"Bory Tucholskie"

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
KSICHU
Przyspieszony
Posty: 84
Rejestracja: 02 sty 2007, 21:39
Lokalizacja: Chojnice

"Bory Tucholskie"

Post autor: KSICHU »

Jak szanownym forumowiczom zapewne wiadomo od dzisiaj rozpoczął kursowanie sezonowy pociąg pospieszny P18514/P18515 relacji Warszawa Zachodnia - Kołobrzeg oraz z powrotem o wdzięcznej nazwie "Bory Tucholskie". Poniżej kilka fotek z pierwszego przejazdu pociągu przez Chojnice, nadmieniając że pociąg z Warszawy dojechał do stacji 7 minut przed czasem, a pociąg z Kołobrzegu minutę przed czasem. Oba pociągi minęły się w okolicach pobliskiego Człuchowa.

Pozdrawiam

Krzysztof Werner
Załączniki
SU45-263 z pociągiem P18515 przy peronie IV stacji Chojnice
SU45-263 z pociągiem P18515 przy peronie IV stacji Chojnice
Tablica kierunkowa pociągu P18515
Tablica kierunkowa pociągu P18515
Pociąg P18515 z Warszawy Zachodniej opuszcza stację Chojnice w kierunku Kołobrzegu
Pociąg P18515 z Warszawy Zachodniej opuszcza stację Chojnice w kierunku Kołobrzegu
Lokomotywa SU-210 z pociągiem P18514 z Kołobrzegu wjeżdża na stację Chojnice
Lokomotywa SU-210 z pociągiem P18514 z Kołobrzegu wjeżdża na stację Chojnice
Dwa do przodu, trzy do tyłu...
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Naprawdę fajnie wyglada ten pociąg. trzeba będzie się nim przejechać. Jak wyglądąło zapełnienie??
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Awatar użytkownika
Frost
Towarowy
Posty: 21
Rejestracja: 27 gru 2006, 15:02
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: Frost »

Frekwencja całkiem spora - w Szczecinku kształtowała się w granicach 75-80%. Najgorzej było w klasie pierwszej, gdyż doliczyłem się w niej tylko... jednego pasażera.
S. Mróz
"Małe stacyjki są dumne z tego, że przez nie przejeżdżają pociągi pośpieszne"
Awatar użytkownika
KSICHU
Przyspieszony
Posty: 84
Rejestracja: 02 sty 2007, 21:39
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: KSICHU »

Frekwencja w Chojnicach w granicach 55-60 %, oczywiście w klasie 2.

Pozdrawiam

Krzysztof Werner
Dwa do przodu, trzy do tyłu...
Awatar użytkownika
phaedra
Osobowy
Posty: 64
Rejestracja: 27 mar 2007, 19:55
Lokalizacja: Toruń

Post autor: phaedra »

Czy tylko w sezonie letnim "Bory Tucholskie" będą kursować ?
Awatar użytkownika
Frost
Towarowy
Posty: 21
Rejestracja: 27 gru 2006, 15:02
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: Frost »

Tak.
S. Mróz
"Małe stacyjki są dumne z tego, że przez nie przejeżdżają pociągi pośpieszne"
Awatar użytkownika
daniel
Pospieszny
Posty: 104
Rejestracja: 15 kwie 2006, 20:46
Lokalizacja: Iława/Poznań

Post autor: daniel »

Miełem okazję jechać wczoraj Borami ze Szczecinka do Działdowa. Muszę przyznać, że jestm mile zaskoczony tym pociągiem. Myślałem, że jako pociąg sezonowy, kursujący w dodatku na znacznej części trasy liniami drugorzędnymi, zestawiony będzie z niezbyt ciekawych wagonów, nie wykluczając bonanz. A okazało się, że tu 4* 2 kl i 1*1 kl- wszystkie ze stacji Łódź Fabryczna - zmodernizowane wagony przedziałowe, z dową, ręcznikami i mydełkiem w WC, co ostanio trudno spotkać np w Śniardwach. Zarówno z Kołobrzegu do Szczecinka, jak i z Działdowa do W-wy skład prowadziła ET22., Szczecinek - Działdowo SU45.
Ciekawy tylko jestem, jaki obieg ma ta SU45, gdyż wydawało mi się, że po przyprowadzeniu pociągu do Działdowa odjechała luzem w stronę Brodnicy. Czy jest to konieczne? Czy nie może przez noc stac w Działdowie i rano zabrać się z powrotem z Borami?
kuba_mk
DYŻURNY RUCHU
Posty: 122
Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
Lokalizacja: Lidzbark Welski
Kontakt:

Post autor: kuba_mk »

daniel pisze: Ciekawy tylko jestem, jaki obieg ma ta SU45, gdyż wydawało mi się, że po przyprowadzeniu pociągu do Działdowa odjechała luzem w stronę Brodnicy. Czy jest to konieczne? Czy nie może przez noc stac w Działdowie i rano zabrać się z powrotem z Borami?
Jest dokładnie tak jak mówisz. Oficjalny powód to brak noclegowni dla drużyn trakcyjnych. Podobny podsył był jeszcze za starych dobrych czasów (czyli planowego ruchu regonalnego) na linii Działdowo - Brodnica. Po przyprodadzeniu ostatniego pociągu z Laskowic lokomotywa wracała luzem do Grudziądza, a w Działdowie zostawały tylko wagony. Rano na pierwszy osobowy z Działdowa grzała z powrotem. Tak w ramach oszczędności...
Awatar użytkownika
daniel
Pospieszny
Posty: 104
Rejestracja: 15 kwie 2006, 20:46
Lokalizacja: Iława/Poznań

Post autor: daniel »

Po przyprodadzeniu ostatniego pociągu z Laskowic lokomotywa wracała luzem do Grudziądza, a w Działdowie zostawały tylko wagony. Rano na pierwszy osobowy z Działdowa grzała z powrotem. Tak w ramach oszczędności...
nie ma co się potem dziwić, że utrzymanie połączeń na tej linii jest nierentowne. A czy nie mogłoby być tak,że lokomotywa ta, jak już wraca do Grudziądza to chociaż z jednym wagonem. Chyba koszt przejazdu z jednym wagonem nie byłby dużo większy niż samej lokomotywy? czy może przejazd samej lokomotywy jest ilnaczej liczony przez PLK niż całego pociagu?
kuba_mk
DYŻURNY RUCHU
Posty: 122
Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
Lokalizacja: Lidzbark Welski
Kontakt:

Post autor: kuba_mk »

daniel pisze: A czy nie mogłoby być tak,że lokomotywa ta, jak już wraca do Grudziądza to chociaż z jednym wagonem. Chyba koszt przejazdu z jednym wagonem nie byłby dużo większy
Podejrzewam, że by mogło. Niejednokrotnie takie rozwiązanie było kolei sugerowane, niestety bez efektu. Wieczorne połączenie z Działdowa do Brodnicy nie byłoby chyba takie głupie, zwarzywszy zwłaszcza na fakt, że ostatni pociąg w tym kierunku odjeżdżał zwykle około godziny 16. Koszty pewnie byłyby nieco większe, chociaż niekoniecznie. Czytałem gdzieś, że koszty przejazdów technicznych (np. luzem) są większe niż z pociągami, jeśli chodzi o dostęp do infrastruktury oczywiście (pewności brak, więc niech specjaliści zweryfikują). W każdym razie oferta przewozowa na pewno by na tym nie ucierpiała...
Bodek
Pospieszny
Posty: 129
Rejestracja: 12 lip 2005, 14:57
Lokalizacja: Gdynia / Szczecin

Post autor: Bodek »

Poniżej fotka "Borów" pędzących przez Bory Tucholskie dnia 18 lipca br. na szlaku Tuchola - Cekcyn, a właściwie Wierzchucin, bo stację w Cekcynie zamknięto jakieś 3 lata temu.
Na czele SU45-170 z CM Bydgoszcz

PS. Nie wiem co się dzieje, że zdjęcie się tak ciężko otwiera i często jako nieostre, mimo że w oryginale jest żyleta.
Załączniki
Bory jadą przez Bory; SU45-170 Tuchola-Cekcyn.jpg
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
Awatar użytkownika
daniel
Pospieszny
Posty: 104
Rejestracja: 15 kwie 2006, 20:46
Lokalizacja: Iława/Poznań

Post autor: daniel »

Warto powspominać :smile: oto kilka fotek Borów tucholskich zrobionych podczas mojej przejażdżki ze Szczecinka do Działdowa w drugim dniu ich kursowania.
Załączniki
gdzieś między Szczecinkiem a Chojnicami
gdzieś między Szczecinkiem a Chojnicami
wjazd na stacją w Czarnem
wjazd na stacją w Czarnem
mijanka z Borami w przeciwnej relacji w okolicach Człuchowa
mijanka z Borami w przeciwnej relacji w okolicach Człuchowa
wyjazd z Chojnic
wyjazd z Chojnic
szybki przejazd przez dawną stację węzłową Tama Brodzka
szybki przejazd przez dawną stację węzłową Tama Brodzka
Tama Brodzka - zarośnięty tor w stronę Iławy. Czy jeszcze coś kiedyś po nim pojedzie?????
Tama Brodzka - zarośnięty tor w stronę Iławy. Czy jeszcze coś kiedyś po nim pojedzie?????
kuba_mk
DYŻURNY RUCHU
Posty: 122
Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
Lokalizacja: Lidzbark Welski
Kontakt:

Post autor: kuba_mk »

daniel pisze:Warto powspominać :smile:

Oj pewnie, że warto. Dorzucam więc i ja coś od siebie...
Załączniki
Bory Tucholskie w wydaniu siedmiowagonowym ruszają z Lidzbarka w dalszą drogę do Kołobrzegu.
Bory Tucholskie w wydaniu siedmiowagonowym ruszają z Lidzbarka w dalszą drogę do Kołobrzegu.
Bory przejeżdżają nad ulicą Działdowską w Lidzbarku. Takie przykombinowane troszkę...
Bory przejeżdżają nad ulicą Działdowską w Lidzbarku. Takie przykombinowane troszkę...
A tutaj z troszkę innej perspektywy...
A tutaj z troszkę innej perspektywy...
Tym razem wyjazd w kierunku przeciwnym. Za czym oni tak wyglądają...
Tym razem wyjazd w kierunku przeciwnym. Za czym oni tak wyglądają...
Bory Tucholskie ruszają z przystanku osobowego Lidzbark Miasto w kierunku Brodnicy.
Bory Tucholskie ruszają z przystanku osobowego Lidzbark Miasto w kierunku Brodnicy.
Pospieszny Bory Tucholskie zatrzymuje się na stacji Lidzbark celem krzyżowania z osobowym relacji Działdowo - Laskowice Pomorskie. Osobowy od pół roku już nie jeździ, postój techniczny w rozkładzie Borów pozostał...
Pospieszny Bory Tucholskie zatrzymuje się na stacji Lidzbark celem krzyżowania z osobowym relacji Działdowo - Laskowice Pomorskie. Osobowy od pół roku już nie jeździ, postój techniczny w rozkładzie Borów pozostał...
Ostatnie takie manewry na stacji Działdowo. W roli głównej SU45-034.
Ostatnie takie manewry na stacji Działdowo. W roli głównej SU45-034.
Bory Tucholskie po raz ostatni wjeżdżają do Działdowa.
Bory Tucholskie po raz ostatni wjeżdżają do Działdowa.
Bory u kresu swojej spalinowej podróży, tuż przed stacją Działdowo.
Bory u kresu swojej spalinowej podróży, tuż przed stacją Działdowo.
A tutaj wersja powrotna, już gotowa do drogi do Warszawy. Na ławeczce maszynista znudzony 40 minutowym postojem...
A tutaj wersja powrotna, już gotowa do drogi do Warszawy. Na ławeczce maszynista znudzony 40 minutowym postojem...
Bory Tucholskie przed odjazdem z Działdowa. W głębi pociągi z/do Warszawy. Żaden z pociągów na zdjęciu już nie kursuje...
Bory Tucholskie przed odjazdem z Działdowa. W głębi pociągi z/do Warszawy. Żaden z pociągów na zdjęciu już nie kursuje...
Bracki 79
Towarowy
Posty: 4
Rejestracja: 07 lis 2007, 15:24
Lokalizacja: Chojnice/Reda

Post autor: Bracki 79 »

Witam wszystkich

Czy ma ktoś moze informacje co do kursowania "Borów Tucholskich" w rozkładzie 2007/2008 ?

Pozdrawiam
Bracki 79
Awatar użytkownika
KSICHU
Przyspieszony
Posty: 84
Rejestracja: 02 sty 2007, 21:39
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: KSICHU »

Dwa do przodu, trzy do tyłu...
ODPOWIEDZ