Strona 19 z 22

: 09 sty 2017, 11:51
autor: cyniux

: 17 lut 2017, 20:46
autor: nowy
Trochę z innej beczki.
Mam informację z wiarygodnych źródeł, że w najbliższym czasie do Wielbarka przyjedzie 30 platform ze słomą dla pobliskiej wytwórni nawozu. Przynamniej po zimie "odświeżą" tor. Przy dobrych wiatrach kursy mają być regularne. Tym samym bocznica w Wielbarku może znowu zacznie żyć. Oby.................

: 17 lut 2017, 20:55
autor: cyniux
Kolejna wzmianka z lokalnych wiadomosci
http://www.eostroleka.pl/m/?artykul=58432

Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

: 29 lis 2017, 14:51
autor: Referee
Czy bocznica w Chorzelach jest używana?

Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

: 06 gru 2017, 10:35
autor: Adam Dąbrowski
Nie.

Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

: 28 paź 2018, 10:30
autor: Hubi

Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

: 19 lip 2020, 18:09
autor: Referee
Warto śledzić https://www.facebook.com/35linia/co jakiś czas wrzucają fotorelacje z linii. :P

Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

: 27 wrz 2020, 17:35
autor: w116
Moi Drodzy, czy pomiędzy Ostrołęką a Chorzelami trwają obecnie jakiekolwiek prace? Z tego, co czytałem wszystko zostało wstrzymane, a środki przesunięte na walkę z koronawirlsem... Pytam, bo wracając z Mazur w kierunku Warszawy przejeżdżam drogą obok kawałka linii (okolice Nowej Wsi Kościelnej), gdzie stare tory zostały zdjęte, natomiast nie wydaje mi się, aby trwały tam jakiekolwiek prace

Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

: 07 paź 2020, 17:11
autor: laczor
Środki miały zostać przesunięte ale czy zostały?
Sam niestety zbyt często nie bywam w okolicy ale zdaniem lokalnych okolicznych kolejarzy pracę wstrzymane nie są. Gdyby były to czy dokończono by zrywać stary tor?
A tor jest zerwany już od Ostrołęki - ale czy gdzieś leży nowy? Dobre pytanie ale chyba nie.
I niekoniecznie musi to być kwestia przesuwania środków. Może powtórka z rozrywki z linii nr 6 gdzie zerwano jeden tor między Tłuszczem i Łochowem a nowego nie kładziono wiele miesięcy z powodu braku pozwoleń na budowę.
Coś jest problem też z mostem na Narwi a konkretnie z jakąś arcyważną rurą, która jest pod niego podwieszona
https://www.moja-ostroleka.pl/mart/1581 ... pod-mostem.

Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

: 06 kwie 2021, 20:33
autor: Adam Dąbrowski
Korzystając z samochodowego powrotu do Warszawy postanowiłem wykonać szybki rekonesans na linii nr 35 między Wielbarkiem a Ostrołęką. Jak się okazało, prace związane z modernizacją odcinka Ostrołęka - Chorzele cały czas są prowadzone. Ich intensywność i zaawansowanie są zróżnicowane, większe na północnej części linii, mniejsze bliżej Ostrołęki. W Ostrołęce trwa rozbiórka mostu na rzece Narew. Poniżej zbiór zdjęć.

Wielbark. Widok w kierunku Ostrołęki i Nidzicy.
Wielbark. Widok w kierunku Ostrołęki i Nidzicy.

Wielbark. Widok w kierunku Szczytna. Teren dawnej stacji.
Wielbark. Widok w kierunku Szczytna. Teren dawnej stacji.

Wielbark. Widok w kierunku Szczytna. W trakcie mojej krótkiej wizyty w Wielbarku spotkałem wózek motorowy WM10 z załogą. Przepraszam za marną jakość zdjęcia, umieszczam w celach dokumentacyjnych.
Wielbark. Widok w kierunku Szczytna. W trakcie mojej krótkiej wizyty w Wielbarku spotkałem wózek motorowy WM10 z załogą. Przepraszam za marną jakość zdjęcia, umieszczam w celach dokumentacyjnych.

Chorzele. Rogatki mechaniczne na skrzyżowaniu linii kolejowej nr 35 z drogą wojewódzką nr 614 ciągle jeszcze istnieją, aczkolwiek ich dni wydają się policzone.
Chorzele. Rogatki mechaniczne na skrzyżowaniu linii kolejowej nr 35 z drogą wojewódzką nr 614 ciągle jeszcze istnieją, aczkolwiek ich dni wydają się policzone.

Chorzele. Mechaniczny napęd rogatkowy.
Chorzele. Mechaniczny napęd rogatkowy.

Chorzele. Widok w kierunku Wielbarka.
Chorzele. Widok w kierunku Wielbarka.

Chorzele. Widok w kierunku Ostrołęki. Teren modernizowanej stacji.
Chorzele. Widok w kierunku Ostrołęki. Teren modernizowanej stacji.

Chorzele. Widok w kierunku Ostrołęki. Ścianki peronowe.
Chorzele. Widok w kierunku Ostrołęki. Ścianki peronowe.

Raszujka. W tych okolicach prace na linii są dość intensywne.
Raszujka. W tych okolicach prace na linii są dość intensywne.

Olszewka. Widok w kierunku Ostrołęki. Zarys peronu przystanku osobowego.
Olszewka. Widok w kierunku Ostrołęki. Zarys peronu przystanku osobowego.

Olszewka. Widok w kierunku Wielbarka.
Olszewka. Widok w kierunku Wielbarka.

Przejazd kolejowo-drogowy w okolicach wsi Zapola. Widok w kierunku Ostrołęki.
Przejazd kolejowo-drogowy w okolicach wsi Zapola. Widok w kierunku Ostrołęki.

Parciaki. Zaplecze budowy.
Parciaki. Zaplecze budowy.

Parciaki. Widok w kierunku Ostrołęki. Stary dworzec kolejowy, zarys nowego peronu, a w tle wieża wodna. Dawniej Parciaki były stacją, po modernizacji będzie tu już tylko przystanek osobowy.
Parciaki. Widok w kierunku Ostrołęki. Stary dworzec kolejowy, zarys nowego peronu, a w tle wieża wodna. Dawniej Parciaki były stacją, po modernizacji będzie tu już tylko przystanek osobowy.

Parciaki. Widok w kierunku Wielbarka.
Parciaki. Widok w kierunku Wielbarka.

Parciaki. Dworzec kolejowy trochę jak z horroru... ;-)
Parciaki. Dworzec kolejowy trochę jak z horroru... ;-)

Jastrząbka. Widok w kierunku Wielbarka. Dworzec kolejowy.
Jastrząbka. Widok w kierunku Wielbarka. Dworzec kolejowy.

Jastrząbka. Widok w kierunku Ostrołęki. Teren modernizowanej stacji.
Jastrząbka. Widok w kierunku Ostrołęki. Teren modernizowanej stacji.

Przejazd kolejowo-drogowy w okolicach wsi Adamczycha. Widok w kierunku Wielbarka. Motyw z krzyżem.
Przejazd kolejowo-drogowy w okolicach wsi Adamczycha. Widok w kierunku Wielbarka. Motyw z krzyżem.

Zabiele Wielkie. Widok w kierunku Ostrołęki. Zarys peronu przystanku osobowego.
Zabiele Wielkie. Widok w kierunku Ostrołęki. Zarys peronu przystanku osobowego.

Zabiele Wielkie. Widok w kierunku Wielbarka.
Zabiele Wielkie. Widok w kierunku Wielbarka.

Nowa Wieś Kościelna. Widok w kierunku Ostrołęki. Dworzec kolejowy.
Nowa Wieś Kościelna. Widok w kierunku Ostrołęki. Dworzec kolejowy.

Nowa Wieś Kościelna. Widok w kierunku Wielbarka.
Nowa Wieś Kościelna. Widok w kierunku Wielbarka.

Most kolejowy na rzece Narew. Widoczne prace rozbiórkowe.
Most kolejowy na rzece Narew. Widoczne prace rozbiórkowe.

Most kolejowy na rzece Narew. Po drugiej stronie rzeki powstaje nowy ustrój nośny, który zastąpi istniejącą konstrukcję.
Most kolejowy na rzece Narew. Po drugiej stronie rzeki powstaje nowy ustrój nośny, który zastąpi istniejącą konstrukcję.

Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

: 10 kwie 2021, 11:37
autor: Radek
A jak z odcinkiem z Wielbarka w stronę Chorzel? Gdyby PLK poprawiła stan tego odcinka, to na czas budowy Rail Baltiki na jednotorowym odcinku Białystok - Ełk pociągi dalekobieżne Białystok - Olsztyn - Gdynia - Szczecin mogłyby jeździć tą trasą, zamiast ZKA, oczywiście ze zmianą kierunku jazdy w Szczytnie.

Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

: 11 kwie 2021, 13:51
autor: Adam Dąbrowski
Radek pisze: 10 kwie 2021, 11:37A jak z odcinkiem z Wielbarka w stronę Chorzel?
Akurat przy okazji ostatniego objazdu na tym odcinku nie zatrzymywałem się (bardziej skupiłem się na modernizowanej mazowieckiej części). Na pierwszy rzut oka linia wygląda jednak na przejezdną od Wielbarka aż do rozjazdu bocznicy Podstrefy Chorzele przy Przasnyskiej Strefie Gospodarczej.
Radek pisze: 10 kwie 2021, 11:37Gdyby PLK poprawiła stan tego odcinka, to na czas budowy Rail Baltiki na jednotorowym odcinku Białystok - Ełk pociągi dalekobieżne Białystok - Olsztyn - Gdynia - Szczecin mogłyby jeździć tą trasą, zamiast ZKA, oczywiście ze zmianą kierunku jazdy w Szczytnie.
Oczywiście, że tylko w przypadku modernizacji brakującego odcinka Chorzele - Szymany możliwe będzie pełne (tj. w skali sieci) wykorzystanie potencjału linii nr 35. Pociągi dalekobieżne, o których piszesz, to nie tylko kwestia objazdów, ale i wizji siatki połączeń ujętej w Planie Transportowym MI.

Póki co czekamy jednak na ostateczne rozstrzygnięcia dotyczące zakresu realizowanego w ramach programu "Kolej+".

Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

: 11 kwie 2021, 14:36
autor: Radek
Wydaje mi się, że Mazowsze w ogóle powinno zrealizować linię Zegrze - Chorzele (zamiast Przasnysz), wtedy powstałby nowy ciąg komunikacyjny w stronę Mazur.

Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

: 11 kwie 2021, 21:02
autor: Adam Dąbrowski
Radek pisze: 11 kwie 2021, 14:36Wydaje mi się, że Mazowsze w ogóle powinno zrealizować linię Zegrze - Chorzele (zamiast Przasnysz), wtedy powstałby nowy ciąg komunikacyjny w stronę Mazur.
Taka opcja ma być rozważana w Studium Planistyczno-Prognostycznym dla projektu linii kolejowej Zegrze - Przasnysz (tzw. „Kolei Północnego Mazowsza”). Dokumentacja z przetargu jest dostępna tutaj. Warto zajrzeć zwłaszcza do dokumentu pt. "Szczegółowe wymagania merytoryczne - Załącznik nr 1 do OPZ", w którym w pkt. 2.4 są opisane opcje, jakie mają być brane pod uwagę w ramach definiowania wariantów do analizy.

Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

: 11 kwie 2021, 22:24
autor: Radek
To chyba pora myśleć też o jakiejś łącznicy w Szczytnie, żeby nie trzeba było zmieniać kierunku.