wycieczka Szlachta - Lipowa Tucholska
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
wycieczka Szlachta - Lipowa Tucholska
Dziś tj 12.11.2005 miałem przyjemność przejechać się trasa Laskowice Pom.-Szlachta, dalej Lipowa Tucholska _Szlachta-Czersk-Tczew. Do Szlachty i z Lipowej do Czerska jechał szynous SA106. Piękny, nowoczesny pojazd, przyjazdny dla pasażerów, z dobrze zaprojektowanym wnętrzem. W porównaniu komfort jazdy SM42 z wagonami Bh jest żaden.
Zachwyciły mnie wspaniałe i doskonale zachowane urządzenia Srk na stacji Szlachta, pamiętające budowe tej linii. Semafory są ustrawiane mechanicznie, a rozjazdy ręcznie (dyżurny na rowerze). Na szczególną uwage zasługuje trzystawna tarcza ostrzegawcza od strony Laskowic Pomorskich (niestety nieczynna). Nastawnia wykonawcza na stacji jest zamknieta, a wjazd od srony Laskowic Pomorskich odbywa się na rozkaz specjalny dyżurnewgo.
Również wdzięku nie można odmówić stacji Lipowa Tucholska, położonej w lesie, posiadającej także mechaniczne srk. Piękna wieża ciśnień i fundamenty po żurawiach wodnych przypominają o mnionych czasach epoki parowozów. Niestety kasy na dworcu sa nieczynne i nie dostaniemy już biletów kartonikowych (które długo, długo były tu dostepne). Ciekawosta jest fakt, że ruch przez stacje odbywa się po torze głównym dodatkowym. Pociągi do Wierzchucina i Kościerzyny odprawiane są z peronu 3, a pociągi do Czerska i Szlachty odprawiane są z peronu 2. Tor przy peronie 1 jest odcięty, choc semafor jeszcze stoi. Nieprzejezdna i odcięta jest także łącznica Lipowa Tucholska -Czersk. Przejazd łącznicą
Lipowa Tucholska - Szlachta trwa tylko chwilkę. W Szlachcie zmiana kierunku i dalej do Czerska. W czersku przywitaliśmy pociąg z Bąka i odprawiliśmy pociąg Gdynia Chojnice z SU45 (pustawy). O 17.25 przyjechała nasza Su45 z wagonami Bhp w malowaniu niebiesko-żóltym i po godzinie szybkiej jazdy dotarliśmy do Tczewa.
Kolejna wycieczka śladami dawnej kolei przeszła do historii jako bardzo, bardzo udana.
Zachwyciły mnie wspaniałe i doskonale zachowane urządzenia Srk na stacji Szlachta, pamiętające budowe tej linii. Semafory są ustrawiane mechanicznie, a rozjazdy ręcznie (dyżurny na rowerze). Na szczególną uwage zasługuje trzystawna tarcza ostrzegawcza od strony Laskowic Pomorskich (niestety nieczynna). Nastawnia wykonawcza na stacji jest zamknieta, a wjazd od srony Laskowic Pomorskich odbywa się na rozkaz specjalny dyżurnewgo.
Również wdzięku nie można odmówić stacji Lipowa Tucholska, położonej w lesie, posiadającej także mechaniczne srk. Piękna wieża ciśnień i fundamenty po żurawiach wodnych przypominają o mnionych czasach epoki parowozów. Niestety kasy na dworcu sa nieczynne i nie dostaniemy już biletów kartonikowych (które długo, długo były tu dostepne). Ciekawosta jest fakt, że ruch przez stacje odbywa się po torze głównym dodatkowym. Pociągi do Wierzchucina i Kościerzyny odprawiane są z peronu 3, a pociągi do Czerska i Szlachty odprawiane są z peronu 2. Tor przy peronie 1 jest odcięty, choc semafor jeszcze stoi. Nieprzejezdna i odcięta jest także łącznica Lipowa Tucholska -Czersk. Przejazd łącznicą
Lipowa Tucholska - Szlachta trwa tylko chwilkę. W Szlachcie zmiana kierunku i dalej do Czerska. W czersku przywitaliśmy pociąg z Bąka i odprawiliśmy pociąg Gdynia Chojnice z SU45 (pustawy). O 17.25 przyjechała nasza Su45 z wagonami Bhp w malowaniu niebiesko-żóltym i po godzinie szybkiej jazdy dotarliśmy do Tczewa.
Kolejna wycieczka śladami dawnej kolei przeszła do historii jako bardzo, bardzo udana.
Ostatnio zmieniony 11 gru 2005, 14:40 przez Bernard, łącznie zmieniany 2 razy.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Szlachta jaka jest każdy widzi.
Ekipa eksploracyjna w drodzę na badanie nastawni wykonawczej Szlachta.
Semafor kształtowy i tarcza kształtowa trzystawna. Niestety nieczynna. Wjazd na stację odbywa się na rozkazd dyżurnego ruchu, podawany przez radiotelefon.
Przejście piesze Łącznicy Szlachta-Lipowa Tucholska
SA106 jako pociąg Czersk-Laskowice Pomorskie, przed semaforem wjazdowym stacji Szlachta (od strony Czerska).
Dworzec Lipowa Tucholska
Pomysłowość kolejowa.
Bardzo ładna, żelbetowa wieża ciśnień w Lipowej Tucholskiej.
panorama stacji Lipowa Tucholska
SA106 jako pociąg Bydgoszcz Gł.-Czersk, na stacji Lipowa Tucholska.
zdjecia wykonał:
Jacek Świderski
prawa autorskie zastrzezone.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
-
- Towos
- Posty: 30
- Rejestracja: 11 gru 2005, 12:19
- Lokalizacja: Gdynia- Bory Tucholskie
-
- Towos
- Posty: 30
- Rejestracja: 11 gru 2005, 12:19
- Lokalizacja: Gdynia- Bory Tucholskie
Łącznica ta nazywa się Lipowa Tucholska - Szlachta Zachód i ma długość 1744 metry (wg D29).Bernard pisze:Czynna jest łącznica Lipowa Tucholska - Szlachta. Nieczynna (i częściowo rozebrana) jest łącznica Lipowa Tucholska - Czersk (nie wymagała zmiany kierunku w Szlachcie).
Niestety dnia 04-09-2005 minister infrastruktury K. Opawski wydał decyzję o jej likwidacji.
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
Przecież rozkład jazdy uwzględnia pociąg relacji Bydgoszcz-Szlachta-Czersk i Czersk-Szlachta-Wierzchucin-Grudziądz-Toruń w RJ 2005/2006, ze zmiana kierunku w Szlachcie. Będą rozbierali linię gdzie kursują planowe pociągi????Bodek pisze: Łącznica ta nazywa się Lipowa Tucholska - Szlachta Zachód i ma długość 1744 metry (wg D29).
Niestety dnia 04-09-2005 minister infrastruktury K. Opawski wydał decyzję o jej likwidacji.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Benek Bodek ma rację. To chodzi o ten tor pod lasem omijający stację w Szlachcie a nie używany od x lat. Jest odcięty od stacji w Lipowej i chyba na niego da radę tylko wjechać od Nieistniejącego posterunku Szlachta Zachód. To te zwrotnice blisko wiaduktu nad węglówką.Bernard pisze:Przecież rozkład jazdy uwzględnia pociąg relacji Bydgoszcz-Szlachta-Czersk i Czersk-Szlachta-Wierzchucin-Grudziądz-Toruń w RJ 2005/2006, ze zmiana kierunku w Szlachcie. Będą rozbierali linię gdzie kursują planowe pociągi????Bodek pisze: Łącznica ta nazywa się Lipowa Tucholska - Szlachta Zachód i ma długość 1744 metry (wg D29).
Niestety dnia 04-09-2005 minister infrastruktury K. Opawski wydał decyzję o jej likwidacji.
Pozdrawiam
No faktycznieJanek pisze:
Benek Bodek ma rację. To chodzi o ten tor pod lasem omijający stację w Szlachcie a nie używany od x lat. Jest odcięty od stacji w Lipowej i chyba na niego da radę tylko wjechać od Nieistniejącego posterunku Szlachta Zachód. To te zwrotnice blisko wiaduktu nad węglówką.
Istotnie ta łącznica jest odcięta od strony Szlachty.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Re: wycieczka Szlachta - Lipowa Tucholska
No tak, iście zachwycający stan doskonale zachowanych urządzeń srk!!! Zapewne rozwój techniki i modernizacja do potrzeb XXI wieku sprawiła, że dyżurny ruchu zapier...la na rowerze w tę i na zad, aby przyjąć i odprawić pociąg z Las Vegas...Bernard pisze:Zachwyciły mnie wspaniałe i doskonale zachowane urządzenia Srk na stacji Szlachta, pamiętające budowe tej linii. Semafory są ustrawiane mechanicznie, a rozjazdy ręcznie (dyżurny na rowerze). Na szczególną uwage zasługuje trzystawna tarcza ostrzegawcza od strony Laskowic Pomorskich (niestety nieczynna). Nastawnia wykonawcza na stacji jest zamknieta, a wjazd od srony Laskowic Pomorskich odbywa się na rozkaz specjalny dyżurnewgo.
Oby jak najmniej tak zachwycających widoków w nowym roku nas zachwycało...
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
Re: wycieczka Szlachta - Lipowa Tucholska
Ja nie twierdze, że to jest normalne, że dyżurny lata jak kot z pęcherzem po stacji, aby przyjąć pociąg w XXI wieku, tylko twierdzę, że to fajnie nawiązuje do początków kolei w tym rejonie.Bodek pisze:No tak, iście zachwycający stan doskonale zachowanych urządzeń srk!!! Zapewne rozwój techniki i modernizacja do potrzeb XXI wieku sprawiła, że dyżurny ruchu zapier...la na rowerze w tę i na zad, aby przyjąć i odprawić pociąg z Las Vegas...
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Spoko Benek!
Tak coś mnie wzięło żeby komuś dołożyć I padło na Ciebie
Chyba miałem zły dzień, ale zirytowała mnie też Twoja bezkrytyczna ocena tego, co tam zastałeś.
Przepraszam Cię za zgryźliwość!
Muszę jednak szczerze przyznać, że denerwują mnie coraz częstsze doniesienia o tzw. modernizacjach stacji, rzekomo dostosowujących je do istniejących potrzeb.
Potem, w razie awarii (np. powódz w Gdańsku) okazuje się że stacje typu np. Żukowo Wsch, czy Gołubie Kaszubskie nie są w stanie wykrzyżować więcej, niż dwóch pociągów, bo nie ma juz tylu torów co kiedyś (był raptem jeden więcej), a szlak jest tak długi, że na jego zwolnienie trzeba czekać niemal pół godziny.
Dziś totalna rozwałka panuje w Bąku, gdzie jak na ironię od nowego rj zaczęły kursować codzienne dwa towary stałego kursowania i 2 dodatki. A tu pół stacji zaorane i zagospodarowane przez tzw. biednych ludzi!
Przecież Prusacy budując Ostbahn też nie dysponowali taborem, którym możnaby jezdzić 160 na godzinę, mogli więć porobić jakieś esy floresy o promieniach 200 metrów no nie? Linię mimo to zbudowali tak, że dziś bez żadnych przebudów mozna by taką prędkość osiągnąć.
Po prostu głupota ludzka i brak perspektywicznego myślenia mnie wkur...!!!
Tak coś mnie wzięło żeby komuś dołożyć I padło na Ciebie
Chyba miałem zły dzień, ale zirytowała mnie też Twoja bezkrytyczna ocena tego, co tam zastałeś.
Przepraszam Cię za zgryźliwość!
Muszę jednak szczerze przyznać, że denerwują mnie coraz częstsze doniesienia o tzw. modernizacjach stacji, rzekomo dostosowujących je do istniejących potrzeb.
Potem, w razie awarii (np. powódz w Gdańsku) okazuje się że stacje typu np. Żukowo Wsch, czy Gołubie Kaszubskie nie są w stanie wykrzyżować więcej, niż dwóch pociągów, bo nie ma juz tylu torów co kiedyś (był raptem jeden więcej), a szlak jest tak długi, że na jego zwolnienie trzeba czekać niemal pół godziny.
Dziś totalna rozwałka panuje w Bąku, gdzie jak na ironię od nowego rj zaczęły kursować codzienne dwa towary stałego kursowania i 2 dodatki. A tu pół stacji zaorane i zagospodarowane przez tzw. biednych ludzi!
Przecież Prusacy budując Ostbahn też nie dysponowali taborem, którym możnaby jezdzić 160 na godzinę, mogli więć porobić jakieś esy floresy o promieniach 200 metrów no nie? Linię mimo to zbudowali tak, że dziś bez żadnych przebudów mozna by taką prędkość osiągnąć.
Po prostu głupota ludzka i brak perspektywicznego myślenia mnie wkur...!!!
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
Nie gniewam sięBodek pisze:Spoko Benek!
Tak coś mnie wzięło żeby komuś dołożyć I padło na Ciebie
Chyba miałem zły dzień, ale zirytowała mnie też Twoja bezkrytyczna ocena tego, co tam zastałeś.
Przepraszam Cię za zgryźliwość!
Ile jest obecnie torów głównych i dodatkowych w Bąku zdolnych do przyjecia pociągu??
Bąk też niestety ma "wjazd" na sygnał "Sz" os strony Lipowej Tucholskiej. Nastawnia zamknięta
Nie wiem, czy się ze mną zgodzisz, ale moim znadniem logicznym rozwiazaniem byłoby wstawienie semaforów świetlnych, żeby zachować jednoosobową obsadę stacji nie zmniejszając jednocześnie bezpieczeństwa ruchu pociągów. Oczywiście z punktu widzenia sympatyka kolei jest to kiepski pomysł, ale nie można wiecznie żyć w XIX wieku.
Nie pamiętam, czy rozjazdy na głowicy od strony Lipowej Tucholskiej też są na system "kluczowo/rowerowy", ale zgaduję, że jeżeli jest zamknięta nastawnia, to pewnie tak.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"