Strona 1 z 1

Piesza turystyka kolejowa

: 18 sty 2013, 15:17
autor: Grashk
Witajcie,

jakiś czas temu w mojej głowie narodził się pomysł zwiedzenia w formie pieszych wędrówek ciekawych fragmentów nieczynnych bądź zlikwidowanych linii kolejowych na terenie Warmii i Mazur. Celem wypraw byłaby dokumentacja fotograficzna obecnego stanu tych linii, plus czysta przyjemność z wędrowania i odkrywania zapomnianych miejsc :) Korzystając z mapy na stronie http://mapa.kolej.one.pl/ wyróżniłem grupę jednodniowych odcinków, które wydały mi się ciekawe:

1. Szczytno - Biskupiec
Szczytno - Dźwierzuty 21km
Dźwierzuty - Biskupiec Reszelski 23 km

2.Wielbark - Szczytno 21 km

3. Nidzica - Wielbark
Nidzica - Puchałowo 26km
Puchałowo - Wielbark 16km

4. Czerwonka - Górowo Ił.
Biskupiec - Jeziorany 20 km
Jeziorany - Lidzbark W. 24 km
Lidzbark W. - Górowo Ił. 20 km

5. Kętrzyn - Węgorzewo 33 km (bukry w Gierłoży i Mamerkach)

6. Malbork - Małdyty 33 km (z ciekawym dworcem w Budwitach)

Czy ktoś z osób na forum zna te odcinki i może podzielić się opinią o ich stanie i atrakcyjności? Np. występowanie zabytkowych dworców (ciekawe opisy znalazłem TUTAJ), mostów lub wiaduktów. A może ktoś z Was zna inne ciekawe tego typu miejsca w naszym województwie? No i może są wśród Was osoby chętne do wzięcia udziału w takich wędrówkach lub mają za sobą podobne? :)

Pozdrawiam,
Paweł

Re: Piesza turystyka kolejowa

: 20 sty 2013, 10:46
autor: Sebastian Marszał
Grashk pisze: fragmentów nieczynnych bądź zlikwidowanych linii kolejowych
2.Wielbark - Szczytno 21 km
Jest to linia czynna i 1 stycznia 2013 r. wznowiono ruch pasażerski.

: 15 lut 2013, 22:08
autor: maniek66
Ja się piszę, nigdy takich wycieczek nie robiłem.

: 22 kwie 2013, 23:09
autor: SP42-056
Długo tu nikt nie odpisał, a mnie interesuje Szczytno - Biskupiec, zwłaszcza obecność budynków stacyjnych. Tyle że ja nie targnąłbym się na to pieszo, zaliczył raczej dojeżdżając do obiektów motorem.

Ze wspomnianych mam pobieżnie zaliczoną linię 222 w roku 2011 (dojazd do budynków).
Czasem można uświadczyć pozostawione tory dodatkowe na stacjach Waplewo Wielkie, Myślice, Dzierzgoń. Z jakichś powodów jeszcze leżały.
Budynek w Myślicach ginie ciągle i sukcesywnie, wygląda jakby był opuszczony, traci stopniowo odeskowanie, które odzierane stopniowo spala się prawdopodobnie w piecu jego mieszkańców...
Połowite zamieszkuje bezdomny.
W Waplewie Wielkim na wieży w pobliżu wejścia jest "graffiti" z roku 1922 na cegle, dokonane przez Fritza Schulz.
Pawilonik w Budwitach podobno jest w rękach prywatnych, co nie zmienia jego złego położenia i braku remontu. Pilnuje go mieszkający obok gość, niechętny wykonywaniem zdjęć. Ja zdjęcia zrobiłem najpierw, starając się by tego nie widział, jak się pojawił miałem wszystko gotowe, więc jedynie dowiedziałem się o tym, że nie lubi fotografów, i mając już dzieło dokonane, stwierdziłem, że nie zrobię zdjęć:)

: 22 kwie 2013, 23:31
autor: Hubi
SP42-056 pisze:Długo tu nikt nie odpisał, a mnie interesuje Szczytno - Biskupiec, zwłaszcza obecność budynków stacyjnych. Tyle że ja nie targnąłbym się na to pieszo, zaliczył raczej dojeżdżając do obiektów motorem.
Ja przed dwoma laty, dokładnie w maju 2011 objeździłem stacje od Szczytna do Dźwierzut właśnie motocyklem. Mam zamiar w tym roku, jeszcze przed likwidacją linii przejechać drezyną przynajmniej połowę odcinka do Biskupca.

: 29 wrz 2013, 12:53
autor: adrian
udało Ci sie coś zdziałać w kwestii przejazdu drezyną?

: 04 sty 2015, 17:01
autor: rubaszny85
Jest tu ktoś? Aktualne coś w temacie? Na wiosnę jestem chętny.