typografia parowozowa PKP
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
-... którą to fotografią się natychmiast pochwaliłeś mi jako niesamowitym znalezisku aukcyjnym i tak dalej.. , -natomiast ja ją niedawno upubliczniłem raz jeszcze podkreślam- po dawno zakończonej aukcji - zresztą przez jakiś czas ta fotografia była publicznie pokazana będąc właśnie przedmiotem owej aukcji ,- ja ją teraz przywołałem przede wszystkim za niesamowity walor zapisu faktu ( przy okazji robiąc remanent w swoim archiwum)- moje gratulacje z okazji tego nabytku -Rartasu- nie wiedziałem ,że jesteś właścicielem tego zdjęcia -Darek mam nadzieję ,że mi to (upublicznienie tej fotografii) wybaczysz, przepraszam
- a tak z ciekawości - skąd przypuszczenie Darek ,że to Zduńska Wola? (nie Z.W. Karsznice)
- a tak z ciekawości - skąd przypuszczenie Darek ,że to Zduńska Wola? (nie Z.W. Karsznice)
errata do http://www.kolpress.pl/?314,normalnotor ... kie-na-pkp na stronie 65 dolne zdjęcie i jest w opisie ,ze to Tr20-17, znalazłem inne ujęcie tego samego zdarzenia gdzie wyrażnie widać ,że to Tr20-12... i tu teraz jest zagadka ; w dalszej części części tej publikacji autor w tabeli wszystkich maszyn tej serii podaje , ze Tr20 z numerem inewntarzowym "12 " był na stanie dyrekcji warszawskiej i w dalszej części tej tabeli widnieje tylko jedna adnotacja co do losów tej maszyny (nr 12 NKPS ze znakiem zapytania .. - na pewno nie jest to nr 17, na budce widnieje jeszcze godlo , zoldak niemiecki ewidentnie umiejscawia po czyjej stronie ta maszyna jest w 1939 roku, mysle ,ze pelna liczbe inwentarzowa zaslania sworzen sprzegu i mysle ze pelny numer tej maszyny mogl sie zaczynac od 122 dyr Radom -przejety przez DRB, nastepnie nr 124 dyr R. przejety przez DRB to samo nr125, 126 i 129 i teraz tylko ktory to?...
foto z fotopolska
+ po wielkosci tabliczki numeru kolejowego , ktora widac na budce trudno wnioskowac , czy tam jest liczba dwu cyfrowa czy trzy
foto z fotopolska
+ po wielkosci tabliczki numeru kolejowego , ktora widac na budce trudno wnioskowac , czy tam jest liczba dwu cyfrowa czy trzy
-kolejna errata http://www.kolpress.pl/?314,normalnotor ... kie-na-pkp strona 89 dolne zdjęcie przedstawiąjace Tr20-75 (Tr20-141 PKP-A)autorstwa T.Suchorolskiego- otóż autor publikacji T .Roszak napisał do tego zdjęcia ,że lokomotywa na tym zdjeciu odpowiada cytuję "pierwszej dostawie" i wymienia elementy tej lokomotywy świadczące o tym ,-cytuję " kształt komina jak i konstrukcję tendra " - otóż powinno być napisane , że te elementy odpowiadają DRUGIEJ DOSTAWIE - widać na zdjęciu komin wysoki , wysoki kołpak zbieralnika pary , tender o niższej kadzi wodnej z wyższą burtą skrzyni węglowej, natomiast pierwszej dostawie to widac na fotografii ,odpowiadają : nisko osadzona budka , czternasto szprychowe koło zestawu czwartego dowiązanego jak również jego lekko łukowata krawędż przeciwagi(patrząc od strony piasty)
Firma raczej nie budowała tendrów
http://agora.sub.uni-hamburg.de/subhh-a ... c1:1254785
http://agora.sub.uni-hamburg.de/subhh-a ... c1:1254785
Olsztyn (lata siedemdziesiąte) Ty51-207( foto z dawno zakończonej aukcji , autor foto nieznany)
apropo - Kolego "koondel" wpis Kolegi o bardzo ciekawym obiekcie z Gdańska jest dany w niewłaściwym wątku , na przyszłość proszę przejrzeć (adekwatne) rozdziały, wątki tego forum i w stosownym ( lub założyć nowy wątek) zrobić wpis a nie jak leci, bo robi się harmider ,-a Koledzy Paweł administrator i Sebastian moderator nie czytają moich PW?
apropo - Kolego "koondel" wpis Kolegi o bardzo ciekawym obiekcie z Gdańska jest dany w niewłaściwym wątku , na przyszłość proszę przejrzeć (adekwatne) rozdziały, wątki tego forum i w stosownym ( lub założyć nowy wątek) zrobić wpis a nie jak leci, bo robi się harmider ,-a Koledzy Paweł administrator i Sebastian moderator nie czytają moich PW?