Nasze Forum ma już 19 lat! Tworzą je pasjonaci, kolejarze, samorządowcy, politycy, naukowcy... Jest z kim i o czym porozmawiać. Od lipca 2020 r. wracamy do dyskusji o historii, teraźniejszości i przyszłości dróg szynowych na Warmii, Mazurach i Pomorzu.
W Rucianem-Nidzie zostały już tylko cztery (?) wagony mieszkalne. Anteny telewizyjne, które jeszcze w poprzednim tygodniu były zamontowane na zewnątrz wagonów, wskazują na to, że również w tym roku ktoś zdecydował się na spędzenie w nich urlopu.
To pewnie turyści z Warszawy lub Ostrołeki przyjechali. A w poprzednim roku były pogłoski że miał zostać jeden wagon ten odmalowany najdłuższy, a reszta miała iść do kasacji
I mam jeszcze pytanie czy PLK nie mogłaby reaktywować tzn. ponownie odtworzyć posterunek w Rucianem- Nidzie zeby był czynny bo teraz ta stacja to jedno wielkie niechlujstwo i syf.???
Jechałem w ubiegły wtorek - w Ełku wsiadło może 7-10 osób, dosiadłem się na Ełk Szyba Zach. Po drodze nie widziałem żeby ktoś wsiadał, może kto był, wiem, że jeden wysiadł w Drygałach. W Piszu +30, a w Szczytnie na stojąco do Olsztyna.
Po części też się obawiam o frekwencję. Jeśli będzie niewielka to powrócimy do stanu poprzedniego.
Przydał by się głos kogoś z okolic, kto widzi jak wygląda to na codzień.
Będąc z żoną i synem na niedzielnym spacerze,poszliśmy sobie w okolice km 88 popatrzeć na przedpołudniowe szynobusy.
Na miejscu zauważyłem przygotowania do wymiany szyn,głównie na łukach.Mam w związku z tym pytanie do kolegów forumowiczów bardziej wtajemniczonych, w jak dużym zakresie przewidywana jest wymiana (większe fragmenty szlaku,tylko łuki,czy tylko najbardziej zużyte szyny)?
Stare szyny w tym miejscu mają oznaczenia z 1947roku.