Strona 16 z 22

: 20 paź 2012, 10:55
autor: Adam Dąbrowski
w116 pisze:Nie ma żadnych przesłanek pozwalających przypuszczać, że z Ostrołęki do Wielbarka kiedykolwiek ruszy pociąg.
Otóż takie przesłanki istnieją. :smile: Ale oczywiście - pewności nie ma żadnej.

Pozdrawiam,

AD

: 23 paź 2012, 19:04
autor: helmutt1
Przejeżdżałem ostatnio przez przejazd w Szymanach. Wyglądało to tak jakby remont był zrobiony do przejazdu a w stronę stacji tory były pozapadane. Czy za Szymanami w stronę Wielbarka było coś robione? Czy na tym przejeździe remont się kończy?

: 24 paź 2012, 11:21
autor: Hubi
Do Wielbarka była przeprowadzona rewitalizacja przez Sweedwod na wiosnę ubiegłego roku. Do Szyman trasa przeszła remont w ramach RPO w tym roku. Dodatkowo będą budowane nowe tory do terminala na lotnisku.

https://www.youtube.com/watch?v=CbVV8nIcmQE

Parciaki

: 04 mar 2013, 22:23
autor: shaggy
Nie wiem czy wiecie, ale właśnie otworzony został oddział muzeum kolejnictwa w Parciakach. Do zwiedzania są obie nastawnia, a także wnętrze dworca kolejowego. Wewnątrz do obejrzenia wiele oryginalnych dokumentów z lat 90.

http://galeria.stacjekolejowe.pl/catego ... cat_id=647
http://galeria.stacjekolejowe.pl/catego ... cat_id=652

: 04 mar 2013, 22:44
autor: lipski
Prawdziwe perełki ;).
Nie chcę być złym prorokiem, ale chyba tylko jakaś wojna, jest w stanie przywrócić ruch na tej linii...

: 04 mar 2013, 23:01
autor: Adam Dąbrowski
No no, gratuluję eksploracji. :smile: Widzę, że nawet R-14 się znalazła. Ech, co to się nie działo kiedyś na tej linii... :wink:

: 21 wrz 2015, 08:57
autor: Adam Dąbrowski
Cześć!

Na platformie zamówień publicznych PKP PLK S.A. pojawiło się ogłoszenie o postępowaniu "Budowa oraz przyłączenie do linii kolejowej nr 035 Ostrołęka - Szczytno bocznicy kolejowej w Przasnyskiej Strefie Gospodarczej podstrefa Chorzele". Dostępny jest również SIWZ. Szczegóły tutaj.

Pozdrawiam!

AD

: 07 lis 2015, 13:13
autor: nowy
Witam. Przejeżdżałem ostatnio przez Wielbark i chyba zaczęło coś się dziać na 35 w stronę Chorzel (czyszczenie torowiska z drzew, drzewek i krzaków ). Czyżby pierwsze efekty specjalnej strefy ekonomicznej a może w zanadrzu planowe otwarcie lotniska w Szymanach. Ciekawe czy pociągną do samej Ostrołęki? Nie mniej fajnie, że coś zaczyna się ruszać. Gdyby tak przy okazji ogarnęli też linię na Nidzicę. Może się doczekamy. Pozdrawiam.

: 11 lis 2015, 18:56
autor: laczor
Chyba chodzi o tą pierwszą sprawę. Wjazd do strefy ekonomicznej ma być właśnie od strony Wielbarka.
Remont linii od Ostrołęki do granicy województw leży w gestii woj. mazowieckiego, ale z tego co donosiły jakiś czas temu media to takie przedsięwzięcie ma się odbyć :) Natomiast jeśli chodzi o lotnisko, to odcinek Olsztyn - Szymany jest już zrobiony.

: 27 sty 2016, 09:36
autor: cyniux

: 29 sty 2016, 11:29
autor: SP45-166
laczor pisze:Chyba chodzi o tą pierwszą sprawę. Wjazd do strefy ekonomicznej ma być właśnie od strony Wielbarka.
Remont linii od Ostrołęki do granicy województw leży w gestii woj. mazowieckiego, ale z tego co donosiły jakiś czas temu media to takie przedsięwzięcie ma się odbyć :) Natomiast jeśli chodzi o lotnisko, to odcinek Olsztyn - Szymany jest już zrobiony.
Modernizacja linii D29-35 na odcinku Chorzele-Ostrołęka jest wpisana do programu RPO województwa mazowieckiego na lata 2014-2020 na liście podstawowej. Tak więc na 99% dojdzie do przywrócenia ruchu pociągów. A w praktyce? Jak zobaczę wbitą pierwszą łopatę w ziemię to uwierzę. Inna inszość że linię tą zamknęły głównie problemy techniczno eksploatacyjne (fatalny stan torów, utrzymywanie serii SU45 i wagonowni pasażerskiej w Ostrołęce dla dwóch pociągów na dobę) a nie niska frekwencja.
Ponadto ta linia ma spory potencjał ruchu towarowego (np wywóz zrębków z Ikei w Wielbarku do EC Ostrołęka która takim właśnie bio paliwem zasila jeden z bloków).

: 30 sty 2016, 20:52
autor: MICHDRU85
Czy nastawnia w Grabowie k/ Ostroleki jest w dalszym ciagu ,,zabita''???
Chodzi mi o te nastawnie przy przejezdzie kolejowym przecinajacym trase do Warszawy. Wczoraj jechalem od str. Warszawy i staralem sie w ciemnosciach cos dostrzec. Mialem wrazenie ze 2 lub 3 okna nie sa zabite. Rzucilem tez okiem na tory i wydawac by sie moglo ze cos tam przejechalo. Bylo co prawda ciemno dobrze po godz. 18 jechaly tez inne auta wiec moglo mi sie wydawac ;) Moze ktos to potwierdzic lub zdementowac? Dzieki :)

Aktualności z odcinka Chorzele-Wielbark

: 31 sty 2016, 10:48
autor: allensteiner
Witam wszystkich. Ostatnio (29.01) przejeżdżając przez powyżej opisywany przejazd w Grabowie widziałem na bocznym torze skład ok.30 eaos-ów ze stonką.Widok niespotykany od wielu,wielu lat bo dawniej wpadały tu stonki z dwoma czy trzema wagonami, ale nie z trzydziestoma pudłami na haku. Zastanawiałem się czy ma to związek z budową bocznicy do SSE w Chorzelach i dowozem tłucznia czy z czymś innym. Bo chyba dojazd do Chorzel z tej strony raczej nie jest możliwy ze względu na stan toru. Widziałem to ok.16.00 skład stał gotowy do odjazdu na Ostrołękę. Może ktoś więcej coś powie na ten temat.

: 31 sty 2016, 14:16
autor: laczor
To bardzo ciekawe co piszesz. Wygląda na to że to byłby pierwszy skład w Grabowie od grudnia 2013.
Ja natomiast jechałem tamtym przejazdem ostatnio 3go stycznia to nastawnia była zabita i nie było widać żadnych śladów "życia".
Dojazd do Chorzel z tej strony jest niemożliwy z powodu ubytków w torowisku. TDŻ za czasów swojej świetności odkrzaczyło ten szlak, ale z tego co pamiętam to do uzupełnienia skradzionych elementów torowiska w końcu nie doszło.

: 31 sty 2016, 14:25
autor: Adam Dąbrowski
Jakiś czas temu zasłyszałem, że chyba właśnie od początku 2016 r. ruch pociągów towarowych na odcinku Ostrołęka - Grabowo ma być przywrócony. Wygląda na to, że do tego doszło. Prośba o info do osób lepiej obeznanych z tematem.

Dojazd do Chorzel po istniejącej nawierzchni (pomijając nawet jej ubytki) raczej nie wchodziłby w grę, a już szczególne w przypadku ciężkich wahadeł. Póki co dojazd do strefy jest zaplanowany od strony Wielbarka.