Brak skomunikowania z Hańczą oznacza od razu że przejazd skierowany wyłącznie dla lokalnej społeczności... Reszta praktycznie niczym się nie różni od imprezy na WOŚP 2010.Mateusz pisze:Szkoda że odjazd o 9-tej, bo Hańcza przyjeżdża do Łap o 9:44, no i te zapisy przez stawienie się osobiście w Łapach, szkoda że przez internet nie da się zarejestrować.
Łomża - czy to już koniec?
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
-
- Towos
- Posty: 36
- Rejestracja: 24 gru 2007, 21:53
- Lokalizacja: Łomża
To prawda, że to impreza dla miejscowych. Z jednej strony szkoda. Ale z drugiej strony to samorządy za to płaca więc się nie dziwie, że organizują przejazd dla swoich mieszkańców.laczor pisze:Brak skomunikowania z Hańczą oznacza od razu że przejazd skierowany wyłącznie dla lokalnej społeczności... Reszta praktycznie niczym się nie różni od imprezy na WOŚP 2010.Mateusz pisze:Szkoda że odjazd o 9-tej, bo Hańcza przyjeżdża do Łap o 9:44, no i te zapisy przez stawienie się osobiście w Łapach, szkoda że przez internet nie da się zarejestrować.
W załączeniu rozkład jazdy pociągów do i z Łomży.
- Załączniki
-
- rozkład Łapy-Łomża.xls
- Rozkład jazdy
- (76,5 KiB) Pobrany 366 razy
- SP45-166
- Przyspieszony
- Posty: 97
- Rejestracja: 21 wrz 2005, 12:37
- Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
- Kontakt:
To dobrze że się coś dzieje, że angażują się leżące wzdłuż linii samorządy. Widać że WOŚP przetarł szlak. Kolejne przejazdy, tak ten z 2012 jak i tegoroczny pokazują że osobom mieszkającym w Łomży los kolei nie jest obojętny, że potencjalnych podróżnych byłoby wielu.
Prac do wykonania nie jest dużo. Przy niewielkim nakładzie sił i środków można już teraz uruchomić odcinek od Łap do Śniadowa z prędkością szlakową 80. Gorzej jak wiadomo jest z odcinkami Łomża-Śniadowo i Żyźniewo-Ostrołęka. Prędkości odpowiednio 20 i 30 dyskwalifikują czasowo możliwość przywrócenia tam poc pasażerskich. Ale jeżeli zaplanowano w budżecie środki konieczne do uzyskania w sumie 200 mln PLN to przy takiej kwocie myślę że jest jak najbardziej realne uzyskanie na całej linii 36 i 49 prędkości szlakowej 80, co dałoby czas jazdy do Białegostoku przy średniej handlowej 60, około 2 godzin. Gdyby udało się 100 szlakowej, byłaby szansa na 1,5 godziny do Białegostoku co jest porównywalne z autobusem pospiesznym na tej trasie, a cena wyszłaby dokładnie taka sama 22 PLN.
Zastanawia mnie jedynie zapowiedź modernizacji ze środków Podlaskich odcinka do Ostrołęki który jak wiadomo prawie cały od Śniadowa leży w woj Mazowieckim...
Prac do wykonania nie jest dużo. Przy niewielkim nakładzie sił i środków można już teraz uruchomić odcinek od Łap do Śniadowa z prędkością szlakową 80. Gorzej jak wiadomo jest z odcinkami Łomża-Śniadowo i Żyźniewo-Ostrołęka. Prędkości odpowiednio 20 i 30 dyskwalifikują czasowo możliwość przywrócenia tam poc pasażerskich. Ale jeżeli zaplanowano w budżecie środki konieczne do uzyskania w sumie 200 mln PLN to przy takiej kwocie myślę że jest jak najbardziej realne uzyskanie na całej linii 36 i 49 prędkości szlakowej 80, co dałoby czas jazdy do Białegostoku przy średniej handlowej 60, około 2 godzin. Gdyby udało się 100 szlakowej, byłaby szansa na 1,5 godziny do Białegostoku co jest porównywalne z autobusem pospiesznym na tej trasie, a cena wyszłaby dokładnie taka sama 22 PLN.
Zastanawia mnie jedynie zapowiedź modernizacji ze środków Podlaskich odcinka do Ostrołęki który jak wiadomo prawie cały od Śniadowa leży w woj Mazowieckim...
NASIELSK-SIERPC FOREVER!!!
MAZOWSZE Pozdrawia!!!!!
MAZOWSZE Pozdrawia!!!!!
Mam nadzieję że masz rację.SP45-166 pisze:. Kolejne przejazdy, tak ten z 2012 jak i tegoroczny pokazują że osobom mieszkającym w Łomży los kolei nie jest obojętny, że potencjalnych podróżnych byłoby wielu.
Ale przestrzegam przed pochopnym wyciąganiem wniosków z powodzenia specjalnego przejazdu, organizowanego z wielką pompą raz do roku. To jest impreza z kategorii "rozrywka" czy "turystyka" czy "Noc Muzeów" kiedy to są otwierane normalnie zamknięte obiekty.
- SP45-166
- Przyspieszony
- Posty: 97
- Rejestracja: 21 wrz 2005, 12:37
- Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
- Kontakt:
Zgadza się, choć warto pamiętać że "poczta pantoflowa" najlepszą reklamą. Jeżeli jest pokaźna grupa mieszkańców zainteresowana koleją w ich mieście, to w przypadku uruchomienia przewozów, na pewno wspomną o tym wśród znajomych, pochwalą się że jechali. Gorzej, gdy do jakiegoś miasta przyjeżdża po kilkunastu latach nieobecności pociąg, a na peronie czeka najwyżej kilka, kilkanaście osób miejscowych. Tak np było w tym roku w Hrubieszowie, czy w Czarnkowie w ostatnią niedzielę.Stellwerk pisze:Ale przestrzegam przed pochopnym wyciąganiem wniosków z powodzenia specjalnego przejazdu, organizowanego z wielką pompą raz do roku. To jest impreza z kategorii "rozrywka" czy "turystyka" czy "Noc Muzeów" kiedy to są otwierane normalnie zamknięte obiekty.
W Łomży przyjazd pociągu zawsze przyciąga potężną ilość mieszkańców pomimo faktu że jeżdżą tam zdawki. Łomża nie była zawieszana w 1993 z powodu niskiej frekwencji, ale stanu torów, i prędkości oferowanych przez kolej.
Dojdzie oczywiście potem kwestia rozkładu jazdy, bo jak znów ktoś wyskoczy z produktem Wielbarkopodobnym (czyt. z dwoma parami w godzinach z kosmosu), to tym razem już nikt za koleją tęsknić nie będzie. Niestety do decydentów na szczeblach województw nadal nie dociera że 2 pary pociągów przy współczesnym zmotoryzowaniu społeczeństwa to żadna oferta i absolutnym minimum powinny być 4-5 par pociągów
NASIELSK-SIERPC FOREVER!!!
MAZOWSZE Pozdrawia!!!!!
MAZOWSZE Pozdrawia!!!!!
Teraz jest sporządzany plan transportowy dla województwa podlaskiego. W konsultacjach społecznych zgłoszono wiele uwag "kolejowych" w tym dotyczących linii nr 36 i 49. Zobaczymy czy zostaną uwzględnione, choć wątpię, bo w projekcie planu, Łomża kolejowo nie istnieje!
Z innej beczki dorzucę relacje video z pociągu w Łomży: http://www.youtube.com/watch?v=KrN461NOLb0
Z innej beczki dorzucę relacje video z pociągu w Łomży: http://www.youtube.com/watch?v=KrN461NOLb0
Uwagi do planu trafiłały do UMWP, a ten przekazał je dla firmy opracowującej plan. Zostaną poddane analizie, uwzględnione lub nie w planie, a zgłaszający dostanie odpowiedź. Tak to wygląda.
Ile podmiotów zgłaszało uwagi kolejowe tego nie wiem. Wiem, że na samych konsultacjach w Białymstoku pytań o kwestie kolejowe było najwięcej i to one zdominowały całe spotkanie.
Ile podmiotów zgłaszało uwagi kolejowe tego nie wiem. Wiem, że na samych konsultacjach w Białymstoku pytań o kwestie kolejowe było najwięcej i to one zdominowały całe spotkanie.
Tymczasem w węźle ostrołęckim prawdziwy renesans. Od kilku dni trwają objazdy pociągów towarowych spowodowane zamknięciem odc Tłuszcz-Łochów i przerzuceniem ....całości ruchu towarowego przez Ostrołęke liniami 29, 34. Z relacji miejscowych kolejarzy wynika że ruch jest naprawdę duży. Do obsługi odcinka Ostrołęka - Małkinia zatrudniono ST44-933 (niebieski) , 700 (zielony) oraz jeszcze jeden zielony o nieznanym mi jeszcze numerze.
Poza tym na pełnych obrotach ponownie działa stacja Gierwaty nie mając chwili wytchnienia od krzyżowań towarka z towarkiem, towarka z osobowym itd.
Szkoda że na tę okazję nie otwarto szlaku do Łap - wszak byłoby bliżej i sprawniej bez konieczności oblotu składu w Ostrołęce , a następnie jeszcze jednego oblotu i skomplikowanych manewrów z parku ostrołęckiego w park białostocki na stacji w Małkini. Zapewne na przeszkodzie do tego stanęła powalająca szlakowa 20 do Żyźniewa oraz brak czynnych stacji poza Śniadowem.... na tym bądź co bądź długim odcinku linii kolejowej. Co zresztą przy obecnym natężeniu ruchu mogłoby powodować spore...."korki" i przestoje.
Poza tym na pełnych obrotach ponownie działa stacja Gierwaty nie mając chwili wytchnienia od krzyżowań towarka z towarkiem, towarka z osobowym itd.
Szkoda że na tę okazję nie otwarto szlaku do Łap - wszak byłoby bliżej i sprawniej bez konieczności oblotu składu w Ostrołęce , a następnie jeszcze jednego oblotu i skomplikowanych manewrów z parku ostrołęckiego w park białostocki na stacji w Małkini. Zapewne na przeszkodzie do tego stanęła powalająca szlakowa 20 do Żyźniewa oraz brak czynnych stacji poza Śniadowem.... na tym bądź co bądź długim odcinku linii kolejowej. Co zresztą przy obecnym natężeniu ruchu mogłoby powodować spore...."korki" i przestoje.
-
- Towos
- Posty: 36
- Rejestracja: 24 gru 2007, 21:53
- Lokalizacja: Łomża