VT-628 Tłuszcz - Łomża

Planowane imprezy i wycieczki, relacje oraz fotoreportaże;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Grzesiek1983
Towos
Posty: 36
Rejestracja: 24 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Łomża

VT-628 Tłuszcz - Łomża

Post autor: Grzesiek1983 »

Witam Panowie,

Jakiś czas temu zrodził się pomysł żeby przejechać się znowu pociągiem do Łomży. Impreza ubiegłoroczna organizowana przez dwóch dobrze znanych MK odniosła duży sukces. Postanowiłem w tym roku zorganizować coś podobnego. No może z mniejszym rozmachem...

Plan jest taki:
Wynajem od spółki Koleje Mazowieckie VT-628 na trasie Tłuszcz -Małkinia-Ostrów Maz.-Ostrołęka-Śniadowo-Łomża i z powrotem. Koszt 85 zł/osobę przy 100 osobach.

Przewidywany termin: połowa września (sobota). Odjazd z Tłuszcza ok. 8:40 (po przyjeździe TLK z Warszawy i Białegostoku.

Czekam na opinie. Jestem już po wstępnych rozmowach z KM.
Mateusz
Towarowy
Posty: 13
Rejestracja: 23 wrz 2007, 12:01
Lokalizacja: Dalekie - Tartak

Post autor: Mateusz »

Świetny pomysł, nasza firma ogólnie nie stwarza problemów w wynajmowaniu taboru na takie wycieczki, przykład z ostatniej niedzieli czyli przejazdy do Grabowa na SA135. Ciekawiej może by było, aby powrót z Łomży do Tłuszcza odbył się przez Łapy.
Grzesiek1983
Towos
Posty: 36
Rejestracja: 24 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Grzesiek1983 »

Cześć,

Przejazd na trasie:
Tłuszcz - Małkinia - Ostrów Mazowiecka - Ostrołęka - Śniadowo - Łomża - Śniadowo - Ostrołęka - Małkinia - Tłuszcz


Trasa przejazdu łącznie liczy ~290 km

Pociąg będzie zestawiony z VT-628 spółki KM

Termin przejazdu: sobota 31 sierpnia 2013

Odjazd z Tłuszcza po godz. 8 (po przyjeździe Hańczy i osobowego z Ostrołęki). Szczegóły podam, gdy dostanę rozkład jazdy.

Powrót do Małkinii na Hańczę. Jednak w razie awarii lub konieczności oczekiwania na szlaku trzeba liczyć się z sytuacją, że nie zdążymy.

Składka za przejazd w przedpłacie do 31 lipca 2013 wynosi 85 zł, po
tym terminie i w pociągu 100 zł.

UWAGA - pojedziemy jak zbierzemy 100 osób do 7 sierpnia. Jeśli się to nie uda, to oczywiście pieniądze wrócą do wpłacających.

Osoby goniące samochodem - składka dobrowolna.

Tak jak w przypadku imprez organizowanych przez Krzyśka i Ziemowita przyjmujemy zasadę, że wpłaconych pieniędzy nie zwraca się, z wyjątkiem przypadku odwołania przejazdu.

Podczas przejazdu planujemy fotoskopy. Jednak to czy one dojdą do skutku ZALEŻY od: obsługi pociągu i możliwości czasowych. Także w wersji pesymistycznej może się okazać, że zdjęcia będziemy robić tylko na stacjach i przystankach.

Zgłoszenia przyjmę od teraz mailowo: rykaczewski (at) poczta.fm

W temacie proszę wpisać "VT-628 Tłuszcz-Łomża".

W treści maila proszę wpisać ilość osób, ich imiona i nazwiska.

Potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia będzie mail zwrotny.

Osoby, które wyślą zgłoszenie dostaną również numer konta oraz regulamin przejazdu.

O wszystkich szczegółach dotyczących przejazdu będę informował w tym wątku.

Pozdrawiam
Grzesiek Rykaczewski
MICHDRU85
Towos
Posty: 41
Rejestracja: 31 paź 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków

Ostrow Maz

Post autor: MICHDRU85 »

Moze troszke nie w temacie ale...
Wczoraj jadac na Mazury mijalem przejazd w Ostrowi Maz w kierunku Lomzy...
Zaniemowilem....
Semafor wjazdowy podswietlony(!!!!!) tory nie byly pokryte rdza tylko sie blyszczaly...torowisko odchwaszczone....czy ktos cos wie jaka tego przyczyna...najbardziej przezywalem ten semafor, ktory jeszcze niedawno sprawial wrazenie jakby sie mial przewrocic a tu prosze...
Tomasz Sonntag
Towos
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2007, 19:15
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Tomasz Sonntag »

Jeżdżą tamtędy pociągi towarowe do Ostrołęki w związku z remontem linii Tłuszcz-Ostrołęka. Wracając do tematu wątku, mam zamiar się wybrać na przejazd VT628 Tłuszcz-Łomża-Tłuszcz :)

pozdrawiam
Tomasz S
Mario-C
Towarowy
Posty: 22
Rejestracja: 22 sty 2013, 18:20
Lokalizacja: Grajewo, D29-38

Post autor: Mario-C »

No i żeby cały czas coś tędy jeździło, dobrze byłoby żeby i szt w regularnym też jeździły
Awatar użytkownika
SP45-166
Przyspieszony
Posty: 97
Rejestracja: 21 wrz 2005, 12:37
Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
Kontakt:

Post autor: SP45-166 »

Mario-C pisze:No i żeby cały czas coś tędy jeździło, dobrze byłoby żeby i szt w regularnym też jeździły
Narazie braki taborowe, i kryzys finansowy który dotknął także samorządy uniemożliwia to, ale potem kto wie. KM jest wstępnie zainteresowane dalszymi reaktywacjami na terenie woj.
NASIELSK-SIERPC FOREVER!!!
MAZOWSZE Pozdrawia!!!!!
Awatar użytkownika
laczor
Pospieszny
Posty: 109
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: laczor »

SP45-166 pisze:
Mario-C pisze:No i żeby cały czas coś tędy jeździło, dobrze byłoby żeby i szt w regularnym też jeździły
Narazie braki taborowe, i kryzys finansowy który dotknął także samorządy uniemożliwia to, ale potem kto wie. KM jest wstępnie zainteresowane dalszymi reaktywacjami na terenie woj.
Może i zainteresowane jest...ale bez nowego taboru nie ma na to najmniejszych szans. Wczoraj nawaliło coś na Sierpc-Kutno, a nie dalej jak dwa dni temu w Tłuszczu nawalił również VT627-105 tuż przed wyjazdem na pociąg 15612.. Stare VT-ki sypią się w oczach, dobrze że wkrótce park taboru spalinowego zasili kolejny nowy nabytek.
Do reaktywacji na Małkinia Ostrołęka podszedłbym z dystansem.-oby nie okazał się to drugi Wielbark. Realia są niestety przykre. Proszę zwrócić uwagę na frekwencję pasażerów z Ostrołęki do Warszawy przez Tłuszcz - skoro stamtąd do stolycy (która działa jak magnes na wszystkie ościenne kierunki) prawie nikt nie jeździ (z przystanków w Gierwatach i Goworowie robi się powoli drugi Gucin czyli krzaki na/obok peronu po pas - Gierwaty sprawiają wrażenie jakby co najmniej od półtora roku nie widziały żadnego pasażera), zastanówmy się kto zainteresowałby się szynobusami z Ostrołęki do Małkini oraz jakie środki musiałyby zostać poczynione żeby to połączenie miało sens ekonomiczny w porównaniu do - z trudem utrzymującej się linii Ostrołęka Tłuszcz? Do Warszawy bliżej przez Wyszków a do Białegostoku szybciej Pekaesem.. Prędkość drogowa na linii 34 wynosi 60 km/h czyli mniej - a w najlepszym przypadku tyle samo co na fragmentach linii 29.
Pasażerowie z Ostrowi Mazowieckiej również stanowiliby wątpliwy odsetek - wystarczy spojrzeć gdzie znajduje się stacja kolejowa w Ostrowi. Wyłączając mieszkańców północnej części ulicy Lubiejewskiej / Stacyjnej i pobliskich, kto gnałby 3km z miasta do stacji, skoro w samym centrum ma dworzec PKS (jeśli nie posiada auta) z połączeniami dokąd tylko chce. Wiadomo, że dawniej ludzie szli pieszo po 3-4 km do peronu by jechać pociągiem do szkoły lub pracy,a teraz jak pociąg nie podjedzie pod dom to i nie ma pasażerów.
Przystanek Ostrów Miasto można przemilczeć, bo znaczna ilość - szczególnie mieszkańców średniego lub młodszego pokolenia nic o nim nie wie ani nie słyszała a jego położenie ma niewiele więcej wspólnego z miastem. Prawdopodobnie z połączeń - jako dowózki do Ostrołęki / Małkini korzystali by głównie kolejarze z okolic Jarnut i Daniszewa, a także Bieli których jest co najmniej kilkunastu.
Nie sądzę żeby Gucin, Gocły i Jelonki generowały jakieś wielkie potoki. To już nie te czasy... :sad: Jaka tam musiałaby być super hiper oferta (cenowa), rozkład jazdy pasujący potencjalnym pasażerom, skomunikowania na stacjach Małkinia i Ostrołęka i przede wszystkim promocję, reklamy połączeń w regionie żeby zachęcić ludzi po 20-stu! latach przerwy do powrotu do kolei. Fakty mówią same za siebie, ale skoro huczny powrót Kurpia (Warszawa Zachodnia - Ostrołęka) w 2007 roku pomimo beznadziejnego rozkładu, wysokiej ceny biletu oraz długiego czasu przejazdu pozwolił pozyskać wtedy nowych pasażerów to kto wie... Zawsze są dwa uda..
Druga strona medalu jest taka, że perony na wszystkich przystankach na linii 34 są kompletne, wystarczy jedynie wykosić trawę/krzaczki/drzewka i umieścić rozkład jazdy (daruje sobie już oświetlenie peronowe - nie sądzę żeby rozkład tam przewidywał pociągi o godzinach 2-3 w nocy jak to ma miejsce na Ostrołęka-Tłuszcz) i ...postawić wskaźnik W4. Tam naprawdę nie są konieczne kosmiczne nakłady pieniężne. Torowisko pozwala na bezpieczne prowadzenie ruchu choćby od jutra. Gdyby kiedyś ktoś zdecydował się reaktywować takie połączenie to lobbuję na TAK - przynajmniej na jakiś okres próbny :grin: Również wybieram się na przejazd do Łomży, chociaż żeby wyobrazić sobie, że pomimo tych wszystkich przeciwności być może kiedyś się doczekamy a pomysł okaże się trafiony..
Awatar użytkownika
SP45-166
Przyspieszony
Posty: 97
Rejestracja: 21 wrz 2005, 12:37
Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
Kontakt:

Post autor: SP45-166 »

Kolej na obecny stan rzeczy pracowała bardzo ciężko przez ostatnie 20 lat. Kasowanie pociągów, wydłużanie czasu przejazdu, pogarszanie oferty, podwyżki cen i spadek komfortu podróży (skracanie składów, czystość taboru, zamykanie kas i poczekalni na dworcach). Ludzie porzuceni przez transport publiczny zostawieni na pastwę losu zmuszeni byli sobie radzić sami, rowerami, motorami, busami, teraz uzywanymi samochodami, odzwyczaili się skutecznie od kolei.
Mimo to jak widać po przykładzie odcinka Nasielsk-Sierpc da się na powrót zauważyć w okolicy weekendu pełny szynobus. Kwestią jest oferta/czas jazdy/cena.
KM jest jedną z najlepiej działających spółek kolejowych w Polsce. Ale by linia Ostrołęka-Tłuszcz mogła być w pewien sposób rentowna potrzeba nowych rozwiązań. Przede wszystkim warunkiem koniecznym jest dokończenie remontu linii. Pociągi przyspieszone do/z warszawy w godzinach szczytu jadące z v=100 a na magistrali 130 km/h o czasie jazdy półtorej godziny to jest ciekawa oferta. Dodatkowo powinno być to połączone z darmowym biletem na komunikację miejską w Ostrołęce skomunikowaną z rozkładem jazdy pociągów. Podobnie mogłoby być z linią Małkinia-Ostrołęka. Szynobus Ostrołęka-Tłuszcz przez Małkinię skomunikowany w Tłuszczu z poc przysp do Warszawy. Między szczytem jeździłby na odcinku Tłuszcz-Ostrów Maz, wieczorem odwożąc chętnych do Ostrołęki (a w zasadzie do Gocłów Jelonek, Gucina, Daniszewa i Jarnut).
Tam gdzie kolej nie zawiesiła kursów, nie cięto połączen poniżej 5 na dobę i prędkość nie spadła poniżej 80 km/h tam nadal frekwencja pasażerów jest duża jak np linia z Siedlec do Czeremchy...
NASIELSK-SIERPC FOREVER!!!
MAZOWSZE Pozdrawia!!!!!
runner
Towarowy
Posty: 1
Rejestracja: 08 maja 2017, 13:06

Post autor: runner »

Szkoda, że obecnie Łomża nie ma swojej własnej kolei. Nikt nie każe budować od razu dworca, ale choćby mała stacja by się przydała... Zawsze łatwiej byłoby jeździć studentom (choć rzecz jasna nie tylko im) do Białegostoku czy do Warszawy.
ODPOWIEDZ