wycieczka Szlachta - Lipowa Tucholska

Planowane imprezy i wycieczki, relacje oraz fotoreportaże;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Parę kolejnych zdjęć z wycieczki (celowo nie wrzucam wszystkich, żeby budować napiecie)


Obrazek
tradycyjnie opuszczane rogarki na przejeździe. W tle rzucają się w oczy podkłady typu Bl-3.

Obrazek


Obrazek
wnętrze nastawni z mechanicznymi urządzeniami srk. Klasyk.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Mateusz Rogowski
Towos
Posty: 30
Rejestracja: 11 gru 2005, 12:19
Lokalizacja: Gdynia- Bory Tucholskie

Post autor: Mateusz Rogowski »

Ludzie, ludzie słuchajcie!!!
Od wczorajszej soboty na lini Czersk- Szlachta- Lakowice Pomorskie po 10 latach wrócił pociąg towarowy. Jest to pociag relacji Zabrze- Czarna Woda, pociągi te prowadzi SM42 i są z miałem węglowym do zakładu płyt pilśniowych w Czarnej Wodzie. Pociąg kursuje raz lub dwa razy w miesiącu.
Pozdrawiam Mateusz!!!
Poszukuję wszystkiego o lini 215, stacji Czersk oraz Magistrali Węglowej.
Bodek
Pospieszny
Posty: 129
Rejestracja: 12 lip 2005, 14:57
Lokalizacja: Gdynia / Szczecin

Post autor: Bodek »

Mateusz Rogowski pisze:Ludzie, ludzie słuchajcie!!!
Od wczorajszej soboty na lini Czersk- Szlachta- Lakowice Pomorskie po 10 latach wrócił pociąg towarowy. Pozdrawiam Mateusz!!!
Pięknie!
A która szopa go obsługuje? Jeśli Chojnice, to tylko patrzeć jak pójdzie Gagar!
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
Bodek
Pospieszny
Posty: 129
Rejestracja: 12 lip 2005, 14:57
Lokalizacja: Gdynia / Szczecin

Post autor: Bodek »

Bernard pisze:Ile jest obecnie torów głównych i dodatkowych w Bąku zdolnych do przyjecia pociągu??
Stacja ma ogółem 4 tory do przyjmowania pociągów. ZTCP są to 2 główne i 2 dodatkowe.
Bernard pisze:Bąk też niestety ma "wjazd" na sygnał "Sz" od strony Lipowej Tucholskiej. Nastawnia zamknięta :(
To niemożliwe Benek!
Przecież Bąk przyjmuje pociągi z trzech kierunków, więc jako stacja jest czynny, a więc nastawnia dysponująca musi być czynna!
Skoro tak, to głowica od strony Lipowej / Czerska jest czynna i obsługiwana zdalnie przez dyżurnego ruchu z nast. dysponującej, znajdującej się w budynku stacyjnym na peronie I.
Bernard pisze:Nie wiem, czy się ze mną zgodzisz, ale moim znadniem logicznym rozwiazaniem byłoby wstawienie semaforów świetlnych, żeby zachować jednoosobową obsadę stacji nie zmniejszając jednocześnie bezpieczeństwa ruchu pociągów. .
Oczywiście! W tej chwili jedyną alternatywą dla przywrócenia pełnej sprawności stacji jest zainstalowanie semaforów świetlnych i elektrycznych napędów zwrotnicowych na głowicy od strony Olpucha z jednoczesną obsługą tej głowicy z nastawni dysponującej, czyli z peronu. Głowicy od strony Lipowej i Czerska bym nie ruszał, bo to zbędne koszty, zwłaszcza że głowica jest wciąż sprawna i czynna.
Bernard pisze:Nie pamiętam, czy rozjazdy na głowicy od strony Lipowej Tucholskiej też są na system "kluczowo/rowerowy", ale zgaduję, że jeżeli jest zamknięta nastawnia, to pewnie tak.
Nie sądzę, no chyba że "modernizacja" w ciągu ostatniego półrocza zatoczyła tak szerokie kręgi, ale czemu miałoby to służyc?
Myślę, że ta głowica funkcjonuje normalnie.

Kurde, coś mi cytowanie nie działa jak trzeba :(
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Bodek pisze:To niemożliwe Benek!
Przecież Bąk przyjmuje pociągi z trzech kierunków, więc jako stacja jest czynny, a więc nastawnia dysponująca musi być czynna!
Skoro tak, to głowica od strony Lipowej / Czerska jest czynna i obsługiwana zdalnie przez dyżurnego ruchu z nast. dysponującej, znajdującej się w budynku stacyjnym na peronie I.
Wjeżdżałem na "Sz" napewno i to było za każdym razem jak przejeżdżałem przez tą stację. Jest taka możliwość, że wpuszczali na ten sygnał poprostu z lenistwa. Wydaje mi się, że nastawnia wykonawcza była zamknięta, ale teraz to już nie jestem pewien. Cos mi się kołacze po głowie, że wyjazd w Kierunku Lipowej Tucholskiej jest "na czapkę" bez podania sygnału Sr2.
Możlwie, że napędy rozjazdowe przerzucili do nastawni dysponującej.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Mateusz Rogowski
Towos
Posty: 30
Rejestracja: 11 gru 2005, 12:19
Lokalizacja: Gdynia- Bory Tucholskie

Post autor: Mateusz Rogowski »

Bodek pisze:
Pięknie!
A która szopa go obsługuje? Jeśli Chojnice, to tylko patrzeć jak pójdzie Gagar!
Gagarin tam nie pojedzie bo nawierzchnia by nie wytrzymała :(
Poszukuję wszystkiego o lini 215, stacji Czersk oraz Magistrali Węglowej.
Bodek
Pospieszny
Posty: 129
Rejestracja: 12 lip 2005, 14:57
Lokalizacja: Gdynia / Szczecin

Post autor: Bodek »

Bernard pisze:Wjeżdżałem na "Sz" napewno i to było za każdym razem jak przejeżdżałem przez tą stację. Jest taka możliwość, że wpuszczali na ten sygnał poprostu z lenistwa.
No przecież nie neguję możliwości podania Sz. Jest wiele banalnych powodów, dla których taki sygnał można podać. Możliwe że pędnie są pozrywane lub nie działa blokada stacyjna itp.
Bernard pisze:Wydaje mi się, że nastawnia wykonawcza była zamknięta, ale teraz to już nie jestem pewien. Cos mi się kołacze po głowie, że wyjazd w Kierunku Lipowej Tucholskiej jest "na czapkę" bez podania sygnału Sr2.
Możlwie, że napędy rozjazdowe przerzucili do nastawni dysponującej.
Kur.....!
Nastawnia dysponująca "rządzi" częścią stacji od strony Lipowej i Czerska i umiejscowiona jest na peronie.
Nastawnia wykonawcza, odpowiadająca za głowicę od strony Olpucha stoi na drugim końcu stacji (od strony Olpucha) i jest w stanie ruiny już od niemal roku! Czyli de facto nie ma już w Bąku nastawni wykonawczej!
Wyjazd w kierunku Czerska, czy Lipowej na 100% jest podawany conajmniej jako Sz!
Bąk jest stacją, więc nie mozna sobie po nim jezdzić i przekładać wajh jak się komu podoba (po tramwajowemu).
Napędy rozjazdowe na pewno są zamontowane przy rozjazdach!!! A dzwignie sterujące nimi sa na nastawni dysponjującej od początku jej istnienia!
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
Bodek
Pospieszny
Posty: 129
Rejestracja: 12 lip 2005, 14:57
Lokalizacja: Gdynia / Szczecin

Post autor: Bodek »

Mateusz Rogowski pisze: Gagarin tam nie pojedzie bo nawierzchnia by nie wytrzymała :(
Spokojna głowa!
W latach osiemdziesiątych linia na odcinku Czersk - Laskowice przeszła naprawę główna (NG), podczas której wymieniono nawierzchnie, zabudowując szyny UIC60 na podkładach INBK7 (w większości).
Linia ta stanowiła wówczas fragment ważnego korytarza tranzytowego z NRD do ZSRR. Cały korytarz w PL przebiegał tak: Kostrzyn - Piła - Chojnice - Czersk - Grudziądz - Działdowo - Nidzica - Wielbark - Ostrołęka - Łapy - Białystok - Kuźnica Białostocka. Gagariny były tu podstawowym środkiem trakcyjnym, a pociągów towarowych w 1 dobie było kilkanaście!
Niestety na początku lat 90-tych tranzyt upadł wraz z murem berlińskim.
Tak więc, nawierzchnia choć już nie najświeższa, nie stanowi żadnego problemu dla ciężkich pociągów i loków ST44, a między nami mówiąc po lekkim liftingu prędkość 100 km/h dla ruchu pasażerskiego byłaby jak najbardziej realna.
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
Mateusz Rogowski
Towos
Posty: 30
Rejestracja: 11 gru 2005, 12:19
Lokalizacja: Gdynia- Bory Tucholskie

Post autor: Mateusz Rogowski »

Gdy przestały tam tedy jeździć pociągi towarowe to podkłady INKB7 wymieniono na drewniane:(
Poszukuję wszystkiego o lini 215, stacji Czersk oraz Magistrali Węglowej.
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Bodek pisze:Nastawnia dysponująca "rządzi" częścią stacji od strony Lipowej i Czerska i umiejscowiona jest na peronie.
Nastawnia wykonawcza, odpowiadająca za głowicę od strony Olpucha stoi na drugim końcu stacji (od strony Olpucha) i jest w stanie ruiny już od niemal roku! Czyli de facto nie ma już w Bąku nastawni wykonawczej!
Wyjazd w kierunku Czerska, czy Lipowej na 100% jest podawany conajmniej jako Sz!
No i dokładnie o to mi chodziło. W każdym razie poprzedni Twój post mnie zmylił, dlatego zacząłem kombinować. Wniosek z tego, że nie mam omamów wzrokowych i dobrze pamiętam:
-nastawnia dysponująca jes czynna (od zawsze) i zlokalizowana przy peronach (dolepiona do budynku dworca).
-nastawnia wykonawcza jest zaorana
-nigdy na stacji nie ustawia się "wajh" jak się komu podoba (nawet gdy są ręczne urządzenia srk), bo istnieją przecież zależności kluczowe!
-wyjazd w stronę Lipowej Tucholskiej jest na "Sz"
Bodek pisze: Napędy rozjazdowe na pewno są zamontowane przy rozjazdach!!! A dzwignie sterujące nimi sa na nastawni dysponjującej od początku jej istnienia!
Oczywiście (pomyliłem pędnię z napędem rozjazdowym). Zrobiłem mało zrozumiały skrót myślowy, który wyniknął z Twojego poprzedniego posta. Miało być rozjazd ręczny zamienili na sterowany z nastawni ("wajha" w nastawni przekłada rozjazd). Co oczywiście w przypadku Bąka nie miało nigdy miejsca.
Bodek pisze:Kur.....!
Nie wiem czemu się denerwujesz :?: :?:
Bodek pisze: Niestety na początku lat 90-tych tranzyt upadł wraz z murem berlińskim.
Tak więc, nawierzchnia choć już nie najświeższa, nie stanowi żadnego problemu dla ciężkich pociągów i loków ST44, a między nami mówiąc po lekkim liftingu prędkość 100 km/h dla ruchu pasażerskiego byłaby jak najbardziej realna.
na Pewnych odcinkach podsypka nadaje się tam tylko do wymiany, lub conajmniej gruntowenego oczyszczenia.
Mateusz Rogowski pisze: Gagarin tam nie pojedzie bo nawierzchnia by nie wytrzymała :(
Nie ma zakazu ruchu dla ciężkich lokomotyw na tej linii. Parę lat temu, jak doszło do wypadku chyba w Twardej Górze, to pociągi dalekobieżne zostały skierowane objazdem na linię Laskowice Pom. - Czersk - Tczew i prowadzone ST44.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Mateusz Rogowski
Towos
Posty: 30
Rejestracja: 11 gru 2005, 12:19
Lokalizacja: Gdynia- Bory Tucholskie

Post autor: Mateusz Rogowski »

Hej Benek, to nie był gagarin tylko ST43.
Poszukuję wszystkiego o lini 215, stacji Czersk oraz Magistrali Węglowej.
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Ojciec jechał wtedy pociągiem "Bachus" do Zielonej Góry i specjalnie wysał mi sms-a, że z Tczewa wziął ich gagarin. On umie rozpoznawać lokomotywy :)
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Mateusz Rogowski
Towos
Posty: 30
Rejestracja: 11 gru 2005, 12:19
Lokalizacja: Gdynia- Bory Tucholskie

Post autor: Mateusz Rogowski »

A to sorki :)
Poszukuję wszystkiego o lini 215, stacji Czersk oraz Magistrali Węglowej.
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

nawet dopisał, że była to ST44-895 :)
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Mateusz Rogowski
Towos
Posty: 30
Rejestracja: 11 gru 2005, 12:19
Lokalizacja: Gdynia- Bory Tucholskie

Post autor: Mateusz Rogowski »

Hej Benek, kiedy wkleisz jakieś foty??
Poszukuję wszystkiego o lini 215, stacji Czersk oraz Magistrali Węglowej.
ODPOWIEDZ