Łomża - czy to już koniec?
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Część ewentualnie mogą przerzucić przez Bielsk, ale część - ta większa wg mnie pozostanie przez Ostrołękę. Szczerze mówiąc od samego początku słyszałem (tak mówiło się w środowisku kolejowym) tylko o objazdach przez linie 29-34, a nie 31-32. Chyba że jestem w wierutnym błędzie.
Po co byłoby całe zamieszanie z Gierwatami - otwierać stacje i szukać dyżurnych (których zresztą jest deficyt) na 1,5 miesiąca Z tego co wiem Gierwaty są czynne na dobre, obecnie zdatne są tory 1 i 3 , natomiast w torze 2 trwa poprawianie zdegradowanej infrastruktury - żeby wkrótce uzdatnić również ten tor. Otwarcie tej stacji ma związek tylko i wyłącznie z intensyfikacją ruchu podczas objazdów. - żadne osobowe nie mają w planie krzyżowania tam. Zastanawiano się również nad otwarciem Dalekiego ale niestety póki co na planach się skończyło - zapewne przez brak odpowiedniej liczby osób do obsady tejże stacji.
Po co byłoby całe zamieszanie z Gierwatami - otwierać stacje i szukać dyżurnych (których zresztą jest deficyt) na 1,5 miesiąca Z tego co wiem Gierwaty są czynne na dobre, obecnie zdatne są tory 1 i 3 , natomiast w torze 2 trwa poprawianie zdegradowanej infrastruktury - żeby wkrótce uzdatnić również ten tor. Otwarcie tej stacji ma związek tylko i wyłącznie z intensyfikacją ruchu podczas objazdów. - żadne osobowe nie mają w planie krzyżowania tam. Zastanawiano się również nad otwarciem Dalekiego ale niestety póki co na planach się skończyło - zapewne przez brak odpowiedniej liczby osób do obsady tejże stacji.
Widzisz każdy gada co innego. Ja z kolei słyszałem kilka dni temu też od pracownika kolei PLKi że będą jeżdzić też i linią 32. Codziennie drezynka gania za Strablę i łatają linię nowymi podkładami by dostosować się pod gagary, które teraz już dojeżdżają do Bielska z Czeremchy a potem stonka na 2 baty.
Te wszystkie tymczasowe historie nie zmienia faktu, ze kolej w Łomży i jej okolicy (a wiec trasa Łapy- Ostrołęka- Szczytno) jest do pozamiatania. Można było mieć nadzieje związane z rozbudowa elektrowni w Ostrołęce, ale to tez pozamiatano. Brak sensowności inwestowania w kolej w tym regionie potwierdzają losy połączenia do Wielbarka. Niestety, za pare lat znikną tory a o kolei w okolicy bedą dzieciom opowiadać dziadkowie. Pozostaną za to tandetne busiczki w ilości 1-2 na dobę, przy obecnym stanie dróg uprzykrzajace życie kierowcom.
Wielbark to zupełnie inna sprawa i wcale nie jest powiedziane, że zamknięcie tego połączenia było wynikiem braku sensowności inwestowania w kolei. Ciekawe co by było gdyby jednak połączenia były dopasowane do godzin pracy fabryki, ale tego już się nie dowiemy.
Co do Łomży wydaje mi się, że wszystko zależy od prędkości jaką udałoby się uzyskać i od ceny biletu...
Co do Łomży wydaje mi się, że wszystko zależy od prędkości jaką udałoby się uzyskać i od ceny biletu...
ŹródłoW nowym rozdaniu dotacji unijnych znajdą się pieniądze na modernizację linii kolejowej Łapy - Ostrołęka. - Mamy sygnały, że będzie się tu odbywał regularnie ruch towarowy - mówi Daniel Górski z urzędu marszałkowskiego.
Ta kolej to przyszłość - przekonuje Józef Zajkowski, wójt gminy Sokoły, który od trzynastu lat walczy o przywrócenie linii kolejowej między Łapami a Ostrołęką.
- SP45-166
- Przyspieszony
- Posty: 97
- Rejestracja: 21 wrz 2005, 12:37
- Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
- Kontakt:
W grudniu... nic nie będzie...laczor pisze:Faktycznie w okolicach małkińsko ostrołęckich krążą pogłoski o przeniesieniu objazdów z linii 29-34 na 31-32 od nowego rozkładu ale na razie są to tylko różnego rodzaju "plotki" bez żadnego potwierdzenia u źródła..Dopiero w grudniu dowiemy się jak będzie naprawdę.
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/R ... 5_w.00.pdf
strona 19 pliku PDF dotyczy linii 32.
Grudzień 13- Maj 14 kompleksowa wymiana nawierzchni na odcinku Czeremcha- Bielsk Podl.
Czerwiec 14-Listopad 14 kompleksowa wymiana nawierzchni na odcinku Bielsk Podl.- Białystok
Chyba że ta akcja została już odwołana?
NASIELSK-SIERPC FOREVER!!!
MAZOWSZE Pozdrawia!!!!!
MAZOWSZE Pozdrawia!!!!!
Od 15.12 Ostrów Maz czynna ma być w 1,3,5 od 8:00 do 20:00. Objazdy przerzucone na Czeremchę, ale pomimo tego niektóre pociągi mają iść starą trasą w godzinach "otwarcia" stacji w Ostrowi... tak wynika z moich informacji. Także ruch na odcinku Ostrów Maz - Ostrołęka pozostanie co najważniejsze
Chyba zmianie uległ punkt zmiany trakcji na pociągach objazdowych ..zamiast Ostrołęka jest to ......Warszawa. Tylko dziś zdarzyło się, że jeden pociąg do Ostrołęki i jeden z Ostrołęki na całej trasie z/do Warszawy prowadzone były gagarinami przez Wyszków i Zielonkę. Nie wiem jak w ostatnich dniach bo chwilowo byłem wyłączony z tematu objazdów.
W sumie niecodzienny rarytas ujrzeć ST44 na odcinku Rembertów - Zielonka na kilka dni przed planowym modernizacyjnym zamknięciem.
Chyba zmianie uległ punkt zmiany trakcji na pociągach objazdowych ..zamiast Ostrołęka jest to ......Warszawa. Tylko dziś zdarzyło się, że jeden pociąg do Ostrołęki i jeden z Ostrołęki na całej trasie z/do Warszawy prowadzone były gagarinami przez Wyszków i Zielonkę. Nie wiem jak w ostatnich dniach bo chwilowo byłem wyłączony z tematu objazdów.
W sumie niecodzienny rarytas ujrzeć ST44 na odcinku Rembertów - Zielonka na kilka dni przed planowym modernizacyjnym zamknięciem.
- Gagarin323
- Osobowy
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 cze 2012, 20:32
- Lokalizacja: Olsztyn
To prawda, widok bardzo rzadko spotykany..
"Gagarin zbliża się do stacji Wyszków, położonej na linii Tłuszcz - Ostrołęka. | 08.12.2013"
Niestety, ale ruch z dnia na dzień radykalnie się zmniejszył. Od dnia wczorajszego po linii 29 przejechało może 6 pociągów towarowych.
Z informacji od siedleckich MK wynika że objazdy przez Czeremchę mają odbywać się w wtorek, czwartek i weekend każdego tygodnia.
Może ma ktoś więcej informacji na ten temat??
"Gagarin zbliża się do stacji Wyszków, położonej na linii Tłuszcz - Ostrołęka. | 08.12.2013"
Niestety, ale ruch z dnia na dzień radykalnie się zmniejszył. Od dnia wczorajszego po linii 29 przejechało może 6 pociągów towarowych.
Z informacji od siedleckich MK wynika że objazdy przez Czeremchę mają odbywać się w wtorek, czwartek i weekend każdego tygodnia.
Może ma ktoś więcej informacji na ten temat??
Stacja w Ostrowi jest czynna w poniedzialki, srody i piatki w godz. 8-20 czyli o 4 godziny dluzej niz standardowo (gdy nie bylo objazdow) i wlasnie miedzy 16-20 moze pojawic sie na lini 34 jakis pociag relacji warszawa-legionowo-tluszcz-ostroleka-malkinia. Reszta leci liniami 31-32.
Prawdopodobnie, powodem "przerzutu" prawie wszystkich skladow jest calkowite zamkniecie lacznicy Zielonka-Rembertow (ktora ma byc modernizowana od stycznia '14), ale to sa tylko moje domysly...
Prawdopodobnie, powodem "przerzutu" prawie wszystkich skladow jest calkowite zamkniecie lacznicy Zielonka-Rembertow (ktora ma byc modernizowana od stycznia '14), ale to sa tylko moje domysly...
- Gagarin323
- Osobowy
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 cze 2012, 20:32
- Lokalizacja: Olsztyn
Oraz zapewne większa przepusowość odcinka: Siedlce-Czeremcha (dwa tory i czynne stacje), Czeremcha - Białystok (większa liczba mijanek i minimalny ruch osobowy w przeciwieństwie do linii Tłuszcz-Ostrołęka gdzie za sprawą osobówek pociągi towarowe miewały kilkugodzinne przestoje).ludmila pisze:Prawdopodobnie, powodem "przerzutu" prawie wszystkich skladow jest calkowite zamkniecie lacznicy Zielonka-Rembertow (ktora ma byc modernizowana od stycznia '14), ale to sa tylko moje domysly...
Puszczając objazdy przez Czeremchę uniknięto także kłopotliwych manewrów w Małkini.
Pociąg towarowy po przyjeździe do stacji Małkinia od stacji Ostrów musiał wyciągnąć się całością aż za przejazd kolejowy w kierunku Warszawy i po ułożeniu drogi cofnąć w park białostocki. Dopiero później następowała zmiana trakcji, próba hamulca i gotowość w dalszą drogę do Białegostoku. Lokomotywy spalinowe odstawiano w parku białostockim lub z powrotem manewrowano w park ostrołęcki gdzie oczekiwały na składy od strony Warszawy prowadzone elektrowozami. Każda taka operacja w Małkini powodowała unieruchomienie stacji na co najmniej 15 minut.
Jedna mijanka w Ostrowi na 50-kilometrowy szlak nie zapewnia niestety dobrej przepustowości na obecny ruch towarowy. Uruchomienie Gucina jako posterunku prowizorycznego na czas objazdów poprawiłoby trochę sytuację. Tor dodatkowy jest kompletny, rozjazdy z obu stron również. Szkoda, że nigdy nie zdecydowano się na taki krok.