Lidzbark Warmiński, Dobre Miasto, wykopki i impreza

Planowane imprezy i wycieczki, relacje oraz fotoreportaże;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Lidzbark Warmiński, Dobre Miasto, wykopki i impreza

Post autor: Bernard »

Dzięki uprzejmosci towarzysza partyjnego Przemka w ten weekend zawitałem do DM na działkę :D

Głównym celem wyprawy były wykopki w opuszczonej wiosce Gr. Klaussitten. Niestety bezowocne, choć znaleźliśmy w krzakach przydrożny stalowy krzyż stojący przy wjeździe do nieistniejącej wioski.

Następnie przeprowadziliśmy rozpoznanie w Lidzbarku Warm. Generalnie upadek kolei i miasta. Płacz i zgrzytanie zębów. Dworzec zabity, parowozownia zabita. Stacja tonie w krzakach. Wieża ciśnień grozi zawaleniem. Kontrastowo wypada za to stacja DM. Czynna kasa. Sygnalizacja kształtowa, czynne nastawnie. Wymienione rozjazdy. Jak na nasze standardy lokalnych przewozów to całkiem nieźle!
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Re: Lidzbark Warmiński, Dobre Miasto, wykopki i impreza

Post autor: Adam Dąbrowski »

Bernard pisze:Następnie przeprowadziliśmy rozpoznanie w Lidzbarku Warm. Generalnie upadek kolei i miasta. Płacz i zgrzytanie zębów. Dworzec zabity, parowozownia zabita. Stacja tonie w krzakach. Wieża ciśnień grozi zawaleniem.
Przed dwoma tygodniami na zebraniu w Olsztynie pojawił się chętny do jej kupna. Jednym z jego warunków jest to, żeby wyciąć zbiornik. Marnie to widzę. :?
Bernard pisze:Kontrastowo wypada za to stacja DM. Czynna kasa. Sygnalizacja kształtowa, czynne nastawnie. Wymienione rozjazdy. Jak na nasze standardy lokalnych przewozów to całkiem nieźle!
Bardzo lubię tę stację, to jedna z dziecięcego trio mego (Wielbark, Stare Jabłonki, Dobre Miasto). Zresztą, w Dobrym Mieście przyszedłem na świat... :) Też mi się na wspomnienia zebrało... ;)

Czołem!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Mechanik Urzadzeń Kolejow
Towarowy
Posty: 6
Rejestracja: 11 cze 2006, 13:56
Lokalizacja: C.K Kraków

Post autor: Mechanik Urzadzeń Kolejow »

Witam, czy do Lidzbarka Warmińskiego dojeżdżają jeszcze zdawki? czy są przymiarki ze strony Władz PKP czy Miasta aby wznowić ruch osobowy? Pisze z południa polski wieć nie dziwcie się temu pytaniu. :cool: pozdr!
SmK kraków
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Mechanik Urzadzeń Kolejow pisze:Witam, czy do Lidzbarka Warmińskiego dojeżdżają jeszcze zdawki?
Nie.
Mechanik Urzadzeń Kolejow pisze:Czy są przymiarki ze strony Władz PKP czy Miasta aby wznowić ruch osobowy?
Nie. Linia z Czerwonki do Lidzbarka Warmińskiego jest jedną z takich, która praktycznie nie ma szans w ruchu pasażerskim. Z Olsztyna do Lidzbarka jedzie się drogą krajową numer 51 na wprost, a busiki kursują co 15 - 20 minut. W 1994 roku, gdy zawieszano ruch osobowy do Lidzbarka, przez Czerwonkę jeździły dwie pary pociągów i trwało to półtorej godziny. Obecnie jechałoby się zapewne dłużej!

Ruch towarowy to już inna sprawa, ale tutaj raczej nic się w tej chwili nie kroi, no, chyba że do Lidzbarka wszedłby jakiś duży inwestor.

Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Post autor: bastard »

Jesli chodzi o linię z Czewronki do Lidzbarka Warmińskiego to nie pojadą nie tylko pociagi pasażerskie, ale również i towarowe. Na tą linię została juz wydana decyzja o jej likwidacji. Praktycznie to koniec istnienia tej linii.
Sebastian

Post autor: Sebastian »

Jak tu się nie załamać.Kolejny wyrok na kolejną linię.Kiedy wreszcie nasze kochane państwo wraz z PLK skończy tą "rabunkową" politykę "uśmiercania" linii kolejowych?
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Post autor: bastard »

Proponuję do tego nie mieszać PLK. W interesie PLK jest urzymywanie linii po których jeżdżą pociagi. Jeżeli od kilku lat nie było na tej linii żadnego pociagu ( czytaj wpływu pieniędzy za udostępnianie trasy ) oraz brak pieniędzy z budżetu panstwa lub samorzadów nie tylko na tą linie ale na wiele innych to tylko polityka państwa w zakresie transportu kolejowego przyczynia sie do tego. PLK nie stać na utrzymywanie i pilnowanie przed kradzieżami lub dewastacją linii po których nic nie jeździ.
Procedura zwiazana z likwidacja linii wymaga zgody samorzadów. I taka zgoda była, skoro została podjęta decyzja o likwidacji.
Do tego dochodzi brak zainteresowania społecznego - nie mylić z miłośnikami kolei.
Niestety - grupa ta ( nawet liczna ) to zdecydowanie za mało.
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Sebastian pisze:.Kiedy wreszcie nasze kochane państwo wraz z PLK skończy tą "rabunkową" politykę "uśmiercania" linii kolejowych?
Klasyczny kliniczny przypadek misc.oszołom.kolej :wink:
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
M.Szymański
Towos
Posty: 29
Rejestracja: 09 sty 2007, 08:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: M.Szymański »

Mechanik Urzadzeń Kolejow pisze:Czy są przymiarki ze strony Władz PKP czy Miasta aby wznowić ruch osobowy?
W 1994 roku, gdy zawieszano ruch osobowy do Lidzbarka,
[/quote]
A czy przypadkiem nie zawieszono w 1996? Nie dam głowy ale chyba w 1995 widziałem skład wagonowy (osobowy) na stacji w Lidzbarku. Poza tym pamiętam, że wiadomość o zawieszenie ruchu osobowego do Lidzbarka Warm. podano razem z wiadomością o zawieszeniu ruchu pasażerskiego na odcinku Płock-Sierpc a to nastąpiło w 1996.Z ciekawości ile jedzie bus do Lidz. Warm. (z Olsztyna)?
Pozdrawiam
Kotłów parowych nie ma już na kolei, ale nadal
nie brak ich na statkach
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

M.Szymański pisze:A czy przypadkiem nie zawieszono w 1996?
Nie przypadkiem, a na pewno. :) Czerwiec, rok 1996. Przepraszam za pomyłkę.
M.Szymański pisze:Z ciekawości ile jedzie bus do Lidz. Warm. (z Olsztyna)?
Dokładnie to nawet nie wiem, ale strzelam, że coś około 40 minut.

Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Post autor: bastard »

Bus z Olsztyna do Lidzbarka Warmińskiego jedzie 50 min. pod warunkiem że nie będzie "korków" lub robót zwiazanych z remontem drogi.
M.Szymański
Towos
Posty: 29
Rejestracja: 09 sty 2007, 08:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: M.Szymański »

bastard pisze:Bus z Olsztyna do Lidzbarka Warmińskiego jedzie 50 min. pod warunkiem że nie będzie "korków" lub robót zwiazanych z remontem drogi.
Czyli szlakowa na odcinku Czerwonka-Lidzbark Warm. musiała by wynosić tyle co na odcinku Czerwonka-Olsztyn aby "zbliżyć" się do busa (no i pociąg musiałby się zatrzymywać tylko w Jezioranach:). "Marne szanse" jak to mówią Francuzi znad Wisły:).
A pamiętam jeszcze pociąg Lidzbark Warm.-Bartoszyce (marzec 1989) w składzie Ty2+"ryflak"+"ryflak" dojeżdżający do Rogóża. Pamiętam również wieczorny pociąg Górowo Iławeckie - Olsztyn w składzie SP42+3*Bh (październik 1990) zmienający czoło w Czerwonce, no i częsty w latach 80-tych widok w Czerwonce tak przed 9 rano - skomunikowanie pociągu Ełk-Olsztyn (Ol49+A+4*Bhp) z pociągiem relacji Mrągowo-Lidzbark Warm. w składzie SN61+B+B. Pewnego razu poc. do Lidzbarka był tak spóźniony
że nadjechały obydwa pociągi z Olsztyna do Ełku i wszystkie tory przy peronach były zajęte. To było skomunikowanie!
Pozdrawiam
Kotłów parowych nie ma już na kolei, ale nadal
nie brak ich na statkach
Mechanik Urzadzeń Kolejow
Towarowy
Posty: 6
Rejestracja: 11 cze 2006, 13:56
Lokalizacja: C.K Kraków

Post autor: Mechanik Urzadzeń Kolejow »

No coż to martwi, a ta linia jest naprawde malownicza. Chłopaki działacie w tamtym rejonie Polski ratujcie ją, nie pozwólcie aby kolejna linia była zlikwidowana. Lepiej ratować teraz aniżeli póżniej, kiedy będzie już wszystko " po ptokach" Czy ta linia nie miałaby szansy na kolej drezynową? czy też od czasu do czasu jakiś pociąg specjalny. Byłem tam w zeszłym roku i wydaje się że jest w dobrym stanie-nie wiem jak tam ubytki bo calej trasy nie przeszedłem. Pozdry.
SmK kraków
ODPOWIEDZ