Prasówka
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Moja praktyka pokazuje, że "zwykli ludzie" nazywają rzeczy. o których nie mają pojęcia tak, jak to zobaczą, usłyszą lub przeczytają w mediach. A zatem to dziennikarze powinni (oprócz gonienia za sensacją i ... pieniędzmi) w dużym stopniu pełnić funkcję edukacyjną.grumblers pisze:Ja pisałem tylko o tym, jak pojęcia "strzeżony" i "niestrzeżony" rozumieją zwykli ludzie.
L.L.
- darek600141
- Pospieszny
- Posty: 160
- Rejestracja: 21 sty 2007, 15:33
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Warmińsko-mazurskie plany kolejowe
- Nie ma zagrożeń zamknięć linii kolejowych na terenie województwa warmińsko – mazurskiego. Jest dobra pora by pomyśleć o kolejnych projektach kolejowych w okresie 2014-2020 - powiedział prezes Zbigniew Szafrański 5 maja w Olsztynie na spotkaniu z przedstawicielami województwa.
Główną osią komunikacyjna województwa jest linia Korsze – Olsztyn – Ostrołęka – Iława z prędkością 100 km/h. Tylko 2 % linii w regionie ma prędkość poniżej 40 km/h. W zachodniej części przebiega modernizowana linia Warszawa – Gdynia E 65/C-E 65. To trasa zmieniająca obecnie standard do 160, a nawet 200 km/h w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dobiegają końca procedury przetargowe na LCS Iława i LCS Malbork. Rozpoczęcie prac nastąpi jesienią 2011 r. i będzie się wiązało z utrudnieniami – jazdą po jednym torze i wydłużeniem czasu przejazdu. Już na tej linii ograniczono ilość pociągów - informuje PKP PLK.
Pozytywne efekty modernizacji E 65 będą odczuwalne w 2012 r., a w 2014 czas przejazdu na trasie Olsztyn Warszawa będzie możliwy w ok. 2,5 h. - Trzeba pamiętać, że konieczne są środki na utrzymanie zmodernizowanych tras, aby nie powtórzył się cykl degradacji linii i stopniowego ograniczania prędkości do 120, 100, 80 km/h – podkreślał prezes PKP PLK.
W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na terenie województwa w latach 2011-2013 realizowany jest projekt: "Rewitalizacja i modernizacja linii kolejowej Olsztyn – Szczytno – Szymany jako kolejowe połączenie modernizowanego lotniska w Szymanach z Olsztynem". Polaczenie zapewni przejazd w czasie ok 40 min. Zdaniem prezesa PKP PLK zamierzenie powinno uwzględniać przede wszystkim intensywne wykorzystanie linii w ruchu regionalnym. - Należy zweryfikować lokalizacje przystanków przede wszystkim według obecnych potrzeb mieszkańców – mówił Szafrański.
W konferencji „Perspektywy funkcjonowania infrastruktury kolejowej na terenie województwa mazursko-warmińskiego” zorganizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe uczestniczyli posłowie na Sejm RP, wicemarszałek, członek zarządu województwa, zastępca prezydenta Olsztyna oraz prezydenci, burmistrzowie i wójtowie. W dyskusji poruszano m.in. zagadnienia przebiegu trasy Rail Baltica, elektryfikacji odcinka Korsz- Ełk, bezpieczeństwa na przejazdach-kolejowo drogowych, przejść granicznych i możliwości wznowienia i utrzymania ruchu na liniach nieeksploatowanych.
Olsztyńskie spotkanie było dziewiątym z cyklu kontaktów PKP PLK z przedstawicielami władz państwowych i samorządowych w województwach. Tradycyjnie konferencję poprzedziło spotkanie prezesa Zbigniewa Szafrańskiego z dziennikarzami.
http://www.rynek-kolejowy.pl/23852/Warm ... lejowe.htm
Główną osią komunikacyjna województwa jest linia Korsze – Olsztyn – Ostrołęka – Iława z prędkością 100 km/h. Tylko 2 % linii w regionie ma prędkość poniżej 40 km/h. W zachodniej części przebiega modernizowana linia Warszawa – Gdynia E 65/C-E 65. To trasa zmieniająca obecnie standard do 160, a nawet 200 km/h w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dobiegają końca procedury przetargowe na LCS Iława i LCS Malbork. Rozpoczęcie prac nastąpi jesienią 2011 r. i będzie się wiązało z utrudnieniami – jazdą po jednym torze i wydłużeniem czasu przejazdu. Już na tej linii ograniczono ilość pociągów - informuje PKP PLK.
Pozytywne efekty modernizacji E 65 będą odczuwalne w 2012 r., a w 2014 czas przejazdu na trasie Olsztyn Warszawa będzie możliwy w ok. 2,5 h. - Trzeba pamiętać, że konieczne są środki na utrzymanie zmodernizowanych tras, aby nie powtórzył się cykl degradacji linii i stopniowego ograniczania prędkości do 120, 100, 80 km/h – podkreślał prezes PKP PLK.
W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na terenie województwa w latach 2011-2013 realizowany jest projekt: "Rewitalizacja i modernizacja linii kolejowej Olsztyn – Szczytno – Szymany jako kolejowe połączenie modernizowanego lotniska w Szymanach z Olsztynem". Polaczenie zapewni przejazd w czasie ok 40 min. Zdaniem prezesa PKP PLK zamierzenie powinno uwzględniać przede wszystkim intensywne wykorzystanie linii w ruchu regionalnym. - Należy zweryfikować lokalizacje przystanków przede wszystkim według obecnych potrzeb mieszkańców – mówił Szafrański.
W konferencji „Perspektywy funkcjonowania infrastruktury kolejowej na terenie województwa mazursko-warmińskiego” zorganizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe uczestniczyli posłowie na Sejm RP, wicemarszałek, członek zarządu województwa, zastępca prezydenta Olsztyna oraz prezydenci, burmistrzowie i wójtowie. W dyskusji poruszano m.in. zagadnienia przebiegu trasy Rail Baltica, elektryfikacji odcinka Korsz- Ełk, bezpieczeństwa na przejazdach-kolejowo drogowych, przejść granicznych i możliwości wznowienia i utrzymania ruchu na liniach nieeksploatowanych.
Olsztyńskie spotkanie było dziewiątym z cyklu kontaktów PKP PLK z przedstawicielami władz państwowych i samorządowych w województwach. Tradycyjnie konferencję poprzedziło spotkanie prezesa Zbigniewa Szafrańskiego z dziennikarzami.
http://www.rynek-kolejowy.pl/23852/Warm ... lejowe.htm
Pozdrowienia dla klubowiczów WMTMK Olsztyn
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Warmińsko-mazurskie plany kolejowe
No miło dowiedziałem się, że te wszystkie perspektywy nie dotyczą Województwa Warmińsko - Mazurskiego.darek600141 pisze: W konferencji „Perspektywy funkcjonowania infrastruktury kolejowej na terenie województwa mazursko-warmińskiego” zorganizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe uczestniczyli posłowie na Sejm RP, wicemarszałek, członek zarządu województwa, zastępca prezydenta Olsztyna oraz prezydenci, burmistrzowie i wójtowie.
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
mgr inż. Sebastian Marszał
Re: Warmińsko-mazurskie plany kolejowe
A w dzisiejszej "Olsztyńskiej" był artykuł o tymże spotkaniu i pisali, że zagrożone są odcinki: Szczytno - Pisz - Ełk oraz Czerwonka - Orzysz - Ełk.darek600141 pisze:- Nie ma zagrożeń zamknięć linii kolejowych na terenie województwa warmińsko – mazurskiego.
- darek600141
- Pospieszny
- Posty: 160
- Rejestracja: 21 sty 2007, 15:33
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Z Olsztyna do Białegostoku "pod drutem"?
Cztery godziny i piętnaście minut trwa dziś podróż na dystansie 270 kilometrów z Olsztyna do Białegostoku. Jedną z przyczyn jest konieczność dwukrotnej zmiany lokomotywy przez pociąg z powodu braku elektryfikacji na odcinku Korsze - Ełk. Pojawiła się jednak możliwość przyszłej elektryfikacji odcinka, co pozwoliłoby zaoszczędzić co najmniej pół godziny.
- Obecnie na trasie Olsztyn – Białystok niezelektryfikowany jest odcinek Korsze – Ełk. Manewry z przepięciem lokomotywy EU07 na spalinową SU45 zajmują na stacjach w Ełku i Korszach po 15 minut i 10 minut. Zelektryfikowanie tego odcinku wstępnie oszczędziłoby nam ok. 25 minut na samych manewrach. Przekładając to na czas podróży z Olsztyna do Białegostoku wyniósłby wtedy ok. 3 godz. 50 minut. O ile czas przejazdu skróciłby się w przypadku wykorzystania na trasie lokomotywy elektrycznej jeszcze tego nie wiemy – np. jak wyglądałaby dopuszczalna prędkość na tym odcinku (dziś wynosi 80 km/h). Narzędzie do wykonania takiej symulacji ma PKP PLK - poinformowała "Rynek Kolejowy" Beata Czemerajda z Biura Komunikacji i Promocji PKP Intercity. To ta spółka obsługuje bezpośrednie połączenia między stolicami północno-wschodnich województw - obecnie realizowane dwoma parami pociągów TLK.
– Pozostały trzy luki w elektryfikacji polskiej sieci kolejowej. Są to odcinki Krzyż – Piła, Tarnobrzeg – Rzeszów przez Kolbuszową oraz Korsze – Ełk. Argumentem przeciwko elektryfikacji linii Korsze - Ełk było to, że układ energetyczny na północy kraju jest bardzo słaby. To nie jest kwestia budowy sieci trakcyjnej, tylko braku mocy, do których moglibyśmy podłączyć podstacje trakcyjne – powiedział "Rynkowi Kolejowemu" prezes PLK Zbigniew Szafrański. Jak informuje PKP PLK, spółka zakłada możliwość elektryfikacji trasy w momencie, gdy pozwolą na to warunki do budowy podstacji.
– Wojewoda powiedział na czwartkowym spotkaniu, że są plany rozbudowy sieci energetycznej w powiązaniu z zasilaniem z Litwy. Miałoby to być finalizowane w latach 2014-16. Poproszę PKP Energetyka, która zajmuje się zasilaniem, żeby dokładnie rozpoznali sprawę i wtedy moglibyśmy ocenić, kiedy byłaby szansa na elektryfikację tego odcinka – zaznaczył Zbigniew Szafrański. – Dzięki temu przewoźnicy uniknęliby dwukrotnej wymiany lokomotyw. Moglibyśmy też podnieść prędkość na odcinku Korsze – Ełk do 120 km/godz., bo taka jest geometria linii – zakończył Zbigniew Szafrański.
http://www.rynek-kolejowy.pl/23917/Z_Ol ... drutem.htm
- Obecnie na trasie Olsztyn – Białystok niezelektryfikowany jest odcinek Korsze – Ełk. Manewry z przepięciem lokomotywy EU07 na spalinową SU45 zajmują na stacjach w Ełku i Korszach po 15 minut i 10 minut. Zelektryfikowanie tego odcinku wstępnie oszczędziłoby nam ok. 25 minut na samych manewrach. Przekładając to na czas podróży z Olsztyna do Białegostoku wyniósłby wtedy ok. 3 godz. 50 minut. O ile czas przejazdu skróciłby się w przypadku wykorzystania na trasie lokomotywy elektrycznej jeszcze tego nie wiemy – np. jak wyglądałaby dopuszczalna prędkość na tym odcinku (dziś wynosi 80 km/h). Narzędzie do wykonania takiej symulacji ma PKP PLK - poinformowała "Rynek Kolejowy" Beata Czemerajda z Biura Komunikacji i Promocji PKP Intercity. To ta spółka obsługuje bezpośrednie połączenia między stolicami północno-wschodnich województw - obecnie realizowane dwoma parami pociągów TLK.
– Pozostały trzy luki w elektryfikacji polskiej sieci kolejowej. Są to odcinki Krzyż – Piła, Tarnobrzeg – Rzeszów przez Kolbuszową oraz Korsze – Ełk. Argumentem przeciwko elektryfikacji linii Korsze - Ełk było to, że układ energetyczny na północy kraju jest bardzo słaby. To nie jest kwestia budowy sieci trakcyjnej, tylko braku mocy, do których moglibyśmy podłączyć podstacje trakcyjne – powiedział "Rynkowi Kolejowemu" prezes PLK Zbigniew Szafrański. Jak informuje PKP PLK, spółka zakłada możliwość elektryfikacji trasy w momencie, gdy pozwolą na to warunki do budowy podstacji.
– Wojewoda powiedział na czwartkowym spotkaniu, że są plany rozbudowy sieci energetycznej w powiązaniu z zasilaniem z Litwy. Miałoby to być finalizowane w latach 2014-16. Poproszę PKP Energetyka, która zajmuje się zasilaniem, żeby dokładnie rozpoznali sprawę i wtedy moglibyśmy ocenić, kiedy byłaby szansa na elektryfikację tego odcinka – zaznaczył Zbigniew Szafrański. – Dzięki temu przewoźnicy uniknęliby dwukrotnej wymiany lokomotyw. Moglibyśmy też podnieść prędkość na odcinku Korsze – Ełk do 120 km/godz., bo taka jest geometria linii – zakończył Zbigniew Szafrański.
http://www.rynek-kolejowy.pl/23917/Z_Ol ... drutem.htm
Pozdrowienia dla klubowiczów WMTMK Olsztyn
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Samochód zderzył się z drezyną. Dwie osoby w szpitalu
Na przejeździe kolejowym w Łajsach pod Gietrzwałdem samochód osobowy zderzył się z drezyną. Dwie osoby trafiły do szpitala. Policjanci pracują na miejscu. Utrudnienia na przejeździe opóźniły pociągi.
Samochód zderzył się z drezyną. Dwie osoby w szpitalu
Po godzinie 13 na trasie Gietrzwałd - Tomaszkowo osobowy mercedes znalazł się w rowie po tym jak uderzył w niego pociąg. Auto wjechało na niestrzeżony przejazd niedaleko miejscowości Łajsy. Kierowca nie zdążył uciec przed nadjeżdżającą drezyną ciągnącą dwa wagony.
- Policjanci pracują na miejscu zdarzenia, ustalają stan trzeźwości obsługi pociągu i okoliczności zdarzenia – informuje Anna Fic z rzecznik prasowy Komendy wojewódzkiej Policji w Olsztynie.
Samochodem jechały dwie osoby. Strażacy pomogli wydostać im się z pojazdu. Po wypadku były przytomne, ale trafiły do szpitala z obrażeniami ciała. Podczas wypadku uszkodzono puszkę sygnalizacyjną. Ruch samochodowy jest na razie zatrzymany. Z powodu uszkodzenia puszki pociągi jeżdżą z prędkością 20 km/h.
http://gietrzwald.wm.pl/49458,Samochod- ... italu.html
Najlepsze jest jednak to stwierdzenie: "Auto wjechało na niestrzeżony przejazd niedaleko miejscowości Łajsy. "
Patrząc na poniższe zdjęcie ja widzę przejazd strzeżony - przynajmniej tak mi tłumaczono.
Na przejeździe kolejowym w Łajsach pod Gietrzwałdem samochód osobowy zderzył się z drezyną. Dwie osoby trafiły do szpitala. Policjanci pracują na miejscu. Utrudnienia na przejeździe opóźniły pociągi.
Samochód zderzył się z drezyną. Dwie osoby w szpitalu
Po godzinie 13 na trasie Gietrzwałd - Tomaszkowo osobowy mercedes znalazł się w rowie po tym jak uderzył w niego pociąg. Auto wjechało na niestrzeżony przejazd niedaleko miejscowości Łajsy. Kierowca nie zdążył uciec przed nadjeżdżającą drezyną ciągnącą dwa wagony.
- Policjanci pracują na miejscu zdarzenia, ustalają stan trzeźwości obsługi pociągu i okoliczności zdarzenia – informuje Anna Fic z rzecznik prasowy Komendy wojewódzkiej Policji w Olsztynie.
Samochodem jechały dwie osoby. Strażacy pomogli wydostać im się z pojazdu. Po wypadku były przytomne, ale trafiły do szpitala z obrażeniami ciała. Podczas wypadku uszkodzono puszkę sygnalizacyjną. Ruch samochodowy jest na razie zatrzymany. Z powodu uszkodzenia puszki pociągi jeżdżą z prędkością 20 km/h.
http://gietrzwald.wm.pl/49458,Samochod- ... italu.html
Najlepsze jest jednak to stwierdzenie: "Auto wjechało na niestrzeżony przejazd niedaleko miejscowości Łajsy. "
Patrząc na poniższe zdjęcie ja widzę przejazd strzeżony - przynajmniej tak mi tłumaczono.
mgr inż. Sebastian Marszał
-
- Towos
- Posty: 36
- Rejestracja: 13 mar 2008, 19:59
- Lokalizacja: Susz
- Kontakt:
A gdzie tam. To też niestrzeżony!Michał Kajut pisze:Bo dla pismaków przejazd strzeżony to przejazd z zaporami.
Strzeżony wg łopinii public'znej, to taki z zaporami, sygnalizacją, budką dróżnika i oczywiście dróżnikiem na posterunku (oczywiście nieśpiącym i trzeźwym, bo jak chłop zapił - to oczywiście przejazd niestrzeżony).
Kolejowy elementarz Warmii i Mazur! www.torowiskiem.prv.pl
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
No i jak zaśnie to też jest niestrzeżony.CM pisze: (oczywiście nieśpiącym i trzeźwym, bo jak chłop zapił - to oczywiście przejazd niestrzeżony).
Jeszcze dojedzie przez tych pismaków do stwierdzenia, że jak urządzenia sterujące na jakimś przejeździe będą niesprawne i dojdzie do wypadku to napiszą, że urządzenia bądź komputer był pijany
mgr inż. Sebastian Marszał
Panie Leszku a co Pan powie na tę wypowiedź rzecznika prasowego PKP PLK:Leszek Lewiński pisze:właśnie tym ludziom tłumaczymy, że przejazd STRZEŻONY to taki, który posiada AKTYWNE urządzenia sygnalizacyjne, które należy obserwować i stosować się do ich wskazań, a NIESTRZEŻONY to taki, na którym uczestnik ruchu (kierujący, pieszy) zdani są jedynie na własną percepcję przy ocenie sytuacji, gdyż aktywnych urządzeń sygnalizacyjnych tan nie ma, a przejazdu strzegą jedynie stosowne znaki drogowe.
http://www.youtube.com/watch?v=vFTSEQHW ... ideo_title ??
dokładnie od 1:54... "przejazdy niestrzeżone, czyli takie na których nie ma dróżników"
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Przecież uważnie słuchając wypowiedzi Pana Rzecznika wiadomo, że chodzi w niej o dróżników, a nie o przejazdy w ogóle. Taki skrót myślowy.TrainzN pisze:...a co Pan powie na tę wypowiedź rzecznika prasowego PKP PLK...
Z Panem Łańcuckim rozmawiam dośc często i zapewniam, że dobrze wie o tym, które przejazdy nazywamy potocznie "strzeżonymi".
L.L.