[foto] Olsztyn - Pisz - Ełk
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
- Paweł Wagner
- EuroCity
- Posty: 455
- Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
- Kontakt:
Artykuł do przeczytania w temacie Prasówka.Jarzyk pisze:w ostatnim lokalnym "Tygodniku Piskim" był artykuł o reaktywacji przewozów do Ełku.
- Paweł Wagner
- EuroCity
- Posty: 455
- Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
- Kontakt:
Ludzi było jak na tę linię sporo: najwięcej - co zrozumiałe - do Szczytna, potem do Pisza, no i kilka osób do samego Ełku (nawet kilkoro ludzi wsiadło w Piszu).
Obecnie (po mini remoncie) prędkość szlakowa, jaka obowiązuje na odc. Pisz - Ełk to 50 km/h, jednak gęsto przeplatana jest długimi ograniczeniami do 30 km/h. Z tego co widać po torach, wymieniano gdzieniegdzie podkłady i czasem na krótkich odcinkach podbijano tor.
Obecnie (po mini remoncie) prędkość szlakowa, jaka obowiązuje na odc. Pisz - Ełk to 50 km/h, jednak gęsto przeplatana jest długimi ograniczeniami do 30 km/h. Z tego co widać po torach, wymieniano gdzieniegdzie podkłady i czasem na krótkich odcinkach podbijano tor.
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
- Paweł Wagner
- EuroCity
- Posty: 455
- Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
- Kontakt:
Obecnie są cztery odcinki z ograniczeniem do 30 km/h (o długości od 1 do 4 km, łącznie ok. 10 km). Prócz tego trzy zwolnienia do "20-stki" na przejazdach.TrainzN pisze:Obecnie (po mini remoncie) prędkość szlakowa, jaka obowiązuje na odc. Pisz - Ełk to 50 km/h, jednak gęsto przeplatana jest długimi ograniczeniami do 30 km/h.
PS. Pierwszy rozkładowy pociąg (do i z Ełku) obsługiwał "Elbląg" (SA133-013).
Czy jest już konkretny plan remontu tych odcinków? np jak wczesniej w ramach robót publicznych
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez smopi, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Wagner
- EuroCity
- Posty: 455
- Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
- Kontakt:
Remont szlaku, w którym uczestniczą pracownicy zatrudnieni w ramach robót publicznych, trwa cały czas.
Na zdjęciu: ekipa "piska" w przerwie wymiany podkładów w okolicy Starych Gut (km 109):
http://www.kolej.ruciane-nida.info/foto ... ge_id=2807
Na zdjęciu: ekipa "piska" w przerwie wymiany podkładów w okolicy Starych Gut (km 109):
http://www.kolej.ruciane-nida.info/foto ... ge_id=2807
Trochę informacji z wczorajszej podróży do Ełku.
Frekwencja:
R-N Zach. -20 +4
R-N -15 +4
Szeroki Bór 0
Pisz ok. -30 +6
Stare Guty 0
Biała Piska -6 +3
Drygały +1
Pogorzel Wlk. -2
Bajtkowo -1
Nowa Wieś Ełcka -1
Ełk Szyba Zach -2
Ełk -13
Pierwsze wrażenia po wejściu na pokład z upalnego przystanku to chłodek wewnątrz pojazdu,miły zapach(nie jestem pewien czy to z klimy ,czy to po środkach myjących) i czysto.
Podwójna obsługa konduktorska może świadczyć chyba o dość dużej ilości podróżujących,przynajmniej w części trasy Olsztyn - Szczytno (tak się domyślam,bo jeżdżąc czasami wcześniej z Olsztyna trudno było znaleźć miejsce stojące między Olsztynem a Szczytnem).
Bardzo interesował mnie efekt remontu na odcinku Pisz-Ełk.Po wyjeździe ze stacji w Piszu - 50-tka ,pierwsze zwolnienie do 20-stki na przejeździe kolejowym z DK 57,kawałek dalej pierwszy sierżant (km106.1 do 109.1),tutaj są widoczne świeże ślady działalności ekipy wymieniającej podkłady.To co widziałem wyrzucone na bok nawet nie przypominało podkładów-kawałki spróchniałego drewna.Przed Starymi Gutami znów przyśpieszamy.Następne zwolnienie jest przed Białą Piską i aż do samego przystanku (km118.7 do 120.9),tutaj i na następnym sierżancie przed Drygałami (km 125.1 do 129.5) nie zauważyłem by coś "dłubano" przy torach.Ostatni odcinek z ograniczeniem prędkości jest przed dawną stacją w Bajtkowie (km140.4 do 141.7)-tutaj ,jak zaważyłem prace idą ku dobremu.Za Bajtkowem do samego Ełku jechaliśmy już bez "czkawki",łuki ładnie wyprofilowane,podbite,tłuczeń oczyszczony z zielska,aż miło było popatrzeć.
Frekwencja:
R-N Zach. -20 +4
R-N -15 +4
Szeroki Bór 0
Pisz ok. -30 +6
Stare Guty 0
Biała Piska -6 +3
Drygały +1
Pogorzel Wlk. -2
Bajtkowo -1
Nowa Wieś Ełcka -1
Ełk Szyba Zach -2
Ełk -13
Pierwsze wrażenia po wejściu na pokład z upalnego przystanku to chłodek wewnątrz pojazdu,miły zapach(nie jestem pewien czy to z klimy ,czy to po środkach myjących) i czysto.
Podwójna obsługa konduktorska może świadczyć chyba o dość dużej ilości podróżujących,przynajmniej w części trasy Olsztyn - Szczytno (tak się domyślam,bo jeżdżąc czasami wcześniej z Olsztyna trudno było znaleźć miejsce stojące między Olsztynem a Szczytnem).
Bardzo interesował mnie efekt remontu na odcinku Pisz-Ełk.Po wyjeździe ze stacji w Piszu - 50-tka ,pierwsze zwolnienie do 20-stki na przejeździe kolejowym z DK 57,kawałek dalej pierwszy sierżant (km106.1 do 109.1),tutaj są widoczne świeże ślady działalności ekipy wymieniającej podkłady.To co widziałem wyrzucone na bok nawet nie przypominało podkładów-kawałki spróchniałego drewna.Przed Starymi Gutami znów przyśpieszamy.Następne zwolnienie jest przed Białą Piską i aż do samego przystanku (km118.7 do 120.9),tutaj i na następnym sierżancie przed Drygałami (km 125.1 do 129.5) nie zauważyłem by coś "dłubano" przy torach.Ostatni odcinek z ograniczeniem prędkości jest przed dawną stacją w Bajtkowie (km140.4 do 141.7)-tutaj ,jak zaważyłem prace idą ku dobremu.Za Bajtkowem do samego Ełku jechaliśmy już bez "czkawki",łuki ładnie wyprofilowane,podbite,tłuczeń oczyszczony z zielska,aż miło było popatrzeć.
.....i jeszcze w związku z nieoczekiwanym wyjazdem do Ełku (sprawy rodzinne-imieniny ) info o frekwencji.
-26.07.2010 godz. 17.41 Ruciane-Nida - 80 proc. miejsc siedzących zajętych,większość ludzi wysiadła w Piszu,kilka osób dosiadło się. W Białej wysiadło 14,Drygałach 6,Bajtkowie 4,Do stacji końcowej dojechało 16 osób.
27.07.2010 ....ciężko wstać,jest po trzeciej nad ranem,ale po dojściu szynobusu okazuje się że chętnych do wczesnoporannych podróży jest więcej.Uśmiecham się pod nosem,bo większość z obecnych zajęła miejsca tyłem do kierunku jazdy licząc że szynobus odjedzie w kierunku zachodnim .
Na starcie ok.20 osób,Bajtkowo 1,Drygały7,Biała 16.Większość podróżujących kupuje bilety do Olsztyna,jest też rodzina jadąca do Gdańska.W Piszu wsiada spora grupa ludzi ok.25 osób,robi się trochę gwarno,w Rucianem wsiada spora grupka z plecakami(zapewne turyści wracający do domu),ja się żegnam z kierownikiem pociągu wysiadając na Zachodnim w Nidzie.
-26.07.2010 godz. 17.41 Ruciane-Nida - 80 proc. miejsc siedzących zajętych,większość ludzi wysiadła w Piszu,kilka osób dosiadło się. W Białej wysiadło 14,Drygałach 6,Bajtkowie 4,Do stacji końcowej dojechało 16 osób.
27.07.2010 ....ciężko wstać,jest po trzeciej nad ranem,ale po dojściu szynobusu okazuje się że chętnych do wczesnoporannych podróży jest więcej.Uśmiecham się pod nosem,bo większość z obecnych zajęła miejsca tyłem do kierunku jazdy licząc że szynobus odjedzie w kierunku zachodnim .
Na starcie ok.20 osób,Bajtkowo 1,Drygały7,Biała 16.Większość podróżujących kupuje bilety do Olsztyna,jest też rodzina jadąca do Gdańska.W Piszu wsiada spora grupa ludzi ok.25 osób,robi się trochę gwarno,w Rucianem wsiada spora grupka z plecakami(zapewne turyści wracający do domu),ja się żegnam z kierownikiem pociągu wysiadając na Zachodnim w Nidzie.