Prasówka

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
Hubi
Osobowy
Posty: 68
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:16
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Hubi »

Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

Jarzyk pisze:Dwa przypadki z ostatnich dni dotyczące głupoty kierowców. Szkoda tylko, że ta głupota kierowców niewątpliwie dodatkowo przyczyni się do zapowiadanej likwidacji połączeń do Pisza:

http://pisz.wm.pl/142810,Ciezarowka-wje ... z2LNdnLRBi

http://pisz.wm.pl/143101,Kolejne-zderze ... z2LNdnLRBi
Tak to wyglądało w Karwicy Mazurskiej:

http://www.youtube.com/watch?v=TTqu4g7wjRg
Awatar użytkownika
darek600141
Pospieszny
Posty: 160
Rejestracja: 21 sty 2007, 15:33
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Kolej ogłosiła przetarg na wykonanie Dworca Zachodniego

Post autor: darek600141 »

Kolejna szansa dla Dworca Zachodniego. Kolej właśnie ogłosiła przetarg na jego zaprojektowanie i wybudowanie. Kolejarze zrezygnowali z usług dotychczasowego biura projektowego.


— Poprzedni wykonawca projektu nie wywiązał się z warunków umowy. Rezultaty jego pracy nie będą dla nowego wykonawcy zobowiązujące, ale może z nich skorzystać — mówi Tomasz Kowalski z zespołu prasowego PKP SA.

Nie znamy dokładnych powodów decyzji kolejarzy, ale w tej sytuacji dworzec może zostać przebudowany według zupełnie nowego projektu. Te, które sporządzono do tej pory, spotkały się z krytyką, były poprawiane, ale nawet ostateczna wersja nie zyskała sympatii.

— Te projekty były zdecydowanie poniżej oczekiwań. Formy i kształty nie korespondowały z otoczeniem, podobnie jak materiały — ocenia Tomasz Birezowski, społecznik z Forum Rozwoju Olsztyna, które wstrząśnięte tym, co proponowała kolej, jeszcze w 2011 roku przygotowało własny projekt przebudowy.

Teraz ostateczny kształt projektu, jak zapowiada kolej, po opracowaniu przez nowego wykonawcę będzie konsultowany z władzami i mieszkańcami Olsztyna.

— Za wcześnie jednak, żeby mówić kiedy — dodaje Tomasz Kowalski. — Wybór projektanta i jednocześnie wykonawcy powinien nastąpić w kwietniu. Później wykonawca musi zapoznać się z dokumentacją i określić, co jest możliwe do wykonania. Wtedy będzie czas na konsultacje. Zależy nam, aby projekt wpisywał się w architektoniczne tło.

Budynek dworca ze względu na kiepską kondycję techniczną, miał iść do remontu już kilka lat temu. Jego przebudowa pochłonie, jak wstępnie szacuje kolej, około 3 mln zł. W tej chwili koniec inwestycji jest planowany na przełomie lat 2014/15. Dworzec zostanie całkowicie zmodernizowany, nowy wygląd zyska elewacja oraz wnętrze budynku. Na czas remontu pasażerom zostanie udostępniony dworzec tymczasowy.




http://olsztyn.wm.pl/143964,Kolej-oglos ... z2M0BT74C6
Pozdrowienia dla klubowiczów WMTMK Olsztyn
Lucarch
Towarowy
Posty: 13
Rejestracja: 29 lut 2012, 12:08

Post autor: Lucarch »

Jest porozumienie w sprawie ulg dla kolejarzy, emerytów, członków rodzin itd. Nie ukrywam, że to fantastyczna nowina :)

Więcej pod:

http://www.federacja.info/media//DIR_38 ... ea6e6e.pdf
Awatar użytkownika
darek600141
Pospieszny
Posty: 160
Rejestracja: 21 sty 2007, 15:33
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Wielbark: pociągi nie dla fabryki

Post autor: darek600141 »

Koleją nie da się teraz dojechać do pracy – twierdzą przedstawiciele firmy Swedwood, która sfinansowała remont torów do Szczytna. Dziś zmienia się rozkład jazdy pociągów między Szczytnem a Wielbarkiem, gdzie mieści się fabryka Swedwood, zatrudniająca około tysiąca osób.

Po trzech miesiącach od uruchomienia połączenia zmienia się rozkład jazdy na linii Szczytno – Wielbark. Tak jak do tej pory, 21-kilometrową trasę obsłużą dwie pary pociągów kursujących od poniedziałku do soboty. Zupełnie zmieniły się natomiast godziny odjazdów. Zamiast dowozów na szóstą i czternastą uruchomione zostały pociągi wyjeżdżające z Wielbarka o 9:58 i 17:50

Nie dla pracowników

Uruchomione 1 stycznia tego roku połączenie Szczytna z Wielbarkiem miało służyć pracownikom wielbarskiego zakładu Swedwood należącego do koncernu Ikea. Fabryka mebli i innych wyrobów drewnianych zatrudnia około tysiąca osób i jest jednym z większych pracodawców w regionie. Początkowo warmińsko-mazurski urząd marszałkowski planował uruchomienie trzech par kursów, które dowoziłyby pracowników na wszystkie trzy zmiany w zakładzie.

Ostatecznie uruchomiono tylko cztery pociągi zapewniające dojazd na pierwszą i drugą zmianę (na 6:00 i 14:00) oraz na powrót z pierwszej i trzeciej zmiany. Brak wieczornego kursu uniemożliwiał dojazd na 22:00. Taka oferta nie cieszyła się zainteresowaniem podróżnych. – Frekwencja była znikoma – twierdzi Marta Milewska z Warmińsko-Mazurskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.

Dla mieszkańców Wielbarka?

Choć to Swedwood sfinansował remont torów, który pozwolił na przywrócenie ruchu pasażerskiego po 12-letniej przerwie, nowy rozkład jazdy zupełnie nie odpowiada potrzebom pracowników zakładu. – Godziny nie pasują do rytmu pracy fabryki i nie dają naszym pracownikom możliwości skorzystania z dojazdu – mówi Marek Wróblewski z zarządu Swedwood Poland. – Zmiana nie była z nami konsultowana – dodaje.

Przewozy Regionalne tłumaczą, że dotychczasowy rozkład był dogodny tylko dla pracowników wielbarskiej fabryki. – Dla pozostałych podróżnych godziny kursowania pociągów były zupełnie niedopasowane – mówi Milewska. – Nowa oferta skierowana jest do mieszkańców Wielbarka, Szczytna, Olsztyna i okolic tych miejscowości – zapewnia.

Nowy grafik kursów nie pozwala jednak mieszkańcom Wielbarka czy leżących przy trasie wsi na regularny dojazd do pracy czy szkoły. Poranny pociąg dociera bowiem do Szczytna dopiero na 10:26. Choć Marta Milewska twierdzi, że dzięki zmianie rozkładu poprawi się możliwość dojazdu do Olsztyna, na najbliższy kurs w tym kierunku trzeba czekać w Szczytnie ponad 40 minut. Dojazd do stolicy województwa na 11:57 nie zapewnia także dogodnych przesiadek na pociągi dalekobieżne.

Inni wożą pracowników

Jeszcze w lutym Swedwood proponował przesunięcie popołudniowej pary kursów na późny wieczór. Dzięki temu kolej uzupełniłaby kursy autobusów przewoźnika PKS Buskom Szczytno tak, że byłaby możliwość dojazdu transportem zbiorowym na każdą zmianę w zakładzie. Przewoźnik drogowy rozszerzył jednak własną ofertę – autobusy relacji Szczytno – Wielbark kursują teraz pięć razy dziennie, nie licząc kilku kursów przelotowych obsługiwanych tylko w dni nauki szkolnej.

Choć autobusy jadą kilka minut dłużej niż pociąg, obsługują więcej przystanków pośrednich. Przejazd nimi jest też dużo tańszy niż pociągiem – bilet autobusowy kosztuje 5 zł, kolejowy – 7,60 zł. Wciąż brakuje natomiast kursów obsługujących wieczorną zmianę.

Co dalej?

W grudniu 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego zlikwidował wszystkie kursy na reaktywowanych w ostatnich latach trasach Ełk – Olecko i Elbląg – Młynary – Braniewo, tłumacząc decyzję niewielkim zainteresowaniem podróżnych. Bez pomysłu na przyciągnięcie pasażerów, powrót pociągów do Wielbarka może okazać się podobnie krótkim epizodem, a trudno wyobrazić sobie, by w liczącym zaledwie trzy tysiące mieszkańców ośrodku znalazł się pewniejszy generator ruchu niż duża fabryka.






http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... bryki.html
Pozdrowienia dla klubowiczów WMTMK Olsztyn
Awatar użytkownika
darek600141
Pospieszny
Posty: 160
Rejestracja: 21 sty 2007, 15:33
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Warmińsko–mazurskie zamawia kolejny ezt

Post autor: darek600141 »

Województwo warmińsko-mazurskie rozpisało przetarg na dostawę elektrycznego zespołu trakcyjnego. W pociągu znajdzie się m.in. Wi-Fi, gniazdka do ładowania laptopów i skórzane zagłówki. Termin dostawy to styczeń 2015 roku.

Pojazd ma zostać dostarczony do końca stycznia 2015 roku. Będzie dwuczłonowy i ma mieć minimum 107 miejsc siedzących. Co ciekawe, w układzie vis a vis ma być co najmniej 25% miejsc stałych. Razem z pasażerami stojącymi, w pociągu ma się zmieścić 250 osób. Będzie też miejsce dla pasażerów z większym bagażem i dwa miejsca wyposażone w zaczepy do mocowania wózka inwalidzkiego.

W całym przedziale pasażerskim musi być minimum 65% niskiej (70mm pgs) podłogi. Maksymalna prędkość konstrukcyjna pojazdu ma wynosić 160 km/h. Usprężynowienie będzie dwustopniowe. W pociągu znajdzie się po 1 parze drzwi (odskokowo–przesuwne o prześwicie 130 cm) na stronę każdego członu.

Fotele pasażerskie będą ergonomiczne, z zagłówkiem wyprofilowanym wykończonym obiciem skórzanym (w miejscu styku głowy z oparciem), podłokietnikami ruchomymi od strony zewnętrznej oraz stałymi od strony okna. Przy siedzeniach znajdą się gniazda do zasilania laptopów o napięciu 230V AC. W pociągu będzie też bezprzewodowy internet i toaleta w systemie zamkniętym. Każdy człon będzie miał odrębną klimatyzację. Oświetlenie przestrzeni pasażerskiej będzie wykonane w technologii LED.

W przeciwieństwie do poprzedniego zamówienia, tym razem producenci nie dadzą 50-letniej gwarancji na pociągi. W wymaganiach zapisana jest tylko 3-letnia gwarancja. Przeglądy w zakresie poziomu utrzymania P1, P2, P3, będą wykonywane przez użytkownika pojazdu, czyli Przewozy Regionalne. Jedynym kryterium przetargu jest cena.







http://www.rynek-kolejowy.pl/42103/_War ... y_ezt_.htm
Pozdrowienia dla klubowiczów WMTMK Olsztyn
adrian
Osobowy
Posty: 57
Rejestracja: 08 wrz 2007, 15:36

Post autor: adrian »

bardzo ciekawy artykuł, tylko zamiast Bieszczad,należy podstawić Mazury
http://www.rynek-kolejowy.pl/44085/Kole ... mijaja.htm
Mario-C
Towarowy
Posty: 22
Rejestracja: 22 sty 2013, 18:20
Lokalizacja: Grajewo, D29-38

Post autor: Mario-C »

TrainzN
Pospieszny
Posty: 101
Rejestracja: 13 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Mława

Post autor: TrainzN »

Na zdjęciach widać sierżanta, więc w pierwszej chwili nasunął mi się jeden wniosek... choć nikogo nie oskarżam bo ta robota nie należy do nas, tylko do odpowiednich organów. Ze zdjęć wynika, że to 'pomarańczowy sierżant' czyli ograniczenie czasowe, choć w WOSie jest ograniczenie stałe do 30 km/h z powodu niestabilności podtorza w km 365,170-365,220 dla toru nr 1 (w kierunku zasadniczym na Korsze), czyli miejsce by się zgadzało.
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
Mario-C
Towarowy
Posty: 22
Rejestracja: 22 sty 2013, 18:20
Lokalizacja: Grajewo, D29-38

Post autor: Mario-C »

Na razie nie ma co dywagować, ciekawe ile na taśmie narysowł hassler, ile jechał, ponoć nawet 30 km nie miał ale to plotki tylko, Dobrze że tylko tak się skończyło nie czymś gorszym
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Post autor: bastard »

TrainzN napisał/a:
Ze zdjęć wynika, że to 'pomarańczowy sierżant' czyli ograniczenie czasowe, choć w WOSie jest ograniczenie stałe do 30 km/h z powodu niestabilności podtorza w km 365,170-365,220 dla toru nr 1 (w kierunku zasadniczym na Korsze), czyli miejsce by się zgadzało.
Niestey ale nie zgadza się. Wykolejenie miało miejsce 1 km wcześniej (nie w lokalizacji podanej w WOS) gdzie jest ograniczenie czasowe do v=30 km/h - zgodnie ze zdjęciem.
Awatar użytkownika
darek600141
Pospieszny
Posty: 160
Rejestracja: 21 sty 2007, 15:33
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Czy latem kolejka nadzalewowa wyruszy na trasę?

Post autor: darek600141 »

Latem ubiegłego roku pociągi po linii nadzalewowej kursowały tylko z Elbląga do Tolkmicka. Rozmowy w sprawie uruchomienia podobnych połączeń w te wakacje już trwają. Być może pociągi z turystami pojadą jeszcze dalej.


Nadzalewowa linia kolejowa, wybudowana pod koniec XIX wieku, ciągnie się od Elbląga do Braniewa. Wiedzie przez takie miejscowości jak: Suchacz, Kadyny, Tolkmicko, Frombork. W poprzednie wakacje pociągi kursowały na skróconej trasie z Elbląga do Tolkmicka, a to dlatego, że część samorządów nie była zainteresowana współfinansowaniem tego przedsięwzięcia. Linię obsługiwała spółka Arriva, pierwszy prywatny pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce, działający w woj. kujawsko-pomorskim oraz częściowo w woj. pomorskim i mazowieckim. Pociągi po trasie nadzalewowej kursowały tylko w niedzielę. Obecnie trwają rozmowy w sprawie uruchomienia regularnych kursów także w najbliższe wakacje. Kolejne spotkanie w tej sprawie jest zaplanowane w połowie maja w Urzędzie Marszałkowskim w Olsztynie.

Pociągi pojadą także w soboty
— W ubiegłym roku miasto dofinansowało kolej nadzalewową kwotą 12700 zł — informuje Anna Kleina z Biura Prasowego Urzędu Miejskiego w Elblągu. — Rozesłaliśmy w tym roku listy do wszystkich zainteresowanych samorządów z prośbą o określenie się, czy będą chciały dofinansować to przedsięwzięcie. Czekamy na dalsze decyzje komisarza w tej sprawie.
Zadowolony z funkcjonowania kolei nadzalewowej w ubiegłym roku był Andrzej Lemanowicz, burmistrz Tolkmicka. — Spora liczba turystów korzystała z tych pociągów, a o to przecież chodzi — mówi. — W tym roku padła nawet już propozycja, żeby pociągi kursowały nie tylko w niedziele, ale również w soboty.
Gotowe na dofinansowanie kolei są także władze Fromborka. — Przed rokiem mieliśmy inne zadania, m.in. ze względu na koszty zrezygnowaliśmy z kolei nadzalewowej — przypomina burmistrz Fromborka Krystyna Lewańska.
Dzisiaj władze Fromborka są zainteresowane tym, żeby pociągi Arrivy z turystami dojeżdżały do ich miasta. — Nasz przedstawiciel podczas spotkania w Elblągu wyraził wolę włączenia się do tego przedsięwzięcia. Mieliśmy dwie oferty na obsługę tej linii, spółki Arrivy oraz Przewozów Regionalnych. Ta druga była dla nas dużo za droga — mówi Krystyna Lewańska.
Jak dodaje pani burmistrz, więcej szczegółów powinno być znanych po spotkaniu w Urzędzie Marszałkowskim w Olsztynie.

Mamy tramwaj wodny
Do utrzymania kolei nadzalewowej raczej nie będą chciały się dokładać władze gminy Braniewo.
— Gminie Braniewo udział w tym przedsięwzięciu nie przyniesie większych korzyści związanych z turystyką, czy promocją — uważa Tomasz Sielicki.
Wójt gminy Braniewo większe szanse na przyciągnięcie turystów widzi w… drodze wodnej, a nie kolejowej, czyli Zalewie Wiślanym.
— Mamy tramwaj wodny kursujący na trasie Nowa Pasłęka – Piaski. W ubiegłym roku użyczyliśmy mu miejsca na przystani w Nowej Pasłęce. W tym roku jest szansa, że tramwaj będzie docierał bezpośrednio do Braniewa — mówi. — Razem z moimi współpracownikami zastanawialiśmy się nad koleją nadzalewową. I mamy podobne zdanie, że udział w tym przedsięwzięciu dla naszego samorządu nie ma większego sensu.
Ostatecznej decyzji nie podjęły jeszcze władze Braniewa. Wszystko uzależniają od tego, ile trzeba będzie dołożyć pieniędzy do utrzymania wakacyjnego połączenia kolejowego.
— Kolej nadzalewowa to na pewno ciekawy produkt turystyczny. Nie mniej jednak w poprzednich latach zainteresowanie tymi pociągami ze strony naszych mieszkańców i turystów było minimalne — zauważa burmistrz Henryk Mroziński.
Teraz jednak Braniewo ma w rękawie poważnego asa. To Rosjanie, którzy dzięki umowie o małym ruchu granicznym, łatwiej mogą przekraczać granice z Polską.
— 120 tysięcy ludzi przekroczyło w marcu granicę w Grzechotkach, kolejno 117 tysięcy w Gronowie — wylicza burmistrz Braniewa.




http://dziennikelblaski.wm.pl/153608,Cz ... z2SSNHKlUc
Pozdrowienia dla klubowiczów WMTMK Olsztyn
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Mecenas
Osobowy
Posty: 68
Rejestracja: 24 wrz 2009, 13:26

Post autor: Mecenas »

Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

http://www.rynek-kolejowy.pl/45267/Rozp ... dziadz.htm

Remont odcinka Chełmża - Grudziądz rozpoczęty
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
ODPOWIEDZ