typografia parowozowa PKP
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Firmy Baldwin ALCO i Lima produkowały oprócz parowozów tysiące czołgów, dział samobieżnych i innego sprzętu wojskowego. Po wyhamowaniu produkcji wojskowej władze USA aby nie zwalniać dużych ilości pracowników z tych firm spowodowały ulokowanie w nich zamówień na parowozy dla odbudowywanych kolei europejskich. SNCF dostało z tej puli 1340 maszyn serii 141R, reszta zarządów europejskich mniejsze ilości.
-niedawno otrzymałem od fanatyka 246 Stanisława Pietrzyka kolejną porcję dokumentów , a dokładnie dwa protokoły odbiorcze z dwóch wytwórni Ty246 -24 (ALCo) i Ty246 -52(BLW) , w tych protokołach jest dokładny wykaz wytwórców poszczególnych podzespołów, części i na przykład dla wykonania(zmontowania) w ALCo zestawów kołowych tocznych i wiązanych parowozu -tworzywo osi wykonała firma Bethlehem Steel Co. - a tworzywo osi silnikowej Caucible Steel Co.,-kół bosych Pittsburgh Steel Foundry i Generel Steel Castings Co.w Eddystone Pennsylvania, - obręczy Railway Steel Spring , w Latrobe ,( Pa)
- zestawów kołowych tendra w całość zmontowano w ALCo , tworzywo osi dostarczyła wytwórnia Bethlehem Steel Co. -koła bose Symington Gould Co. w Depew N.Y. - a obręcze Railway Steel Spring z Latobe (Pa)
- w Baldwinie zestawy kołowe parowozów (Ty246- 52 ) w całość montowano w BLW - toczne , wiązane i silnikowe i tendra , - ale tworzywo osi , wykonanie kół bosych i obręczy wykonała jeszcze inna i tylko jedna firma mianowicie Standard Steel
- parowozy Ty246 z Baldwina i ALCo na zamówienie Ministerstwa Komunikacji Departamentu Mechanicznego dostarczyła firma Steam Locomotive Export Association z Nowego Jorku
-dokumentów odbiorczych Ty246 z Limy na razie brak
- zestawów kołowych tendra w całość zmontowano w ALCo , tworzywo osi dostarczyła wytwórnia Bethlehem Steel Co. -koła bose Symington Gould Co. w Depew N.Y. - a obręcze Railway Steel Spring z Latobe (Pa)
- w Baldwinie zestawy kołowe parowozów (Ty246- 52 ) w całość montowano w BLW - toczne , wiązane i silnikowe i tendra , - ale tworzywo osi , wykonanie kół bosych i obręczy wykonała jeszcze inna i tylko jedna firma mianowicie Standard Steel
- parowozy Ty246 z Baldwina i ALCo na zamówienie Ministerstwa Komunikacji Departamentu Mechanicznego dostarczyła firma Steam Locomotive Export Association z Nowego Jorku
-dokumentów odbiorczych Ty246 z Limy na razie brak
fotki-dokumenty autorstwa Stanisława Pietrzyka i za Jego zgodą udostępnione przeze mnie tu na tym forum,
dwa trumany jako grzejki w Mostostalu Zabrze, -nr "4" i nr "97"(ustalam z autorem fotek dokładnie który to "czwórka "a który "97" cierpliwości)
foto S.Pietrzyk
foto S.Pietrzyk
foto S.Pietrzyk
pierwsza połowa lat osiemdziesiątych u.w.
dwa trumany jako grzejki w Mostostalu Zabrze, -nr "4" i nr "97"(ustalam z autorem fotek dokładnie który to "czwórka "a który "97" cierpliwości)
foto S.Pietrzyk
foto S.Pietrzyk
foto S.Pietrzyk
pierwsza połowa lat osiemdziesiątych u.w.
jeszcze raz o Ty246-91
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/ ... steamlocom
American Locomotives in Historic Photographs: 1858 to 1949 Ron Ziel
i w tym albumie -polonik ,przepiękny portret fabryczny( Lima) trumana o numerze "91",
-jak pamiętamy ów Ty246-91 wystąpił w przepięknym opowiadaniu Romana Witkowskiego z wycieczki bydgoskiego technikum kolejowego
American Locomotives in Historic Photographs: 1858 to 1949 Ron Ziel
i w tym albumie -polonik ,przepiękny portret fabryczny( Lima) trumana o numerze "91",
-jak pamiętamy ów Ty246-91 wystąpił w przepięknym opowiadaniu Romana Witkowskiego z wycieczki bydgoskiego technikum kolejowego
http://rrmuseumpa.andornot.com/Archives/ Kolega Dariusz Z Szikago "na Kozaku"wspomniał o tej wyszukiwarce
-przejrzałem przez dwa dni dopiero 2660 negatywów Baldwina z prawie 18 tysięcy zarejestrowanych, nie wszystkie zdjęcia są , ale niektóre (jak dla mnie) arcyciekawe,
-pod numerem kolejnym kolekcji "Baldwin Negatives" 1148 jest fotka fabryczna BLW Ty246-69 (portret prawej strony)UWAGA! błędny opis kraju przeznaczenia- opisujący ową fotkę napisał , że to lok dla Austryjackich Kolei Państwowych,
jest co ogldać
-przejrzałem przez dwa dni dopiero 2660 negatywów Baldwina z prawie 18 tysięcy zarejestrowanych, nie wszystkie zdjęcia są , ale niektóre (jak dla mnie) arcyciekawe,
-pod numerem kolejnym kolekcji "Baldwin Negatives" 1148 jest fotka fabryczna BLW Ty246-69 (portret prawej strony)UWAGA! błędny opis kraju przeznaczenia- opisujący ową fotkę napisał , że to lok dla Austryjackich Kolei Państwowych,
jest co ogldać
http://www.lrpresse.fr/trains/album_mod ... c7271e.jpg
wreszcie wyrażnie widać patent mocowania
uzupełnienie wcześniej pokazanych kilki ujęć LIFE z wyładunku (dla Francuzów)ichniejszego trumana
http://images.google.com/hosted/life/l? ... s%3Disch:1
plus specjalnie wyszczególnione przeze mnie znów w kontekście podobieństwa tym razem
http://www.britishpathe.com/record.php?id=57714
http://www.britishpathe.com/record.php?id=78231
wreszcie wyrażnie widać patent mocowania
uzupełnienie wcześniej pokazanych kilki ujęć LIFE z wyładunku (dla Francuzów)ichniejszego trumana
http://images.google.com/hosted/life/l? ... s%3Disch:1
plus specjalnie wyszczególnione przeze mnie znów w kontekście podobieństwa tym razem
http://www.britishpathe.com/record.php?id=57714
http://www.britishpathe.com/record.php?id=78231
dwie unikalne fotki kolekcji Dona Rossa przedstawiające ( w fragmencie) transport 141R (SNCF) z Limy w Ohio (Lima Locomotive Works) do któregoś z portów , przerwa techniczna w transporcie na granicy stanu Ohio nieopodal miasta Youngostown , parowozy są połączone sprzęgami samoczynnymi , mają zdjęte zderzaki ,ciekawe ,że loki nie mają na czas zimnej jazdy zdemontowanego (przynajmniej)korbowodu ,tak samo było z naszymi trumanami (partz kronika z wyładunku Ty246 w Gdyni)
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... 16&bih=534
http://donsdepot.donrossgroup.net/dr010 ... 41r146.jpg
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... 16&bih=534
http://donsdepot.donrossgroup.net/dr010 ... 41r146.jpg
amerykański sprzęg samoczynny /american knuckle couper / na czas transportu przez USA - fotka w indeksie nr 180(tył tendra 141R SNCF)
http://geillon.pagesperso-orange.fr/trains/141r/
a to miejsce po takim sprzęgu w naszym trumanie na belce czołowej tendra
foto Stanisław Pietrzyk http://i77.photobucket.com/albums/j49/H ... 0x1200.jpg
http://geillon.pagesperso-orange.fr/trains/141r/
a to miejsce po takim sprzęgu w naszym trumanie na belce czołowej tendra
foto Stanisław Pietrzyk http://i77.photobucket.com/albums/j49/H ... 0x1200.jpg
Super zdjęcia. Szkoda, że nie możemy cieszyć się naszymi trumanami.
Na mnie wrażenie zrobiły filmiki z lekko "latającymi" w powietrzu lokomotywami. Były to przecież odpowiedniki najcięższych parowozów używanych na PKP.
Nie wiem czy to zdjęcie jest znane?
http://www.bahndokumente.de/BT-1-26_klein.jpg
Na mnie wrażenie zrobiły filmiki z lekko "latającymi" w powietrzu lokomotywami. Były to przecież odpowiedniki najcięższych parowozów używanych na PKP.
Nie wiem czy to zdjęcie jest znane?
http://www.bahndokumente.de/BT-1-26_klein.jpg
ruszyła maszyna po szynach ospale
Tych ,którzy znają "Holendra ",proszę o wyrozumiałość
http://archeo.kolej.pl/jareks/rh/
http://archeo.kolej.pl/jareks/rh/