbląg - Olsztyn 7 par - bez zmian
Olsztyn - Iława - Olsztyn 9 par (obecnie 10 par)
Iława - Jabłonowo - Iława 7 par (obecnie 8 par)
Olsztyn - Korsze - Ełk 7 par - 3 do Korsz, 1 Korsze - Ełk - bez zmian
Elbląg - Braniewo - Elbląg - brak (obecnie 2 pary)
Ełk - Olecko - Ełk - brak (obecnie 3 pary)
Podsumowując:
2 nowe pary pociągów
12 par pociągów do likwidacji!
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Podpisuję się pod pytaniem Przedmówcy i w miarę możliwości prosiłbym o podanie źródła informacji. "Kurek Mazurski" również pisze o reaktywacji od nowego roku, chociaż fragment...gryff pisze:Ma się rozumieć że tak bedzie od nowego RJ 2012/13?
...wskazuje, że Redaktorzy trochę się gorączkują. Póki co modernizacja jest w toku.Mimo że wyremontowana linia została hucznie otwarta ponad rok temu, do dziś jednak nie przejechał nią żaden pociąg towarowy. W międzyczasie odcinek linii pomiędzy Szymanami i Szczytnem przeszedł gruntowną modernizację.
Pozdrawiam,
Adam
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski