wycieczka Szlachta - Lipowa Tucholska
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Parę kolejnych zdjęć z wycieczki (celowo nie wrzucam wszystkich, żeby budować napiecie)
tradycyjnie opuszczane rogarki na przejeździe. W tle rzucają się w oczy podkłady typu Bl-3.
wnętrze nastawni z mechanicznymi urządzeniami srk. Klasyk.
tradycyjnie opuszczane rogarki na przejeździe. W tle rzucają się w oczy podkłady typu Bl-3.
wnętrze nastawni z mechanicznymi urządzeniami srk. Klasyk.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
-
- Towos
- Posty: 30
- Rejestracja: 11 gru 2005, 12:19
- Lokalizacja: Gdynia- Bory Tucholskie
Ludzie, ludzie słuchajcie!!!
Od wczorajszej soboty na lini Czersk- Szlachta- Lakowice Pomorskie po 10 latach wrócił pociąg towarowy. Jest to pociag relacji Zabrze- Czarna Woda, pociągi te prowadzi SM42 i są z miałem węglowym do zakładu płyt pilśniowych w Czarnej Wodzie. Pociąg kursuje raz lub dwa razy w miesiącu.
Pozdrawiam Mateusz!!!
Od wczorajszej soboty na lini Czersk- Szlachta- Lakowice Pomorskie po 10 latach wrócił pociąg towarowy. Jest to pociag relacji Zabrze- Czarna Woda, pociągi te prowadzi SM42 i są z miałem węglowym do zakładu płyt pilśniowych w Czarnej Wodzie. Pociąg kursuje raz lub dwa razy w miesiącu.
Pozdrawiam Mateusz!!!
Poszukuję wszystkiego o lini 215, stacji Czersk oraz Magistrali Węglowej.
Pięknie!Mateusz Rogowski pisze:Ludzie, ludzie słuchajcie!!!
Od wczorajszej soboty na lini Czersk- Szlachta- Lakowice Pomorskie po 10 latach wrócił pociąg towarowy. Pozdrawiam Mateusz!!!
A która szopa go obsługuje? Jeśli Chojnice, to tylko patrzeć jak pójdzie Gagar!
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
Stacja ma ogółem 4 tory do przyjmowania pociągów. ZTCP są to 2 główne i 2 dodatkowe.Bernard pisze:Ile jest obecnie torów głównych i dodatkowych w Bąku zdolnych do przyjecia pociągu??
To niemożliwe Benek!Bernard pisze:Bąk też niestety ma "wjazd" na sygnał "Sz" od strony Lipowej Tucholskiej. Nastawnia zamknięta
Przecież Bąk przyjmuje pociągi z trzech kierunków, więc jako stacja jest czynny, a więc nastawnia dysponująca musi być czynna!
Skoro tak, to głowica od strony Lipowej / Czerska jest czynna i obsługiwana zdalnie przez dyżurnego ruchu z nast. dysponującej, znajdującej się w budynku stacyjnym na peronie I.
Oczywiście! W tej chwili jedyną alternatywą dla przywrócenia pełnej sprawności stacji jest zainstalowanie semaforów świetlnych i elektrycznych napędów zwrotnicowych na głowicy od strony Olpucha z jednoczesną obsługą tej głowicy z nastawni dysponującej, czyli z peronu. Głowicy od strony Lipowej i Czerska bym nie ruszał, bo to zbędne koszty, zwłaszcza że głowica jest wciąż sprawna i czynna.Bernard pisze:Nie wiem, czy się ze mną zgodzisz, ale moim znadniem logicznym rozwiazaniem byłoby wstawienie semaforów świetlnych, żeby zachować jednoosobową obsadę stacji nie zmniejszając jednocześnie bezpieczeństwa ruchu pociągów. .
Nie sądzę, no chyba że "modernizacja" w ciągu ostatniego półrocza zatoczyła tak szerokie kręgi, ale czemu miałoby to służyc?Bernard pisze:Nie pamiętam, czy rozjazdy na głowicy od strony Lipowej Tucholskiej też są na system "kluczowo/rowerowy", ale zgaduję, że jeżeli jest zamknięta nastawnia, to pewnie tak.
Myślę, że ta głowica funkcjonuje normalnie.
Kurde, coś mi cytowanie nie działa jak trzeba
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
Wjeżdżałem na "Sz" napewno i to było za każdym razem jak przejeżdżałem przez tą stację. Jest taka możliwość, że wpuszczali na ten sygnał poprostu z lenistwa. Wydaje mi się, że nastawnia wykonawcza była zamknięta, ale teraz to już nie jestem pewien. Cos mi się kołacze po głowie, że wyjazd w Kierunku Lipowej Tucholskiej jest "na czapkę" bez podania sygnału Sr2.Bodek pisze:To niemożliwe Benek!
Przecież Bąk przyjmuje pociągi z trzech kierunków, więc jako stacja jest czynny, a więc nastawnia dysponująca musi być czynna!
Skoro tak, to głowica od strony Lipowej / Czerska jest czynna i obsługiwana zdalnie przez dyżurnego ruchu z nast. dysponującej, znajdującej się w budynku stacyjnym na peronie I.
Możlwie, że napędy rozjazdowe przerzucili do nastawni dysponującej.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
-
- Towos
- Posty: 30
- Rejestracja: 11 gru 2005, 12:19
- Lokalizacja: Gdynia- Bory Tucholskie
No przecież nie neguję możliwości podania Sz. Jest wiele banalnych powodów, dla których taki sygnał można podać. Możliwe że pędnie są pozrywane lub nie działa blokada stacyjna itp.Bernard pisze:Wjeżdżałem na "Sz" napewno i to było za każdym razem jak przejeżdżałem przez tą stację. Jest taka możliwość, że wpuszczali na ten sygnał poprostu z lenistwa.
Kur.....!Bernard pisze:Wydaje mi się, że nastawnia wykonawcza była zamknięta, ale teraz to już nie jestem pewien. Cos mi się kołacze po głowie, że wyjazd w Kierunku Lipowej Tucholskiej jest "na czapkę" bez podania sygnału Sr2.
Możlwie, że napędy rozjazdowe przerzucili do nastawni dysponującej.
Nastawnia dysponująca "rządzi" częścią stacji od strony Lipowej i Czerska i umiejscowiona jest na peronie.
Nastawnia wykonawcza, odpowiadająca za głowicę od strony Olpucha stoi na drugim końcu stacji (od strony Olpucha) i jest w stanie ruiny już od niemal roku! Czyli de facto nie ma już w Bąku nastawni wykonawczej!
Wyjazd w kierunku Czerska, czy Lipowej na 100% jest podawany conajmniej jako Sz!
Bąk jest stacją, więc nie mozna sobie po nim jezdzić i przekładać wajh jak się komu podoba (po tramwajowemu).
Napędy rozjazdowe na pewno są zamontowane przy rozjazdach!!! A dzwignie sterujące nimi sa na nastawni dysponjującej od początku jej istnienia!
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
Spokojna głowa!Mateusz Rogowski pisze: Gagarin tam nie pojedzie bo nawierzchnia by nie wytrzymała
W latach osiemdziesiątych linia na odcinku Czersk - Laskowice przeszła naprawę główna (NG), podczas której wymieniono nawierzchnie, zabudowując szyny UIC60 na podkładach INBK7 (w większości).
Linia ta stanowiła wówczas fragment ważnego korytarza tranzytowego z NRD do ZSRR. Cały korytarz w PL przebiegał tak: Kostrzyn - Piła - Chojnice - Czersk - Grudziądz - Działdowo - Nidzica - Wielbark - Ostrołęka - Łapy - Białystok - Kuźnica Białostocka. Gagariny były tu podstawowym środkiem trakcyjnym, a pociągów towarowych w 1 dobie było kilkanaście!
Niestety na początku lat 90-tych tranzyt upadł wraz z murem berlińskim.
Tak więc, nawierzchnia choć już nie najświeższa, nie stanowi żadnego problemu dla ciężkich pociągów i loków ST44, a między nami mówiąc po lekkim liftingu prędkość 100 km/h dla ruchu pasażerskiego byłaby jak najbardziej realna.
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
-
- Towos
- Posty: 30
- Rejestracja: 11 gru 2005, 12:19
- Lokalizacja: Gdynia- Bory Tucholskie
No i dokładnie o to mi chodziło. W każdym razie poprzedni Twój post mnie zmylił, dlatego zacząłem kombinować. Wniosek z tego, że nie mam omamów wzrokowych i dobrze pamiętam:Bodek pisze:Nastawnia dysponująca "rządzi" częścią stacji od strony Lipowej i Czerska i umiejscowiona jest na peronie.
Nastawnia wykonawcza, odpowiadająca za głowicę od strony Olpucha stoi na drugim końcu stacji (od strony Olpucha) i jest w stanie ruiny już od niemal roku! Czyli de facto nie ma już w Bąku nastawni wykonawczej!
Wyjazd w kierunku Czerska, czy Lipowej na 100% jest podawany conajmniej jako Sz!
-nastawnia dysponująca jes czynna (od zawsze) i zlokalizowana przy peronach (dolepiona do budynku dworca).
-nastawnia wykonawcza jest zaorana
-nigdy na stacji nie ustawia się "wajh" jak się komu podoba (nawet gdy są ręczne urządzenia srk), bo istnieją przecież zależności kluczowe!
-wyjazd w stronę Lipowej Tucholskiej jest na "Sz"
Oczywiście (pomyliłem pędnię z napędem rozjazdowym). Zrobiłem mało zrozumiały skrót myślowy, który wyniknął z Twojego poprzedniego posta. Miało być rozjazd ręczny zamienili na sterowany z nastawni ("wajha" w nastawni przekłada rozjazd). Co oczywiście w przypadku Bąka nie miało nigdy miejsca.Bodek pisze: Napędy rozjazdowe na pewno są zamontowane przy rozjazdach!!! A dzwignie sterujące nimi sa na nastawni dysponjującej od początku jej istnienia!
Nie wiem czemu się denerwujeszBodek pisze:Kur.....!
na Pewnych odcinkach podsypka nadaje się tam tylko do wymiany, lub conajmniej gruntowenego oczyszczenia.Bodek pisze: Niestety na początku lat 90-tych tranzyt upadł wraz z murem berlińskim.
Tak więc, nawierzchnia choć już nie najświeższa, nie stanowi żadnego problemu dla ciężkich pociągów i loków ST44, a między nami mówiąc po lekkim liftingu prędkość 100 km/h dla ruchu pasażerskiego byłaby jak najbardziej realna.
Nie ma zakazu ruchu dla ciężkich lokomotyw na tej linii. Parę lat temu, jak doszło do wypadku chyba w Twardej Górze, to pociągi dalekobieżne zostały skierowane objazdem na linię Laskowice Pom. - Czersk - Tczew i prowadzone ST44.Mateusz Rogowski pisze: Gagarin tam nie pojedzie bo nawierzchnia by nie wytrzymała
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
-
- Towos
- Posty: 30
- Rejestracja: 11 gru 2005, 12:19
- Lokalizacja: Gdynia- Bory Tucholskie
-
- Towos
- Posty: 30
- Rejestracja: 11 gru 2005, 12:19
- Lokalizacja: Gdynia- Bory Tucholskie
-
- Towos
- Posty: 30
- Rejestracja: 11 gru 2005, 12:19
- Lokalizacja: Gdynia- Bory Tucholskie