Łomża - czy to już koniec?
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
W ubiegły piątek po linii nr 36 (Ostrołęka - Łapy) w okolicach Sokół widziana była drezyna PKP PLK ze sporą liczbą osób, nie byli to sami robotnicy, a kierownictwo. Świadczyć to może o możliwości przywrócenia ruchu pociągów towarowych pomiędzy Śniadowem a Łapami w kontekście remontu linii nr 6 z Zielonki do Białegostoku. W Sokołach ponadto wyremontowano przejazd przez stację, a wszystkie przejazdy na szlaku zostały oczyszczone. Drezyna jeździła z Łap do Ostrołęki. W ciągu kilku tygodni ma być decyzja czy linia nr 36 zostanie uruchomiona dla pociągów towarowych.
WitamReferee pisze:W ubiegły piątek po linii nr 36 (Ostrołęka - Łapy) w okolicach Sokół widziana była drezyna PKP PLK ze sporą liczbą osób, nie byli to sami robotnicy, a kierownictwo. Świadczyć to może o możliwości przywrócenia ruchu pociągów towarowych pomiędzy Śniadowem a Łapami w kontekście remontu linii nr 6 z Zielonki do Białegostoku. W Sokołach ponadto wyremontowano przejazd przez stację, a wszystkie przejazdy na szlaku zostały oczyszczone. Drezyna jeździła z Łap do Ostrołęki. W ciągu kilku tygodni ma być decyzja czy linia nr 36 zostanie uruchomiona dla pociągów towarowych.
Coś może być w tej informacji gdyż jak wracalem rano w ubiegły piątek do Ostrołęki to szynobusem jechala calkiem spora ekipa bodajże z PLK. Jak nigdy do tąd maszynista na każdym przejeździe dawal RP i było widać dziwne spięcie wśród załogi. Do tego nad maszynista stały ze 4 osoby i jak wychodził w Pasiekach na papierosa to zapytany przez jednego z kolegów jak sie jedzie to bez słowa tylko machnął ręką i wyszedł. Któryś z kolejarzy powiedział troche ze śmiechem że ta ekipa jedzie na szlak do Łap bo mają go niby otwierać, ale w tamtym momencie wydawało mi się że to po prostu żart. Ekipa kierownictwa bodajże z 6-7 osób wysiadła w Ostrołęce gdzie na stacji była podstawiona drezyna. Nie wiem czy akurat o tych ludzi chodzi ale wszystko składałoby się w całość.
Pozdrawiam
Cyniux
Czyli KOLEJna osoba, która coś widziała. Z moich ustaleń wynika, że przejechali całą trasę. wcześniej każdy przejazd przez drogę asfaltową został porządnie oczyszczony. W Sokołach został wyremontowany przejazd, choć nie ze względu na potencjalny objazd, a jego dotychczasowy stan.cyniux pisze:WitamReferee pisze:W ubiegły piątek po linii nr 36 (Ostrołęka - Łapy) w okolicach Sokół widziana była drezyna PKP PLK ze sporą liczbą osób, nie byli to sami robotnicy, a kierownictwo. Świadczyć to może o możliwości przywrócenia ruchu pociągów towarowych pomiędzy Śniadowem a Łapami w kontekście remontu linii nr 6 z Zielonki do Białegostoku. W Sokołach ponadto wyremontowano przejazd przez stację, a wszystkie przejazdy na szlaku zostały oczyszczone. Drezyna jeździła z Łap do Ostrołęki. W ciągu kilku tygodni ma być decyzja czy linia nr 36 zostanie uruchomiona dla pociągów towarowych.
Coś może być w tej informacji gdyż jak wracalem rano w ubiegły piątek do Ostrołęki to szynobusem jechala calkiem spora ekipa bodajże z PLK. Jak nigdy do tąd maszynista na każdym przejeździe dawal RP i było widać dziwne spięcie wśród załogi. Do tego nad maszynista stały ze 4 osoby i jak wychodził w Pasiekach na papierosa to zapytany przez jednego z kolegów jak sie jedzie to bez słowa tylko machnął ręką i wyszedł. Któryś z kolejarzy powiedział troche ze śmiechem że ta ekipa jedzie na szlak do Łap bo mają go niby otwierać, ale w tamtym momencie wydawało mi się że to po prostu żart. Ekipa kierownictwa bodajże z 6-7 osób wysiadła w Ostrołęce gdzie na stacji była podstawiona drezyna. Nie wiem czy akurat o tych ludzi chodzi ale wszystko składałoby się w całość.
Pozdrawiam
Cyniux
Na bazie kolejowej (www.bazakolejowa.pl) pojawiły się nowe zdjęcia z 36-stki.
Ostatnio dochodzą mnie słuchy o planowanych remontach na linii 36 od Śniadowa (lub Żyźniewa) do Ostrołęki - chodzi o całkowitą wymianę toru do czerwca br. tak aby latem uzdatnić cały odcinek Łapy - Ostrołęka dla ruchu towarowego To zapewne ma związek z ostatnią wizytą panów z PLK na tej linii.
Coś słyszałem także o poprawkach na linii 49 do Łomży tak by pociągi mogły poruszać się 40 km/h.
Nie wiem ile w tym prawdy, ale po cichu trzymam kciuki żeby udało się przywrócić zapomnianą linię 36 do życia
Coś słyszałem także o poprawkach na linii 49 do Łomży tak by pociągi mogły poruszać się 40 km/h.
Nie wiem ile w tym prawdy, ale po cichu trzymam kciuki żeby udało się przywrócić zapomnianą linię 36 do życia
Obawiam się, że niestety temat ma raczej związek z powoli rozkręcającym się tematem budowy S8. Centrum bałaganu ma się znaleźć na b. stacji Czarnowo Undy, która ma dobre położenie względem inwestycji. Obym się mylił i faktycznie 36 miała na dłużej wrócić do życia - tylko brutalne fakty są takie, że obecnie 32 nie cierpi na braki przepustowości a bez 35 żywot Ostrołęka - Śniadowo będzie co najwyżej do końca remontu E75 - tam nie ma co wozić. Mało tego - z 35 też wygląda to bardzo słabo.
Od KOLEJarzy słyszałem następujące teorie:
- na linii byli już diagności PKP PLK, którzy sprawdzali nawierzchnię,
- w przypadku co najmniej 10 pociągów na dobę uruchomiony na być posterunek pomiędzy Śniadowem a Łapami, nie wiem o jakim myślą. Choć osobiście obstawiał bym Sokoły. Są w najlepszym stanie. Zachęcam obejrzeć bazę kolejową, na której jest mnóstwo zdjęć (w tym sporo moich), gdzie widać stan poszczególnych punktów.
- pociągi miały by jeździć tą linią już od czerwcowej korekty.
- na linii byli już diagności PKP PLK, którzy sprawdzali nawierzchnię,
- w przypadku co najmniej 10 pociągów na dobę uruchomiony na być posterunek pomiędzy Śniadowem a Łapami, nie wiem o jakim myślą. Choć osobiście obstawiał bym Sokoły. Są w najlepszym stanie. Zachęcam obejrzeć bazę kolejową, na której jest mnóstwo zdjęć (w tym sporo moich), gdzie widać stan poszczególnych punktów.
- pociągi miały by jeździć tą linią już od czerwcowej korekty.
-
- Towos
- Posty: 36
- Rejestracja: 24 gru 2007, 21:53
- Lokalizacja: Łomża
Faktycznie jaskółki na kolei donoszą, że linia nr 36 ma być w najbliższym czasie remontowana na odcinku Ostrołęka - Żyźniewo. Natomiast odcinek Śniadowo - Łapy był sprawdzany przez diagnostyków.
Jednak co do uruchomienia całej linii to wszystko jest na wodzie pisane. Na kolei mówi się o tym od kilku miesięcy i na razie nic konkretnego nie wiadomo.
Oprócz remontu części linii nr 36 będą też coś robić na 49-tce (coś więcej niż coroczne bieżące utrzymanie) ale nie znam zakresu prac.
Jednak co do uruchomienia całej linii to wszystko jest na wodzie pisane. Na kolei mówi się o tym od kilku miesięcy i na razie nic konkretnego nie wiadomo.
Oprócz remontu części linii nr 36 będą też coś robić na 49-tce (coś więcej niż coroczne bieżące utrzymanie) ale nie znam zakresu prac.
Ta odpowiedź PLK na moje pytanie nie nastraja optymizmem. Choć może nie chcą zdradzać swych planów na fb. https://www.facebook.com/PolskieLinieKo ... ed_comment
-
- Towos
- Posty: 36
- Rejestracja: 24 gru 2007, 21:53
- Lokalizacja: Łomża
Ja byłem w Śniadowie 2 kwietnia i z tego co widziałem to wynajęta firma wymieniała podrozjazdnice a nie całe rozjazdy. W tamtym tygodniu pracowali na głowicy stacji od strony Czerwonego Boru. Od pracownika PLK-ki z Łomży wiem, że tydzień wcześniej robili to samo na głowicy od Ostrołęki.
Może wiecie coś konkretnego o zakresie prac? Bo ja z tego co widziałem to firma nie miała nawet sprzętu na wymianę całych rozjazdów (przyjechali na dwa busy)
Może wiecie coś konkretnego o zakresie prac? Bo ja z tego co widziałem to firma nie miała nawet sprzętu na wymianę całych rozjazdów (przyjechali na dwa busy)
Wygląda na to że linia 36 odżyje 15 czerwca podczas Festynu Dworcowego w Ostrołęce. Jak donosi Towarzystwo Dróg Żelaznych ma być uruchomiony pociąg specjalny z Łap do Ostrołęki. Możliwe są także przejazdy wahadłem do Kurpi (PLK nie zgodziła się otworzyć Grabowa na okoliczność festynu). Więcej informacji na https://www.facebook.com/groups/tdz.ostr/?fref=ts
Ciekawy jestem zestawienia pociągu specjalnego ale pewnie nie ma co liczyć na nic więcej niż SA133, fajnie by chociaż było gdyby na dodatek był skomunikowany z poranną Hańczą z Warszawy, tak żeby na festyn dotrzeć przez Łapy
Ciekawy jestem zestawienia pociągu specjalnego ale pewnie nie ma co liczyć na nic więcej niż SA133, fajnie by chociaż było gdyby na dodatek był skomunikowany z poranną Hańczą z Warszawy, tak żeby na festyn dotrzeć przez Łapy