Późne wakacje '2007

Planowane imprezy i wycieczki, relacje oraz fotoreportaże;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
Piotr Janik
InterCity
Posty: 300
Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
Lokalizacja: Warszawa

Późne wakacje '2007

Post autor: Piotr Janik »

Naturalnie, jeśli Ktoś z Koleżanek i Kolegów miał, dajmy na to, wczesne - lub jakiekolwiek inne - wakacje, proszę zlekceważyć nieostrożnie sformułowany temat i doklejać się niezależnie od pory roku :wink: . Pierwsza część ckliwych wspomnień dotyczy ruchu "przez Mrągowo" na przełomie sierpnia i września.
Załączniki
Tu możnaby różnie... np. słodko: "Na Słodkiej Warmii". Albo stereotypowo: "Wrzesień w Czerwonce". Albo rozwlekle: "Słodko-gorzka symfonia na ospałą muchę, zardzewiałą blachę i wiatr między drutami pędni". Albo nieelegancko: &
Tu możnaby różnie... np. słodko: "Na Słodkiej Warmii". Albo stereotypowo: "Wrzesień w Czerwonce". Albo rozwlekle: "Słodko-gorzka symfonia na ospałą muchę, zardzewiałą blachę i wiatr między drutami pędni". Albo nieelegancko: &
Popołudniowy pociąg do Ełku za semaforem wjazdowym w Czerwonce.
Popołudniowy pociąg do Ełku za semaforem wjazdowym w Czerwonce.
Przedpołudniowy pociąg do Ełku pod wiaduktem w Mrągowie.
Przedpołudniowy pociąg do Ełku pod wiaduktem w Mrągowie.
Przedpołudniowy pociąg w kierunku Olsztyna na wiadukcie w Nikutowie.
Przedpołudniowy pociąg w kierunku Olsztyna na wiadukcie w Nikutowie.
Podlasiak "wieczorny" (jako pociąg osobowy) w kierunku Olsztyna, na łuku przed Czerwonką. To mogła być SU42-507.
Podlasiak "wieczorny" (jako pociąg osobowy) w kierunku Olsztyna, na łuku przed Czerwonką. To mogła być SU42-507.
Podlasiak przed Zełwągami - gdzieś tam majaczy wiadukt nad drogą krajową nr 16. To mogła być SU42-534.
Podlasiak przed Zełwągami - gdzieś tam majaczy wiadukt nad drogą krajową nr 16. To mogła być SU42-534.
Podlasiak "poranny" czyli pospieszny, do Ełku - na wiadukcie w Nikutowie za Mrągowem.
Podlasiak "poranny" czyli pospieszny, do Ełku - na wiadukcie w Nikutowie za Mrągowem.
Śniardwy wychodzą z Czerwonki. Nie da się inaczej - ale też inaczej nie warto :o). Raczej. SU42-534.
Śniardwy wychodzą z Czerwonki. Nie da się inaczej - ale też inaczej nie warto :o). Raczej. SU42-534.
Freien Strecken für freien Menschen!
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Brawo! Bardzo przyjemnie mi się oglądało te klimatyczne fotki. Widzę fuksiarzu, że nawet "gruchy" pod semaforem ustrzeliłeś... ;)

Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Awatar użytkownika
Piotr Janik
InterCity
Posty: 300
Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotr Janik »

Bezcelowe byłoby uzupełnienie poprzednich wybroczyn o wariant nieelegancki (który został wycięty przez poprawny politycznie skrypt :wink: ). Bowiem „gruchy pod semaforem” są doskonale celne, Adamie, dzięki :grin: !
Załączniki
Mamry  (Wrocław -  Ełk) opuszczają Czerwonkę. EU07-360.
Mamry (Wrocław - Ełk) opuszczają Czerwonkę. EU07-360.
Mamry (Ełk – Wrocław) wyjeżdżają z Tołkin. Tor główny zasadniczy zamknięty z powodu prac przy rozjeździe, chyba.
Mamry (Ełk – Wrocław) wyjeżdżają z Tołkin. Tor główny zasadniczy zamknięty z powodu prac przy rozjeździe, chyba.
98133 – osobowy z Ełku, docierający do Olsztyna w południe, właśnie opuścił niegdysiejszy węzeł w Nowym Młynie.
98133 – osobowy z Ełku, docierający do Olsztyna w południe, właśnie opuścił niegdysiejszy węzeł w Nowym Młynie.
Dolina Biesówki z nasypu linii na Lidzbark Warmiński. Brązowa kreska z prawej to brutto Białystok-Zajączkowo Tczewskie z ET22, wyjeżdżające z Czerwonki.
Dolina Biesówki z nasypu linii na Lidzbark Warmiński. Brązowa kreska z prawej to brutto Białystok-Zajączkowo Tczewskie z ET22, wyjeżdżające z Czerwonki.
RKPEr 30505 czyli wakacyjny pospieszny z Lublina/Łodzi i Torunia do Ełku, nad doliną Biesówki - tuż przed wjazdem do Czerwonki.
RKPEr 30505 czyli wakacyjny pospieszny z Lublina/Łodzi i Torunia do Ełku, nad doliną Biesówki - tuż przed wjazdem do Czerwonki.
Gryf (Suwałki – Szczecin) nad doliną Biesówki, zasilającej jezioro Dadaj.
Gryf (Suwałki – Szczecin) nad doliną Biesówki, zasilającej jezioro Dadaj.
Rybak (Szczecin – Białystok) przed Czerwonką. EP07-350.
Rybak (Szczecin – Białystok) przed Czerwonką. EP07-350.
Zdawka Korsze-Olsztyn wjeżdża do Sątop-Samulewa. Nasyp z prawej do 1945 przeprowadzał ponad magistralą linię na Lidzbark – Ornetę – Słobity (przyjmijmy, że ostatni wagon właśnie mija nieistniejące przyczółki).
Zdawka Korsze-Olsztyn wjeżdża do Sątop-Samulewa. Nasyp z prawej do 1945 przeprowadzał ponad magistralą linię na Lidzbark – Ornetę – Słobity (przyjmijmy, że ostatni wagon właśnie mija nieistniejące przyczółki).
Freien Strecken für freien Menschen!
Awatar użytkownika
Piotr Janik
InterCity
Posty: 300
Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotr Janik »

Trochę informacji:
poprzednie fotki były z przełomu sierpnia i września. W opisie ostatniej napisałem o wagonie na końcu składu ale faktycznie z tyłu jechała SU46-023. Następne fotki są z połowy października.

I trochę bełkotu :grin: :
Są drogi kolejowe. Małe, słodkie lokalki z dworczykami „wzoru Stangla” i sklepionymi wiaduktami nieistniejących dróg gospodarczych. A wielu z nas podpisało lojalkę wobec ukochanej lokalki i cierpi. Bo lokalki funkcjonują jako duchy. Jeśli dawno temu nie zabił ich komunizm - z twarzą skośnooką i bezrozumną, mosinem na sznurku oraz czterema zegarkami na każdym z ociekających krwią przedramion, to niedawno zabił je kapitalizm. Nie tak zbrodniczy ale o tyle podstępny, że posiadający sto twarzy. I nie wiadomo, którą utożsamiać z mordercami naszej lokalki i przeciw komu zwerbalizować na forach naszą słuszną nienawiść. Nieważne… W każdym razie są drogi kolejowe i jest Droga Kolejowa. Bardzo stara, chociaż po dziejowych liftingach, które odebrały jej – a może przede wszystkim nam – posterunek blokowy Pleśno albo dodatkowe tory i nastawnie w Łankiejmach. Jednocześnie młoda – bo ujeżdża ją, odzianą w seksowne druty, tabor mimo wszystko dużo młodszy od niej samej :mrgreen: . Dostojna i godna szacunku. Czarująca i zmysłowa. I tak dalej, i tak dalej.
Załączniki
Widok znad polderu w kierunku północnym. Zdawczy Korsze-Olsztyn pcha się pod górę, w stronę Sątop-Samulewa.
Widok znad polderu w kierunku północnym. Zdawczy Korsze-Olsztyn pcha się pod górę, w stronę Sątop-Samulewa.
Trzeci, "późno-popołudniowy" osobowy z Olsztyna do Ełku mija tarczę do semafora wjazdowego Sątop-Samulewa. Wraca SU45-023.
Trzeci, "późno-popołudniowy" osobowy z Olsztyna do Ełku mija tarczę do semafora wjazdowego Sątop-Samulewa. Wraca SU45-023.
Popołudniowy pociąg z Olsztyna do Ełku na tle polderu Sątopy-Samulewo (jeziora Sajno).
Popołudniowy pociąg z Olsztyna do Ełku na tle polderu Sątopy-Samulewo (jeziora Sajno).
Rybak bez zatrzymania przejechał przez Sątopy Samulewo; degradację węzła rok wcześniej potwierdził demontaż toru do Reszla (ogołocony łuk z prawej). W tle nastawnia SS1 i wieża wodna.
Rybak bez zatrzymania przejechał przez Sątopy Samulewo; degradację węzła rok wcześniej potwierdził demontaż toru do Reszla (ogołocony łuk z prawej). W tle nastawnia SS1 i wieża wodna.
Bohaterowie dwóch poprzednich obrazków: 7031 na tle Biebrzy, na wiadukcie w Korszach. Dołem biegnie tor do Bartoszyc.
Bohaterowie dwóch poprzednich obrazków: 7031 na tle Biebrzy, na wiadukcie w Korszach. Dołem biegnie tor do Bartoszyc.
Biebrza (Białystok-Gdynia) między Łankiejmami a Sątopami-Samulewo.
Biebrza (Białystok-Gdynia) między Łankiejmami a Sątopami-Samulewo.
Ruch miejscowy na magistrali, w relacji Olsztyn-Korsze: EN57-800 zjeżdża w dół, w stronę mostu w Pleśnie.
Ruch miejscowy na magistrali, w relacji Olsztyn-Korsze: EN57-800 zjeżdża w dół, w stronę mostu w Pleśnie.
Freien Strecken für freien Menschen!
Awatar użytkownika
Piotr Janik
InterCity
Posty: 300
Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotr Janik »

Ostatnie zdjęcia są dosyć jednorodne. Największe z wakacyjnych przeżyć, sztywne z zimna i mokre po jaja, dotyczy Bartoszyc.
Załączniki
Buraki w drodze do Korsz.
Buraki w drodze do Korsz.
Zdjęcie z kozła oporowego, za którym zniwelowano fragment potężnego nasypu linii do Lidzbarka Warmińskiego.
Zdjęcie z kozła oporowego, za którym zniwelowano fragment potężnego nasypu linii do Lidzbarka Warmińskiego.
Formowanie składu. Z toru wyciągowego odchodzi, za moimi plecami, nieużywana bocznica do tzw. elewatora nr 2.
Formowanie składu. Z toru wyciągowego odchodzi, za moimi plecami, nieużywana bocznica do tzw. elewatora nr 2.
SU45-056 w drodze z Korsz zabrała z Wiatrowca Warmińskiego dwa Gbs. Znajdą się one na końcu buraczanego pociągu.
SU45-056 w drodze z Korsz zabrała z Wiatrowca Warmińskiego dwa Gbs. Znajdą się one na końcu buraczanego pociągu.
...przekazać pozdrowienia dla wszystkich buraków.
...przekazać pozdrowienia dla wszystkich buraków.
Bez żadnych fałszywych intencji chciałbym, przy pomocy dwóch pierwszych zdjęć...
Bez żadnych fałszywych intencji chciałbym, przy pomocy dwóch pierwszych zdjęć...
Freien Strecken für freien Menschen!
ODPOWIEDZ