Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Wyczytałem w RK, że Elektrownia w Ostrołęce ma współfinansować remont linii Tłuszcz - Ostrołęka oraz Ostrołęka - Małkinia. Najważniejsza jednak informacja to rozmowy na temat reaktywacji i remontu linii Ostrołęka - Szczytno. Ma to związek z budową dodatkowego "kotła" w elektrowni i co z tym związane dużym zapotrzebowaniem na węgiel oraz biomasę dostarczaną min. przez port w Gdańsku. Jeżeli wierzyć w doniesienia prasowe to być może pierwsze pociągi z Gdańska do Ostrołęki mogłyby się pojawić ( już lub dopiero ) w 2014 roku?
Reaktywacja linii Ostrołęka – Szczytno - Olsztyn – Gdańsk
Linia kolejowa na odcinku od Chorzel do Parciak miała stać się ruchomym muzeum. PKP uznały jednak, że lepiej linię tą reaktywować.
W lutym 2011 zarząd powiatu przasnyskiego podjął kroki zmierzające do nieodpłatnego przejęcia będącej w likwidacji linii kolejowej Ostrołęka – Szczytno na odcinku Parciaki – Chorzele. Władze powiatu uznały bowiem, że utrzymanie tego połączenia jest istotne dla realizacji kluczowych projektów powiatu.Pojawił się też pomysł utworzenia ruchomego muzeum kolejnictwa. Wszystko to miało ożywić miejscową gospodarkę i ruch turystyczny.
Plany te jednak już są nieaktualne. PKP przerwało rozbiórkę torów i obecnie planuje reaktywację oraz kompleksową modernizację tej linii. W związku z tym, przekazanie jednego z odcinków tej linii powiatowi przasnyskiemu, jest już nieaktualne.
http://www.to.com.pl/apps/pbcs.dll/arti ... /510204371
Linia kolejowa na odcinku od Chorzel do Parciak miała stać się ruchomym muzeum. PKP uznały jednak, że lepiej linię tą reaktywować.
W lutym 2011 zarząd powiatu przasnyskiego podjął kroki zmierzające do nieodpłatnego przejęcia będącej w likwidacji linii kolejowej Ostrołęka – Szczytno na odcinku Parciaki – Chorzele. Władze powiatu uznały bowiem, że utrzymanie tego połączenia jest istotne dla realizacji kluczowych projektów powiatu.Pojawił się też pomysł utworzenia ruchomego muzeum kolejnictwa. Wszystko to miało ożywić miejscową gospodarkę i ruch turystyczny.
Plany te jednak już są nieaktualne. PKP przerwało rozbiórkę torów i obecnie planuje reaktywację oraz kompleksową modernizację tej linii. W związku z tym, przekazanie jednego z odcinków tej linii powiatowi przasnyskiemu, jest już nieaktualne.
http://www.to.com.pl/apps/pbcs.dll/arti ... /510204371
-
- Towarowy
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 maja 2011, 20:26
- Lokalizacja: Olsztyn/Ostrołęka
Natrafiłam dziś na zdjęcia ze stacji Jastrząbka, z czego parę z nich przedstawia ostatni pociąg.
http://kurierostrolecki.pl/92258,Jastrz ... jowej.html
http://kurierostrolecki.pl/92258,Jastrz ... jowej.html
http://www.rynek-kolejowy.pl/31230/Co_z ... orzele.htm
Od kilku dni trwają prace na odcinku Szczytno-Szymany modernizacja połączenia z lotniskiem, a od 12 kwietnia kontynuacja modernizacji Szczytno-Olsztyn i wprowadzenie komunikacji zastępczej
Od kilku dni trwają prace na odcinku Szczytno-Szymany modernizacja połączenia z lotniskiem, a od 12 kwietnia kontynuacja modernizacji Szczytno-Olsztyn i wprowadzenie komunikacji zastępczej
Towarzystwo Dróg Żelaznych zaprasza na imprezę "Drezyną przez historię", która odbędzie się w dniach 22 - 23 września 2012 r. na stacji kolejowej Zabiele Wielkie. Szczegóły imprezy przedstawione są na poniższym plakacie.
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2012, 16:54 przez Jawa350, łącznie zmieniany 2 razy.
Witam
Mały news odnośnie linii http://www.moja-ostroleka.pl/bedzie-rea ... 405,3.html
Tylko ciekawe czy coś z tego wyjdzie. Ważne że w ogóle coś się o tym wspomina
Pozdrawiam
Krzysztof
Mały news odnośnie linii http://www.moja-ostroleka.pl/bedzie-rea ... 405,3.html
Tylko ciekawe czy coś z tego wyjdzie. Ważne że w ogóle coś się o tym wspomina
Pozdrawiam
Krzysztof
Raczej bym się nie nakręcał... Takie linie zamyka się kilkoma podpisami z dnia na dzień, ale powtórne otwarcie jest praktycznie niemożliwe. Linia jest POZAMIATANA, od ponad 10 lat NIC tam nie jeździło. Nie ma żadnych przesłanek pozwalających przypuszczać, że z Ostrołęki do Wielbarka kiedykolwiek ruszy pociąg (no może poza drezynką z kilkoma zapaleńcami raz na 3 lata).
To bardzo smutne, ale ten odcinek pozostanie na zawsze symbolem klęski PKP, tak jak np linia Olecko- Gołdap i wiele innych. Taki Czernobyl w wersji kolejowej. Sama Ostrołęka pożegna pociąg najdalej za 10 lat...
To bardzo smutne, ale ten odcinek pozostanie na zawsze symbolem klęski PKP, tak jak np linia Olecko- Gołdap i wiele innych. Taki Czernobyl w wersji kolejowej. Sama Ostrołęka pożegna pociąg najdalej za 10 lat...
- joanna.wasz
- Towarowy
- Posty: 20
- Rejestracja: 12 paź 2012, 15:28
- Lokalizacja: Wejherowo/Toruń