(foto) Stacja NIDZICA ... i okolice
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Anglik z ,,WARMIĄ'' na Warmii
EU06 . Potocznie zwane Anglikami lub Szóstkami. Seria 20-stu lokomotyw elektrycznych wyprodukowanych w Anglii na początku lat 60-tych dla PKP. Lokomotywy serii EU06 stacjonują w CM Kraków Prokocim , więc co pewien czas możemy je zauważyć na naszym warmińskim szlaku z pociągiem ,,Warmia''. Ze względu na swój podeszły wiek i wyjeżdżone kilometry prawdopodobnie już w następnym roku pójdą do likwidacji. Obecnie (według mojej obserwacji) z tej serii kursuje jeszcze siedem lokomotyw o numerach : 01,07,10,12,17,18,20 reszta uległa wypadkom bądź nieopłacalność naprawy głównej przyczyniły się do skreślenia ich z inwentarza PKP.
juro
Re: Anglik z ,,WARMIĄ'' na Warmii
Witam!
Ze zdjęcia wynika,że skład "Warmii" został nieco okrojony.Ostatnio widziałem ten skład tylko,że w relacji przeciwnej a zestawienie było następujące:EU07 + Adu + Bh + Bd + Bd.Na korytarzach widać było tylko tłok i niezadowolonych pasażerów.
Ze zdjęcia wynika,że skład "Warmii" został nieco okrojony.Ostatnio widziałem ten skład tylko,że w relacji przeciwnej a zestawienie było następujące:EU07 + Adu + Bh + Bd + Bd.Na korytarzach widać było tylko tłok i niezadowolonych pasażerów.
Skład ,,Warmii'' w relacji Olsztyn-Kraków niemalże każdego dnia jest 4-ro wagonowy.Wyjątek stanowią okresy świąteczne gdzie wydłużona jest trasa do Zakopanego i wtedy zdarzało się że było sześć a nawet siedem wagonów.W kierunku przeciwnym z Krakowa do Olsztyna nawet powiem że dość często się to zdarza że wagonów jest 5-7 .Najprawdopodobniej są odczepiane w Olsztynie bo następnego dnia wracały rano do Krakowa 4 wagony. Dzisiaj dla porównania wieczorna ,,Warmia'' miała skład EP07-211 + 5 wagonów (niestety nie zdążyłem spamiętać ich symboli) ,ale jutro rano za pewne będzie wracać ich standardowo 4
juro
W wakacje w składzie kursowało przeważnie 5 wagonów. Dla narzekających należy przypomnieć o tym, że w Działdowie w kierunku Krakowa dołączane są 2 wagony z Grudziądza.
Oczywiście nie zawsze można przewidzieć tłok, ale podróżowałem tym pociągiem wielokrotnie i z reguły zbyt dużo ludzi to nie widziałem (w szczególności w przy porannym odjeździe z Olsztyna).
Oczywiście nie zawsze można przewidzieć tłok, ale podróżowałem tym pociągiem wielokrotnie i z reguły zbyt dużo ludzi to nie widziałem (w szczególności w przy porannym odjeździe z Olsztyna).
Adam Kujawski
Szynobus ATR220-003
13/09/2008r.
Dzisiaj na stacji Nidzica miałem okazje zobaczyć włoski szynobus ATR220-003 z oznaczeniami stacji BARI. Szynobus nówka cały niemalże jeszcze zafoliowany, w środu również wysokie wygodne fotele także zafoliowane.Okna po stronie pasażerskiej plastiki przyciemniane, kabiny mechaników plastiki jasne przezroczyste.Całośc ładnie się komponuje. Ciekawe co on robił na naszym terenie ? a może jakieś próby będzie miał przeprowadzane ? Skład ten stał na boczny torze więc proszę nie mylić go z tym wolnostojacym wagonem towarowym który stoi obok.
Dzisiaj na stacji Nidzica miałem okazje zobaczyć włoski szynobus ATR220-003 z oznaczeniami stacji BARI. Szynobus nówka cały niemalże jeszcze zafoliowany, w środu również wysokie wygodne fotele także zafoliowane.Okna po stronie pasażerskiej plastiki przyciemniane, kabiny mechaników plastiki jasne przezroczyste.Całośc ładnie się komponuje. Ciekawe co on robił na naszym terenie ? a może jakieś próby będzie miał przeprowadzane ? Skład ten stał na boczny torze więc proszę nie mylić go z tym wolnostojacym wagonem towarowym który stoi obok.
juro
- Grzegorz Kowalczyk
- Pospieszny
- Posty: 192
- Rejestracja: 11 lut 2007, 15:50
- Lokalizacja: Olsztyn
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Szynobus ATR220-003
Nie mogą być okna plastikowe. Są to szyby hartowane pokryte ciemną folią metodą wtapiania w panel szklany lub naklejany na wierzch. Natomiast zamocowanie okien polega na technice wklejania w pudło pojazdu.jerboc pisze:Okna po stronie pasażerskiej plastiki przyciemniane, kabiny mechaników plastiki jasne przezroczyste.
Jak już wcześniej pisałem linia kolejowa Działdowo - Olsztyn Główny odcinek Nidzica - Olsztyn jest linią wybrana przez CNTK do testowania pojazdów szynowych - chodzi tu o wpisywanie się pojazdu w łuki jakie znajdują się na linii. Już testowano tu ED74, wagony towarowe, wagony piętrowe Kolei Mazowieckich itp.jerboc pisze:Ciekawe co on robił na naszym terenie ? a może jakieś próby będzie miał przeprowadzane ?
mgr inż. Sebastian Marszał
[URL=http://]http://forum.infobus.pl/viewtopic.php?f ... 363#p70363[/URL]
To chyba o umowie w sprawie produkcji tych szynobusów.
To chyba o umowie w sprawie produkcji tych szynobusów.
- Grzegorz Kowalczyk
- Pospieszny
- Posty: 192
- Rejestracja: 11 lut 2007, 15:50
- Lokalizacja: Olsztyn
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt: