Nasze Forum ma już 19 lat! Tworzą je pasjonaci, kolejarze, samorządowcy, politycy, naukowcy... Jest z kim i o czym porozmawiać. Od lipca 2020 r. wracamy do dyskusji o historii, teraźniejszości i przyszłości dróg szynowych na Warmii, Mazurach i Pomorzu.
Przejeżdżałem ostatnio przez przejazd w Szymanach. Wyglądało to tak jakby remont był zrobiony do przejazdu a w stronę stacji tory były pozapadane. Czy za Szymanami w stronę Wielbarka było coś robione? Czy na tym przejeździe remont się kończy?
Do Wielbarka była przeprowadzona rewitalizacja przez Sweedwod na wiosnę ubiegłego roku. Do Szyman trasa przeszła remont w ramach RPO w tym roku. Dodatkowo będą budowane nowe tory do terminala na lotnisku.
Nie wiem czy wiecie, ale właśnie otworzony został oddział muzeum kolejnictwa w Parciakach. Do zwiedzania są obie nastawnia, a także wnętrze dworca kolejowego. Wewnątrz do obejrzenia wiele oryginalnych dokumentów z lat 90.
Na platformie zamówień publicznych PKP PLK S.A. pojawiło się ogłoszenie o postępowaniu "Budowa oraz przyłączenie do linii kolejowej nr 035 Ostrołęka - Szczytno bocznicy kolejowej w Przasnyskiej Strefie Gospodarczej podstrefa Chorzele". Dostępny jest również SIWZ. Szczegóły tutaj.
Witam. Przejeżdżałem ostatnio przez Wielbark i chyba zaczęło coś się dziać na 35 w stronę Chorzel (czyszczenie torowiska z drzew, drzewek i krzaków ). Czyżby pierwsze efekty specjalnej strefy ekonomicznej a może w zanadrzu planowe otwarcie lotniska w Szymanach. Ciekawe czy pociągną do samej Ostrołęki? Nie mniej fajnie, że coś zaczyna się ruszać. Gdyby tak przy okazji ogarnęli też linię na Nidzicę. Może się doczekamy. Pozdrawiam.
Chyba chodzi o tą pierwszą sprawę. Wjazd do strefy ekonomicznej ma być właśnie od strony Wielbarka.
Remont linii od Ostrołęki do granicy województw leży w gestii woj. mazowieckiego, ale z tego co donosiły jakiś czas temu media to takie przedsięwzięcie ma się odbyć Natomiast jeśli chodzi o lotnisko, to odcinek Olsztyn - Szymany jest już zrobiony.
laczor pisze:Chyba chodzi o tą pierwszą sprawę. Wjazd do strefy ekonomicznej ma być właśnie od strony Wielbarka.
Remont linii od Ostrołęki do granicy województw leży w gestii woj. mazowieckiego, ale z tego co donosiły jakiś czas temu media to takie przedsięwzięcie ma się odbyć Natomiast jeśli chodzi o lotnisko, to odcinek Olsztyn - Szymany jest już zrobiony.
Modernizacja linii D29-35 na odcinku Chorzele-Ostrołęka jest wpisana do programu RPO województwa mazowieckiego na lata 2014-2020 na liście podstawowej. Tak więc na 99% dojdzie do przywrócenia ruchu pociągów. A w praktyce? Jak zobaczę wbitą pierwszą łopatę w ziemię to uwierzę. Inna inszość że linię tą zamknęły głównie problemy techniczno eksploatacyjne (fatalny stan torów, utrzymywanie serii SU45 i wagonowni pasażerskiej w Ostrołęce dla dwóch pociągów na dobę) a nie niska frekwencja.
Ponadto ta linia ma spory potencjał ruchu towarowego (np wywóz zrębków z Ikei w Wielbarku do EC Ostrołęka która takim właśnie bio paliwem zasila jeden z bloków).
Czy nastawnia w Grabowie k/ Ostroleki jest w dalszym ciagu ,,zabita''???
Chodzi mi o te nastawnie przy przejezdzie kolejowym przecinajacym trase do Warszawy. Wczoraj jechalem od str. Warszawy i staralem sie w ciemnosciach cos dostrzec. Mialem wrazenie ze 2 lub 3 okna nie sa zabite. Rzucilem tez okiem na tory i wydawac by sie moglo ze cos tam przejechalo. Bylo co prawda ciemno dobrze po godz. 18 jechaly tez inne auta wiec moglo mi sie wydawac Moze ktos to potwierdzic lub zdementowac? Dzieki
Witam wszystkich. Ostatnio (29.01) przejeżdżając przez powyżej opisywany przejazd w Grabowie widziałem na bocznym torze skład ok.30 eaos-ów ze stonką.Widok niespotykany od wielu,wielu lat bo dawniej wpadały tu stonki z dwoma czy trzema wagonami, ale nie z trzydziestoma pudłami na haku. Zastanawiałem się czy ma to związek z budową bocznicy do SSE w Chorzelach i dowozem tłucznia czy z czymś innym. Bo chyba dojazd do Chorzel z tej strony raczej nie jest możliwy ze względu na stan toru. Widziałem to ok.16.00 skład stał gotowy do odjazdu na Ostrołękę. Może ktoś więcej coś powie na ten temat.
To bardzo ciekawe co piszesz. Wygląda na to że to byłby pierwszy skład w Grabowie od grudnia 2013.
Ja natomiast jechałem tamtym przejazdem ostatnio 3go stycznia to nastawnia była zabita i nie było widać żadnych śladów "życia".
Dojazd do Chorzel z tej strony jest niemożliwy z powodu ubytków w torowisku. TDŻ za czasów swojej świetności odkrzaczyło ten szlak, ale z tego co pamiętam to do uzupełnienia skradzionych elementów torowiska w końcu nie doszło.
Jakiś czas temu zasłyszałem, że chyba właśnie od początku 2016 r. ruch pociągów towarowych na odcinku Ostrołęka - Grabowo ma być przywrócony. Wygląda na to, że do tego doszło. Prośba o info do osób lepiej obeznanych z tematem.
Dojazd do Chorzel po istniejącej nawierzchni (pomijając nawet jej ubytki) raczej nie wchodziłby w grę, a już szczególne w przypadku ciężkich wahadeł. Póki co dojazd do strefy jest zaplanowany od strony Wielbarka.