Łomża - czy to już koniec?

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

helmutt1
Osobowy
Posty: 70
Rejestracja: 08 lis 2009, 12:43
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: helmutt1 »

Pewnie nawozy. Ale one schodzą przeważnie tylko wiosną i jesienią.
Referee
Ekspres
Posty: 211
Rejestracja: 03 lip 2007, 21:10
Lokalizacja: Wasilków

Post autor: Referee »

Stellwerk pisze:
Referee pisze:jedzie taki pociąg z 40 wagonami, z czego 10 do Sokół (czyli te 500 ton netto). Zostawia je tam i jedzie dalej. Będzie trudno o to.
No własnie.
Według oficjalnej strony gminy
wiodące zakłady produkcyjne i usługowe to: Gminna Spółdzielnia "Samopomoc Chłopska", Spółdzielnia Kółek Rolniczych, Bank Spółdzielczy, Przedsiębiorstwo Przetwórstwa Mięsnego "Smakowita" w Sokołach, Stacja Doświadczalna Oceny Odmian w Krzyżewie i Niepubliczny Zakład Pielęgnacyjne - Opiekuńczy
No więc co miałoby byc w tych 10 wagonach, i jak często?
Lista jest obszerna, ale tak na prawdę to jedynie dwóch przedsiębiorców byłoby zainteresowanych przewozami. Z czego jeden to nawet nie wiem czy tak do końca. Niby jest za, ale...
helmutt1 pisze:Pewnie nawozy. Ale one schodzą przeważnie tylko wiosną i jesienią.
Owszem nawozy. Problem jest inny. Z tego co wiem, producent nie sprzeda jednorazowo takiej ilości nawozu by zapewnić minimalne przewoźne jakie ustaliło PKP C. Jest to rozbijane na mniejsze partie miesięczne. Gdyby nabywca brał cały czas duże ilości, a nie jednorazowo to pewnie by to jeździło. Nie bierze, bo rynek ma określoną chłonność.
Grzesiek1983
Towos
Posty: 36
Rejestracja: 24 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Grzesiek1983 »

W ciągu ostatnich dwóch tygodni PKP Cargo wymieniało podkłady drewniane w torze nr 18 na stacji w Łomży. Wymieniono jakieś 2/5 wszystkich podkładów (tor ma jakieś 600 m).
Referee
Ekspres
Posty: 211
Rejestracja: 03 lip 2007, 21:10
Lokalizacja: Wasilków

Post autor: Referee »

Grzesiek1983 pisze:W ciągu ostatnich dwóch tygodni PKP Cargo wymieniało podkłady drewniane w torze nr 18 na stacji w Łomży. Wymieniono jakieś 2/5 wszystkich podkładów (tor ma jakieś 600 m).
Drewniane na drewniane?

PS. W najbliższych dniach wybieram się z kolegą w rejon Łomży na fotki.
Grzesiek1983
Towos
Posty: 36
Rejestracja: 24 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Grzesiek1983 »

Referee pisze:
Drewniane na drewniane?
Tak. Spółka CARGOTOR (należąca do PKP Cargo), która jest administratorem toru wyładunkowego nr 18 w stacji Łomża wymieniała stare mocno zużyte podkłady drewniane na nowe i trochę porządkowała teren wokół.
Referee
Ekspres
Posty: 211
Rejestracja: 03 lip 2007, 21:10
Lokalizacja: Wasilków

Post autor: Referee »

To prawda. Spółka CargoTor jest zarządcą infrastruktury kolejowej (bocznic, ramp, placów ładunkowych), w tym również w Łomży.

A tu ciekawostka: http://www.cargotor.com/uploads/DANE_DL ... /Lomza.pdf
Awatar użytkownika
laczor
Pospieszny
Posty: 109
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: laczor »

http://www.rynek-kolejowy.pl/59645/trwaja_przygotowania_do_remontu_tras_objazdowych_dla_rail_baltiki.html

Coś zaczyna się dziać w temacie. Jak z tego artykułu wynika to jeszcze daleka droga, ale linia 36 zwyczajnie skorzysta na zamknięciu Rail baltiki i "rykoszetem" zostanie zrewitalizowana.
Pewnie najwięcej skorzystają na tym przewozy towarowe. Szczerze mówiąc wątpię w powodzenie ruchu dalekobieżnego przez Ostrołękę, bo tutaj blokadę stanowi linia 29. Choć będzie podniesiona szybkość do 80 z Pasiek do Gierwat (brawo!) to jednak wciąż marne pocieszenie w perspektywie 60-tki na Wyszków-Przetycz, 50-tki (i katastrofalnego stanu toru) na Przetycz-Pasieki, oraz całkiem sporego ruchu regionalnego, który wystarczająco wykorzystuje dostępne przebiegi. No i zostaje jeszcze jedna ważna rzecz - konieczność zmiany trakcji w Ostrołęce co raczej nie jest argumentem przemawiającym "za".
Wobec tego biorąc pod uwagę ewentualność braku kolejnych prac torowych na linii 29 po których możliwe by było podniesienie Vmax do 80 a nawet 100 na całej długości linii (nie znam planów i zamiarów) - może się okazać, że sprawdzony sposób z KKS-em do Białegostoku będzie lepszy.
karta12
Towarowy
Posty: 1
Rejestracja: 10 lis 2015, 11:56

Post autor: karta12 »

Nie wiem czemu miałby to być koniec skoro jeszcze tam prace trwają.
Ostatnio zmieniony 10 lis 2015, 21:23 przez karta12, łącznie zmieniany 1 raz.
Referee
Ekspres
Posty: 211
Rejestracja: 03 lip 2007, 21:10
Lokalizacja: Wasilków

Post autor: Referee »

Niedawno Wyd. Eurosprinter wydało książkę "Koleje wąskotorowe na Kurpiach". Kosztuje 80zł, ale zdecydowanie warto. Mnóstwo materiału, układy stacyjne Łomży Wąsk i Łomży. Pozycja warta zainteresowania.

https://www.eurosprinter.com.pl/koleje- ... piach.html
Awatar użytkownika
Kruglanken
Towos
Posty: 37
Rejestracja: 23 sie 2005, 12:21
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Post autor: Kruglanken »

Witam

Zapraszam do polubienia i odwiedzania strony na facebooku o Linii kolejowej nr 49 Śniadowo - Łomża.
LINK: https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 542631626/

Pozdrawiam
Zapraszam na:
Linia kolejowa nr 49 Śniadowo - Łomża https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 542631626/
Linia kolejowa nr 36 Ostrołęka - Łapy https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 365607796/
Referee
Ekspres
Posty: 211
Rejestracja: 03 lip 2007, 21:10
Lokalizacja: Wasilków

Post autor: Referee »

W Łomży peron rozbierają.
Awatar użytkownika
laczor
Pospieszny
Posty: 109
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: laczor »

Peron(y) w jakiejś formie powróci mając na uwadze plany modernizacyjne z RPO.
W każdym razie zdjęcie jest już historyczne.
Załączniki
lomza-peron.jpg
Grzesiek1983
Towos
Posty: 36
Rejestracja: 24 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Grzesiek1983 »

Referee pisze:Niedawno Wyd. Eurosprinter wydało książkę "Koleje wąskotorowe na Kurpiach". Kosztuje 80zł, ale zdecydowanie warto. Mnóstwo materiału, układy stacyjne Łomży Wąsk i Łomży. Pozycja warta zainteresowania.

https://www.eurosprinter.com.pl/koleje- ... piach.html
Również polecam tę książkę. Kosztuje 80 zł ale naprawdę warto.
Grzesiek1983
Towos
Posty: 36
Rejestracja: 24 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Grzesiek1983 »

Zmiana w Wykazie Ostrzeżeń Stałych dla linii 36 i 49. (nr 19)

http://www.lotos.pl/417/grupa_kapitalow ... k_warszawa

Do tej pory było wpisane dopuszczenie wjazdu na wymienione linie kolejowe tylko lokomotyw SM42. Teraz dopuszczono wszystkie lokomotywy Bo Bo.

Pewnie w praktyce nic to nie zmieni, bo i tak jedynymi lokomotywami tego typu w okolicy są Cargowskie stonki ale przynajmniej teoretycznie będą mogły kursować też pociągi prowadzone np. przez Gamy z Pesy (o ile się dobrze orientuje).
Referee
Ekspres
Posty: 211
Rejestracja: 03 lip 2007, 21:10
Lokalizacja: Wasilków

Post autor: Referee »

W Śniadowie remontują budynek dworca.
ODPOWIEDZ