Prasówka

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
Ekspres
Posty: 213
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Post autor: Sławomir Raflewski »

http://www.mmgrudziadz.pl/artykul/arriv ... m?s=172399 Sprawa dotyczy skomunikowania Olsztyna z Grudziądzem od 9 czerwca
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
Mecenas
Osobowy
Posty: 68
Rejestracja: 24 wrz 2009, 13:26

Post autor: Mecenas »

Nie będzie pociągu Olsztyn-Kaliningrad

Nie uda się uruchomić wakacyjnego połączenia kolejowego z Olsztyna do Kaliningradu, bo nieoczekiwanie z uzgodnionego wstępnie projektu wycofali się Rosjanie - poinformował PAP dyrektor wydziału geodezji i infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie.

Sznurek
Lucarch
Towarowy
Posty: 13
Rejestracja: 29 lut 2012, 12:08

Post autor: Lucarch »

Wiadomość z ostatniej chwili. Pociąg PR 55246 relacji Olsztyn Główny - Działdowo uderzył w samochód na przejeździe w Olsztynku. Pociąg dojechał do stajcji Olsztynek i aktualnie czeka na przyjazd policji. Więcej informacji nieco później
Mecenas
Osobowy
Posty: 68
Rejestracja: 24 wrz 2009, 13:26

Między Pasłękiem a Bogaczewem wykoleiła się lokomotywa

Post autor: Mecenas »

Na trasie Pasłęk-Bogaczewo wykoleiła się lokomotywa pociągu pasażerskiego. Nikt nie został ranny. Trasa została zablokowana.

Około godziny 12:30 na trasie Pasłęk-Bogaczewo, doszło do wykolejenia się lokomotywy pociągu pasażerskiego. Przyczyny zdarzenia stara się wyjaśnić, będąca już na miejscu, specjalna komisja.

Nikt nie został ranny, natomiast pasażerom zorganizowano komunikację zastępczą. Z powodu blokady trasy, większość pociągów przekierowana została na trasę okrężną przez Iławę.

INFO
Awatar użytkownika
darek600141
Pospieszny
Posty: 160
Rejestracja: 21 sty 2007, 15:33
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Pociąg zderzył się z autem. Jedna osoba nie żyje

Post autor: darek600141 »

Około godziny 11:30 pociąg relacji Olsztyn - Kraków na przejeździe zderzył się z fordem fiestą, którym jechało małżeństwo z Gryźlin. Pasażerka auta zginęła na miejscu, 66-letni kierowca w stanie ciężkim trafił do szpitala.



W środę na przejeździe kolejowym w Gryźlinach doszło do tragicznego wypadku. Według wstępnych ustaleń policji, 66-letni kierowca forda fiesty wjechał wprost pod nadjeżdżający pociąg relacji Olsztyn - Kraków. Pasażerka fiesty zginęła na miejscu. Pasażerowie pociągu nie odnieśli obrażeń.

Zakleszczonego we wraku auta kierowcę uwolnili strażacy. Ranny trafił do szpitala, jego stan lekarze oceniają jako ciężki.

Przewoźnik zagwarantował pasażerom pociągu transport zastępczy.



http://stawiguda.wm.pl/168381,Pociag-zd ... z2cbXj0OfV
Pozdrowienia dla klubowiczów WMTMK Olsztyn
Awatar użytkownika
darek600141
Pospieszny
Posty: 160
Rejestracja: 21 sty 2007, 15:33
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Do Warszawy pojedziemy nowymi pociągami

Post autor: darek600141 »

Intercity, jeden z przewoźników kolejowych, zawarł kontrakt na nowy tabor. Chce kupić 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pociągi mają obsługiwać cztery linie kolejowe.


Część z nich pojawi się na trasie Olsztyn-Kraków, na której pociągi jadą przez Warszawę i Kielce. Nowe pociągi mają być gotowe za dwa lata. — Na linii powinny być w październiku 2015 roku — precyzuje Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity SA.

Każdy z pociągów będzie miał 360 miejsc, nowoczesną, otwartą konstrukcję wnętrza, a zatem nie będzie przedziałów, za to będzie klimatyzacja, dużo wyświetlaczy dla wygody pasażerów. No i oczywiście dobre siedzenia. Pociągi będą zdolne do osiągania co najmniej 160 kilometrów na godzinę. Taka prędkość w połączeniu ze zmodernizowanymi torami ma znacznie skrócić czasu podróży.

W tej chwili podróż z Olsztyna do Krakowa zajmuje 8 godzin i 20 minut. Po zmianie taboru i zakończeniu modernizacji do Krakowa dojedziemy w 6 godzin i 40 minut. Każdy ze składów kosztuje około 57 milionów złotych. W całości mają powstawać w Polsce. Część środków na ich zakup przewoźnik uzyska z funduszy unijnych.




http://olsztyn.wm.pl/170590,Do-Warszawy ... z2eI9ugFzc
Pozdrowienia dla klubowiczów WMTMK Olsztyn
Jarzyk
Towos
Posty: 34
Rejestracja: 21 kwie 2008, 12:20

Post autor: Jarzyk »

Kolejny osioł za kierownicą w Piszu oraz szynobus kontra krowy w Drygałach:
http://pisz.wm.pl/177910,Wjechal-samoch ... z2jn0fwKed
Karol
Towos
Posty: 31
Rejestracja: 21 lis 2011, 16:44
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Karol »

Wybiera się ktoś dziś w nocy Pendolino http://olsztyn.gazeta.pl/olsztyn/1,3518 ... stach.html
Awatar użytkownika
Anrep
Pospieszny
Posty: 193
Rejestracja: 03 lis 2005, 20:42

Post autor: Anrep »

Pewnie warto. Jak gdzieś przeczytałem, pendolino będzie u nas pierwszy i ostatni raz. :wink:
ruszyła maszyna po szynach ospale
Awatar użytkownika
Anrep
Pospieszny
Posty: 193
Rejestracja: 03 lis 2005, 20:42

Post autor: Anrep »

Pesa i Newag chcą sprzedać PKP Intercity lokomotywy
2014-01-07 13:27
Dwie firmy: bydgoska Pesa i nowosądecki Newag złożyły oferty w przetargu na dostawę dziesięciu spalinowych lokomotyw dla PKP Intercity - poinformowała we wtorek rzeczniczka przewoźnika Zuzanna Szopowska.


Oferta Pesy opiewa na prawie 131,2 mln zł, a Newagu przekracza 160 mln zł. Teraz oferty oceni komisja przetargowa, która weźmie pod uwagę m.in. cenę lokomotyw, koszt ich utrzymania czy niezawodność pojazdów.

Lokomotywy mają móc rozwijać prędkość 140 km/godz. Zwycięzca przetargu będzie zobowiązany dostarczyć lokomotywy do 30 października 2015 r.

Przewoźnik liczy, że nowe lokomotywy od 2015 roku poprowadzą pociągi pasażerskie w tych relacjach, gdzie linie kolejowe nie są zelektryfikowane. Będą jeździć na trasach: Ełk - Korsze, Ełk - Olecko - Suwałki,Rzeszów - Zamość, Rzeszów - Zagórz, Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn, Piła - Krzyż. Część pieniędzy na sfinansowanie inwestycji PKP Intercity chce pozyskać z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko.

http://logistyka.pb.pl/3506938,77970,pe ... -intercity
ruszyła maszyna po szynach ospale
Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
Ekspres
Posty: 213
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Post autor: Sławomir Raflewski »

Dziwi mnie fakt ,że pominięta została linia 219 gdzie przecież do Szczytna trakcja jest już zmodernizowana ,czy w sezonie nie można właśnie tą linią przedłużyć np TLK Mazury? Nawet nazwa tego pociągu jest adekwatna do tej trasy
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
Mecenas
Osobowy
Posty: 68
Rejestracja: 24 wrz 2009, 13:26

Pociąg stanął pod Olsztynem. Kolej wezwała taksówki

Post autor: Mecenas »

Takiej decyzji kolejowego przewoźnika nikt się nie spodziewał. Około 80 pasażerów, którzy z powodu zimowej awarii utknęli w pociągu, do Olsztyna odwiozły taksówki. — To było zaskakujące zlecenie, nigdy z czymś takim się nie spotkałem — mówi Arkadiusz Trzeciak, szef korporacji, do której PKP Intercity zwróciła się o pomoc.

Pociąg „Żuławy” relacji Szczecin-Olsztyn miał przyjechać do Olsztyna około godziny 22, ale chwilę wcześniej lokomotywa odmówiła posłuszeństwa. Linia trakcyjna obniżyła się i połamała pantograf. Skład stanął w rejonie Wołowna — 18 kilometrów przed Olsztynem. Była niedzielna noc.

— Nie było wiadomo jak szybko uda się usunąć awarię w związku z tym uruchomiliśmy transport zastępczy — mówi Beata Czemerajda z biura prasowego PKP intercity. — Ponieważ żaden z przewoźników autobusowych nie chciał się podjąć zadania, skorzystaliśmy z taksówek.

Po ludzi pojechało 20 taksówek jednej z olsztyńskich korporacji. — To było zaskakujące zlecenie, nigdy z czymś takim się nie spotkałem — mówi Arkadiusz Trzeciak, szef korporacji, do której PKP Intercity zwróciła się o pomoc. — Na miejscu awarii pojawiliśmy się wszyscy mniej więcej o godzinie 23.30. Ludziom, którzy do nas wsiadali podobała się reakcja PKP, byli zadowoleni, że nie zostawiono ich na lodzie. Zabraliśmy z pociągu w sumie około 80 osób. Wszyscy byli w Olsztynie około północy. Z dwugodzinnym opóźnieniem, ale byli.

Za kursy zapłacił przewoźnik kolejowy, nie podaje jednak ile. — Mamy na tego typu nieoczekiwane sytuacje specjalny budżet i z niego skorzystaliśmy — mówi Beata Czemerajda.

Info: http://olsztyn.wm.pl/188023,Pociag-stan ... sowki.html
Mecenas
Osobowy
Posty: 68
Rejestracja: 24 wrz 2009, 13:26

Mazurski szlak drezynowy propozycją na tegoroczne wakacje

Post autor: Mecenas »

Uruchomienie szlaku drezyn rowerowych, którymi turyści będą podróżować po malowniczej trasie kolejowej między Mrągowem a Mikołajkami, planują latem warmińsko-mazurskie organizacje turystyczne. To sposób na ożywienie nieczynnego mazurskiego szlaku kolejowego.

Jak poinformował we wtorek PAP prezes Lokalnej Organizacji Turystycznej "Ziemia Mrągowska" Robert Wróbel, szlak drezynowy będzie prowadził po torach wyłączonej z eksploatacji w 2013 roku linii kolejowej na odcinku Czerwonka – Orzysz. Drezyny rowerowe kursowałyby tam od maja do końca września malowniczą trasą z Mrągowa do Mikołajek, wożąc mieszkańców i turystów.

Podróż drezyną rowerową po trasie liczącej 26 kilometrów będzie się rozpoczynać w Mrągowie i biec przez Kosewo. Linia kolejowa w tym miejscu przebiega na przesmyku dwóch jezior: Probarskiego i Juksty. W pobliżu tej letniskowej miejscowości znajduje się Muzeum i Ferma Jeleniowatych. Jadąc dalej linią kolejową, biegnącą wzdłuż drogi krajowej nr 16, turyści dotrą do miejscowości Baranowo, gdzie można zobaczyć zabytkowy dwór z połowy XVIII wieku.

Niedaleko Baranowa znajduje się dawna mormońska wieś Zełwągi. Dla Mormonów ze względu na mormoński cmentarz jest to miejsce szczególne, często odwiedzane. Podróż turyści zakończą w Mikołajkach. Do żeglarskiej stolicy Polski podróżujący drezynami wjadą kolejowym mostem o długości 140 metrów, obok bunkrów i Muzeum Reformacji Polskiej nad jeziorem Tałty.

5 km od Mikołajek znajduje się wpisany na listę UNESCO rezerwat przyrody Jezioro Łuknajno. To jedna z najważniejszych europejskich ostoi ptactwa wodnego. Szlak kolejowy biegnie przy akwenie, więc istnieje możliwość przedłużenia jazdy do jeziora Łuknajno.

Inicjatorzy przedsięwzięcia, czyli Lokalna Organizacja Turystyczna w Mrągowie i warmińsko-mazurski oddział PTTK, chcą kupić co najmniej 4 drezyny rowerowe. To czteroosobowe pojazdy o wadze około 50 kilogramów, napędzane siłą mięśni. Podróżujący, pedałując tak jak na rowerach, będą je wprawiać w ruch.

Przejazd 26-kilometrową trasą zajmie turystom około 1,5 godziny. Oprócz miejsc siedzących dla podróżnych drezyna ma kosz na plecaki oraz pojemniki na napoje. Inicjatorzy pomysłu złożyli wnioski na dofinansowanie tej inwestycji turystycznej. Chcą by, ministerstwo sportu przekazało 96 tys. zł, a warmińsko-mazurski urząd marszałkowski 28 tys. zł.

Info: http://wiadomosci.onet.pl/olsztyn/mazur ... acje/28xfh
Łukasz Jamroz
Pospieszny
Posty: 161
Rejestracja: 11 gru 2007, 15:45
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Łukasz Jamroz »

Samorządowcy z Bartoszyc chcą reaktywować kolejowe przejście graniczne w Głomnie. Linia towarowa Bagrationowsk-Głomno-Bartoszyce od wielu lat jest nieczynna.

Czy uda się otworzyć trzecie przejście do Rosji?
Autor: W-M Straż Graniczna
Redakcja poleca:
Zimowy brzdąc poszukiwany! Pierwsze zdjęcia dzieci
W tej sprawie samorządowcy z Bartoszyc i Bagrationowska podpisali list intencyjny. List trafił do wojewody i marszałka, a także gubernatora obwodu kaliningradzkiego. — Od 10 lat próbujemy przebić się z reaktywacją przejścia w Głomnie — mówi wicestarosta bartoszycki Janusz Dąbrowski. — Teraz jednak jest duża szansa, bo otwarciem przejścia są zainteresowane też lokalne firmy. Widzą w tym szansę na biznes. I przyznam, że po raz pierwszy wstąpiła we mnie nadzieja, .że to się może udać.

Praktycznie od 1990 roku przez Głomno nie kursują pociąg towarowe. Linia jest zawieszona i w opłakanym stanie. — Po polskiej stronie linia ma około 16 kilometrów długości — dodaje wicestarosta bartoszycki. — Chcąc myśleć o wznowieniu ruchu, trzeba byłoby wymienić podkłady, położyć nowe tory.

Zdaniem samorządowców, wydatki się opłacą. Bo przejście kolejowe daje szansę na pogłębienie współpracy gospodarczej z sąsiadami. Przewóz towarów koleją odciąży też ruch towarowy na drodze krajowej nr 51.

Według wstępnych analiz, przez Głomno można byłoby z czasem rocznie przewozić ok. 1,3 mln ton różnych towarów: nawozy, węgiel, produkty spożywcze. W planach jest udostępnienie przejścia też dla ruchu pasażerskiego. — Mógłby kursować tu szynobus i na pewno byliby chętni — uważa wicestarosta Dąbrowski.

Pieniądz na reaktywację linii miałyby pochodzić m.in. od firm zainteresowanych przewozem towarów koleją.

Oficjalnie przejście kolejowe w Głomnie jest zawieszone. Do tej pory Rosjanie nie byli specjalnie zainteresowani przejściami kolejowymi, ale też nie wykreślili Głomna z mapy przejeść granicznych z Polską. Dziś na granicy z obwodem kaliningradzkim są czynne dwa przejścia kolejowe: w Braniewie i Skandawie.


http://bartoszyce.wm.pl/189688,Czy-uda- ... z2szduQxW7


****************************************************
Zdaniem samorządowców, wydatki się opłacą. Bo przejście kolejowe daje szansę na pogłębienie współpracy gospodarczej z sąsiadami.
Uwielbiam te głębokie analizy opłacalności inwestycji...
Mógłby kursować tu szynobus i na pewno byliby chętni — uważa wicestarosta Dąbrowski.
Na pewno, powszechnie bowiem wiadomo że połączenia kolejowe z obwodem cieszyły się ogromną popularnością, o czym świadczył 16 wagonowy skład kalinki, w której ludzie musieli stać na korytarzach.

Wybory idą - niestety w demokracji zamiast wyrzucić takich błaznów z polityki, ludzie łykną jak pelikany każdą brednię. Już czytałem głosy o tym jak to frekwencje napędzi ruch bezwizowy:) Tak więc szynobusem Rosjanie przyjadą na wielkie tygodniowe zakupy do marketów, zaś Polacy będą przewozić ropę w kanistrach :)
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
ODPOWIEDZ