Strona 2 z 3

: 22 paź 2011, 23:34
autor: Hamburger
W ubiegłym i br. można było wykonać jeszcze wiele urokliwych fotek w Cichowie. Niestety, kolejka przestała funkcjonować w końcu sierpnia 2011.

: 21 cze 2012, 10:48
autor: Hamburger
Teraz dla porównania - stan obecny. W pełni trafne jest tu powiedzenie: zgoda buduje, niezgoda rujnuje....

: 21 cze 2012, 11:59
autor: Zbigniew Łęgowski
Panie Romanie, ktoś pilnuje terenu?, by szynami i resztą metalu nie zajęli się złomiarze?

: 21 cze 2012, 18:51
autor: Hamburger
Może nie będzie tak źle. Jeden złodziej, który w ubr. mnie okradał.... umarł, a drugi (z sąsiedztwa) czeka na proces, gdyż "zwinął" 600 m kw. zabytkowego parkietu i wszystkie kaloryfery z pobliskiego dworu ! Terenu pilnują ochroniarze, więc myślę że jeszcze jakiś czas nic złego się nie wydarzy. Nadchodzi jednak dzień rozbiórki torów oraz pozostałej infrastruktury, gdyż pierwsza rozprawa w sądzie wypadła nader pomyślnie....

: 22 cze 2012, 23:40
autor: Zbigniew Łęgowski
Za......ty klimat, szkoda, że niektórzy z tych nowych, lokalnych możnowładców są tacy ''krótkowzroczni'' :evil:
P.S. Wiem, że być może się uda coś ruszyć w temacie Pańskiej kolejki w mieście na B.?

: 23 cze 2012, 10:22
autor: hoart
[/quote]P.S. Wiem, że być może się uda coś ruszyć w temacie Pańskiej kolejki w mieście na B.?[/quote]
--Zbyszek zakończyłeś pytajnikiem -nie rozumiem-męcZy mnie to bo to bardzo ważne

: 23 cze 2012, 15:39
autor: Hamburger
Korzystając z okazji chciałbym kilka słów napisać o planach jakie jeszcze na początku 2011 r. istniały - budowa nastawni do obsługi zwrotnic i semaforów, budowa nowej parowozowni z prawdziwego zdarzenia (obniżona, z gabarytami do przyjętej skali) oraz odtworzenie 300 m odcinka dawnej konnej kolejki folwarcznej o szerokości toru 600 m. W tym celu zebrany był już częściowo materiał i gdyby nie doszło do przepychanek z samorządem pewnie w ubr. te inwestycje zostałyby zrealizowane. Jednak od dłuższego czasu nurtowało mnie pytanie - dla kogo to wszystko ? Do Cichowa przyjeżdżali przede wszystkim turyści, którzy co prawda potrafili się zachwycić już istniejącą infrastrukturą, ale ich interesowała głównie tylko przejażdżka kolejką. Tymczasem miłośników kolei temat ten prawie nie interesował. Przez 5 sezonów letnich kolejkę odwiedziło może 15 krajowych mikoli. Mimo, że istniała możliwość uruchomienia dwóch pociągów różnych trakcji i urządzenia krzyżowania składów na trójkącie w parku, możliwość "przerobienia" jednego składu na pociąg towarowy, wreszcie możliwość uruchomienia pociągów o dowolnej porze dnia i nocy, nigdy nie widać było zainteresowania tym tematem. Być może kolejki lilipucie były w Polsce tematem nieznanym, stąd brak zainteresowania u miłośników kolei.
Z drugiej strony czytałem pisane z wypiekami na twarzy relacje z odwiedzin jakieś cegielni, gdzie ktoś znalazł jeszcze np. pokrzywioną kolebę lub zdekompletowaną, zardzewiałą WLs-kę. Zamieszczano fotki tych sprzętów i wielu hobbystów się tym faktem interesowało. Inni w tym czasie jeździli do krajów ościennych, gdzie udało się znaleźć resztki jakieś pseudokolejki parkowej zwanej tam pionierską. Potem z dumą zamieszczano w periodykach lub na forach zdjęcia tego sprzętu.
Nie mam do nikogo żadnych pretensji - w końcu jest demokracja i każdy interesuje się tym czym chce ! Zauważyłem tylko, że skoro brak jest zainteresowania kolejką w Cichowie, to dla kogo organizować przejazdy zabytkowym parowozem i podejmować się dużych wydatków ?
W tym kontekście chciałbym poinformować, że nie ma jeszcze żadnej pewnej lokalizacji dla nowej kolejki. Mam co prawda propozycje krajowe oraz z Niemiec, Austrii i Szwajcarii, ale droga do realizacji jest jeszcze daleka. Nie mogę też wykluczyć, że z materiału kolejkowego jaki jest, nie powstanie już nigdy nowa kolejka lilipucia....

: 23 cze 2012, 22:44
autor: Sebastian Marszał
Dla bezpieczeństwa wybudować ją pod własnym domem tak aby była pod własnym okiem. Ponadto najpierw spisać umowę najmu terenu aby nie doszło do sytuacji jak w Cichowie.

: 24 cze 2012, 14:54
autor: Mecenas
Wybudować pod własnym domem aby była pod własnym okiem, ponadto najpierw spisać umowę chyba z samym sobą na najem swojego terenu pod własnym domem żeby samemu siebie nie "wyrolować"? - w ten oto sposób tworzy się w Polsce prawo. Nikt nie wie o co chodzi, a jak nikt nie wie o co chodzi to tym bardziej nikt nie zapyta o co chodzi. A jak ktoś zapyta "po co to?" to zawsze można zinterpretować odpowiedz w dowolny dla siebie sposób.

Panie Sebastianie, nawet nie zapytam o próbę wytłumaczenia o co Panu chodziło.

Panie Romanie, Polska to dziwny i specyficzny kraj. Z tego co mi wiadomo tylko 3 osoby w tym kraju w ostatnich 10 latach próbowały stworzyć miniaturową kolejkę na wzór parków zagranicznych. ( być może nie o wszystkich wiem :( ) Ani jednej się nie udało, choć Pan zaszedł z tym tematem najdalej. Gdybym ja posiadał potencjał któregokolwiek z 3 wspomnianych osób (choć potencjał ten w trzech różnych planach jego twórców jest sprawą wielce dyskusyjną), niestety ale nawet nie myślał bym aby coś takiego tworzyć w tym cudnym raju zwanym potocznie Polską.

Jak widać, ani Pomorze od Szczecina aż po Trójmiasto z wielkimi możliwościami turystycznymi nie zainteresowane promocją tego tematu a i Wielkopolska odpadła również pokazując to na Pańskim przykładzie. W Polsce jeśli chodzi o turystykę obowiązuje Wielki kicz lub jak napisał kiedyś Pan L.L. - piwo, grill i przydomowy ogródek. A reszta, żeby nie wpakować wszystkich do jednego wora? Resztę opisał Pan już w swoim poście.

: 24 cze 2012, 22:12
autor: Sebastian Marszał
Mecenas pisze:Wybudować pod własnym domem aby była pod własnym okiem, ponadto najpierw spisać umowę chyba z samym sobą na najem swojego terenu pod własnym domem żeby samemu siebie nie "wyrolować"? - w ten oto sposób tworzy się w Polsce prawo. Nikt nie wie o co chodzi, a jak nikt nie wie o co chodzi to tym bardziej nikt nie zapyta o co chodzi. A jak ktoś zapyta "po co to?" to zawsze można zinterpretować odpowiedz w dowolny dla siebie sposób.

Panie Sebastianie, nawet nie zapytam o próbę wytłumaczenia o co Panu chodziło.
Chodziło mi że budować pod własnym domem bo jest najbezpieczniej.
Jeśli na innym gruncie niż własny to mieć spisaną umowę.

: 24 cze 2012, 22:48
autor: Mecenas
Teraz to w miarę klarowny sposób wytłumaczył Pan swoją poprzednią myśl. Dziękuję i pozdrawiam.

: 25 cze 2012, 08:04
autor: Hamburger
Żeby wybudować pod własnym domem, trzeba mieć minimum 2 ha płaskiego gruntu do dyspozycji. Oczywiście teren musi być ogrodzony i dwa duże Pit-Bulteriery spuszczane na noc ze smyczy.
Co do umowy - próbowałem różnych form nacisku, a burmistrz przez 4 lata obiecywał, że takowa będzie spisana. W końcu okazało się, że część działek to nie jego, lecz własność Skarbu Państwa. Ponoć starał się ten teren przejąć, ale mu się nie udało....

: 25 cze 2012, 09:54
autor: Hamburger
Kol. Mecenas dziękuję za bardzo trafne i obrazowe przedstawienie problemu.

Zainteresowanym podaję linki do artykułów z Gazety Leszczyńskiej, gdzie zamieszczono w miarę aktualny stan sprawy. Piszę w miarę, gdyż kilka dni temu zapadł wyrok w sądzie zezwalający mi na natychmiastową rozbiórkę pozostałej infrastruktury.

http://elka.pl/content/view/57262/79/

http://panorama.media.pl/content/view/427398/89/

: 02 lip 2012, 16:02
autor: GRZEŚ
Witam jestem na urlopie w Cichowie i od wczoraj zaczęła funkcjonować nowa kolejka nawet dużo ładniejsza od poprzedniej. Jak mi się uda, zrobię dzisiaj fotkę

: 21 lip 2012, 17:58
autor: Hamburger
Wakacyjny czas szybko biegnie, a tymczasem w Cichowie nastąpiło kilka ważnych wydarzeń. Tu muszę uzupełnić i sprostować wypowiedź mego przedmówcy, gdyż Grześ nie przebywał na urlopie w Cichowie tylko tam mieszka i to on w dniu 1 lipca, bez uzgodnienia z właścicielem torów (czyli ze mną), uruchomił pociąg lilipuci. Jest to replika SM42 i jeden wagon typu "ława".

W dniu 3 lipca, pomimo prób zastraszenia i czynnego oporu zastępcy burmistrza, ochroniarza i innych osób, zostały w obecności komornika oraz policji przepiłowane kłódki i rozpoczęła się rozbiórka torów. W ciągu następnych 6 dni nastąpił demontaż torów i pozostałej infrastruktury kolejki w Cichowie.
Na miejscu pozostał zbiornik wodny (wieża wodna), parowozownia oraz odcinki torów o łącznej długości 72,80 m, które należą do gminy.

Kilka dni później na części torowiska w parku szczęśliwy posiadacz lilipuciego taboru zbudował z kształtowników tor - z tego co słyszałem - w kształcie koła. Mam nadzieję, że niebawem zdradzi nam trochę szczegółów konstrukcyjnych swojej kolejki. Podaję link do strony UM i gminy Krzywiń:
http://www.krzywin.pl/Nowa_kolejka_park ... ,8762.html

Tak więc akcje obecnego burmistrza, słynącego z kontrowersyjnych decyzji i uwikłanego w kilka procesów sądowych, znów poszły do góry !