Czerwonka - Lidzbark - Górowo - Sągnity

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

ModułowyKoleś
Towarowy
Posty: 4
Rejestracja: 25 mar 2012, 21:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ModułowyKoleś »

Wielkie dzięki!
Maciej
Stellwerk

Post autor: Stellwerk »

M.Szymański pisze: jeździł SN61+Bh albo SN61+B, natomiast z powrotem jechał często sam SN61.
no dobrze, ale co się działo z tymi Bh lub B, które już nie wracały? :shock:
ModułowyKoleś
Towarowy
Posty: 4
Rejestracja: 25 mar 2012, 21:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ModułowyKoleś »

oddawali na złom :grin:
Maciej
M.Szymański
Towos
Posty: 29
Rejestracja: 09 sty 2007, 08:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: M.Szymański »

Stellwerk pisze:
M.Szymański pisze: jeździł SN61+Bh albo SN61+B, natomiast z powrotem jechał często sam SN61.
no dobrze, ale co się działo z tymi Bh lub B, które już nie wracały? :shock:
Z tego co pamiętam, to na tablicy kierunkowej zawieszonej na wagonie były relacje - Olsztyn-Ostróda, Ostróda-Morąg, Morąg-Olsztyn.
Kotłów parowych nie ma już na kolei, ale nadal
nie brak ich na statkach
PiotrSzóstek
Towos
Posty: 33
Rejestracja: 30 lis 2009, 16:16
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: PiotrSzóstek »

Dostałem wczoraj SMS od kolegi który napisał mi ,że rozpoczęła się rozbiórka torów na odcinku Górowo Iławieckie -Lidzbark Warmiński a może nawet dalej do Czerwonki.
Tory na TIRy :sad:
Tu stacja Grudziądz :-)
grzegorz1250
Towarowy
Posty: 6
Rejestracja: 06 lut 2012, 14:43

Linia Czerwonka - Sągnity

Post autor: grzegorz1250 »

Niestety jest to prawda. Linia kolejowa Czerwonka - Lidzbark Warmiński- Górowo Iławeckie znika z mapy kolejowej.Nie jest to wcale dziwne biorąc pod uwagę wypowiedź Prezesa PKP S.A. Pana Karnowskiego , że " kolej jest za droga i inwestycje w nią są nieopłacalne" SIC !!! Tyle zostaje !!! Poniżej roboty rozbiórkowe linii na stacji w Lidzbarku Warmińskim.
Załączniki
Tak niestety to wygląda.
Tak niestety to wygląda.
Roboty rozbiórkowe
Roboty rozbiórkowe
belfer
Stellwerk

Re: Linia Czerwonka - Sągnity

Post autor: Stellwerk »

grzegorz1250 pisze: Linia kolejowa Czerwonka - Lidzbark Warmiński- Górowo Iławeckie znika z mapy kolejowej.
Znika, ale trudno powiedzieć by w przeszłości była intensywnie wykorzystywana. W rozkładzie 1979/80 były 2 pary pociagów Sągnity-Czerwonka, i po 1 parze Lidzbark Warmiński-Czerwonka, Górowo Iławeckie-Czerwonka, Jeziorany-Czerwonka.
A w 1999/2000 juz tam niczego nie było.
grzegorz1250
Towarowy
Posty: 6
Rejestracja: 06 lut 2012, 14:43

Linia Czerwonka - Sągnity

Post autor: grzegorz1250 »

Masz rację. Ta linia nie mogła mieć przyszłości. Powodów jest kilka:
1. została odbudowana po jej rozbiórce przez Rosjan dopiero w 1951 roku i to w technologii ,która uniemożliwiała osiąganie prędkości nawet z roku 1939. W latach sześdziesiątych nie było położonego tłucznia przez dwa lata ,po przeprowadzonym remoncie.
2. Stanowiła połączenie z Olsztynem Lidzbarka Warmińskiego ,gdzie odległość między tymi miastami wynosiła 66 km a drogą nr 51 tylko 45 km
3. Mając na uwadze powyższe jedyną kolejową alternatywą dla Lidzbarka Warmińskiego/ale również Bartoszyc/ była i jest budowa/ planowanej przez Niemców/ linii do Dobrego Miasta/odległość do Olsztyna taka jak drogowa/. Czego po wojnie ze zrozumiałych względów/ finanse- rezygnacja przez Polskę ,pod dyktando ZSRR, z reparacji wojennych /nie uczyniono.
Załączniki
Niemiecki rozkład jazdy na tej linii
Niemiecki rozkład jazdy na tej linii
belfer
debbie1991
Towarowy
Posty: 4
Rejestracja: 12 kwie 2013, 21:31
Lokalizacja: Bisztynek

Post autor: debbie1991 »

W 2012 roku była decyzja o demontażu torów na trasie Lidzbark Warmiński - Górowo Iławeckie, ale w tej chwili (w sierpniu) demontaż przeprowadzono tylko na niektórych odcinkach, pozostawiając trudniej dostępne miejsca w spokoju (wiecznym można powiedzieć) a rozbiórka która ma miejsce w tym momencie przed samym Górowem Iławeckim (od strony Lidzbarka) ma co najmniej podejrzany charakter... zdejmowane są tory w niektórych miejscach, zazwyczaj w miejscach osłoniętych zakrzewieniami, miasto Górowo nie chce udzielić mi informacji w tej sprawie. Może ktoś coś wie na ten temat?

Miałam przyjemność pokonać całą trasę Lidzbark - Sągnity (i dalej do Jarzenia) w sierpniu. Ogólnie sprawia to przygnębiające wrażenie, zabudowa pokolejowa w większej częsci ledwo się trzyma kupy... tory zarosły, drzewa wyrastają z pomiędzy, fragmenty nasypów "przejęli" rolnicy i zagrodzili pastuchami, można natknąć się na niejedną krowę, ale polecam taką wyprawę
Załączniki
w lasie pomiędzy Kaniami Iławeckimi a Nową Wsią Wielką
w lasie pomiędzy Kaniami Iławeckimi a Nową Wsią Wielką
debbie1991
Towarowy
Posty: 4
Rejestracja: 12 kwie 2013, 21:31
Lokalizacja: Bisztynek

Lidzbark - Sągnity - Jarzeń

Post autor: debbie1991 »

Przesyłam trochę zdjęć nawiązujących do podróży Pana, który w 2008 roku podróżował trasą Lidzbark - Sągnity
Załączniki
Dzikowo dziś
Dzikowo dziś
Sągnity
Sągnity
przed Sągnitami nasypu pilnuje...
przed Sągnitami nasypu pilnuje...
gdzieś w lesie za Nerwikami
gdzieś w lesie za Nerwikami
Lidzbark Warmiński
Lidzbark Warmiński
ODPOWIEDZ