Ostróda - Morąg
Moderator: bastard
Ostróda - Morąg
Kolejne dwa plany. Tym razem z nieistniejącej już stacji Słonecznik.
Pierwszy to plan schematyczny. Wprawdzie wpis o dacie aktualizacji jest z 1992 r. jednak plan pokazuje układ dużo wcześniejszy. Czerwone „x” naniesione odręcznie na planie na torach nr 2 i 3 wskazują na ich likwidację przed 1992 r. Dobrze że nie wymazano z planu samych torów co dzisiaj zawsze się wykonuje podczas aktualizacji - również na matrycach planów.
Drugi plan to plan schematyczny urządzeń srk – pokazujący stan z 1971 r.
Z czasem zamieszczę jeszcze jeden plan, jednak z uwagi na jego wielkość nie mam jeszcze wykonanego skanu.
Pierwszy to plan schematyczny. Wprawdzie wpis o dacie aktualizacji jest z 1992 r. jednak plan pokazuje układ dużo wcześniejszy. Czerwone „x” naniesione odręcznie na planie na torach nr 2 i 3 wskazują na ich likwidację przed 1992 r. Dobrze że nie wymazano z planu samych torów co dzisiaj zawsze się wykonuje podczas aktualizacji - również na matrycach planów.
Drugi plan to plan schematyczny urządzeń srk – pokazujący stan z 1971 r.
Z czasem zamieszczę jeszcze jeden plan, jednak z uwagi na jego wielkość nie mam jeszcze wykonanego skanu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 23 maja 2011, 20:14 przez bastard, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Sebastiam Marszał napisał/a:
W praktyce oznacza to, że ze stacji opiekuńczej pobiera się klucz od wykolejnicy. Na gruncie po włożeniu klucza do zamka przy wykolejnicy otwiera się ją i dopiero wtedy można wyjąć drugi klucz ( jest na stałe w położeniu zamkniętym wykolejnicy ) którym otwiera się zamek przy rozjeździe. Dopiero wtedy można przełożyć rozjazd.
Zamieszczam jeszcze jeden plan urządzeń srk ze stacji Słonecznik. W układzie torowym nie różni się on od wyżej zamieszczonego, jednak są na nim zamieszczone jeszcze semafory i tarcze wjazdowe ( z obu stron ) oraz tablica zależności. Plan ten jest z 1946 r. i pokazuje stan w momencie otwarcia do eksploatacji stacji w 1946 na ok. 2 m-ce. Opisałem to w temacie Linia Morąg - Miłomłyn - Ostróda w dziale Kolej wczoraj
Nie. Strzałki te oznaczają że wykolejnica jest zamykana na klucz i uzależniona kluczowo od zwrotnicy uzależnionej.Czy strzałki pomiędzy rozjazdem a wykolejnicą oznaczają, że klucz z 2 zamka rozjazdowego pasuje do wykolejnicy.
W praktyce oznacza to, że ze stacji opiekuńczej pobiera się klucz od wykolejnicy. Na gruncie po włożeniu klucza do zamka przy wykolejnicy otwiera się ją i dopiero wtedy można wyjąć drugi klucz ( jest na stałe w położeniu zamkniętym wykolejnicy ) którym otwiera się zamek przy rozjeździe. Dopiero wtedy można przełożyć rozjazd.
Zamieszczam jeszcze jeden plan urządzeń srk ze stacji Słonecznik. W układzie torowym nie różni się on od wyżej zamieszczonego, jednak są na nim zamieszczone jeszcze semafory i tarcze wjazdowe ( z obu stron ) oraz tablica zależności. Plan ten jest z 1946 r. i pokazuje stan w momencie otwarcia do eksploatacji stacji w 1946 na ok. 2 m-ce. Opisałem to w temacie Linia Morąg - Miłomłyn - Ostróda w dziale Kolej wczoraj
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tarda i Morąg Kudypy
Ponizej dwa plany schematyczne przystanków: Tarda i Morąg Kudypy.
Z planów tych wynika że nie były to tylko przystanki. Tarda pełniła rolę stacji, a Morąg Kudypy - mijanki. Najprawdopodobniej tory dodatkowe (oznaczone liniami przerywanymi) nie były używane po wojnie i możliwe że zaraz we wczesnych latach powojennych zostały rozebrane.
Z planów tych wynika że nie były to tylko przystanki. Tarda pełniła rolę stacji, a Morąg Kudypy - mijanki. Najprawdopodobniej tory dodatkowe (oznaczone liniami przerywanymi) nie były używane po wojnie i możliwe że zaraz we wczesnych latach powojennych zostały rozebrane.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Piławki
Poniżej plan schematyczny przystanku Piławki leżącego wkm 7,245. Jest na nim zaznaczony (przerywana linią) zlikwidowany tor nr 3 - co świadczy że wcześniej była to mijanka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Miłomłyn
Poniżej kilka planów ze stacji Miłomłyn:
1. Plan sytuacyjny (na dwóch arkuszach) z 1960 r.
2. Plan schematyczny z 1997 r.
3. Plan schematyczny srk z 1995 r.
4. Plan bocznicy Tartaku Przemysłu Drzewnego w Miłomłynie z 1972 r.
1. Plan sytuacyjny (na dwóch arkuszach) z 1960 r.
2. Plan schematyczny z 1997 r.
3. Plan schematyczny srk z 1995 r.
4. Plan bocznicy Tartaku Przemysłu Drzewnego w Miłomłynie z 1972 r.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Miłomłyn - srk
W uzupełnieniu poprzedniej wiadomości jeszcze jeden plan byłej stacji Miłomłyn.
Jest to plan sytuacyjny srk z tablicą zależności - dokładniejszy niż poprzednio. Sporządzony został w 1951r., widać na nim zmiany jakie zachodziły w następnych latach. Część danych nie została usunięta - pozostały np. semafory i tarcze wjazdowe.
Jest to plan sytuacyjny srk z tablicą zależności - dokładniejszy niż poprzednio. Sporządzony został w 1951r., widać na nim zmiany jakie zachodziły w następnych latach. Część danych nie została usunięta - pozostały np. semafory i tarcze wjazdowe.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.