kolejka parkowa w Cichowie

Planowane imprezy i wycieczki, relacje oraz fotoreportaże;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Hamburger
Pospieszny
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2008, 10:02

Post autor: Hamburger »

W ubiegłym i br. można było wykonać jeszcze wiele urokliwych fotek w Cichowie. Niestety, kolejka przestała funkcjonować w końcu sierpnia 2011.
Załączniki
Atlantic gościł w br. w Szwajcarii.
Atlantic gościł w br. w Szwajcarii.
Jeden z pięciu wagonów dwuosobowych a la kryty. Za nim wagon "bufet" dla jednej dorosłej osoby, która może się sama obsłużyć z beczki podczas jazdy.
Jeden z pięciu wagonów dwuosobowych a la kryty. Za nim wagon "bufet" dla jednej dorosłej osoby, która może się sama obsłużyć z beczki podczas jazdy.
Maszyna na obrotnicy
Maszyna na obrotnicy
Wyjazd ze stacji Cichowo Główne i semafor wyjazdowy.
Wyjazd ze stacji Cichowo Główne i semafor wyjazdowy.
Brama wjazdowa do parku i semafor wjazdowy na stację CICHOWO GŁÓWNE. Uwagę zwracają słupy teletechniczne (normalne i A-owe) wzdłuż trasy.
Brama wjazdowa do parku i semafor wjazdowy na stację CICHOWO GŁÓWNE. Uwagę zwracają słupy teletechniczne (normalne i A-owe) wzdłuż trasy.
Hamburger
Pospieszny
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2008, 10:02

Post autor: Hamburger »

Teraz dla porównania - stan obecny. W pełni trafne jest tu powiedzenie: zgoda buduje, niezgoda rujnuje....
Załączniki
CIMG2155b.JPG
CIMG2139b.JPG
CIMG2148b.JPG
Zbigniew Łęgowski
Osobowy
Posty: 72
Rejestracja: 28 lis 2004, 13:29
Lokalizacja: Terespol Pomorski

Post autor: Zbigniew Łęgowski »

Panie Romanie, ktoś pilnuje terenu?, by szynami i resztą metalu nie zajęli się złomiarze?
Hamburger
Pospieszny
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2008, 10:02

Post autor: Hamburger »

Może nie będzie tak źle. Jeden złodziej, który w ubr. mnie okradał.... umarł, a drugi (z sąsiedztwa) czeka na proces, gdyż "zwinął" 600 m kw. zabytkowego parkietu i wszystkie kaloryfery z pobliskiego dworu ! Terenu pilnują ochroniarze, więc myślę że jeszcze jakiś czas nic złego się nie wydarzy. Nadchodzi jednak dzień rozbiórki torów oraz pozostałej infrastruktury, gdyż pierwsza rozprawa w sądzie wypadła nader pomyślnie....
Załączniki
.... tak dziś.
.... tak dziś.
Tak wyglądała stacyjka Soplicowo rok temu...
Tak wyglądała stacyjka Soplicowo rok temu...
Zbigniew Łęgowski
Osobowy
Posty: 72
Rejestracja: 28 lis 2004, 13:29
Lokalizacja: Terespol Pomorski

Post autor: Zbigniew Łęgowski »

Za......ty klimat, szkoda, że niektórzy z tych nowych, lokalnych możnowładców są tacy ''krótkowzroczni'' :evil:
P.S. Wiem, że być może się uda coś ruszyć w temacie Pańskiej kolejki w mieście na B.?
hoart
EuroCity
Posty: 460
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hoart »

[/quote]P.S. Wiem, że być może się uda coś ruszyć w temacie Pańskiej kolejki w mieście na B.?[/quote]
--Zbyszek zakończyłeś pytajnikiem -nie rozumiem-męcZy mnie to bo to bardzo ważne
Hamburger
Pospieszny
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2008, 10:02

Post autor: Hamburger »

Korzystając z okazji chciałbym kilka słów napisać o planach jakie jeszcze na początku 2011 r. istniały - budowa nastawni do obsługi zwrotnic i semaforów, budowa nowej parowozowni z prawdziwego zdarzenia (obniżona, z gabarytami do przyjętej skali) oraz odtworzenie 300 m odcinka dawnej konnej kolejki folwarcznej o szerokości toru 600 m. W tym celu zebrany był już częściowo materiał i gdyby nie doszło do przepychanek z samorządem pewnie w ubr. te inwestycje zostałyby zrealizowane. Jednak od dłuższego czasu nurtowało mnie pytanie - dla kogo to wszystko ? Do Cichowa przyjeżdżali przede wszystkim turyści, którzy co prawda potrafili się zachwycić już istniejącą infrastrukturą, ale ich interesowała głównie tylko przejażdżka kolejką. Tymczasem miłośników kolei temat ten prawie nie interesował. Przez 5 sezonów letnich kolejkę odwiedziło może 15 krajowych mikoli. Mimo, że istniała możliwość uruchomienia dwóch pociągów różnych trakcji i urządzenia krzyżowania składów na trójkącie w parku, możliwość "przerobienia" jednego składu na pociąg towarowy, wreszcie możliwość uruchomienia pociągów o dowolnej porze dnia i nocy, nigdy nie widać było zainteresowania tym tematem. Być może kolejki lilipucie były w Polsce tematem nieznanym, stąd brak zainteresowania u miłośników kolei.
Z drugiej strony czytałem pisane z wypiekami na twarzy relacje z odwiedzin jakieś cegielni, gdzie ktoś znalazł jeszcze np. pokrzywioną kolebę lub zdekompletowaną, zardzewiałą WLs-kę. Zamieszczano fotki tych sprzętów i wielu hobbystów się tym faktem interesowało. Inni w tym czasie jeździli do krajów ościennych, gdzie udało się znaleźć resztki jakieś pseudokolejki parkowej zwanej tam pionierską. Potem z dumą zamieszczano w periodykach lub na forach zdjęcia tego sprzętu.
Nie mam do nikogo żadnych pretensji - w końcu jest demokracja i każdy interesuje się tym czym chce ! Zauważyłem tylko, że skoro brak jest zainteresowania kolejką w Cichowie, to dla kogo organizować przejazdy zabytkowym parowozem i podejmować się dużych wydatków ?
W tym kontekście chciałbym poinformować, że nie ma jeszcze żadnej pewnej lokalizacji dla nowej kolejki. Mam co prawda propozycje krajowe oraz z Niemiec, Austrii i Szwajcarii, ale droga do realizacji jest jeszcze daleka. Nie mogę też wykluczyć, że z materiału kolejkowego jaki jest, nie powstanie już nigdy nowa kolejka lilipucia....
Załączniki
Schemat Kolejki w Cichowie (2011) 5. jpg.JPG
Awatar użytkownika
Sebastian Marszał
ZWROTNICZY
Posty: 637
Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Sebastian Marszał »

Dla bezpieczeństwa wybudować ją pod własnym domem tak aby była pod własnym okiem. Ponadto najpierw spisać umowę najmu terenu aby nie doszło do sytuacji jak w Cichowie.
mgr inż. Sebastian Marszał
Mecenas
Osobowy
Posty: 68
Rejestracja: 24 wrz 2009, 13:26

Post autor: Mecenas »

Wybudować pod własnym domem aby była pod własnym okiem, ponadto najpierw spisać umowę chyba z samym sobą na najem swojego terenu pod własnym domem żeby samemu siebie nie "wyrolować"? - w ten oto sposób tworzy się w Polsce prawo. Nikt nie wie o co chodzi, a jak nikt nie wie o co chodzi to tym bardziej nikt nie zapyta o co chodzi. A jak ktoś zapyta "po co to?" to zawsze można zinterpretować odpowiedz w dowolny dla siebie sposób.

Panie Sebastianie, nawet nie zapytam o próbę wytłumaczenia o co Panu chodziło.

Panie Romanie, Polska to dziwny i specyficzny kraj. Z tego co mi wiadomo tylko 3 osoby w tym kraju w ostatnich 10 latach próbowały stworzyć miniaturową kolejkę na wzór parków zagranicznych. ( być może nie o wszystkich wiem :( ) Ani jednej się nie udało, choć Pan zaszedł z tym tematem najdalej. Gdybym ja posiadał potencjał któregokolwiek z 3 wspomnianych osób (choć potencjał ten w trzech różnych planach jego twórców jest sprawą wielce dyskusyjną), niestety ale nawet nie myślał bym aby coś takiego tworzyć w tym cudnym raju zwanym potocznie Polską.

Jak widać, ani Pomorze od Szczecina aż po Trójmiasto z wielkimi możliwościami turystycznymi nie zainteresowane promocją tego tematu a i Wielkopolska odpadła również pokazując to na Pańskim przykładzie. W Polsce jeśli chodzi o turystykę obowiązuje Wielki kicz lub jak napisał kiedyś Pan L.L. - piwo, grill i przydomowy ogródek. A reszta, żeby nie wpakować wszystkich do jednego wora? Resztę opisał Pan już w swoim poście.
Awatar użytkownika
Sebastian Marszał
ZWROTNICZY
Posty: 637
Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Sebastian Marszał »

Mecenas pisze:Wybudować pod własnym domem aby była pod własnym okiem, ponadto najpierw spisać umowę chyba z samym sobą na najem swojego terenu pod własnym domem żeby samemu siebie nie "wyrolować"? - w ten oto sposób tworzy się w Polsce prawo. Nikt nie wie o co chodzi, a jak nikt nie wie o co chodzi to tym bardziej nikt nie zapyta o co chodzi. A jak ktoś zapyta "po co to?" to zawsze można zinterpretować odpowiedz w dowolny dla siebie sposób.

Panie Sebastianie, nawet nie zapytam o próbę wytłumaczenia o co Panu chodziło.
Chodziło mi że budować pod własnym domem bo jest najbezpieczniej.
Jeśli na innym gruncie niż własny to mieć spisaną umowę.
mgr inż. Sebastian Marszał
Mecenas
Osobowy
Posty: 68
Rejestracja: 24 wrz 2009, 13:26

Post autor: Mecenas »

Teraz to w miarę klarowny sposób wytłumaczył Pan swoją poprzednią myśl. Dziękuję i pozdrawiam.
Hamburger
Pospieszny
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2008, 10:02

Post autor: Hamburger »

Żeby wybudować pod własnym domem, trzeba mieć minimum 2 ha płaskiego gruntu do dyspozycji. Oczywiście teren musi być ogrodzony i dwa duże Pit-Bulteriery spuszczane na noc ze smyczy.
Co do umowy - próbowałem różnych form nacisku, a burmistrz przez 4 lata obiecywał, że takowa będzie spisana. W końcu okazało się, że część działek to nie jego, lecz własność Skarbu Państwa. Ponoć starał się ten teren przejąć, ale mu się nie udało....
Hamburger
Pospieszny
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2008, 10:02

Post autor: Hamburger »

Kol. Mecenas dziękuję za bardzo trafne i obrazowe przedstawienie problemu.

Zainteresowanym podaję linki do artykułów z Gazety Leszczyńskiej, gdzie zamieszczono w miarę aktualny stan sprawy. Piszę w miarę, gdyż kilka dni temu zapadł wyrok w sądzie zezwalający mi na natychmiastową rozbiórkę pozostałej infrastruktury.

http://elka.pl/content/view/57262/79/

http://panorama.media.pl/content/view/427398/89/
GRZEŚ
Towarowy
Posty: 2
Rejestracja: 02 lip 2012, 15:53

Post autor: GRZEŚ »

Witam jestem na urlopie w Cichowie i od wczoraj zaczęła funkcjonować nowa kolejka nawet dużo ładniejsza od poprzedniej. Jak mi się uda, zrobię dzisiaj fotkę
Hamburger
Pospieszny
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2008, 10:02

Post autor: Hamburger »

Wakacyjny czas szybko biegnie, a tymczasem w Cichowie nastąpiło kilka ważnych wydarzeń. Tu muszę uzupełnić i sprostować wypowiedź mego przedmówcy, gdyż Grześ nie przebywał na urlopie w Cichowie tylko tam mieszka i to on w dniu 1 lipca, bez uzgodnienia z właścicielem torów (czyli ze mną), uruchomił pociąg lilipuci. Jest to replika SM42 i jeden wagon typu "ława".

W dniu 3 lipca, pomimo prób zastraszenia i czynnego oporu zastępcy burmistrza, ochroniarza i innych osób, zostały w obecności komornika oraz policji przepiłowane kłódki i rozpoczęła się rozbiórka torów. W ciągu następnych 6 dni nastąpił demontaż torów i pozostałej infrastruktury kolejki w Cichowie.
Na miejscu pozostał zbiornik wodny (wieża wodna), parowozownia oraz odcinki torów o łącznej długości 72,80 m, które należą do gminy.

Kilka dni później na części torowiska w parku szczęśliwy posiadacz lilipuciego taboru zbudował z kształtowników tor - z tego co słyszałem - w kształcie koła. Mam nadzieję, że niebawem zdradzi nam trochę szczegółów konstrukcyjnych swojej kolejki. Podaję link do strony UM i gminy Krzywiń:
http://www.krzywin.pl/Nowa_kolejka_park ... ,8762.html

Tak więc akcje obecnego burmistrza, słynącego z kontrowersyjnych decyzji i uwikłanego w kilka procesów sądowych, znów poszły do góry !
Załączniki
W ostatni dzień trwała rozbiórka torów przy stacji Cichowo Główne.
W ostatni dzień trwała rozbiórka torów przy stacji Cichowo Główne.
Obrotnica i stacja nawęglania przygotowane do wywozu.
Obrotnica i stacja nawęglania przygotowane do wywozu.
Na pierwszy ogień poszedł odcinek w obrębie stacyjki Soplicowo.
Na pierwszy ogień poszedł odcinek w obrębie stacyjki Soplicowo.
ODPOWIEDZ