Czerwonka - Lidzbark - Górowo - Sągnity

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

bastard pisze: ok. 1,60 zł ( słownie: 1 złoty 60 groszy ) za wymianę jednego podkładu z robocizną (?) - przy założeniu, że była tylko wymiana podkładów
Brakuje chyba w tym rachunku też kosztów materiału.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Przemek
Ekspres
Posty: 218
Rejestracja: 02 paź 2004, 09:55
Lokalizacja: Dobre Miasto

Post autor: Przemek »

Co prawda w tym wątku pisze się o linii Czerwonka-Sągnity, ale skoro Piotrek Janik pozwolił sobie na osobistą wycieczkę w stronę Bartoszyc, to ja też! W zeszłą niedzielę zaobserwowałem ciekawy napis na budynku dawnej stacji Szwaruny, z czymś takim nie spotkałem się nigdy wcześniej:
Obrazek
Ów napis stwarzał wrażenie całkiem świeżego, i raczej nie pochodził z czasów funkcjonowania linii. Może to inicjatywa mieszkańców? Jeśli coś wiecie na ten temat to jestem tego bardzo ciekawy. Na koniec wrócę jeszcze do wątku spiskowego związanego z szybką likwidacją w/w linii. Według ludności tubylczej wpływ na to miał...czynnik kościelny. Dlaczego? Bo od momentu nagłego wzrostu ruchu kołowego na skutek otwarcia granicy z Obwodem ciężkie pojazdy jadące objazdem przez Stoczek Klasztorny zakłócały spokój księżom oraz niszczyły mury świątyni... :wink:
pozdrawiam,
Przemek Trzaskowski
flugzeug30
Pospieszny
Posty: 128
Rejestracja: 18 lip 2007, 21:42
Lokalizacja: Lodz/Warszawa
Kontakt:

Post autor: flugzeug30 »

Chodzą teraz na którymś z odcinków ww. linii zdawki ?? [ nawet w składzie- SM- 42 plus 1- 2 x Eaos ?? ]
Awatar użytkownika
Sebastian Marszał
ZWROTNICZY
Posty: 637
Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Sebastian Marszał »

Niestety nic nie jeździ a my wykonaliśmy ostatni przejazd dnia 10.09.2005r drezyną klubową-mam Rozkaz pisemne "S" . Może jedyne co to WM10 lub WM15 jeździ ale i tak tylko do Lidzbark Warmiński kilometr 37,025. Dalej już nie jeździ nic. A ostatnio doszły słuchy że ponoć kradzieże toru są (pod Zerbuniem)
mgr inż. Sebastian Marszał
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

Sebastian Marszał pisze:...Może jedyne co to WM10 lub WM15 jeździ ale i tak tylko do Lidzbark Warmiński kilometr 37,025...
Wątpię nawet w przejazdy drezyn... wystarczy spojrzeć na km 1,0 tytułowej linii (kwiecień 2008).
Załączniki
2008-04-25_kolej_czerwonka2_07.jpg
2008-04-25_kolej_czerwonka2_11.jpg
Widok w kierunku Lidzbarka Warm.
Widok w kierunku Lidzbarka Warm.
Widok w kierunku Czerwonki.
Widok w kierunku Czerwonki.
Awatar użytkownika
Sebastian Marszał
ZWROTNICZY
Posty: 637
Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Sebastian Marszał »

Pawle jak pojechaliśmy jeździć drezyną to Dyżurny i Toromistrz z Czerwonki mówili że jeżdżą przy krzakach tylko jest problem bo się urywają jakieś węże i naprawiać trzeba.
mgr inż. Sebastian Marszał
Łukasz Jamroz
Pospieszny
Posty: 161
Rejestracja: 11 gru 2007, 15:45
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Łukasz Jamroz »

Na moje nieprofesjonalne oko to nie jest tak tragicznie, przynajmniej szyny nie leżą zupełnie luzem, a krzaki nie zasłaniają w 100% toru.
kerberos
Towarowy
Posty: 4
Rejestracja: 02 sie 2008, 11:20

Post autor: kerberos »

Łukasz Malbork pisze:Na moje nieprofesjonalne oko to nie jest tak tragicznie, przynajmniej szyny nie leżą zupełnie luzem, a krzaki nie zasłaniają w 100% toru.
Witam

Mam pytanie. Czyli na dzień dzisiejszy tor jest rozebrany na odcinku Sągnity-Górowo? Kiedy to nastąpiło (mniej więcej)?
Jarosław Woźny (GG: 1086311)
Grodziska Kolej Drezynowa http://www.drezyny.kolej.one.pl
Awatar użytkownika
Piotr Janik
InterCity
Posty: 300
Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotr Janik »

kerberos pisze:Mam pytanie. Czyli na dzień dzisiejszy tor jest rozebrany na odcinku Sągnity-Górowo? Kiedy to nastąpiło (mniej więcej)?
Mniej więcej w drugiej połowie 2006 r. W sierpniu-wrześniu zdjęto nawierzchnię z Sątopy-Reszel. Ta sama firma (wiem) zabierała się już wówczas za Malbork-Małdyty. Być może jest kronikarski sens uporządkowania chronologii tych wydarzeń, być może nasilenie fizycznych likwidacji skupiło się w czasie na tyle, by mówić o jakimś krytycznym roku (dwóch latach)?
http://www.ruciane-nida.org/kmk/viewtopic.php?t=253
Pomijam inne aspekty, które nie mają żadnego znaczenia. Pomijam, to znaczy ze wstrętem przypominam sobie zasłyszaną w terenie parszywą plotkę, jakoby przetargi na złom łykała jedna i ta sama ekipa eks-dygnitarza szczebla okręgowego/rejonowego. W październiku 2006 r. widziałem na Sągnity - Górowo ślady systematycznej rozbiórki, nie byłem jednak świadkiem prac a jedynie raz - rekonesansu, na wysokości Kamieńska.
Załączniki
...ale przeważały ślady bieżącej rozbiórki.
...ale przeważały ślady bieżącej rozbiórki.
W październiku między Dzikowem a Górowem widać było stare ubytki...
W październiku między Dzikowem a Górowem widać było stare ubytki...
...ani w Dzikowie Iławeckim.
...ani w Dzikowie Iławeckim.
Na pewno w połowie września 2006 nie było już torów w Sągnitach...
Na pewno w połowie września 2006 nie było już torów w Sągnitach...
Freien Strecken für freien Menschen!
Saib
Towarowy
Posty: 4
Rejestracja: 04 cze 2010, 12:35

Post autor: Saib »

Bardzo się cieszę, że trafiłem na to forum i na temat linii, którą darzę szczególnym sentymentem. Otórz mam liczną rodzinę w Jezioranach i od niemowlaka bywałem tam bardzo często. Pamiętam dobrze ruch na stacji, na przełomie lat 80-tych i 90- tych, kiedy przejazd kolejowy był zamykany rogatkami, pamiętam wagony pod charakterystycznym wysokim magazynem i przede wszystkim składy złożone z kociołków SP42 oraz najczęściej 2 ryflaków (ok. godz. 17-tej jechał poc. w relacji Olsztyn-Górowo Ił. złożony z 3 ryflaków).
Był też po godz. 18-tej pociąg, który kończył bieg w Jezioranach i często chodziłem na dworzec, żeby popatrzeć, jak lok oblatuje skład przed powrotem do Czerwonki.
W czasach, kiedy ruch powoli zanikał, zdarzały się SU45, a pierwszą moją podróżą,którą pamiętam to bodajże w 1984r. powrót do Gdańska z kilkoma przesiadkami i wjeżdżający na stację Ganz + wagon 2kl. tzw. zwężak. Ech...
Utkwiło mi w pamięci, że raz widziałem na tej linii ok. 1984 - 86r. skład z SP45 na czele, starym pocztowym zwężakiem oraz 3 wagonami 2 kl. i jednym wagonem 1kl.
Czy ktoś z forumowiczów dysponuje wiedzą, czy takie zestawienie miało kiedykolwiek miejsce i jaka mogła być relacja pociągu? Czy jest to tylko moje złudzenie z dzieciństwa?
Przemek
Ekspres
Posty: 218
Rejestracja: 02 paź 2004, 09:55
Lokalizacja: Dobre Miasto

Post autor: Przemek »

Po roku od ostatniej wizyty w Jezioranch stwierdziłem ostatnio że na przejeździe kolejowym znikły szyny a pojawił się nowy dywanik z asfaltu i chodnik. Przy okazji tej linii- nie wiem czy ktoś już coś pisał o tym ale most kolejowy nad Łyną w Lidzbarku Warmińskim w ostatnim miesiącu pochłonął już dwie ofiary śmiertelne. Ludzie skracają sobie drogę między centrum a dzielnicą zwaną "zyglągiem" idąc po pozbawionym miejscami chodników moście co już w dwóch przypadkach skończyło się tragicznie...
Załączniki
Obraz 181.png
Obraz 177.png
pozdrawiam,
Przemek Trzaskowski
Awatar użytkownika
Piotr Janik
InterCity
Posty: 300
Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotr Janik »

Przemek pisze:Ludzie skracają sobie drogę między centrum a dzielnicą zwaną "zyglągiem" idąc po pozbawionym miejscami chodników moście co już w dwóch przypadkach skończyło się tragicznie...
Zydląg to spolszczenie niemieckiego Siedlung, osiedle. Zydląg zaistniał w połowie lat trzydziestych jako osiedle kochówek - zjawisko charakterystyczne dla WiM. Lidzbarska mitologia głosi jednak, że pionierami zagospodarowania nieużytków na południowym brzegu Łyny byli ci z Kriegsgefangenen des Lagers Heilsberg (tak ich nazywa tablica na cmentarnym obelisku), którzy nie padli na tyfus a jednocześnie zapadli na nieuleczalną miłość do Warmii. Jeńcy ci (głównie Rosjanie i Rumuni) są nam bliscy również dlatego, że budowali odcinek "trzeciej magistrali" w kierunku Bartoszyc. Maszerując co rano do roboty mieli szansę oglądać przyszły zydląg z wysokości nowego plantu, nic dziwnego, że postanowili zostać.
A tak się cieszyłem, że wesprę bełkot obrazkiem sytuacyjnym oraz udokumentuję istnienie w czasach zamierzchłych sprawdzonego wzorca - pieszej przeprawy z zydląga pod lidzbarskimi mostami kolejowymi a tu nagle:
Niestety Limit na wszystkie załączniki na tym forum został przekroczony. Prosze skontaktować się z administratorem forum.
Administracjo, to ja się niniejszym kontaktuję.
Freien Strecken für freien Menschen!
M.Szymański
Towos
Posty: 29
Rejestracja: 09 sty 2007, 08:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: M.Szymański »

ModułowyKoleś pisze:Witam, czy na tej linni jezdzily Ganzy? pozdr Maciej
Na pewno widziałem pociąg relacji Mrągowo-Lidzbark Warmiński w zestawieniu SN61+"ryflak"+"ryflak" jeszcze w drugiej połowie lat 80 - ale tak bliżej 1985 niż 1990. Po wycofaniu SN61 pociągi tej relacji były zestawiane z dwóch wagonów i SP42 albo SP45.
Kotłów parowych nie ma już na kolei, ale nadal
nie brak ich na statkach
ModułowyKoleś
Towarowy
Posty: 4
Rejestracja: 25 mar 2012, 21:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ModułowyKoleś »

Dziękuje za info. szukam gdzie jeżdziły (może gdzies inndziej jeszcze ...) sam Ganz własnie skończyłem budowe makiety w skali Z i (przechodzi modernizacje jeszcze) czekam na model Ganza w tej skali od Macieja Turkowskiego (Matu) z TT i N znanego :-) pozdrawiam
Maciej
M.Szymański
Towos
Posty: 29
Rejestracja: 09 sty 2007, 08:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: M.Szymański »

ModułowyKoleś pisze:Dziękuje za info. szukam gdzie jeżdziły (może gdzies inndziej jeszcze ...) sam Ganz ... pozdrawiam
W relacji Ostróda-Morąg, latem 1986, jeździł SN61+Bh albo SN61+B, natomiast z powrotem jechał często sam SN61.
Kotłów parowych nie ma już na kolei, ale nadal
nie brak ich na statkach
ODPOWIEDZ